Nämen hallå där !
Några dagar har gått här i aonong och nu har vi bytt hotell , massa bungalows i skogen. Otroligt härligt och fint.
Relaxa på hög nivå.

Nu är julen över så tänkte att jag kunde berätta om min Jul här i thailand!
Morgonen började inte med någon morgonklapp utan i stället med skjutning på ett skjutcenter i krabi, kände mig som rambo med det stora vapnet 😃
Sen åkte vi hem och fixade inför middagen och även åkte och hämtade maten.
Resultatet blev över förväntan och vi hade en bra jul med julklappslekar och julklappar! På kvällen gick vi ut o fira julen !
saknade dock mina nära och kära , men fick pratat på videosamtal så dem var med på ett hörn dem med ♡

Hallå Hallå !
Nu befinner jag mig i aonong/Krabi med Linus, Daniel och Jesper. Sen mötte vi upp deras två vänner igår Elina och Martin från Kalmar. Så nu är vi sex stycken som skall fira jul här i Krabi.
Igår maila jag en svensk restaurang och kolla om dem kunde hjälpa oss med att fixa fram lite svenska klassiker på Julbordet. Det ville dem gärna, så imorgon skall vi dit och hämta Julmat  och duka upp vårt egna lilla julbord. Även lekar och annat kul står på schemat.
Att fira jul utan nära och kära känns dock inte lika roligt men det kommer fler Jular. Dessutom skall jag skypa med dem imorgon så är med dem på ett litet hörn ☺

Så hur känner jag för att nu resa ensam i ett par veckor?
Det känns faktiskt bra , hur ofta är man helt själv och bara får vara o bara tänka på sig själv. Skall verkligen ta hand om mig själv och göra det jag vill och känner för. Självklart hade det vart underbart om elin stanna men hon var tvungen att åka hem och det visste jag.
Sen kommer jag ju hänga med grabbarna från Kalmar några dagar innan jag åker tillbaka till patong och träffar min hannis som kommer, sedan kommer ju mitt hjärta den 2:a januari. Längtar så jag spricker, kan inte vänta tills jag står där och ser när han kommer ut från flygplatsen. åh kommer vara underbart att få vara i hans famn igen.
Idag efter Elin åkte tog vi det lugnt sen blev det en tur upp på berget till utsiktsplatsen med Linus och Jesper ☺
Kram

Nu är vi på phi phi och jag har inte skrivit här på länge. men beror mycket på att nätet på denna ön är kasst och har bara nät stundtals. Phi phi är verkligen jättefint och underbart. I patong mötte vid upp grabbarna grus ,Linus , Daniel och Jesper som är Elins kompisar från Kalmar.
Innan vi alla tog våra väskor och tog oss till phi phi öarna  så var vi två nätter i patong.
Sista dagen i patong fyllde Linus år så då fira vi honom, blev så spontant och inte det lättaste att hitta en tårta här så fick bli massa ballonger och en donuts med ljus i haha.

Igår åkte jag och Elin ut på en utflykt med båt och sedan åt god mat på en mysig restaurang, var min lilla försenade födelsedagspresent till henne.

Nu till det lite mindre roliga,  Elin tog båten till phuket idag för att ta flyget i natt så nu fortsätter jag min resa på egen hand ett tag tills min älskade pojkvän kommer! Skall fira jul med pojkarna i krabi först innan jag blir helt själv. tack för en underbar resa hjärtat ♡

Lägger upp lite bilder från dagarna som gått ☺

Imorgon åker vi tillbaka till patong , sover där en natt sen åker vi till phi phi öarna.
Vi har haft fem superbra dagar här på ko phangan. Svårt att sammanfatta allt i en text men skall försöka få med en del iallafall.
Vi har träffat en hel del människor som vi umgåtts med här och gjort äventyr med.

Att jag skulle klättra upp för ett vattenfall är inget man kanske tror då jag är ganska rädd för vad som finns i vattnet, men jag sket i det och kände mig som Tarzan hihi.  Det var en riktigt cool upplevelse.

En av kvällarna bar det av till black moon party, det var riktigt häftigt men tyvärr åkte jag hem efter en timma då min mage börja krampa, men jag hann vara där en stund  och det jag såg var grymt!

Idag åkte vi till en jättefin strand längre söderut på ön.På vägen dit ramla två svenska vänner vi träffat här med moppen.
(otilia och anna-Maria riktigt sköna Stockholmare).
Som tur gick det helt okej och ingen behövde åka in till sjukhuset men det skrapa i benen rejält och fick sig en chock.Tror alla slutade andas där för några sekunder av rädsla. När vi väll kom fram till stranden var det ett paradis , så sjukt nice.

Vi har gjort en massa , men svårt att få ner allt i text så lägger upp lite bilder,  för det sägs ju att bilder säger mer än tusen ord 😉

När klockan ringde imorse var jag inte alls sugen på att gå upp. Men eftersom vi skulle med en minibuss 07.30 så vi det bara att upp och hoppa.

