Senast på Instagram@emmaradman

LUNCH / MIDDAG
VEG DINNER

HĂ€r om dagen blev det en vegetarisk middag hĂ€r hemma, en god och nyttig sĂ„dan! ​Morotsbiffar med tzatziki! Mums!

Morotsbiffar: (gör dubbel sats om ni Àr tvÄ pers)

🔾4 morötter
🔾1 Ă€gg
🔾i msk vatten
🔾1msk havregryn
🔾1 liten lök
🔾kryddor, Salt och peppar
🔾eventuellt lite citron och chilli i om man vill

HÀll upp havregrynen i vattnet och lÄt förvÀlla medan du förbereder resten. Riv morötter och hacka löken fint. Blanda havregrynen,Àgg, morötter och löken till en fast smet. Tillsist i med kryddorna. HÀll olja eller smör i en stekpanna, klicka ut biffar och stek pÄ medelhög vÀrme. VÀnd efter ca 3 min.

Tzatzikin​ gjorde jag pĂ„ naturell kvarg, riven gurka, salt/svartpeppar, vitlök & en skvĂ€tt vatten. 

Till det en god sallad med fetaost. Perfekt middag! 

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

WORKOUT

God morgon lördag! Är ni pigga idag? Eller Ă€r ni kanske bakfulla?! Jag Ă€r pĂ„ gymmet och ska strax kila till jobbet! Göra en miljard mackor och sĂ€lja massvis med bakelser stĂ„r pĂ„ schemat idag.

Jag startade min morgon med en lĂ€tt frukost innan jag Ă„kte. Kvarg med bĂ€r. Jag gillar kĂ€nslan efter ett lĂ€ttare mĂ„l alldeles innan trĂ€ning. Man kĂ€nner sig inte varken mĂ€tt eller hungrig liksom. DĂ„ gĂ„r trĂ€ningen som bĂ€st för mig. Passet satte jag ihop igĂ„r kvĂ€ll sĂ„ det var bara att köra pĂ„! SĂ„ hĂ€r sĂ„g det ut;

UppvÀrmning 10 min rodd (as bra för att vÀcka hela kroppen ordentligt!!)

Rygglyft pÄ bÀnk
Kettlebell swing
StÄende rodd
BĂ€nkpress
Lastdrag
MilitÀrpressar
Hantellyft bakÄt
Hantellyft framÄt

Avslutade med
Intervaller pĂ„ löpbandet 10 st 30/30 pĂ„ hastighet 16. Svettigt vĂ€rre!

Nu har jag duschat och ska ta min proteinshake & en banan, sen lĂ€r jag dra vidare. Saknar redan mina grabbar dĂ€r hemma! IkvĂ€ll blir det tid med dom, bara dom!!!!!!!

Likes

Comments

WORKOUT

​HEJ IGEN! Snart Ă€r det kvĂ€ll och mys framför TVn som gĂ€ller. Kom precis in frĂ„n en PW med hundarna! Hur skönt Ă€r det inte nĂ€r man Ă€r nyduschad, fĂ„r hoppa i mjukis klĂ€derna och bara kasta sig i soffan? Helst med nĂ„got gott att smaska pĂ„ ocksĂ„! BÄSTA SOM FINNS, TYP. Nu ska vi kĂ€ka! Stekt kycklingfilĂ© med rotsaker i ugn och tzatziki! Sen ska Matte ska ivĂ€g och spela poker. Och garanterat blir det efterrĂ€tt för min del i soffan nĂ€r Melwin lagt sig, i form av min Ă€lskade casein pudding & fĂ€rska bĂ€r! Det hör liksom till nu för tiden, jag fĂ„r nĂ€stan abstinens annars, haha! Tröttnar aldrig. 

Förresten! Jag fick himla mycket respons och Äsikter av er i gÄrdagens inlÀgg om vad ni vill se hÀr inne i min enformiga blogg (eller inte)!!! TrÄkigt! Men jag antar vÀl att ni Àr nöjda som det Àr i nulÀget dÄ, sÄ jag kommer köra pÄ som vanligt. Det visar vÀl sig om statistiken sjunker snart, hehe. Ha en kanon bra fredag kvÀll hörni! Nu ska jag packa min gym vÀska inför morgondagen. DÄ ska jag upp tidigt för trÀning och en heldag pÄ jobbet! Vi hörs. PUSS

Likes

Comments

WORKOUT

Fredagen Àr Àntligen hÀr igen! Jag bara Àlskar fredagar! NÀr Matte slutar jobbet ska vi Äka och köpa grindar och barnspÀrrar till lÄdor & skÄp, det Àr hög tid att barnsÀkra hemmet nu! VÄr kille Àr högt och lÄgt! VÄra stackars hundar fÄr aldrig vara ifred... Grindar Àr ett mÄste!

Jag Àr precis klar med dagens hemmatrÀning, som blev mage idag. SÄ hÀr trÀnade jag;

15 min uppvÀrmning pÄ crosstrainern

Brottar reach med hantlar 10 x 3
Crunches med hantelpress 15 x 3
FĂ€llkniven 10 x 3
Liggande benlyft (min HAT-övning) 10 x 3
Russian twists med hantlar 15 x 3 / sida
Mountain climbers 20 x 3

Den första övningen ( brottar reach ) Àr den som jag visar pÄ bilderna. Man ligger pÄ rygg med böjda knÀn och höften uppe. StrÀck sÄ lÄngt Ät sidan med hanteln som du kan, dra tillbaka och gör lika Ät andra hÄllet. Fokusera pÄ att hÄlla magen spÀnd hela tiden. Bra övning för hela överkroppen!

