BABYLIFE, ÖVRIGT

Hej alla vänner och läsare! Äntligen kan jag dela med mig av vår nyhet till er, ultraljudet är gjort och allt såg jätte fint ut! Vår älskade Melwin ska bli storebror! Vi ville kolla könet den här gången, och han ska få en lillebror! En till liten pojke! Jag som nästan var säker på att det var en flicka den här gången, då jag har mått så annorlunda mot vad jag gjorde när jag väntade M. Men jag hade fel! Hur underbart som helst i vilket fall! Det kommer bli så mysigt med två små grabbar här hemma! Vi är jätte glada och förväntansfulla!

Här har ni alltså förklaringen till varför min kropp har ändrats på sistone, som ni säkert sett (i alla fall ni som hängt med här länge) och varför träningen sett lite annorlunda ut! Jag har varit extremt trött och mådde mycket illa den första tiden. Nu är jag mycket piggare och mår bra igen, förutom att jag har sån himla värk längst ner i ryggen vissa dagar. Men andra dagar känner jag ingenting! Så skönt att jag i orkar röra på mig och att jag orkar träna lite i alla fall. Eller lite och lite, men betydligt mindre än jag gjorde innan jag blev gravid... Lite för att vara jag helt enkelt. Men bättre än ingenting alls, helt klart!

Vi hade en super mysig dag igår. Ultraljud som sagt! Efter ultraljudet gick vi i lite affärer, och Matte köpte en ny vinterjacka åt mig. Min börjar bli väldigt trång att knäppa, haha. Snälla han ♡
Sen käkade vi på olearys och gick på bio. Myspys! Min mamma var hemma hos oss med Melwin, och han sov så gott när vi kom hem igen. Älskade unge! ♡

Ha en härlig dag allihopa! Det tänker jag ha. Nu är det dags för frukost och en PW, senare på eftermiddagen blir det ett gym pass! Heja heja!

Likes

Comments

RECEPT

God morgon käraste. Hoppas ni sovit gott! Idag blir det en vilodag från gymmet. Vi har fullt upp med annat hela dagen, från morgon till kväll! Men en PW innan ska jag hinna med i alla fall.

Här kommer ett tips på lätt mat att göra mycket av, perfekt att ha i en bunke i kylen typ hela veckan, hehe!

Du behöver
linspasta
kycklingfilė
broccoli
ärtor
majs
tomat
philadelphia ost light
vitlökspulver
basilika

Koka ett paket med linsspasta, skär upp kycklingen i bitar och lägg på en plåt, salta, peppra och in i ugnen  tills de är klara! Koka upp broccoli och frysta ärtor. Skiva tomat och öppna en burk majs. Blanda allt tillsammans i en stor bunke.
Osten blandar du ut med lite vatten tills du får den konsistens du villl ha, krydda sedan med vitlök och basilika. Färdigt! Super gott, enkelt och hälsosamt på samma gång! Ät och njut, varm som kall!

Likes

Comments

RECEPT

Här kommer världens enklaste grej, som är perfekt till typ allt! Frukost, lättare lunch, mellanmål eller kanske kvällsamål. Nämligen stekt ägg med riven ost, och sallad. Stek ägget på båda sidor med salt & peppar och vik ihop på med lite riven ost i mellan. Svårt va? Så enkelt och ett riktigt gott och bra val! God morgon på er!

Likes

Comments

WORKOUT

God kväll folket! Hoppas att ni har haft en bra start på veckan? Det har jag! I morse tog jag en lång PW med mamma, sen åkte vi (jag och Melwin) direkt hem till en vän för lite mamma och barn träff. Trevligt som  vanligt! Sen har vi haft besök av min pappa och lillebror en sväng och när de åkte hem så stack jag iväg till gymmet! Det blev bara kondition idag, 20 min på crosstrainern och 10 min PW i lutning på bandet följt av lite utfallssteg, vanliga och sidosteg, även de i lutning på bandet.

