Senast på Instagram@emmaradman

ÖVRIGT

Dagens lunch - Quinoasallad med rĂ€kor & kycklig 😍

Idag har jag haft en sĂ„ kallad aktiv vilodag. Ingen trĂ€ning alltsĂ„, men en lĂ„ng PW med mamma blev det i förmiddags! Jag hade planerat att gymma nĂ€r Matte slutade jobbet, men jag lyssnade pĂ„ kroppen som skrek NEEEEJ! Jag har varit riktigt trött idag och Ă€r fortfarande, sĂ„ att vila frĂ„n gymmet och vikterna var en bra idĂ© kĂ€nner jag. Kroppen kommer tacka mig och vara piggare i morgon nĂ€r jag vaknar! NĂ€r Matte kommer frĂ„n gymmet sĂ„ ska vi Ă€ta kvĂ€lksmat, jag har slĂ€ngt ihop en thaigryta med kyckling som stĂ„r pĂ„ spisen och vĂ€ntar! Den kommer sitta fint i en hungrig gravidmage! Puss & kram 😚

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

LUNCH / MIDDAG

AlltsĂ„ vĂ€nner. Vi Ă„t sĂ„n god mat i söndags kvĂ€ll!  Helstekt flĂ€skfilĂ© fylld med philadelphiaost, rotsaker & paprika i ugn, egen tzatziki & god sallad. Jag hade nog kunnat Ă€ta ihjĂ€l mig, haha. Riktigt mumsigt verkligen! Ville bara dela den ljuvligheten med er! Puss och kram sĂ„ lĂ€nge 😘

Likes

Comments

BABYLIFE, WORKOUT

KROPPEN I VECKA 22
vi väntar på dig lillebror 💙🎈

Hello allihopa. Hoppas att ni mår bra? Jag ska alldeles strax ta hundarna och gå ut på en PW i mörkret med bra musik i öronen!

Jag tog med mig Melwin till gymmet efter frukosten i morse. Han lekte en stund med tjejen i barnpassningen, men sen blev han trött och mammig. Jag hann klart med cardion i alla fall, plus lite mage. När vi kommit hem igen och han somnat så körde jag en cirkel för rumpan framför TVn. Jädrar vad det brände alltså! Jag kommer garanterat att känna av den i morgon! Träningen blev av även om den blev lite uppdelad. No excuses! Hur har ni startat er vecka? KRAM

Likes

Comments

WORKOUT , ÖVRIGT

Hej finisar. Just nu sitter jag vid datorn och klickar runt och nöter in lite mer information om kostdataprogrammet jag snart ska börja anvÀnda. Jag vill verkligen vara stensÀker pÄ vad jag gör innan jag börjar att atbeta med det!

Jag har trĂ€nat pĂ„ riktigt bra denna vecka! Super skönt verkligen. För ett X antal veckor sen sĂ„ trodde jag  aldrig att jag skulle orka ta mig till gymmet igen, men det ordnade till sig som tur var! SĂ„ gald och tacksam Ă€r jag för det!! Om en stund ska jag ta hundarna och gĂ„ ut pĂ„ veckans sista PW. Melwin fĂ„r vara hemma med Matte, det Ă€r sĂ„ skönt att gĂ„ utan vagn ibland! SĂ„ hĂ€r har min vecka sett ut 👇

MĂ„n - 60 min PW + Cardio + ben/rumpa
Tis - 50 min PW + Cardio
Ons - Axlar
Tor - 30 min PW + Cardio + ben
Fre - 60 min PW + Cardio + överkropp
Lör - 60 min PW + ben/rumpa
Sön - 60 min PW, aktiv vila

Likes

Comments

WORKOUT , ÖVRIGT

Tjenixen! Idag har det varit full rulle  precis hela dagen. Jag startade på gymmet med ett benpass, fokus baksida och rumpa. Härlig start - bästa med helgerna, helt klart! Sen tog vi en gemensam PW på 1h när det var dags för Melwin att sova middag. Lite kyligt men ändå skönt! Det bästa jag vet är att röra på mig! Väl hemma igen var det dags för dusch och fix inför kalas. Först var vi på 70 års kalas och sen åkte vi direkt vidare till ett 2 års kalas. Vi är nyss på hemma planen igen och soffan ska bli väldigt skön ikväll kan jag säga er! Träningsvärk som satan har jag i mina triceps från igår också! Så i morgon blir det en välförtjänt vilodag! Så här såg dagens pass ut 👇

Uppvärmning, 10 min crosstrainer
sumo squats med kettlebell 20x3
sidoutfall med viktplatta 10x3 / ben
utfall med viktplatta 10x3 / ben
kickbacks i cable 15x3 / ben
leg curl 12x3
adducter (insida) 10x4
benpress 10x4

Vår underbara lilla kalaskille ♡♡♡

Likes

Comments

BABYLIFE, WORKOUT , ÖVRIGT

Bläddrade igenom massa gamla bilder och fick syn på denna goding på mig och Melwin. Så liten han var... Och jag med, haha. Vältränad och brunbränd, saknar det! Men det är snart sommar igen 😄

