Hej! Idag är min sista hela dag här. Imorgon vid 12 åker jag till flygplatsen och måste säga hejdå till alla vilket känns så jäkla jobbigt. Gick upp ganska tidigt idag för att gå ut och äta frukost med Paula. Åkte till Starbucks och satt där en stund och pratade innan hon behövde åka till sin class. N hon hade släppt av mig hemma fick vi säga hejdå då vi inte kommer hinna träffas innan jag åker. Hatar att säga hejdå! Fick ett superfint kort och så hade hon skrivit ett litet meddelande också, kommer sakna henne så mycket!! Hängde hemma resten av dagen, förutom när jag gick ut och gick en promenad. På kvällen när alla hade kommit hem åkte vi till en restaurang för en good bye dinner. Fick mi n hamburgare som jag hade önskat haha. Sen hade de även sagt till personalen att det var min födelsedag haha vilket gjorde N så förvirrad Så fick en skål med glass och ett ljus i haha. När vi kom hem satt vi alla i vardagsrummet ett tag. Sen innan H skulle lägga sig hämtade jag några hejdå presenter jag hade köpt/gjort. Hade gjort en tröja till A där det stod ”I don't need Google I already know everything” vilket är väldigt sant haha. Till tjejerna hade jag köpt varsitt halsband, en varsin pusselbit som tillsammans med ett halsband jag har formar ett hjärta och på varje halsband var deras första bokstav ingraverad. Till min vf köpte ja en usb sticka och la över massa bilder och video som jag tagit under året. De blev jätte glada, så de var kul! Jag fick även lite presenter av dem, ett halsband som är format som ett hjärta med en nyckel, ”att jag alltid har en nyckel till deras hus”. Fick även en tröja som det stod Weston på, staden jag har bott i. Sen hade in vm skrivit ett kort också som var superfint, läste det precis... Detta kommer bli så jobbigt. Ska alldeles strax gå och lägga mig, för imorgon ska jag upp tidigt för att säga hejdå till barnen innan de går till skolan.

Hej! Idag är sista dagen på resan och ikväll går flyget tillbaka till östkusten, ska bli så skön att komma hem! Gick upp runt 8 imorse, packade allt och gjorde i ordning oss, lämnade kvar väskorna och sen gick vi till IHOP och åt lite frukost. Blev blåbärspannkakor och scrambled eggs, så gott! Sen gick vi igenom hela French Quarter ner till hamnen där vi ställde oss i kö till Natchez Cruise, en ångbåt som går längs med Mississippi River. Var mysigt att åka lite båt och lyssna på Jazz musik, men omgivningen var inte jättefin, det är mycket industriområden runt NOLA, oljeraffinaderi och sånt. Men var skönt att få ta det lite lugnt och bara sitta ner ett tag. Efteråt gick vi förbi affären en snabbis sen gick vi tillbaka till hostelet och hämtade väskorna. Strax därefter åkte vi till flygplatsen, supersmidigt, tog först trolleyn och sen en buss. Började med att äta lite lunch/middag och sen kollade vi i lite affärer. Nu sitter vi på flyget och ska alldeles strax lyfta, sitter vid en exit så har extra mycket benutrymme, så nice!!

Nu har vi nått den sista destinationen för denna resa vilket känns skönt. Nu är det bara hemresan kvar men då flyger vi. Bussresan var hemsk. Sov knappt något alls; var sjukt kallt på bussen och föraren ville typ inte höja. Satt och frös hela resan, var så jobbigt kallt. Passade på att kolla på film på mobilen och lyssna på musik. När vi kom fram tog vi en uber till hostelet. Väl där tog vi varsin dusch och sen hade vi turen att vi fick checka in, trots att klockan bara var 9. Gick sen till ett frukostställe i närheten och år lite innan vi började kolla runt här. Kollade runt lite i French Quarter och sen tog vi trolleyn längs med St Cloud Street, något en av alla uber förare vi åkt med under resan  rekommenderade. Fick se mycket av staden, gick av vid en park och gick omkring lite där innan vi åkte tillbaka några stationer. Hoppade av vid Lafayette Cemetery och gick omkring och kollade lite där. Kyrkogårdarna här är ganska speciella, tror det är pga att det är så blött i marken här och för att det lätt bli översvämning. Gick även omkring lite i The Garden District, gick förbi en av de bästa restaurangerna i hela usa, Sandra Bullocks förra hus och lite andra intressanta ställen. När vi kom tillbaka till French Quarter satte vi oss ner för lite lunch, jag tog Gumbo och Paula tog Jambalaya. Två nationalrätter härifrån. Lite senare efter att ha besökt Jackson Square stannade vi även till på Cafe du mond för att testa Beignets, ett litet bakverk som var supergott!! Nu är vi tillbaka på hostelet och tänkte ta en lite nap innan ger går ut ikväll. Ska bli så skönt!!!

