Postad i: Boston, Au pair

Hejsan, idag var jag ledig men vaknade vid 7 för att jag skulle prata med mormor och morfar hemma samt min moster.
Vi pratade 20 min och efter det gick jag och la mig i sängen för att försöka sova lite.
Duschade och gick ner och åt frukost vid halv 11, så glad att det finns goda flingor och samt mackorna!
Familjen hade åkt iväg så det var bara morföräldrarna hemma.
Pratade lite med mamma och sen ringde en tysk au pair och frågade om jag ville följa med ut på lunch då vi hade skrivit lite med varandra innan då hon visste att jag skulle komma till boston i fredags.
Men skulle ha varit tvungen och ta tåget(?) oklart om man kallar det så men eftersom allt är så nytt så kändes det så stressigt så jag valde att gå ut med familjen på en promenad och sen äta en glass, lämnade telefonen hemma men jag tog en mint chocolate chip med en glutenfri strut, vilket jag inte heller har ätit så det var supergott! Tog alltså samma smak som här om dagen men skillnaden var att denna var vit istället för grön men det var supergott!
Idag var det 30 grader vilket var liiite för mycket för mig. Hade bara på mig en klänning men svetten rann så duschade igen och dom andra gick och badade vilket jag hade tänkt men avstod.

Såg då jag kom hem att jag hade fått värmeslag på benen och har fortfarande kvar dom 6 timmar senare..
Ska bli såhär varmt minst en månad till och hade inte jätte mycket sommarkläder så det är väl en ursäkt till att shoppa 😜😉
Gjorde min debut på en mataffär här då jag behövde lite prylar men hade dock problem med det svenska bankomatkortet så ska förhoppningsvis åka in i veckan och fixa ett amerikanskt!
Imorn börjar arbetet och alarmet går strax innan 7.
Har precis ätit middag utomhus, blev lax, potatis samt grönsaker av olika slag, så just nu sitter jag nere i "min" fåtölj och ska snart bege mig mot sängen!

Extrema myggor här som kom på kvällskvisten och bestämde sig för att bita mig 😢

Postad i: Au pair , Boston

Hejsan allihopa, det var ett tag sen (typ en dag)
Igår vid 3 kom jag till familjen här i Boston, vi åkte hem, mötte alla och gick sen och ringde hem.
Åt middag, åkte på ett riktigt amerikanskt glasställe och sen gick jag och la mig.

Idag vaknade jag kring 5-6 då X hade hockeymatch som jag inte skulle fara på men va ändå orolig om jag skulle de🙈
Ringde mamma och sen gick jag ner och satte mig en stund innan jag gick upp och packade upp allt.
Åt amerikanska pannkakor till frukost och efter det åkte vi förbi ikea en sväng där jag köpte lite dricka då barnen skulle köpa lördagsgodis. Hittade 10 $ på backen men fick nått på gant tröjan jag hade på mig så är osäker på om det går bort..

Vi åkte iaf till cape cod över dagen, åt lunch, checkade stranden och sen till barnens farföräldrar.
Lite försening under dagen så jag kom precis hem ifrån cape cod och kl är lite över 12 på natten.
Har haft det jätte trevligt och börjar mer och mer känna mig välkommen osv!

Imorn bitti ska jag facetimea med mormor och morfar samt min moster vilket blir första gången sen jag flyttade till staterna. Samtalet blir kring 7 här på morgonen så borde egentligen sova nu...

Verkligen så fint, och kan bara tänka mig hur det ser ut då det är bra väder!

