Header

Heej!
Idag så kommer det en haul♡
Köpte lite saker på Tuna Park.
Jag köpte en Power Bank på Glitter för 299kr. Sen så köpte jag 2 stuckna packet med tofsar i på Glitter för 69kr styck.
Sen va jag inne på Stadium där köpte jag ett par tränings byxor till skolan börjar. Haha, längtar redan till skolan😍 En sån är jag😂 Tyckte dem va jätte fina. Dem kostade 199kr.

Kort inlägg men jag hoppas det inte gör något för jag hade inte mycket att skriva😂

Ses😘



Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Haloj♡
Idag va jag sugen att göra en tag. Och då hittade jag denna tag. Jag ville det skulle va en rolig tag då tänkte jag varför inte en Instagram tag. För många använder det då skulle bli roligt med denna tag, eller?

The Instagram Tag♡
1. Vad heter du på Instagram?
__emmaslifestyle__

2. Hur många följare har du och hur många följer du?
Jag har 151 följare och jag följer 51 stuckna♡

3. Hur länge har du haft Instagram?
Cirka 3 år♡

4. Vad står det i din profil?
Blogg: http://nouw.com/emmaslifestyle
Check in if you want, do it😸
Här får ni se...👇

5. Hur många inlägg har du lagt upp och hur många lägger du upp per dag?
Jag har lagt upp 6 inlägg och jag lägger upp oftast 1 inlägg per dag♡

6. Är likes och kommentarer viktigt enligt dig?
Naj, det är bara roligt att få likes och kommentarer♡

7. Vad skulle du gjort om alla dina följare skulle blockerat dig?
Skulle frågat min vänner och i min familj varför. Sen skulle jag inte brytt mig så mycket, eller jag vet inte♡

8. Hur ofta är du inne på Instagram?
Varje dag♡

9. Brukar du ha filter på dina bilder?
Japp, oftast varje gång♡

10. Brukar du hashtaggar mycket?
Inte så ofta♡

11. Har du många selfies?
Ja, dem som jag inte har tagit bort från mitt flöde dem är selfies♡

12. Använder du några andra sociala medier? Ja♡

13. Vilka taggar du?
Alla♡

Detta va den korta taggen om Instagram♡

Jag hade förut tagit bort cirka 150 bilder för det har jag bara 6 kvar nu😘

Ses😘

Likes

Comments

Heej!
Som ni har sett så kom det bara 2 inlägg igår de va för jag kollade hela natten på Grey's Anatomy. Så glömde helt om bloggen.

När jag tänkte på skriva detta inlägg då tänkte jag:
-Nej, jag orkar inte stressa mig själv att det måste komma 5 inlägg per dag!
-Jag tar en paus!

Men nu när jag skriver detta inlägg så tänker jag:
-Det kommer minst i alla fall komma 2 inlägg per dag.

För då behöver jag inte stressa och måste skriva ett inlägg när jag är hoss kompis för att det ska komma upp 5 inlägg.

Om Food Week där så kom det inte upp igår. Jag kom inte på något. Men den 21 juni så hade det kommit upp ett inlägg om Food Week. Så det inlägget räknade jag med. Sen fick ni ett extra inlägg om Food Week. De va mina ursäkter där.

Sen en sak till det kommer inte komma inlägg tidigt. Som t.ex. kl 10 osv. Det kommer komma där vid kl 14 osv.

Men jag kommer fortsätta göra mitt bästa. Sen så av all stress att det måste komma 5 inlägg per dag så har jag tappat aptiten att blogga. Men jag ska....

Ses♡

Likes

Comments

Heej!
Förlåt för sent inlägg men från när jag vaknade (kl 13:17) så va jag med Carro👭 Eller jag åkte till Carro kl 14:41. Sen så badade vi i cirka 3 timmar. Det va kallt men värd det för att det va roligare med Carro😘 Carro är lät värd den där kylan💞

Sen så körde vi minigolf. Det va första gången för oss båda. Det va jätte roligt. Vi visste inte exakt reglerna så det blev lite "fusk" på några bannor. Men sen så sluta vi "fuska"😂 Det blev 91 poäng för mig och 94 poäng för Carro. Yey, jag vann🎉 Nej, men poängen va att ha roligt, det kändes inte exakt så. mycket bättre för jag vann. För meningen är ju att ha roligt.