Sömnen har blivit lite rubbad under hela denna resa om så kommer det nog fortsätta haha. Gick upp vid strax efter 5 idag för att ta en tidig buss till San Antonio där vi har spenderat dagen. Kom fram strax innan 9, tänkte först gå och sätta oss på något frukost ställe för att äta lite men så kom vi på när vi gick att vi kanske kunde gå in och fråga på ett hotell om vi kunde få ha våra väskor där över dagen eftersom vi inte skulle stanna över natten i San Antonio. Hittade ett dör vi fick lämna väskorna och sen gick vi vidare mot frukosten. Sen gick vi först till The Alamo, en kyrka/fästning mitt inne i San Antonio. Inget jätte roligt ställe haha men var coolt att ha sätt. Efteråt gick vi till The River Walk och gick längs med den i kanske 30 min. Var riktigt mysigt! Tog sen en Uber till ett område 10 min bort, Pearl. Ett, vad vi förstod det som, relativt nytt område som har blivit väldigt populärt i San Antonio. Ändå har vi inte läst något om det när vi har sökt på saker att göra i San Antonio... År lite lunch, gick i affärer och njöt av värmen och solen. Var är riktigt mysigt område, både modernt och lite industri över det. Innan vi åkte vidare gick vi till ett glasställe med riktigt god glass; Lick. Åkte till hotellet där vi lämnade väskorna, satte oss på starbucks en sväng för att ladda mobilerna och vila lite och sen gick vi ner på The River Walk igen och satte oss för att äta middag, tacos. Var ganska gott men måste säga att svensk tacos är godare haha, den smakar lite mer. Nu är vi på bussen och ska alldeles strax åka mot Louisiana och New Orleans. Måttligt taggad på en 10 h lång bussresa men förhoppningsvis kommer jag kunna sova lite så att tiden går snabbare.

Idag har vi spenderat större delen av dagen i Downtown Austin, en del jag faktiskt föredrar framför de centrala delarna. Vi har varvat olika kända målade väggar (haha) med olika saker man måste äta när man är här. Provade Gourdough's Donuts vilka var supergoda men väldigt söta och mäktiga. Sen var vi även och åt från en food tryck som min vp hade rekommenderat, Kerlins BBQ, var gott men hade nog lite för höga förväntningar. Spenderade eftermiddagen i Zilker Park innan vi gick tillbaka till hostelet och chillade lite. Gick fick en väldigt nice Kina restaurang till middag. Var riktigt gott! Efteråt åkte vi till Spider House, ett coolt litet cafe, Nu har vi precis kommit tillbaka och ska göra i ordning oss och förbereda allt inför imorgon då vi åker till San Antonio tidigt imorgon bitti.

