Nu ligger jag här på ett hotell mitten av Bangkok. Vi har nu lämnat Rayong och är nu i Bangkok. Imorgon natt lämnar vi landet och beger oss mot Dubai där vi ska mellan landa. Meeeen det är ju morgondagen.

Idag anlände vi till hotellet som vi ska bo en natt på innan vi åker till flygplatsen. Jag och Helena delar rum och rummet är helt otroligt fint. Kollar man ut ur fönstret så ser man palmer, poolen och massa flygplan som flyger rakt ovanför oss (eftersom hotellet ligger precis brevid flygplatsen). Maten är är jättegod här, även fast jag bara har ätit chicken nuggetsen😂 Iallafall, vi gick till en marknad som var precis brevid hotellet. Jag köpte ett litet hänglås och inget annat😁. Nu är jag fett trött och ska sova så sorry om min skrivning är lite sär men är trött af. Godnatt😴

Nu sitter jag här nere i lobbyn. Klockan är halv tio och ska snart gå upp och sova. Har nyss packat klart inför morgondagen då vi åker vidare mot Bangkok. I Bangkok ska vi vara två dagar innan vi beger oss hemöver. Imorgon kommer våran taxi runt 9 så vi hinner tyvärr inte bada eller sola imorgon men jag brände mig idag så det var väll lika bra. Längtar hem nu till kylan så mycket❤❤ Nu ska jag sova, nattis.

Nu sitter jag här nere i lobbyn etter en fartfylld dag.. Skoja. idag har vi inte gjort ett piss typ. Det var mulet när vi vaknade men bestämde oss ändå för att gå ner och lägga oss på stranden. efter 3 timmars av solning fick jag nog och gick upp till lobbyn och kollade på paradise hotel. Sedan gick jag upp, duschade och gjorde mig i ordning tills vi skulle åka och äta middag. Vi åkte och åt på ett ställe som låg typ mitt ute i en regnskog och regnet bara öste ner. Där åt jag en hamburgare till middag och en choklad glass till efterrätt. När vi var påväg därifrån så gick vi och kollade på de enorma fiskarna och svarta svanarna. Fisken var väll  minst två meter lång och 40 cm bred. fyfan. Fisken med vingarna var tyvärr inte där men vi fick syn på några av de svarta svanarna. Sedan påvägen hem så stannade vi till på 7 eleven och köpte flingor😊 nu ska vi gå och spela rundpingis. byeee

Nu har vi nyss kommit tillbaka från ett matställe brevid hotellet. Jag beställde en hamburgare men åt inte ens upp häften. Har mått så dåligt idag så jag har inte sett solljuset på hela dagen och har bara legat inne och kollat på paradise. Började också känna av migränen tidigare idag så jag har fått proppat i mig Alvedon och flera liten vatten😣. Imorgon ska de hända lite mer action än vad de hände idag. Vi ska nämligen till ett matställe som ligger typ mitt ute i regnskogen och har två svarta svanar, en mal och en fisk med vingar (😂) har ingen aning om vad det för något men men. Nu ska jag gå upp och sova bort huvudvärken! Godnatt!

Efter en hel dag i Pattaya med mycket shopping och prutning så är vi äntligen hemma. Dagen började kl 04:00 då jag vakande upp med migrän. Hällde i mig 1 liter vatten, tog en Alvedon och försökte somna om. Klockan 8 ringde alarmet och då var huvudvärken lika illa. Men jag tog på mig solglasögon och keps för att undvika solljuset. På köpcentrumet köpte jag ett par svart-rosa addidas skor, addidas jacka, Ray ban solglasögon, trosor och lite kläder åt familjen. Vi stannade på ett jätte mysigt kaffe ställe som hette The Coffee club, där tog jag en choklad milkshake som var jättegod. Efter 12 timmar av shoppning så är man rätt så slut i fötterna asså😥. Klockan är redan kvart över 10 på kvällen och de andra ska ut och äta men jag stannar hemma och ska snart sova. Orkar tyvärr inte skriva nå mer för nu ska jag sova😊