Efter så skulle vi äta men alla restauranger va stängda så det fick bli att vi gick till ICA🏢 Men mätta blev vi😂

Det va de roliga jag gjorde med Carro idag😘

Ses👑

Likes

Comments

Heej!
Ligger och solar nu😍 Har badat med Carro i det is kalla vattnet. Och när vi badade då va solen bakom molnen⛅ Men exakt när vi gick upp blev det soligt👏

Men jag gjorde torrdopp som förra gången👌 Det var mycket kallare än förra gången men jag klara mig😂 Sen va i vattnet i kanske 40-50 minuter❄ Har ont i öronen, men aja.

Vi ska snart ta ett till dopp. Vi ska bada ett tag sen så ska vi kanske köra mini golf.

Nu blåser det super mycket och jag fryser som tusan🌳

Ses😘

Likes

Comments

Hej!

Idag kommer Food Week inlägget handla om mer frukter. Idag kommer det handla om bananer👌 Hoppas det är okej att Food Week handlar mycket om frukter. Men jag tycker det är mycket spännande för det kan va så att man vet dessa saker om frukter. Hela denna resa har jag fått reda mycket om frukter osv. För jag har inte vetat allt så jag har sökt upp saker lite saker.

Bananer:

1. Bananer är naturligt fria från fett, kolesterol och salt. Dessutom innehåller de en rad olika vitaminer och mineraler, som till exempel vitamin B6, mangan, vitamin C, kalium, magnesium, riboflavin, niacin, vitamin A och järn samt kostfibrer.

2. Barn som äter en banan om dagen löpte 34 procent mindre risk att drabbas av astma.

3. Ett barn som äter bananer och apelsiner under sina första två levnadsår löper lägre risk att drabbas av barnleukemi. Eftersom bananen också är en bra C-vitaminkälla kan den bidra till att minska förekomsten av fria radikaler som är kända för att kunna orsaka cancer. Ett högt intag av kostfibrer från till exempel banan ger också en minskad risk att drabbas av tjock- och ändtarmscancer.

4. Bättre hjärthälsa

5. Studier har visat att personer som har diabetes typ 1 och äte mycket kostfibrer har låga blodsockernivåer. Personer med diabetes typ 2 får lägre nivåer av blodfetter, blodsocker och insulin om de äter högfiberdieter. En medelstor banan ger ungefär tre gram kostfibrer. Livsmedelsverket anser att en lagom fibermängd för vuxna är ungefär 25-35 gram fibrer om dagen.

6. Bananer innehåller tryptofan, en aminosyra som i studier har visat sig stimulera minnet samt förbättra humöret.

7. Bananer kan underlätta vid såväl förstoppning som diarré. Det höga fiberinnehållet i bananer bidrar till att normalisera tarmrörelserna och vid diarré kan bananer hjälpa till att återställa elektrolytnivåerna, särskilt av kalium.

8. Bananer innehåller höga nivåer vitamin B6, som tros kunna bidra till att lindra klassiska PMS-symptom som till exempel humörsvängningar.

Detta va mina anledningar varför du ska äta mer bananer👌

Ses🍊

Likes

Comments

Heej!
Idag va jag i Eskilstuna♡ Jag kollade lite runt i 21:an sen så åkte jag och min familj till Vissholmen. Där så grillade vi, körde fotboll och mycket mer. Tänkte blogga där mycke men mobilen dog. Så att det blev inte häller många bilder. Men ett par stuckna blev det😘

När vi skulle gå därifrån så va vattnet jätte fint. Mörkt och solen lyste lite på vattnet. Så fint men exakt då så dog mobilen😤

Hade på min converse, inte bästa skorna för att jag har jätte ont i tårna. Dem är helt röda👏

Det va de jag gjorde i Eskilstuna😘

Ses🌊



Likes

Comments

😘Heej!
Är nu i Eskilstuna♡ Jag kollade där lite men hittade inte nåt😕 Men vi får se om det kommer komma mer kläder som är min typ😂 Men nu är jag påväg till Vissholmen🌞

Tröja: Wish.com 80kr
Shorts: Lindex 249kr
Skor: Intersport 699kr
Armband: Ur&Penn 20kr

Ses😘

Likes

Comments

Heej!
Idag tänkte jag prata om puberteten♡ Det var många som ville att jag skulle göra det, så här kommer det. Jag har tänkt att detta är del 1. Jag har mycket att ta upp om♡ Jag kommer idag ta upp om bröst och förklara lite om det. Också om BH och lite om puberteten. Aså när man brukar få det och vad som händer och mycket mer.

