Gårdagen var fantastisk på många sätt. Dagen spenderades vid Polen och eftermiddagen på hotellets gym. Ett genomkörare pass av överkroppen fick det bli, och det gick helt okej!

Vid 20 tiden blev det middag. Kyckling och bakad potatis med sallad för mig. Gott! I övrigt hade vi en supertrevlig kväll, men mycket prat och skratt.

Idag väntas några timmar i solen och poolhäng på förmiddagen. Ca 19:30 kommer kudden och hämtar upp oss för hemfärd mot flygplatsen som senare ska ta oss till Stockholm. Blandade känslor... ska bli otroligt skönt att komma hem och träffa Tony. Saknar honom verkligen obeskrivligt mycket!!! Men också komma hem till lite rutiner och vardag, men självklart kommer man sakna värmen, solen och lugnet här på paradisön!

KramE

Dag 5 i värmen och idag var nog varmaste dagen hittills! Totalt vindstilla och tro det eller ej men nästan lite för varmt!??

En dag vid stranden blev det även idag och vi passade på att fota lite. Bara två dagar kvar i detta paradis och det gäller verkligen att njuta in i det sista nu. För snart väntar Sverige, mörkare tider, skolstart och kyla... Men på något vis känns det bra ändå, rutiner och verkligen taggad på höstens utmaningar!

KramE

Innan jag åkte på denna resa sa jag till mig själv att jag bara skulle träna det jag kände för, äta vad jag ville, ta dagarna som de kom och fokuset skulle bara ligga på återhämtning och kvalitetstid.

Hotellets gym är helt okej, och igår eftermiddag tog jag med mig bror till gymmet och jag körde ett helt okej ryggpass och magpass utifrån förutsättningarna samtidigt som bror löptränare.

- latsdrag
- hantelrodd
- skivstångsrodd
- ryggresning med viktplatta
- crunches i kabelmaskin
- sittup på lutande bänk
- hängande benlyft

Dagarna flyger förbi och tiden går alldeles för fort. Men samtidigt som jag njuter till fullo av denna fantastiska natur, klimatet, maten och lugnet går det inte att bortse saknaden av min Tony. Det är verkligen otroligt jobbigt att vara så långt ifrån honom. Men det ska bli underbart att se honom igen, och jag saknar honom otroligt mycket!

Jag och mamma startade iaf. denna torsdag i vanlig ordning med en promenad längst gatan på ca 45 min. Supermysig stund och fina givande samtal om livet. En uppskattad och välbehövlig stund.

Efter hotellfrukosten tog vi en promenad till stranden. Otroligt varmt även idag, och inte ett moln på himlen. underbart!

Passade även på att idag köpa färsk frukt från några spanjorer på stranden. Så obeskrivligt fräscht och gott!

Senare på eftermiddagen tänkte jag gå till hotellets gym och göra ett försök till ett rygg och magpass. Och senare på kvällen ska vi gå ut och äta, strosa runt lite på stan och kika i lite affärer.

KramE

Hej alla fina läsare! Hoppas ni haft en fin tisdag hittills. Här på Mallorca har vi det bara fint! Lite mulet på morgonen men strålande sol och nästan 37° varmt i princip hela dagen!

Hela familjen startade iaf dagen med en morgonpromenad längst Alcudias gator. Kicka igång kroppen och bara strosa runt och ta in all fantastisk natur. Så mysigt verkligen!

Heldag vid poolen blev det idag. Sola, bada och lyssna på podcast är väll i princip det enda vi gör om dagarna. Så skönt att slippa alla måsten hemifrån och bara vara!

Ikväll väntas middag ute med familjen Näsström igen som också är här samtidigt. Ser verkligen fram emot kvällen, med god mat och förhoppningsvis shopping och strosande runt dessa fantastiska gator.

KramE

Igår var första dagen här på Mallorca och dagen. Dagen startade med strospromenad med mamma vid 07 tiden och efter det gick vi up till hotellet för att möta upp Adam och pappa för att tillsammans gå och äta frukostbuffé.