Nu har vi precis kommit hem från katamaranen. Vi åkte kl 10 och kom hem nu strax efter 5. Båten stannade till på olika öar där man fick snorkla och dyka. Det första stället vi stannade till på kryllade det med fiskar men hade dålig sikt. De matade diskarna med ris så att de skulle komma närmare de som snorklade. Men jag höll mig därifrån eftersom jag är livrädd för fiskar. Efter första stoppet serverades det lunch. Vi fick special eftersom våran chaufför hade fixat annat mat åt oss. Han hade köpt bläckfisk som vi fick äta. Jag åt en bit av bläckfisken och märkte ingen större skillnad på smaken jämfört mot en fisk. Konsistensen var som gummi dock. Andra stället vi stannade på var vid en vit sandstrand med kristall blått vatten. Sista stället vi stannade på var vit en grotta man kunde snorkla igenom. Jag tordes inte först men sedan slängde jag mig och började simma mot grottan. Halvvägs genom den så fick jag panik eftersom det var fiskar, pinnar, sopor och mycket annat överallt. Men tillslut så tog vi oss igenom den och simmade tillbaka. Vi hoppade från båten några gånger innan de rullade vidare hemöver. Helt slut efter en dag på havet asså. Tror jag ska gå och lägga mig nu😴 Godnatt!

Nu har vi kommit hem från Buffalo Bill. Jag åt svenska köttbullar med potatismos och lingonsylt👌 Smakade precis som köttbullarna hemma. Och till efterrätt åt jag Jack Daniels chocolate cake. Kan vara den godaste chokladkakan jag någonsin har ätit. Den var varm och hade smält mörkchoklad i mitten😍. Vi har alldeles nyss avslutat pingis turneringen och nu är vi helt slut. Pingisbordet står i ett litet rum med isolerade väggar och ingen AC. Det blir ju som en jävla bastu när man springer runt som en galning😥. Imorgon ska vi åka båt till några öar där vi ska få snorkla och dyka med fiskar. Nu är jag helt slut så nu ska jag ta och sova. Klockan är redan kvart över tio här!

Phewww. 35 grader i skuggan håller på att dö. Missade att lägga upp i Fredag och Lördags men det har inte hänt så mycket. Vi har bytt lägenhet och uppgraderad den så den är väll 3 dubbelt så stor som den förra och balkongen är enorm😍. Igår åkte vi och handlade på ett ställe cirka 20 min ifrån hotellet. Och självklart köpte jag bara godis och kakor😊 Helt otroligt att en xl oreopaket, en chokladkaka och bueno gick på 23 kronor. Unbelievable😂. Ikväll ska vi åka och äta på Buffalo Bill där det serveras plankstek och svenska rätter😎 . Lär väll slänga in ett till inlägg innan jag går och lägger mig. Hadee

hej igen! Nu har vi nyss kommit tillbaka från matmarknad och restaurangen Bee happy:) Jag köpte ingenting på markanden men blev så sugen att köpa munkarna där för 20 bhat. Tyvärr så stängde hela marknaden när vi kom dit så vi hann knappt köpa någe. Efter drygt en timma på marknaden så blev vi hungriga och bestämde oss för att åka och äta. Hos Bee happy åt jag chicken salad sandwich med French fries😎 Efter halva middagen så upptäckte vi att det låg en hund under bordet som ägaren ägde. påvägen hem från restaurangen så stammade vi på seven eleven så jag fick stanna och köpa choklad. De har inga chokladkakor här som vi brukar ha i Sverige utan de har mest kex dränkt i choklad, men jag köpte 3 olika chokladkakor som jag nu håller på att äta upp😊 Nu lär jag och Helena gå upp och spela biljard och sedan är det sängen som gäller😎 OCH BTW!! Vi åt lunch på ett ställe där de serverade amerikanska pannkakor med glass på, det var det godaste jag har ätit👌

Nu ligger vi på stranden i Rayong och solar. Det är 31 grader i skuggan och jag håller på att dö. Men man ska inte klaga. Igår år vi på en Italiensk restaurang och jag åt Fish n chips👏 Vi stannade även till vid ett ställe längst vägen och köpte badringar. Sedan gick vi och la oss för vi var rätt så slut efter dagen. idag ska vi inte göra så mycket tro tror jag😌