Just nu har jag slagit mig ner i soffan och dagens måsaten är äntligen över. Jag har gjort en hel drös med matlådor nu på kvällskvisten, linspastasallad med kyckling och ostcreme. Jag visar er sen! Jag tänkte dela med mig av gårdagens ben/rump pass till er, varsågoda 👇

Uppvärmning -
10 min crosstrainer + 10 min PW i lutning
Bulgariska utfall med hantlar 10x3 / ben
Sidosteg med gummiband 15x3 / sida
Enbenspress 10x3 / ben
Benpress 10x3
Framsida lår,  maskin 10x3
Baksida lår, maskin 10x3

Likes

Comments

WORKOUT

Mån - 7 km PW + Rumpa hemma
Tis - 6 km PW (aktiv vila)
Ons - 3 km PW + Cardio / överkropp
Tor - 4 km PW (aktiv vila)
Fre - 6,5 km PW + Cardio / ben
Lör - 5 km PW + Cardio / överkropp
Sön - 7,5 km PW + Cardio / Ben, rumpa

Så här har min vecka sett ut motionsmässigt! Jag har hållt igång ganska bra och jag känner mig nöjd. Vi kom just hem från en härlig långpromenad. Riktigt skönt och uppiggande, men jag har lite stela ben efter dagens benpass! Nu återstår bara lite hemma fix och förberedeöser inför kvällens mat!

Likes

Comments

WORKOUT

Gårdagens lunch. Köttfärssås med rivna morötter & blomkålsris! Att jag inte kommit på att göra blomkålsris tidigre? Sånt bra alternativ om man vill dra ner på kolhydraterna! Och äter man det tillsammans med annan mat så smakar det riktigt bra.

Idag fick jag sovmorgon, jag vaknade vid nio. Precis när jag kom upp så ville Melwin lägga sig och sova middag, så jag fick en ovanligt lugn start på denna söndag! Det var skönt faktiskt, att dricka en smoothie i lugn och ro och läsa min bok som jag aldrig blir klar med, hehe. Senare idag ska vi träna tillsammans, jag och Matte. Det blir kul! Vi får ju typ aldrig till det, men idag ville farmorn vara barnvakt en stund så då passar vi på!

Jag ska köra ben och rumpa. Det är mina roligaste pass nu för tiden! Älskar när det bränner i benen så att man knappt orkar gå upp för trappan och ut till bilen efteråt, haha. Jag ska lägga upp ett pass nu så att det bara är att köra igång när vi är på plats.
Ni då? Vad gör ni? Tränar ni något idag? 😊

När vi hämtat lilleman igen så ska vi ta en PW i det fina vädret, lite kallt idag men ändå soligt och fint! Kan det inte bara få fortsätta  vara så här resten av vintern?!

Likes

Comments

WORKOUT

Jag startade denna morgon på samma sätt som jag avslutade gårdagen - på gymmet! Eller nästan i alla fall, en smoothie och lite soffmys med Melwin först. Cardio och överkropp stod på dagens schema. Inte för att jag nu för tiden har ett träningsschema, men jag kände för överkropp och la upp passet innan jag åkte till gymmet! Delar det längst ner i inlägget! Träningen går ju såååå mycket bättre när man vet vad man ska göra tycker jag! Håller ni med mig?

Nu är det hög tid för lunch och sen ska vi ta en långpromenad! En härlig lördag med fint väder ute! Nice. Ikväll vill Matte att vi äter kina mat, så det lutar väl åt det hållet. Det är ju faktiskt skönt att slippa stå vid spisen ibland! Och sen är det ju vansinnigt gott samtidigt...

PASSET 👇
Uppvärmning - crosstrainer 15 min
Sittande rodd - 10x3
Triceps press 10x3
Latsdrag - 8x5
Bicepscurls med axelpress S.S Raka hantellyft
Sidoplanka med höftlyft S.S Vandrande plankan
Militärpressar 5x3

Likes

Comments

WORKOUT

God kväll fina ni. Nu njuter jag! Egentid i soffan, nytränad och nyduschad, med inpackning och hela kittet! Så härligt! Melwin har jag nyss nattat och Matte är på gruppass på gymmet. När han kommer hem så ska vi käka! Så hungrig är jag! Med dålig fantasi från min sida idag så fick det bli samma mat som förra helgen, minns ni? Min nyttiga pzza. Den är super enkel, god och hälsosam, plus att alla grejer till den fanns hemma i kylen. Perfekt! Till den blir det nog fångarna på fortet, man kan ju bara inte missa Gunilla Persson haha!