Postad i: New York, Au pair , Bilder, Resor

Igår åkte vi in till new york city!!!!
Det var sjukt mäktigt och såå coolt men även så mycket människor..
vi hade en guidad busstur genom new york (statue of liberty, 9/11 memorial, manhattan) och sedan blev vi avsläppta på top of the rock där vi va ca en timme.
Top of the rock va maagiskt och det var så coolt men gick mest runt och fotade än att kolla på det med mina egna ögon.
Höjdrädd är jag och svin högt uppe var vi
Efter det hade vi 2 timmar kvar tills bussen gick hem ifrån empire state building!
Vi gick ner till time square där vi stannade en stund och bara sög in allt.
Därefter gick vi till panera bread där vi skulle äta, fick en sallad då dom inte hade något annat glutenfritt men den var god!
Efter en stund där va vi tvungen att gå till bussen så fick äta klart på bussen.
Hemresan gick snabbt och enkelt dock var jag så trött att jag knappt kunde hålla ögonen öppna så jag halvsov på bussen och gick direkt och la mig då jag kom tillbaka till skolan😁

Igår eftermiddag/kväll var verkligen värt det (fick det ej av min värdfamilj utan köpte själv)
Hade det jätte trevligt och nu efter gårdagens party så har jag precis duschat och facetimea med mamma då vi snart ska packa ihop och äta frukost innan vi checka ut och åker med bussen till boston!!

Kram

Postad i: New York

Hej på er!
Igår vaknade jag kring 6, så 9 timmars sömn vilket va skönt.
Vi hade lektioner som vanligt och gick ganska länge. Vi hade en personal safety workshop mellan 7-8 och hade vi ledigt och vi hade planer på att kolla terrytown men vi kände inte för det så vi stannade hemma och gick på karaoke kvällen som va en flopp..
typ bara svenskar och franskor där som sjöng så gick upp på rummet efter ett tag.
Idag är det några lektioner och sen har vi turen till new york kl 2, vilket ska bli as kul!!
Hemlängtan har försvunnit och det känns bättre och bättre!
Hörs senare

Postad i: Au pair , New York

Godmorgon ifrån new york, kl är nu 7 och jag vaknade vid 6.
Gick och la mig vid 9 igår då jag va rätt slut på.
Frukosten vi åt igår va inte wow och de glutenfria utbudet var inte heller as stort, fick i mig lite iaf och sen gick vi till lektionen.
Är i samma grupp som dom jag bor med vilket är jätteskönt, en är finsk men pratar svenska och sen andra ifrån england.
Igår kändes det lite bättre med att vara här och fick stöd av finskan och kan vara med henne och vi planerar även att gå tillsammans imorn då vi ska till new tork, vilket jag måste köpa biljett till idag.

Läraren vi har är super skön och härlig så är väldigt nöjd med henne och trivs bra!
Lunchen igår blev för mig ris och kyckling samt lite sallad. Även där var inte det glutenfria utbudet stort.. och det var samma till middagen, fick ris och kyckling igen och är varje gång tvungen att be om att få mat vilket tar tid och är drygt..
Pratade med mamma på rasterna vi hade igår och efter middagen var det dax för candy picnic. Väldigt spännande och kul men stannade en kvart innan jag gick upp på rummet och chillade lite innan jag somnade.

En dag avklarad och nu ska jag försöka ta mig igenom denna!
Vaknade dock med en tjock hals, det är nog acn i klassrummet fast jag klädde på mig bra så funkade ej de, kallt inne men 22 grader ute 😅
Får försöka att hålla mig varm idag, kram.

Postad i: Au pair , New York, Hemlängtan

Hejsan ifrån andra sidan.
Vi kom till new york igår, oklart tid men vi fick vänta på bussen då de va lite problem men det tog en timme till skolan ifrån flygplatsen.
Hade varit vaken i 24+ och va svin hungrig och less. Resan gick bra asså flygningen men va jätte åksjuk och mådde skit.
Ville hem och skita i allt då jag flög ensam, va på nya ställen och dessutom lite jetlag på det..
Vi hade ett litet möte igår med en läxa och sen fick vi äta lite pizza.
Jag är iaf framme i new york, mår helt ok idag. Har duschat och pratat med mamma på morgonen och snart är det dax för frukost och sen lektioner.
Återstår och se hur det är men ska ta dag för dag och försöka klara mig igenom denna vecka så jag kan åka till värdfamiljen och samla mig.
Är osäker på om detta är för mig, tagit mig hit men har redan hemlängtan och har gråtit massor men en dag i taget..