Lillkillen följde med mig till gymmet i morse och det gick strålande! Jag hann färdigt med det jag skulle göra, mammas duktiga kille! Det blev en kvart på crosstrainern innan jag körde igenom överkroppen. Mycket axlar och triceps. Jag känner redan av det! Nu känns det så bra, nästa vecka får han följa med igen! Bra träning för både han och mig, och det blir så mycket enklare för mig att ta mig dit när han kan hänga med! Det är ju mycket mindre folk tidigt på dagen och jag gillar bäst att träna då, så win win! Jag har haft fredagsfeeling kroppen hela dagen och solen har lyst, härlig känsla! En långpromenad i finvädret hann vi med också. Ikväll ska vi käka lövbiff med rotsaker i ugn, gissa om jag längtar!? Haha. Salladen har jag redan förberett. Det ska bli så jääääädra gott! Ha en kanon fredag och helg allihopa! Puss ♡

Likes

Comments

WORKOUT

Kroppen i vecka 21

Det blev ett kvällspass på gymmet igår, följt av en vända i solariet. DET var inte går! Jag är så blek just nu så usch! Det gör så mycket när man får lite färg, bara man får bort det allta vitaste. Jag ska sola nån gång igen snart tänkte jag. Man känner sig så mycket fräschare direkt! Det blev lite cardio och ben igår. Så idag blir det överkropp! Jag ska prova ta med mig Melwin till barnpassningen idag igen och se hur det går. Håller tummarna att jag får något gjort! Delar er gårdagens pass så länge!

Uppvärmning på bandet
10 min PW i lutning
5 min löpning
5 min PW i lutning
10 min löpning
5 min PW i lutning
TOTALT 35 min

Benpress
Insida
Utsida
Baksida
alla övningar 12x3

Likes

Comments

WORKOUT , ÖVRIGT

Hej och god morgon. Jag ligger faktiskt kvar i sängen än med en sovande pojke bredvid mig. Så mysigt! Passar på med ett inlägg innan vi går upp. Frukosten på bilden  är en av favoriterna, kvarg med chiasylt & frön. MUMS! Det brukar bli en sån tallrik när jag inte äter havregrynsgröt eller tar en smoothie!

Trots att jag nyss har vaknat så känner jag redan att jag har träningsvärk i axlarna sen gårdagen! Jag körde rygg och axlar på gymmet, men det var så SJUKT MYCKET FOLK att jag inte hann med allt jag tänkt göra. Tråkigt såna gånger!!! Jag avskyr att bara stå och vänta när allt är upptaget! Då tappar man suget helt. Men tydligen tog passet ändå! Idag ska jag ta mig dit i tid, om jag inte ska vila från gymmet. Jag har inte riktigt bestämt mig. Men jag tror att jag sticker dit då passet igår kändes halvdant. Men först har vi annat för oss! En lång PW efter frukost, sen ett besök vid pappa och ett vid mormor. Vad ska ni göra idag? Puss

Likes

Comments

WORKOUT

Hej gänget! Idag är jag lite stel i kroppen då jag sprang igår för första gången på evigheter! Det känns verkligen att jag inte underhållt löpningen på så länge, det är svårt då med både flås och teknik faktiskt. Plus de extra kilona på min kropp. Jag känner mig så tung när jag rör mig! Jag kan verkligen inte fatta att jag sprang Göteborgsvarvet för 8 månader sen??! Det är liksom över två mil!? Jösses. Det skulle jag aldrig orka i dag, haha. Men jag var duktig som fixade det! Jag ska som sagt träna för att behålla det jag har nu, och inte för att bli bättre på något vis. Men ett till varv kommer det absolut bli! Jag siktar på att köra 2018. Jag längtar! Det är ju en sån kick att genomföra något som man länge tränat till och sen klara det!!! Sån härlig känsla verkligen! Har ni något som ni tränar till just nu? Eller kanske något ni vill bli bättre på?

Ni anar inte hur skönt det ska bli när jag har  lillebror på utsidan och kan ta i som förut igen! Men det är ju en stund kvar, så jag får nöja mig med att köra så här tills vidare 😊 Ha en fin dag allihopa! Puss

Likes

Comments

LUNCH / MIDDAG

Dagens lunch, riktigt gott!

Ugnsstekt torsk med wokade grönsaker i spenatsÄs & sallad. Jag Àr sÄ glad att jag har lÀrt mig att Àta fisk pÄ riktigt! Det Àr nÄgot jag gjort nu pÄ senaste tiden faktiskt! Proteinrikt och gott.

Gör sÄ hÀr
LÀgg upptinad torsk (eller annan vit fisk) i en smord gratÀngform och krydda med salt, citronpeppar & dill. Stek i ugnen pÄ 200 grader i ca 25-30 min.

LÀgg fryst, hackad spenat i en kastrull tillsammans med en skvÀtt lÀtt matlagningsgrÀdde (4%). Koka upp och krydda med lite örtsalt.

Woka grönsaker, hÀll över spenatsÄsen och rör runt. Servera med sallad! Eller kokt potatis om man vill tillsÀtta kolhydrater. MUMS!

Likes

Comments