Godmorgon fighters! Söndagmorgon i all ära och dagen startade med en lugn frukost framför Nyhetsmorgon och en skål gröt. Vid 09 blev det en promenad till gymmet och ett benpass på gymmet! Bra tryck från gårdagens lilla påfyllning och energin var på top. Imorgon, måndag börjar jag på nytt kostschema. Får se hur kroppen svarar på detta, men hoppas att det kommer hända lite grejer framöver nu!

Nu på eftermiddagen har jag och Tony bara tagit det lugnt, städat lite och nu landat i soffan för en kväll med tv spel. Resident Evil Biohazard, tror jag spelat hette. Superbra spel, framförallt för dom som gillar skräck!

Perfekt med en lugn kväll och uppladdning inför kommande vecka. Nya träningspass och utmaningar väntar, och nedräkningen till studenten har nu börjat på riktigt!

KramE

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

En förutsättning i alla bostäder, lägenheter, arbetsplatser och allmänna lokaler är att det erbjuds en bra luft för oss människor att andas in. Det är därför som jag har valt att skriva denna text med ventilationssidan ventilation.se. Det finns många olika faktorer till fukt i inomhusluften, utandingsluft, och duschande.

Men med en bra ventilation till din bostad eller arbetsplats, bidrar du till en bättre atmosfär och arbetsmiljö för dina anställda, en bättre luft för din familj att andas, det har även visats i Amerikansk forskning att dålig luft i skolan skapar prestationsproblem för unga.

Det en bra ventilation gör för inomhusluften är att den tar bort fukt, fukt som inte elimineras från dit hem kommer inom en kost tid att bilda mögel som är en otrolig hälsorisk för oss människor att leva i. Framförallt är barn extra känsliga och att växa upp i en miljö med mögel kan skapa risker att utveckla vissa allergier som kan sätta kivslånga spår. Men ventilationen kommer även transportera bort matos, och andra skadliga gaser som finns i luften.

På hemsidan ventilation.se, kan du läsa mer om ventilation och innebörden för oss människor av en ren luft utan skadliga ämnen. Du kan även få hjälp att välja vilket ventilationssystem som skulle passa just din bostad, eller arbetsplats. Du kan även läsa om beställningsvillkor, leveranstider och ta del av olika prislistor för ventilation.se och deras produkter och tjänster.

Likes

Comments

Efter bara 4h sömn inatt känns det som att det kommer att bli en lång dag. Vaknade vid 03, och kunde inte somna om... Jobbade lite från datorn, kikade lite Youtube, avverkade en del av det sista skolarbetet. Mindre än en månad kvar till studenten?! svårt att ta in verkligen, veckorna bara flyger förbi och helst hade jag bara velat stanna tiden...

Efter frukost, bestående av 50g havregryn, gojibär, banan och 30g vassle protein tog jag på mig kläder, och gick ner på stan för en snabbis på solariet innan skolan och dagens enda lektion.

Filmade lite till en psykologiuppgift med Sandra hemma hos mig och Tony. Gick super och var jätteroligt!

En nocco nu vid lunch är givet, energin är riktigt låg tack vare den obefintliga sömnen inatt. Inte hållbart i längden att kompensera dåliga sömnvanor med koffein, men dagar som dessa när det är skolarbete, träning och även en körlektion som ska avverkas är det en bra "Quick fix". Men förhoppningsvis hinner jag med en liten kortare powenap innaneftermiddag. Ska nämligen åka till Sundsvall och träna ben och poseringsträna med min coach.

KramE


Likes

Comments

Jag önskar alla fina läsare glad fredag från ett varmt och soligt Kramfors. Igår eftermiddag åkte jag och Tony till Sundsvall för att jag skulle köra ett axelpass samt lite posering med coach. Formen känns bra, men posteringen är verkligen, verkligen svår. Både att sätta poserna, och få ett fint naturligt flyt i det hela, kunna hålla balansen och få fram en fin symmetri... Jag fortsätter träna, nöta, och nöta och hoppas att det snart sitter.

Morgonen startade i lugn och ro med gröt och nocco framför Nyhetsmorgon och uppladdning inför dagens gympass.

Efter gymmet blev det mathandling och foodprepp. Bland annat handlades lövbiff till morgondagens matlådor, för att det är lördag och allt! Kvalité in, kvalité ut!

På eftermiddagen åkte jag med familjen till Sollefteå för att se Frånö mot Undrom. Tony spelar i Undrom och bror Adam i Frånö. Svårt att veta vilket lag man skulle heja på. Mysig fredagkväll och superfint väder, så bara att njuta och ta vara på kvällar som dessa!

Imorgon väntar gym, poseringsträning, plugg och återhämtning. Njut nu av helgen alla fina läsare och ta hand om er!