Likes

Comments

FRUKOST / MELLANMÅL

(Jag börjar med att ursÀkta de dÄliga bilderna!!)

Fick hÀr om dagen ett recept pÄ en mikro muffin, som jag givetvis testade direkt! Kanon god verkligen, allt med choklad Àr gott i min vÀrld! Jag skulle typ kunna Àta rent ur kakao kartongen....

Smeten innehöll;
1 banan (godast med en nÀstan övermogen)
1 Àgg
2 msk kakao
lite salt


Mixa allt med stavmixer och dela sedan upp hÀlften/hÀlften i tvÄ smorda (ganska smÄ) skÄlar . Jag smorde mina med kokosolja. Kör i mikron i ca 1,5 min för att fÄ den lite kladdig i mitten, 2 min för en lite torrare variant.

Detta smakar gudomligt, testa! Perfekt nu nĂ€r det Ă€r fredag och allt 😁👌

Likes

Comments

WORKOUT

Dagens andra pass Ă€r klart, gick inte jĂ€tte bra precis. Jag körde 5 min rodd som uppvĂ€rmning (eftersom jag redan kört min cardio idag), sen var det meningen att jag skulle genomföra ett planerat ben pass, men jag fick avbryta pĂ„ grund av ont knĂ€ NU IGEN đŸ˜€ Fan! Det kommer och gĂ„r. Jag mĂ„ste nog fĂ„ tummen ur och faktiskt kolla upp vad det Ă€r för fel. Ibland nĂ€r det blir sĂ„ hĂ€r sĂ„ kan jag nĂ€tt och jĂ€mt böja pĂ„ benet. Skit! Jag fick lĂ€gga om passet och köra sĂ„nt som kĂ€ndes bra helt enkelt. Men lite styrka blev det Ă„tminstone! Nu dricker jag en proteinshake och ska strax Ă„ka hem till mina killar!

Likes

Comments

WORKOUT

I förmiddags invigde jag min nya crosstrainer! Helt perfekt! Alldeles tystlĂ„ten och vĂ€ldigt stabil! Den stĂ„r för tillfĂ€llet i vardagsrummet, sĂ„ under tiden som jag trĂ€nade sov Melwin i soffan och jag kollade pĂ„ veckans första avsnitt av Biggest Looser! Älskar det programmet. Det gör mig inte direkt mindre trĂ€ningspeppad! Plus att Micke & Sabina Ă€r sĂ„ sjukt snygga att titta pĂ„ 😍😍😍👌Snart ska vi pĂ„ Ă€nnu en husvisning, och efter den smiter jag eventuellt in pĂ„ gymmet en vĂ€nda för lite styrketrĂ€ning!

Likes

Comments

ÖVRIGT

God morgon mina lÀsare! Hoppas ni sovit gott? Jag blev vÀckt av vÄr lilla solstrÄle för ca 1,5 timme sedan. Vi har kÀkat vÄr morgongröt tillsammans och nu Àr han i full gÄng och leker! Jag vaknade med hÀrlig trÀningsvÀrk pÄ precis rÀtt stÀllen idag, passet igÄr tog dÀr det skulle! Nice!

Ni som hĂ€ngt hĂ€r inne ett tag mĂ„ste ha mĂ€rkt att jag Ă€r en riktig rutin mĂ€nniska? Sedan jag började föra trĂ€ning & kostdagbok för ungefĂ€r en mĂ„nad sedan sĂ„ har jag mĂ€rkt det mer tydligt! Helt klart! Men jag Ă€lskar det!! Jag tröttnar aldrig pĂ„ min havregrynsgröt, mina banan smoothies, mina morgon promenader eller mina dagliga trĂ€ningspass! Jag Ă€lskar mina rutiner och skulle kunna följa de tills jag gĂ„r i graven tror jag! Det Ă€r inget jag anstrĂ€nger mig för, utan det bara rullar pĂ„. DOCK FÖRSTÅR JAG OM DETTA BLIR ENFORMIGT FÖR ER ATT LÄSA OM! SĂ„ kommentera jĂ€tte gĂ€rna om det Ă€r nĂ„got annat ni vill se hĂ€r inne? Vad intresserar er? Eller Ă€r ni nöjda som det Ă€r? Vad kan jag göra annorlunda? Glad för svar 😊 Puss pĂ„ er och ha en fin dag!

/ VĂ„r glada, kladdiga lilla busunge 😍 Försöker hĂ„lla honom ganska utanför bloggen, men ibland kan han fĂ„ vara med...

Likes

Comments

FRUKOST / MELLANMÅL

KvĂ€lls gotte! Nyttigt sĂ„dant! Perfekt! Naturell kvarg mixat med frysta hallon och fruktsallad till det! Mums. Fruktsallad pĂ„ kiwi, ananas & apelsin! Nicelinice 👌GOD KVÄLL ALLA 👋

Likes

Comments

WORKOUT

​Idag var jag en fĂ€rgbomb pĂ„ gymmet, med matchande linne och skor! Ryggen och axlarna har fĂ„tt sig en ordentlig omgĂ„ng som jag redan nu kĂ€nner av, kĂ€nns sĂ„ skönt! Jag körde bĂ„de med fria vikter och i maskiner, kommer kĂ€nnas pĂ„ i morgon! Direkt efter passet drack jag en protein shake, och nu smaskar jag pĂ„ en god fruktsallad! IkvĂ€ll ska vi montera ihop nya crosstrainern som har kommit sĂ„ att jag Ă€ntligen kan trĂ€na cardio hemma igen đŸ˜ŠđŸ‘

Likes

Comments