Största delen av dagen tillbringade vi på stranden. Sola, bada, lyssna på podcast och bara vara. Det är verkligen min prio ett på denna resa. Att få gå ner i varv, unna mig att ta det lugnt och bara ladda batterierna inför höstens äventyr.

Vi köpte även färsk frukt av en kille på stranden. Såå magiskt gott verkligen! Perfekt, och otroligt fräscht och gott i denna otroliga hetta!

KramE

ÄNTLIGEN fredag, inget jobb, och Kramfors bjuder på både värme och sol! Hur underbart?!

Startade denna fantastiska fredag med benpass fokus framsida. Huvudet var inte med mig idag, otroligt tankspridd och upprymd under hela passet... (packlistor, planering inför skolstarten, ingandlingslistor osv.) men fick iaf gjort det jag skulle på gymmet och benen var död efter passet.

Passet bestod av bland annat knäböj, utfallsgång, benpress, lårcurl i maskin och som avslutning lite höftlyft i smittmakskinen trots att det var framsida ben... men, men, man kan ju aldrig få för mycket bootey gains!

Tog en omväg hem från gymmet, runt ån bara för att få njuta lite av det fina vädret. Planerna för dagen är att spendera några timmar på Birsta. Bland annat ska en dator inhandlad inför skolstarten, samt lite akutshopping av sommarkläder inför utlandsresan.

Njut av denna fredag vänner och ta hand om er!

KramE

Onsdag och idag är det även min näst sista jobbdag för denna sommarperiod. Skön känsla att veta att jag har en vecka att ladda batterierna innan skolan drar igång igen den 23 augusti.

Blev ett gympass även idag innan jobbet. Bästa starten på dagen, och en fantastisk känsla efteråt! Rygg på menyn idag och det blev ett helt okej pass.

- latsdrag 5 set
- marklyft 5 set
- sittande rodd smalt grepp 4 set
- ryggresningar med viktplatta 3 set
- hantelrodd 3 set
- skivstångsrodd 4 set

Efter jobbet åkte jag och Tony till mamma och pappa för att äta middag. Så längesedan vi alla satt ner alla tillsammans, åt och bara umgicks... så mysig och värdefull stund för mig verkligen.

Senare ikväll åker jag och Tony på bio för att se Annabelle2. En perfekt eftermiddag och kväll helt enkelt. Verkligen dessa stunder som får en att uppskatta det viktiga i livet.

KramE

Måndag morgon och jag vaknar utvilad och på bra humör efter ca 11h god nattsömn. Jag går in i sista jobbveckan för denna sommar och nedräkningen mot Mallorca resan har börjat, och på sön beger vi oss mot varmare breddgrader!

Hade egentligen min lediga dag men blev inkallad på jobb 11-15. Startade därför veckan med ett benpass fokus baksida-lår och rumpa. Bra pass, och veckan kunde inte startat bättre!

Se nu till att göra det bästa av denna vecka! Våga utmana dig själv, och uppskattades du har omkring dig!

KramE

Godmorgon, alla fina läsare och hoppas allt är bra med er! Med mig är det bara fint, dagarna rullar på och i princip bara jobb och träning på dagarna... idag väntas veckans näst sista jobbpass 11:00-18:00. Men innan det blev det ett benpass med fokus baksida. Jag har haft förkylningskänningar i några dagar så mycket vila och nästan 1 vecka sedan jag körde ben sist så var verkligen taggad på dagens pass!

En skål med 50g havregryn, 1 dl zuccini, 1 äggvita, 30g vassle och hallon fick bli dagens frukost och uppladdning inför passet!

Dagens benpass gick super! Svetten rann och endorfinerna sprutade! Så roligt, och en fantastisk känsla och verkligen bästa starten på en fredag!

- 8 set knäböj
- 5 set hip-thrust i smithmaskin
- 3 set utfallsgång med hantlar
- 3 set split-squat i smithmaskinen
- 3 set (drop) baksida lårcurl i maskin
- 4 set benpress (högt och brett fotfäste)

Nu ska jag käka min post-workout på 100g riskakor med banan, fixa mig och ladda om för en jobbdag.

Ha nu en fantastik fin fredag alla fina och njut av helgen!