KramE

Likes

Comments

Glad onsdag vänner, slänger iväg ett snabbt inlägg nu efter lunchen... har haft fullt upp hela dagen och det känner mig stressad över princip allt!

Startade dagen iaf i vanlig ordning med ett tidigt ryggpsss, bästa starten på dagen verkligen! Kändes skönt att få släppa allt och bara göra det man älskar, och få känna lite harmoni i kroppen någon timme iaf.

Efter det har jag bara varvat plugg med tvättstuga, kollat lite mejl, poseringstränat och fixat med småsaker.

KramE

Likes

Comments

Morning fighters, och glad måndag på er! Min vecka startades i lugnets tecken, en Celle och plugg från sängen innan frukost och promenad till gymmet.

Är inne i ett sånt sjukt flow i träningen nu och dagens benpass med fokus baksida gick jättebra! Flås och bra kontakt genom hela passet, som avslutades med 15 min cykling.

Sammanfattningsvis en oslagbart start på denna vecka, hoppas ni får en fin måndag alla läsare, ta hand om er!

KramE

Likes

Comments

Söndag och sista dagen på lovet är snart slut. Startade dagen med ett armpass efter frukost.
Passet bestod av; hammerculs, sittande koncentrationscurls med hantel, skivstångscurl i cabelmaskin, pushsown med rep, liggande exstensions med hantel och pushsowns med stång.

Sjukt bra pump genom hela passet, och en fantastik känsla i kroppen. Passet avslutades även med 15 min cykel.

Efter gymmet gick jag hem till Tony, käkade och satte mig och avverkade lite plugg.
Efter att Tony vaknat myste vi lite och sedan åkte vi till affären och storhandlade inför veckan, lagade lite mat och nu har han åkt på ännu en jobbnatt.

Min kväll spenderas i soffan framför tvn, och fokus på återhämtning inför kommande vecka. Ca 10 veckor ut från Tammer och jag är så taggad på kommande vecka, och möjligheten att blir lite bättre för varje dag.

KramE

Likes

Comments

Ligger just nu i sägen , totalt död efter en lång dag med både jobb, gym matlagning och plugg.... vaknade av mig själv vid 05 tiden, käkade Frulle i lugn och ro och drog mig mot gymmet vid 07. Benpass på schemat och det kändes riktigt bra!

Efter gymmet blev det ett jobbpass på Intersport 10:30-15. Skakig i benen från passet under hela dagen... men det var roligt att jobba, mycket folk hela dagen och tiden gick riktigt fort!

Efter jag kommit hem från jobb har jag både hunnit laga morgondagens matlådor, samt börjat beta av lite plugg inför kommande veckan.

KramE

Likes

Comments

Det är redan onsdag en lugn morgon för min del och det känns som att veckan bara flyger förbi! Tony hämtade mig vid 07:30 tiden när han slutat jobba och skjutsade mig på gymmet.

Fick även ett nytt upplägg från coach igår, så träningen nu ser lite annorlunda ut. Mer repa och lite lättare viker ett tag framöver nu så få vi se hur kroppen svarar på det!

Dagens gympass blev rygg. Passet gick bra och det känns jättebra med det nya upplägget! Kände en kontakt som jag inte känt på länge, och kunde trötta ut musklerna på ett helt annat sätt!

KramE

Likes

Comments

Motivationsdippar, dåliga dagar, trötthet, orkeslöshet och allmänt less på livet. Jag tror alla upplevt dessa fenomen någon gång, om inte ganska ofta till och med.

Det är bara så, motivationen kommer och går och det gäller i allt, inte bara träning! Det kan röra jobbet, skola, andra idrotter, relationer i livet, kost, spel, allt!

Alla har vi dessa dippar, jag också! Det gäller bara att lära känna sig själv, sin kropp och veta hur man fungerar. Att hitta sätt som passar en själv för att hitta tillbaka i rätt spår igen! Här nedan har jag listat mina 5 bästa tips för att återgå motivationen när jag har träningsdippar:

- Träna med en polare!, prestationslös träning bara för att det är så jävla roligt!
- Se tillbaka på din utveckling! Det kan tex handla om tidigare formbilder, eller vikter du höjt. De tillbaka på resan och se utvecklingen, var stolt!
- Lyssna på peppande musik och tagga till!
- Testa göra något nytt! Om du kört högreps pass en längre tid, testa att köra riktigt tungt ett tag! Eller varför inte testa något helt annat? Spela tennis? Dra en volleybollmatch med vänner?
- Bara ta sig till gymmet trots att det känns motigt och tungt. När man börjat träna, endorfinerna börjar cirkulera i kroppen osv brukar man snabbt "glömma" att man haft en tung period och motovationsdipp.

Likes

Comments