Idag var vi iväg på äventyr. Vi startade morgonen med frukost redan 07.00 innan vi satte oss på bussen som tog oss mot Makarska och båten som väntade. Åkte sedan runt till två stora öar utanför kusten här, båtturerna tog runt 5 timmar men fick ändå några timmar i land att utforska lite utav öarna. På den första besökte vi en superfin strand och åkte även soffa bakom båt(!!!!) som var så himla roligt! 😃

Imorgon är det nya äventyr, men nu har jag inte tid att berätta om det för nya Game of Thrones har, tydligen, kommit ut och mina medresenärer kan inte vänta mer!

Puss & kram från solen ☀️

.. men efterrätten ser så mycket mer fotovänlig ut

Tidigare idag var vi på infomöte med TUI då vi tänkt åka på lite utflykter under vår vecka här. Så nu har vi fått lite inspiration och ska bara bestämma oss för vad vi vill göra mest!
Viktors kusin var även på detta hotell för mindre än en månad sen och vi fick en del tips ifrån honom också, vad och vart man ska äta, vilka utflykter som var bra och liknande 🙂

Vi har bara varit här i 1,5 dygn och jag älskar det redan. Det kanske blir lite enformigt med maten, men är man kräsen som jag så får man skylla sig själv!

Tips till er alla: vuxenhotell. Älskar det. Inget skrik eller springande. Lugn och ro.

Idag bestämde vi oss för en dag vid poolen (nära och bra till poolbaren 😉) och har legat där fram tills nu. Det blir inte mer semester än när man ligger där i solstolen med en bok i ena handen och med en drink i den andra. Med ett dopp då och då - såklart!

Dags för lite slötid innan vi ska göra oss i ordning för kvällen. Men så länge, titta in @jonnawasserfaller s blogg! Hon kommer uppdatera både flitigare och med finare bilder under resan 💕

Ps. La ut ett inlägg igårkväll, men kom upp först idag! Så titta gärna tillbaka!

Utsikten från vår balkong! I verkligheten ser det nästan lite overkligt ut..

Resdag/ första dagen i Kroatien. Efter alldeles för lite sömn och många timmars resa var det skönt att landa på det uuuurfina hotellet här i Zivogosce på Makarskarivieran. Vi hann till och med lägga oss en sväng på stranden innan vi duschade inför middagen. ☀️

Utbudet var ganska dåligt runt omkring hotellet medan hotellet har desto större, så vi beslutade oss för att köpa till all-inclusive. Definitivt värt!

Summer of 2017! Nu börjar vi...

Idag fick jag & Jonna bokat en liten tripp till Köpenhamn i helgen, lite spontant och sådär. Som det ska vara, ni vet. Hotell, färja och biljetter - swish så var det fixat liksom! Trots mycket jobb och dåligt väder känns det som det kommer hinnas med en hel del denna sommaren. Har redan varit en vända i Tjeckien med Frida, haft en superhärlig midsommar-helg tillsammans med Jonna, nu Köpenhamn och efter det en vecka hemma i Falköping innan vi åker till Kroatien.

Det är andra ställen som också ska besökas och födelsedagar att fira, men så långt fram vill jag inte ens tänka just nu, för jag tänker verkligen njuta av denna sommaren. I såväl Halmstad som på andra ställen tillsammans med mina Halmstad-bor, för efter sommaren kommer förmodligen inget vara sig likt.

Så kompisar, vi hörs när vi hörs! Ha världens bästa sommar allihopa!

Det handlar om vad du säger, om hur du luktar och om hur du ser på mig.

Världens bästa Mallan!

Vi må vara oseriösa, fula och flamsiga men vad gör väl det? Hade en mysig studentmottagning hos Adam (yngre kusinen) och tog ikapp tid med familjen! Då är man glad

4 juni 2017, Nordea Master i Barsebäck

Förra söndagen (den fjärde) så steg jag och Viktor upp tidigt för att åka iväg och titta på några av Europas (och världens) bästa golfspelare spela Nordea Master. Trots dåligt väder med en massa regn så var det en supermysig dag med nya häftiga upplevelser och minnen!

På kvällen fortsatte vi den bra dagen med lite datenight, mat och vin. Vilken toppensöndag! ❤

När Viktor kommer hem på besök emellan landslagslägren så vill han alltid ha tacos. Det vill han iofs alltid oavsett, men nu när han inte hade fått det på länge stod maten serverad när han kom hem. Visst är jag en snäll flickvän?!

Ps. 1,5 vecka sedan. Nu är han iväg igen!