Postad i: Au pair , Au pair förberedelser

Jo, idag var då dagen så jag lämnade övik, familjen och vänner på ett tag och börjar en ny men spännande del av mitt liv.
Just i denna stund sitter jag på bussen påväg till arlanda för att möta upp tjejerna som jag ska flyga med och dessutom va i new york med.
Vi kommer efter new york att bo på olika platser i usa men har ett fantastiskt gäng med pang brudar som väntar på mig i boston!!!

Själva förberedelsen dom sista dagarna va lite kämpiga. Den stora resväskan hade övervikt och sedan vare bara att laborera tills jag fick det att funka.
Så med en stor och väääldigt tung väska, min vita lilla new york väska och en ryggsäck har jag nu packat ner allt jag behöver.
Trots att själva packningen tog tid så var det sista dagen som var otroligt jobbig..
Sista kvällen jag sov i min säng och va i mitt rum, va med familjen och att veta att man ska iväg men inte riktigt fattat att jag ska flytta till usa i ETT år. Men mer och mer slår det mig att det faktiskt är så. Ville mest skita i att fara, skita i att behöva ta jobbiga farväl för det enda jag ville var att sova i min säng och stanna kvar för allt blev så verkligt fort.. det har varit en dimma över flytten och den kändes så långt bort men det var NU det var dax.

När det var dax att åka sa farväl till brorsan hemma och sen åkte jag, mamma och pappa till bussen för att säga hejdå. Vilket väcker fram alla känslor jag hade då vi sa hejdå och jag klev på bussen..
De va väldigt svårt och jobbigt.

Nu ska jag försöka sova lite till innan jag är framme, ses och hörs på andra sidan atlanten.
Kram 💓

Postad i: Au pair förberedelser, Allmänt

I onsdags for jag och fanny in på stan (vår sista shoppingdag på ett tag😢)
Vi strosade runt, åt lunch och sen åkte vi hem.
Åt tacos till middag med familjen och sedan en lugn kväll.

Idag åkte jag in till stan för att gå på banken då jag glömde de igår så va in dit och ser gick jag på affärn.
Åkte hem, käkade tacos och sedan började jag baka som för övrigt gick svin bra och smakade bra a 😜

Imorn (fredag) är planen att åka in på stan för att gå på banken igen haha..
Ska lämna in lite papper och sen ska jag göra exakt som dagen innan, handla för att kunna baka igen då jag ska ha en middag på lördag för släkten som ett sista hejdå innan jag lämnar på söndag..

Postad i: Au pair förberedelser

Jaha vad har hänt sen senast?
Började ju packa i senaste inlägget och har typ packat klart, de är enbart saker som jag använder som jag får packa ner sista dagarna! Så de känns skönt att ha de klart, medans dom andra som jag flyger tsm med inte har börja men gör hellre de i tid och kan ta vara på sista veckan 🙈
Och ja igår kväll gick jag och viktor på bio och vi såg American made.
Helt ok, inte as bra men inte super dålig heller.
Bion började 9 och slutade kring 11 och när vi kom hem gick vi och la oss typ.

Idag vaknade jag rätt sent så om ett par timmar ska vi hämta upp farmor och sen bege oss mot min faster för lite surströmmingsparty medan vi som inte ät de få nå annat 😜👍🏼 och sen ska jag va chaufför hem, återstår att se hur det går😁

Och nu är det ynka 8 dagar kvar, känns lite konstigt

Postad i: Au pair förberedelser

Helgen spenderades i stugan, extra skönt att vara där uppe på sommaren men mindre kul att jag missar hela skoter säsongen o allt annat där.
Vi pysslade lite me huse på lördagen och sen på söndagen for mamma o pappa ut på fjälle för att plocka lite svamp.
Viktor och jag stannade inne dock for jag ut på en promenad i värmen.
Sen städade vi lite innan vi for hem vid 4.

Och nu är det endast 13 dagar kvar, idag ska vi ut och kolla på en resväska och sen fortsätta packningen.
Valt ut en del kläder och igår började jag packa ner dom i den stora resväskan 👌🏼