Men nästa del kommer jag ta upp om flyttningar, finnar, svett, röst och hår♡

Puberteten:

Puberteten sätt igång av hormoner. Hormonerna påverkar hur kroppen fungerar på många olika sätt. Till exempel styr de sömnen, blodtrycket, humöret och hur mycket vatten du har i kroppen. Det är också hormoner som bestämmer hur och när kroppen utvecklas.

Ålder:
När tjejer kommer in i puberteten brukar va man va runt 8-13 år.

Om man får puberteten sent eller tigit berör stor del ärftligt. Så va inte ledsen eller arg för du inte har kommit in i puberteten än eller om du är äldst i din klass att komma in i puberteten. Det är helt lugnt♡
Jag va jätte tidig och fick snabbt tecken på att va inne i puberteten redan i 2:an.

Hela puberteten brukar ta fem till sex år och under den tiden har alla sin egen takt. Puberteten börjar ofta med att du växer snabbt. Ibland kan du känna dig lite klumpig eftersom alla delar på kroppen växer i olika takt. Till exempel brukar händerna och fötterna växa mycket i början.

När du kommer ur puberteten har du vuxit färdigt på längden.

Bröst:
För tjejer är det första tecknet på att du kommit i puberteten att brösten börjar växa. Det kan du känna genom att du får små hårda knölar bakom bröstvårtorna. Det är körteln i brösten som utvecklas. När brösten växer kan de klia och ömma. Det är också vanligt att det gör ont när du slår emot något eller kommer åt brösten för hårt.

Oftast börjar det ena bröstet växa före det andra. Det är vanligt att brösten fortsätter att växa i olika takt.

BH:
Du kanske inte vet om du behöver BH. Jag hade de problemet. Jag tyckte det dög med topp för jag såg ingen skillnad. Men jag ser en skillnad nu. En stor. Köp BH när du tycker t.ex. när du springer att dina bröst "dinglar" hit och dit och det gör ont. Då är det bra med en BH. Den "håller i plats". Det blir skönare att springa🏃 Sen toppen hjälper inte så värst till när du har fått ganska stora bröst. Det kommer bara vara typ som ett lite tyg bit täcker dina bröst. Men BH håller fast dem♡

Storlek:
Man ska typ mäta sig runt vid brösten men så körde inte jag. Jag provade ett par BH. Det va typ 70 AA eller med ett A som jag använder nu😂 Men den är lite för stor👏 Men ett tips prova ett par BH sen dem som passar det är din storlek till BH till dina bröst växer♡

Blev ett långt inlägg, vill ni det?💕 Det kan va så att jag tar upp lite mer om dem här punkterna från idag för det känns som detta va inte mycket fakta för er. Känns det behövs mer♡

Ses😘

Likes

Comments

Haloj!

Förlåt för detta inlägg kommer upp så sent men det tog ett tag för att komma på vad för detta Food Week inlägg skulle handla om❤

Detta inlägg kommer hjälpa dig antagligen mycket om du gillar äpple😉 Jag hittade jätte bra fakta om äpple och du kommer antagligen äta mer äpple🍎

Äpplens superkrafter:

Äpplet hjälper din matsmältning. Ungefär hälften av fibrerna i äpplet är pektin, och resten är mest cellulosa. Båda dessa ämnen ger näring till bakterierna som "jobbar" i tarmarna. Den typen av lösliga fibrer som finns i äpplen (samt i havre och nötter) stärker immunförsvaret och minskar risken för inflammation i samband med fetmarelaterade sjukdomar. Skallet innehåller mest nyttiga ämnen – för det mesta sitter i skalet. Köp gärna ekologiska äpplen utan rester av bekämpningsmedel det blir bättre för kroppen. Ämnet quercetin som finns i äpplen har i finska studier visat sig sänka risken för dödlig utgång av hjärtsjukdomar, cancer och diabetes.

Ja, detta fakta hittade jag om äpple. Jag visste nästan inget av detta och jag kommer äta äpple dagligen😍 Plus äpple är ju jätte gott🍎

Ses🍎🍎

Likes

Comments