Så till det här att vara kort och åka minibuss  i thailand. Det slutar oftast med att du får sitta längst fram bredvid chauffören, så där blev min plats. Men när vi hade åkt en bit så flytta  han fram Elin till min plats och jag fick hoppa till mitten alltså mellan chauffören. Kan ju berätta att det är ett sätt som man fäller ner så det var som att sitta på en planka utan något huvudstöd i 4 timmar.
Men vad gör det jag kom ju fram och fick styra musiken dessutom  försöka prata med vår dansandes chaufför, inte illa 😉

vi fick  därefter ta båt , så idag har vi rest i samanlagt 12 timmar , men så värt det när vi kom fram till hotellet på stranden. Nu är det kväll så kan inte ta några kort så lägger upp från Google så ni kan se ☺

Nu har vi flyttat oss till patong för att imorgon åka till ko phangan med buss och båt . Kommer bli en lång resa men det är värt det.
Vi har haft helt fantastiska dagar på karon beach med fanny och Dennis.
Jag har inte uppdaterat här sedan i torsdags så har ju en del att skriva 😄
I fredags  gick vi upp tidigt för att ta oss till ko tah. Det var en helt grym dag, vi åkte bambu flotte genom djungeln och fick även stanna och klättra upp på ett litet berg och sedan svinga oss ut i vattnet med ett rep.
Vi var på ett zoo, red på elefanter, bada med elefanter och sista stoppet blev att träffa min bror fast väldigt många av han , apor för er som inte förstod 😂
Nej nu skall jag inte vara sån ( älskar dig saknade broder ).
Vilken upplevelse denna dagen var!
Lördag besökte vi Stockholm syndrome och körde beerpong,  shit vad kul !
Söndagen så åkte vi till en marknad,  största marknaden ever,  var helt galet och så stort med allt du kan tänka dig!

Nu har vi precis tagit ett kvällsdopp i poolen  och skall lägga oss för att kolla film eftersom vi skall upp tidigt imon !
Kram 💕
Slänger upp lite bilder från dagarna som har gått :)!

Idag har vi för första gången fått njuta av stranden. Så underbart och otroligt varmt!
Det är väldigt fint här  på karon beach och vi bor ca 3 min från stranden, inte helt fel!
Idag har vi även umgåtts med vänner från Sverige,  Fanny och hennes pojkvän Dennis.
Vi blev som barn på stranden och kom på den smarta idéen att gräva ner varandra,  kan ju säga att vi hade sand exakt överallt!

Vi är nu o käkar på en mysig restaurang lite längre bort på gatan. Dennis kände tydligen svensken som hade restaurangen EAT, Grym mat och service!

Imorgon har vi något spännande bokat men det kommer jag lägga upp imorgon!
Kan säga att jag är förväntansfull  😃

Sådärja nu är vi landade på karon beach efter många om och men. Vi hade en flygbiljett bokat 05.50  men vi lyckades försova oss , så då checkade vi ut och satte oss i en taxi till flygplatsen. Vi köpte nya biljetter på flygplatsen och 14.00 lyfte vårt plan. Det tog 1,5 h tills det landade i phuket. Det var som att komma till ett nytt land och kände direkt att jag skulle trivas bättre här då jag  gillar  att bo  där det finns stränder osv. Vi hann inte njuta av stranden för klockan blev så mycket efter transfer och incheckning på hotellet. Magen skrek efter mat och vi gick ut för att hitta någonstans att käka, vi valde en restaurang som verkade bra och sedan insåg vi att vi satt på håkans bar när han kom och satte sig med oss ! Så vi satt o käkade middag med honom och fick lite tips om vad man kunde hitta på i phuket.
Nu skall vi hem och sova på hotellet så vi kan gå upp tidigt  imon och besöka beachen  😃

Första dagen i bangkok om man bortser från gårdagen som minst sagt var uppochnervänd med jetlag och tidsskillnad.
Vi hade ställt klockan 10 så då var det dags att utforska staden och njuta av solen.

Gatan som vi bor på är helt galen,  på dagen är det värsta shoppinggatan och på kvällen blir hela gatan en stor fest. Igår gick vi och tog massage och predikyr, det tillsammans kostade 75:-, så sjukt billigt och behövligt efter sittandes på ett plan 11 timmar. Haha massösen drog och knäckte hela mig typ, såg detta framför mig i staden och brast ut i ett asgarv , dem måste trott jag var dum i huvudet  haha😂

Vi tog en rundtur med tuktuk i bangkok idag till lite olika sevärdheter,  måste avbryta där och tala om att detta kostade 7:- för oss båda hela denna turen. Haha som ni förstår är jag chockad av priserna här😀

Fick pratat lite med mitt hjärta förut ( André ) som befinner sig i kalla Sverige fortfarande som kommer om 5 veckor. Känns så konstigt att vara så långt ifrån varandra saknar ihjäl mig ♡