Vardag

Godmorgon! Jag vaknade 9 idag jättepigg även fast jag inte lyckade somna försen klockan 4 inatt. Har precis ätit frukost och ligger nu i sängen och chillar. Ska ta en buss till stan om en timme för idag ska jag spraytanas!!! Hihi är så glad, min första tid som jag hade idag blev avbokad tyvärr så jag hade lite panik men hittade en ny tid på en annan salong som tur var.. Jag ska spraytana mig inför resan eftersom jag inte blir brun alls, har aldrig blivit brun eller fått färg så tror inte det blir någon skillnad denna gång.
Ska spendera hela kvällen med att packa och tvätta eftersom imorgon åker vi! Puss

Vardag

Igår träffade jag Elin på en liten picknick utomhus, det var mysigt men blev väldigt kallt då solen gick ner!! Vi träffades vid sju och gick på Ica för att köpa lite snacks sen ner mot badhusparken vid vattnet där vi satt oss.
Vid elva- tiden rörde vi oss hemåt och jag somnade ganska snabbt i min säng, väldigt skönt. Har gjort lite ärenden idag inför Rhodos resan sen vart på ett födelsedagsfirande för Pontus som fyller 21 idag. Nu har jag nyss duschat och ska snart sova, puss

Vardag

Här ekade det tomt, kan dra en liten recap på livet sen senast.

Åkte till Norge i sex veckor på praktik i mars med Elin. Vi jobbade på Norefjell Ski & Spa, väldigt bra och mysig resa vi gjorde tillsammans. Livet var verkligen roligt och det var skönt att komma bort hemifrån faktiskt.

R+esan började hemma i Östersund sen flög vi till Stockholm och där skildes vi från resten av gruppen och våra lärare som skulle vidare till London. Vi flög till Olso och bodde en natt på hotell, vi hade ganska mycket tid i Olso så vi gick runt och kollade i staden. Dagen efter tog vi buss till Noresund sen taxi upp till hotellet.

På hotellet delade vi lägenhet med tre andra och vi delade även rum och säng. Vi trivdes inte så bra i deras lägenhet så vi fick byta senare till en ny lägenhet där vi fick varsitt rum och flyttade ihop med Elin från Trollhättan som var hur trevlig som helst. Hon bjöd på mat och tog verkligen hand om oss haha. Sista två veckorna var verkligen så himla bra! Det var mycket svenskar på hotellet vilket var skönt, även mycket människor från Polen och Danmark. Under påskhelgen som var våran sista helg hade vi fest varje dag hemma hos oss vilket var väldigt kul och ett bra avslut på dom sex veckorna.

Då vi kom hem igen så gick allt tillbaka som det var innan vi åkte, kom tillbaka till skolan och jobbade mycket. Vi kom hem i mitten på April och sen var det Valborg. I maj började jag min skiftledare-utbildning på jobbet vilket är väldigt roligt. Mycket jobb men det är kul samtidigt, var ledig en helg i maj för vi åkte till Stockholm med klassen och sov där en natt på vandrarhem.

Då vi kom hem var det balvecka i stan och det är alltid så kul för alla är så himla fina. Min syster tog studenten iår så hon och hennes kille gick på balen och det var så fint att kolla på haha. Sen veckan därpå tog hon studenten vilket var superkul och vi hade gjort massa god mat hemma och hela släkten kom vilket var jättekul!! Vi satt ute på altanen i solen sen åkte vi in till stan för fest.

Nu blev det här inlägget väldigt långt så fortsätter en annan dag, adios

Vardag

Hej! Idag har varit en väldigt trött och seg dag för mig. Somnade ett tag i soffan igår sen fick jag lite besök som stannade lite länge så jag var helt död imorse haha. Hade tal imorse på engelskan, det gick helt ok. Var helt lost på samhälls lektionen så gjorde knappt något alls sen var jag inte med på idrotten så behövde inte vara där heller haha så rätt onödig dag.

Kom hem vid fyra tiden, åt middag direkt och somnade sedan i soffan. Pontus skulle komma hit men eftersom jag sov då gick inte det så bra haha. Imorgon börjar jag 12.45 sen ska jag sova hos Josse. Puss