Idag har vi haft sol hela dagen och det har varit så varmt! Över 30 grader. Jag har redan bränt mig trots att jag smörjt in kroppen med 50 krämen.

Just nu är vi på hotellrummet och ska duscha av oss. Senare ska vi käka middag och ha det gött😃

Jag har inte haft tid att blogga förns nu, det var senast i fredags jag bloggade.

I söndags flög vi hit till Thailand och resan kändes sjukt lång alltså, vår restid med flyg och en mellanlandning var 17 timmar. Sen innan det hade vi åkt bil i 3 timmar till flygplatsen och när vi kom fram till Thailand tog det runt 3 timmar till hotellet på grund av mycket trafik m.m. Så när vi kom fram var vi hur trötta som helst. Idag har vi bara solat och tagit det lugnt, hotellet vi bor på är mysigt med okej standard.

Det är kväll här redan så snart ska vi äta middag och sen ska vi nog sova för att vi fått så lite sömn dom närmaste dagarna

Samarbeten, VARDAG

Som rubriken lyder har jag 2 nya samarbeten och jag kommer att presentera företagen och "grejerna" under min resa i Thailand. Hoppas ni har tålamod!!

Det ena företaget har dock ett samarbete med mig och min Instagram i större drag. Så ni får hålla utkik på mitt instagram konto emmapaivarinta också så småningom😃

Tillbaka till vardagen så har Jonas och jag varit i stan idag. Vi gick faktiskt fram och tillbaka hemifrån, det var en jätte skön promenad. Jag köpte en adapter till min iPad som jag behöver ha med mig till Thailand bland annat.
Igår kväll låg jag i sängen hela kvällen för att jag hade problem med min yrsel som jag berättat om tidigare. Vissa dagar är jag jätte yr och vissa dagar känner jag inte av det alls. Men igår var en sådan dag jag hade grov yrsel så därför tog jag det väldigt lugnt.
Ikväll ska Jonas och jag mysa framför tvn bara med något gott till🤗

Samarbeten, SHOPPING

I ett litet samarbete med NA-KD får ni nu 15% på hela ert köp hos dom om ni anger Hello01 I kassan innan ni ska betala på hemsidan. Rabattkoden gäller i 3 dagar. Alltså fram till 14 januari 23.59. Så shoppa loss!!😄 Alla klädesplagg under är ifrån deras sortiment. Klicka HÄR för att komma till hemsidan.

VARDAG

God morgon!

Imorse gick jag upp i tid för att käka hotellfrukost på Clarion hotel plaza med Elin, Annika, Fanny och Klara. Det var jätte mysigt och så gott!

RESOR

Jag tänkte berätta lite kring hur min och Nicoles Thailand resa kommer att se ut i stora drag.

Vi flyger på söndag ifrån Oslo och är framme i Thailand på måndag eftermiddag i thailändsk tid. Första veckan i Thailand ska vi bo på ett mysigt hotell i Koh lanta som ligger direkt vid stranden. Där kommer även Nicoles familj att bo eftersom dom också ska åka med. Planerna inför första veckan kommer att vara att sola, bada och uppleva. Utflykter är planerat och även en del shopping såklart.

Andra veckan i Thailand ska Nicole & jag åka till Hua hin där 2 killkompisar bor nu i ett halvår. Den ena killens familj har ett hus i Hua Hin så vi tänkte hälsa på dom i några dagar! Kan bli super kul att få upptäcka ett till ställe i Thailand också!

Sist men inte minst så ska vi spendera de 2 sista nätterna i Bangkok. Vi ville uppleva den staden och få ta del av Bangkoks utbud. Vi har bokat ett lyxigare hotell eller lyxhotell är nog rätt ord, för dessa 2 nätter. Det finns spa och utomhuspool m.m på hotellet så vi kommer nog att befinna oss i centrum samt i spat större delen av dagarna. Ser verkligen fram emot den här resan och hoppas att den ska bli toppen. Självklart kan dessa planer ändras lite men detta är vad vi tänkt oss i alla fall. Det enda negativa med att åka iväg är egentligen att det är lätt att bli magsjuk i Thailand då vi svenskar inte är vana vid deras bakterier, vi är helt enkelt för renliga av oss i Sverige haha. Sen så kommer jag att sakna Jonas väldigt mycket eftersom vi bor ihop och umgås varje dag så kommer det att bli jobbigt att va ifrån varandra i över 2 veckor, men det kommer att bli så mysigt när jag kommer hem🤗. Ni kanske tycker det låter töntigt men så är det när man är kär och umgås i stort sätt varje dag, då blir det jobbigt att va ifrån varandra även om det inte är så överdrivet lång tid.

Idag har jag växlat pengar till thailändsk valuta och imorgon ska jag börja packa för fullt!!

SHOPPING

Idag fick jag hem baddräkten jag beställde ifrån NA-KD. Den satt helt perfekt, över förväntan. Jag har storlek XS på den!

Jag har tagit en sämre bild på den men det syns inte så bra, Ni får se bilder med den på i Thailand nästa vecka😃

Under dagen idag har jag varit med Elin. Vi har inte gjort så jätte mycket faktiskt och om en stund ska jag åka och fylla på mina fransar!

TIPS

Vad tycker ni om materialet velvet eller tyget velvet kanske man säger? Jag ÄLSKAR det i alla fall. Jag har en rosa body och en rosa tröja ifrån Bik bok i det materialet och jag är mer än nöjd. Tänkte tipsa er om 5 dressar i just velvet, jag själv funderar på att beställa hem någon av dessa! Shoppa loss nu tjejer😄

1 HÄR / 2 HÄR

3 HÄR / 4 HÄR

5 HÄR

Just nu sitter jag och kollar på Jonas hockeymatch. Det står 0-0 så ingenting speciellt har hänt under matchen ännu. De spelar emot Karlskrona så dom borde vinna tycker jag.

Efter matchen så ska Jonas och jag käka mat och sedan är ingenting planerat. Idag är det exakt 1 vecka tills Nicole och jag åker iväg till Thailand. Hennes familj ska också med och Nicoles syster är redan i Thailand tillsammans med sin pojkvän och fler vänner, så jag hoppas att resan ska bli toppen! Vi blir där i 2 veckor😄 Jag hoppas såklart att vädret blir bra för just nu verkar det regna större delen av dagarna i Thailand. Men det ordnar nog upp sig!