Hej från Austin, Texas! Jag tror jag inte varit mer söder ut än såhär i USA tidigare och ännu mer söder ska vi! Är skapligt trött, tog tåget från Westport till NYC, buss till Newark och sen fick vi vänta där tills flyget gick vid 8.30 typ. Flygresan gick bra, försökte sova men gick sådär. Väl framme i Austin tog vi en buss in till centrala Austin och gick sen till hostelet vi ska bo på. Var ändå ett helt ok hostel. Ganska litet rum men det blir nog bra. Började med att gå och äta lite lunch, fried pizza på ett italiensk ställe. Sen gick vi till The Texas State Capitol och gick en sväng där inne. Promenerade runt lite under eftermiddagen, framåt solnedgången gick vi ner till Colorado River och gick till den kända Bat bron. Fladdermössen brukar bo där under och vid skymning/solnedgången brukar de alla flyga ut samtidigt. Vad vi hade läst oss till verkade det som att de stannar till tidig november men vi höll tummarna för att de stannar lite längre. Såg dock inga... Sen gick vi till en irländsk pub och åt lite fish and chips. Nu är vi tillbaka på hostelet. Ska bli intressant att se hur mycket man kommer kunna sova. Och om folk kommer vara tysta när de kommer in i rummet.

Som jag skrivit tidigare känns det så sjukt att ett år redan har gått. Idag är sista dagen hos familjen innan min semester och innan nya au pairen kommer. Gick upp ganska tidigt för att åka till biltvätten, nu är bilen spotless och alla smulor i baksätet är borta haha. Åkte sedan direkt till Danbury mall för att försöka lämna tillbaka en grej på primark men de kunde inte ge mig pengar tillbaka då jag inte har kortet jag betalade med längre. Så behåller det, får försöka få ner det i väskan annars får jag ge bort det innan jag åker till Sverige. Gick även till Sephora för att hämta ut en parfym. Förra julen fick jag ett set med massa parfym samples och ett gift certificate på en av dessa parfymer i stor storlek. Valde Marc Jacobs parfym Daisy. Sen åkte jag vidare till Target för att leta efter Candy Cane Ice Breakers haha. Har letat i flera veckor nu men inte hittat dem. Hittade en tom kartong men det var det enda. Åkte sen hemåt, lämnade av mina saker och sen åkte jag och hämtade H på skolan. Hon blev överlycklig och sprang rakt ut mot mig och krockade i en liten tjej som började stortjuta och då började ju H med haha, ne stackarn. Åkte tillbaka hem, åt lite lunch, myste med H , tvättade och städade rummen. Jobbade till strax efter 4 efter att hämtade de andra tjejerna vid bussen och skolan. Gjorde ett sista försök på en annan target i jakten på Candy Cane Ice Breakers. Och jag hittade dem!! köpte på mig en hel bunt, inte bara till mig dock haha. Gick även in en snabbis på H&M och lämnade lite kläder i deras insamling och fick en rabattkupong. Känns bättre än att slänga kläderna plus att de var för slitna/trasiga för att skänka. Åkte sen tillbaka hem, åt middag och jobbade en timme till. Slutade strax efter 7 och sen dess har jag städat och tömt hela rummet och badrummet, nästan allt är nedpackat i väskor eller påsar och min väska till Texas och Louisiana är nästan färdigpackad. Har även lämnat bilnyckeln och lite andra saker, vilket kändes så konstigt! Har några timmar kvar att fixa sen vid strax efter midnatt för tåget och jag drar på semester!

Hej! Imorse gick jag upp redan vid 6.30 för att fortsätta med packning och hinna tömma rummet. Packningen går ändå ganska bra. Lite ont om plats men det ska nog gå. Gick inte och la mig förrän vid strax innan 1 inatt men är ändå inte speciellt trött vilket är skönt. Har i alla fall packat det mesta, lagt fram de kläder jag ska ha på mig de dagarna jag har kvar, tömt alla lådor och garderoben och dammsugit och torkat av lite ytor. vid runt 11 åkte jag ner till Compo Beach en sista gång, var så fint och stilla! Kommer sakna att ha stranden 20 min bort, speciellt under sommaren. Åkte sen till Bar Taco där jag mötte upp Paula och Sandra för en liten hejdå lunch. Var supergott som vanligt och kul att gå dit en sista gång. På vägen hem åkte jag förbi biblioteket och skrev ut ett uppdaterat i-94 och lämnade lite böcker. Körde även förbi Walmart och Michaels en snabbis och banken för att stänga ner mitt bankkort och konto. Började jobba vid 3 och hämtade mellan tjejerna vid bussen och skolan. Sen körde jag A till fencing. Åt lite middag när jag kom hem och sen fortsatte jag med all packning. Ska alldeles strax sova men ska först tvätta lite tänkte jag.