Jag har varit på gymmet två gånger idag! I morse klockan nio öppnade barnpassningen, så jag tog med mig lillkillen och åkte dit. Det gick bra en stund. Jag hann stå i en kvart på crosstrainern, sen kom hon med honom i handen gåendes mot mig. Han hade kommit på att mamma försvann och blivit ledsen. Bättre lycka nästa gång, jag provar igen nästa vecka! Han lär sig... Vi hade ju ändå alla  ytterkläderna på oss så vi hämtade hundarna och tog en timmes PW istället. Det var skönt ute, så uppiggande! När Matte kom från jobbet så åkte jag direkt till gymmet och fick mitt pass gjort. NÖJD! Så här såg det ut 👇

Uppvärmning 15 min crosstrainer
Framsida lår, maskin - 10x4
Lårcurls, maskin - 8x5
Insida lår, maskin - 10x4
Benpress - 10x4
Utfallssteg med hantlar - 16x3 (8/ben)
Sumo squats med viktplatta - 12x3

Även idag körde jag tungt, så benen var sega efteråt och är fortfarande. Tur att jag ska ligga på soffan resten av kvällen! Ha en bra fredagskväll, puss och kram!

Likes

Comments

RECEPT

Ännu en av veckans goda kvällsmiddagar! Ni ser ju själva hur gott det ser ut!? Kycklingspett med blomkålsris, egengjord tzatziki & sallad.

Herre min skapare vilken god måltid alltså! Matte blev överlycklig när han kom hem från träningen och var vrålhungrig, haha! 😅 Tur han har som har en sån händig och mat intresserad sambo, hehe. Så här gör du...

Skär kycklingfiléer i bitar, och grönsaker efter smak & tycke. Jag tog paprika och tomat! Lägg allt tillsammans i en bunke med grillkrydda och blanda runt tills allt är lagom kryddigt! Trä sedan detta på spett och grädda i ugnen på 175 grader i ca 30-35 min.

Gör tzatzikin under tiden, om du inte gjort den tidigare på dagen, eller kanske t.o.m dagen innan. Den är godare ju längre den får stå och dra sig! I den använder jag naturell kvarg, riven gurka, salt, peppar och vitlök.

Blomkålsriet gör du super enkelt! Riv blomkål grovt och häll sedan ner i kokande vatten i ca 10-15 sekunder. Häll av vattnet i ett durkslag och häll tillbaka "riset" i kastrullen. Klart!

Likes

Comments

WORKOUT

God morgon! Hur mår ni? Idag är vi uppe med tuppen!

Jag måste få tummen ur röven och ta med mig Melwin ner till barnpassningen på gymmet! Dumma mig som betalar för tjänster jag inte utnyttjar?! Han skulle säkert vara lite blyg till en början, men jag tror det skulle släppa. Sen är jag ju så nära till hands om han mot förmodan skulle bli ledsen eller sakna mig. En läxa tills nästa vecka! Eller kanske redan i morgon? Vi får se! 👀 Det vore ju så mycket enklare för mig att ta mig till gymmet då om han kan följa med, istället för att krångla med barnvakt hit och dit. Jag vill verkligen ta mig dit oftare än vad jag gör i nuläget! Jag ska.

Så här såg i alla fall gårdagens överkropps pass ut 👇👇👇

Crosstrainer - uppvärmning 15 min
Ryggresningar på bänk - 8x5
Stående rodd - 10x4
Latsdrag - 8x5
Drag åt sidan i cable - 6x5 / sida
Bicepscurls - 10x3/ sida
Hantellyft rakt fram - 10x4
Dips i maskin - 10x3
Benpress 12x3

Jag lade på lite mer vikt än på sistone, och det kändes kanon bra hela vägen! Jag kände mig starkare än på länge! Älskar den känslan!!! Träningsglädje IT IS!

Jag hoppas på att hinna få till ett pass ikväll med. Eftermiddagen är fullbokad med annat, men ikväll så har jag inga planer så detborde funka! Det är benens tur att få sig en omgång! Tränar ni något idag?

Likes

Comments