nu ligger jag i vårt boende på koh lanta (det är en koja typ) och försöker sova. Emelie och hanna sover redan. tillbaka till boendet. vi bor i en "spånbarrack" typ, med tre madrasser på golvet med myggnät runt. det är en glipa i taket på typ en halvmeter så myggnätet lär komma till användning..
ingen toa eller dusch har vi heller, men vad gör det när man har wi-fi på rummet haha.
ligger och lyssnar till partyt på stranden nu när man ska sova, så härligt.. alla sjunger till bob marley låtar och skrattar och är glada!
även fast man börjar få lite hemlängtan nu när hemresan närmar sig så kommer jag sakna detta så otroligt mycket, fy vill inte ens tänka på det!!
vi hörs snart igen, puss och kram!!!

ett litet spa..

hanna på moppetaxi på koh lipe

sunset beach, koh lipe

här på bilden ser ni bungalowsen där vi bor just nu. jättefint och bra balkong, men väldigt simpelt. stranden och vattnet är helt underbart här på koh lipe.

utsikten från vår bungalow, väldigt härlig.

toaletten i rummet.. mindre härlig. den har ingen spolfunktion heller så man får spola manuellt genom att kasta vatten i toan... haha.

en gammal thai-man fick gissa vår ålder, han var helt ute och cyklade. Emelie som blev 27 år gammal tyckte att detta skulle dom aldrig glömma, så vi skrev det i baren.
Imorgon skall vi vidare till Koh Lanta. Puss på er

vi har det underbart här i malaysia, fint väder varje dag. skönt att vi har börjat uppskatta det efter bali där det var lite mer ostadigt väder.
om några dagar lämnar vi langkawi och Malaysia för att spendera våra sista dagar i thailand. mitt och Hannas plan hem går nämligen från Phuket den 3:e mars. Emelie ska då möta upp sin pojkvän Oscar och det gänget som vi hängde med i början av vår resa.
känns sjukt att vår resa börjar lida mot sitt slut, känns jättetråkigt samtidigt som det ska bli så kul att komma hem till de man saknar så mycket!! och bli lite omhändertagen av familjen haha
här kommer bilder från senaste dagarna

här kommer bilder från senaste dagarna

hejhejhej!
nu är vi framme i langkawi, vi kom igårkväll efter en resa på 12h... hatar resdagar!
idag har vi haft vår första riktiga stranddag på typ 1 vecka, vi har njutit så mycket.
vi kollade även på solnedgången innan vi gick upp till rummet.
nu har vi vart på resturang (svensk) och ätit gott, nu sitter vi och äter glass som efterrätt!!
imorgon blir det en till stranddag och vi ska också göra lite vattensporter, kul!!

fin fin solnedgång

nu befinner vi oss i kuala lumpur. skönt och kul att komma till en storstad! vi har vart här i två dagar nu och imorgon åker vi till langkawi för sol och bad igen, vi längtar så mycket haha!
dessa två dagar har vart fyllda med sevärdheter och shopping! vi har vart på två shoppingmalls, sedan har vi också vart och kollat på twintowers, kuala lumpur tower, kingspalace och en park. jättehärliga dagar, bra avslut på resan för Sarah som åker hemåt imorgon! kommer bli så tråkigt och kännas konstigt att hon försvinner, men vi kommer snart ses igen:)
här kommer bilder från de senaste dagarna, puss!!

• malaysia

som jag nämnde i tidigare inlägg var vi ju på ett tempel igår. det var helt klart en upplevelse! man fick bära sarong för att inte visa för mycket hud, man kunde bada i ett såkallat holy water, det heliga vattnet skulle rena din kropp från onda andar. de fanns även ett jättefint hus ovanför templet, och där bor presidenten över Indonesien när han kommer och hälsar på på Bali.
På kvällen gick vi och åt på en sportbar och tanken var att vi skulle kolla Arsenal-Liverpool men det funkade inte att få in kanalen, killarna blev riktigt besvikna.
Eftersom vårt plan till Malaysia gick 6 på morgonen och taxin hämtade oss runt 02.30 inatt tyckte vi inte de va värt att betala för hotell den natten. Så vi knödde oss in hos killarna, slutade med att jag sov en timme på golvet!
Puss på er, här kommer bilder från templet

min tempelsarong

hinduer som badar i the holy water

lite regler

presidentens hus

droppar lite heligt vatten på huvudet

när vi knödde oss in hos killarna inatt

• indonesien

idag har vi åkt runt på moppar hela dagen! vi har vart på ett risfält, kollat på en vulkan och vart på ett tempel där de fanns holy water. (templet kommer i ett eget inlägg)
mitt under vår färd stötte vi på en man som ville vara vår guide, han var världens snällaste och var så hjälpsam. vi sparade nog in en del tid eftersom de inte hade vart så lätt att hitta på mopparna! det har iallafall vart en väldigt härlig dag och vi avslutar Bali på bästa sätt! Ikväll åker vi till Malaysia. Innan vi åker ska vi kolla Arsenal med killarna och äta middag.
puss!

jag är redo

risfält

erik avnjuter lunch med vulkan som utsikt

igår kväll var vi och kollade på den traditionella balinesiska dansen. det var väldigt fina kostymer och danser, men vi förstod inte direkt "storyn" bakom de hela eftersom de va på indonesiska.. här kommer lite bilder ifrån dansen iallafall!