Som rubriken lyder har jag nu varit i USA i ett år?? Kom hit måndagen den 28 november förra året vilket känns så overkligt, kan verkligen inte förstå att det redan är över. Stannar hos familjen till och med onsdag, sen åker jag till Texas och Louisiana, kommer tillbaka måndag och spenderar tisdag och onsdag med familjen innan jag åker tillbaka till Sverige på torsdag. Känns verkligen så sjukt, känner mig både redo och inte alls redo samtidigt. Känns jätte jobbigt att lämna allt här för att åka tillbaka till det liv man hade för ett år sen. Har ju ändå byggt upp ett liv här, har mina vänner här, familjen och allt annat. Att bara lämna det känns jätte konstigt. Samtidigt har ju livet fortsatt för alla i Sverige, kommer bli spännande att se hur det blir när jag kommer tillbaka. Hade gärna stannat längre hos familjen och kommer sakna de så mycket! Men jag får inte riktigt ut något av jobbet längre och har saker att ta tag i i Sverige.

Har packat lite smått de senaste dagarna. Igår kväll efter NYC och hockeyn packade jag ner mycket i vaccumpåsar, idag på jag ner dem i väskorna och tömde dem på luft. Känns så konstigt att packa ihop sitt liv och bara lämna. Känns konstigt att någon annan ska bo i mitt rum och ha sina saker där. Är en så märklig känsla. Idag är min officiella sista jobbdag men ska jobba tisdag och onsdag också innan jag åker iväg. Men hann ändå med ganska mycket packning idag innan jobbet, fixade även med lite kort till barnen och en present. Började jobba strax innan 2 och jobbade som vanligt, körde S till Fashion efter att ha hämtat henne på skolan och sen A till fencing. Var hemma runt klockan 8 då vi stannade till på subway och åt middag. Ska fortsätta med packningen och korten ikväll tänkte jag och sen ska jag upp tidigt imorgon bitti för att tömma rummet helt nästan. Får se hur länge jag sitter uppe ikväll haha.

Kommer sakna denna stad så mycket!! Sista dagen i NYC igår :(

Idag checkade jag av ännu en sak på mitt Bucketlist som jag skrivit under mitt år här i USA; NY Rangers match i Madison Square Garden. Var en riktigt häftig upplevelse, skulle lätt kunna tänka mig att göra det igen!

Åkte in under morgonen, innan vi gick bort till MSG gick vi till IHOP och åt lite brunch. Gick sen bort till MSG så vi var där vid 12.30 när dörrarna öppnade. Gick först en runda i NY Rangers shoppen de har där. Alltså var så irriterande!! Va väldigt få damkläder, de damkläder som fanns satt supertight och hade urringning ner till naveln. Kepsarna var dessutom antingen rosa eller hade rosa paljetter där det röda ska vara i loggan. Hittade i alla fall till slut en ganska fin tröja, men det tog som sagt lite tid. Gick sen vidare till vår sektion, köpte en dricka på vägen och sen gick vi och satte oss. Första perioden var ganska seg, Vancouver spelade bättre och perioden slutade med 0-1. Gick och köpte lite mat i väntan på andra perioden, som också var ganska seg, hände inte jätte mycket och inte jätte bra spel från Rangers. Sista perioden var dock superspännande!! Knappt 20 sekunder in i matchen tog Rangers ledningen med 2-1, några minuter senare gör Vancouver mål och efter det blev det ytterligare 1 mål var. Blev förlängning med 5 minuter först och sen straffar. Var så sjukt spännande med straffarna!!! Så fort vancouver gjorde mål gjorde rangers det med men i slutet lyckades rangers göra mål efter att vancouver hade missat haha. Så spännande!!! Nu ska vi alldeles strax dra oss hemåt, var så kul att gå på matchen och extra kul att de vann!