Emma Lundblad - Fransteknolog @ facebook

Missa inte tävlingen på min facebooksida som avslutas ikväll 1/8 22:00. Ni har chans att vinna en fransförlängning värde 600:-
Det ni behöver göra är att:
1. Gilla min facebooksida
2. Kommentera tävlingsinlägget genom att tagga två kompisar

Tävlingen är avslutad!

Vi var som sagt ute på ön igår och som tur var va Anna som äger huset hemma så vi fick komma in och kika. Huset har varit delat mitt i med en stor vägg så man har kunnat bo två familjer - en på varje sida. Nu bor ju inte vi här längre så Anna har öppnat upp dörrar mellan och använder hela huset. Allting är ju väldigt gammalt och det är det som är charmen med huset men hon har renoverat badrum och kök som varit väldigt små alltid. Fram tills för bara några år sedan hade vi inte ens rinnande vatten och avlopp vilket innebar att vi hade mulltoalett och utedusch. Men allt annat var sig likt med tavlor, möbler, lekstugan och fårhagen. Verkligen roligt att hälsa på!

Idag har vi haft bästa dagen!! Ludde kom och hälsade på, vi har besökt gamla huset och Hästholmen & det har varit perfekt väder.
Dagen började med frukost på verandan där vi har utsikt över hela Vaxholms hamn. Det är något jag saknar i Helsingborg då man varit omringad av vatten här på somrarna. Vid 11 åkte vi båt ut till "vår" ö och hälsade på gamla huset. Det var en speciell känsla att gå i sina gamla rum och kolla i lekstugan som man spenderat flera eftermiddagar i. Ön har bara några hundratals invånare och där finns inga vägar och inga bilar. Man traskar runt den på cirka en halvtimme och efter x antal somrar har man lärt sig varenda liten stig. Det kändes både bra och dåligt att hälsa på gamla bryggor och tennisbanan eftersom man har så många minnen därifrån som aldrig kommer bli detsamma igen, men samtidigt har jag så många bra personer i mitt liv just nu och skapar hela tiden minnen som man kommer se tillbaka på om ytterligare tio år och sakna den tiden som man är i just nu.
Efter en tur på ön åkte vi till Vaxholms kastell och fick en guidad tur på det gamla försvaret, fängelsehålor och vad det används till idag. Efter en nap hemma i stugan gick jag och Ludde ut för mat och vin innan han körde hem igen och jag gick hem för att sova.

Igår spenderade vi dagen inne i Stockholm city. Vi bor som sagt ute i Vaxholm vilket är cirka en timme med båt från Strömkajen så vi tog båten in efter frukost. När vi kom in var vi hungriga igen så då tog vi en lunch i gamla stan innan vi hyrde cyklar och cyklade ut på Djurgården till Rosendals slott, Skansen & Grönan innan vi åkte hem igen för kvällsmat i hamnen.

Vi har alltid haft motorbåt och kört full fart i de små sunden när vi skulle åka vattenskidor & gummidäck efter båten. Men skärgårdslivet är ju väldigt lugnt och segelbåt eller gamla ekor passar väl sig bäst egentligen. Thomas kollega hämtade upp oss i morse för en heldag på vattnet. Vi seglade i deras båt och fick lära oss allt om styrning och olika segel, en hel del mer att tänka på än på vår båt med gas och back bara haha!
Vi hade optimalt väder med strålande sol och precis lagom vind. När vi kom hem blev det mat, tupplur på soffan och glass på "Glass på Hörnet" såklart!

Äntligen!!
Igår körde vi upp med bilen till mitt barndomsparadis - Stockholms skärgård. Farmor & farfar har hyrt ett hus ute på Hästholmen och jag har spenderat alla mina somrar där så länge jag kan minnas. Men det är lite krångligt då enda möjligheten att komma dit är med båt och på ön finns ingen affär så närmaste "stad" är Vaxholm.
Vi körde på en enklare variant i år och hyrde ett hus i Vaxholm där vi ska spendera helgen. Kommer sakna att hänga i fårhagen och bada på solnedgångsbryggan men vissa saker ska bevaras som minnen ♡ dessutom är det inte samma sak utan Otto & Clara, farmor & farfar och kusinerna.
Idag har vi varit och seglat vilket jag skriver mer om sen, imorgon väntar Stockholm city och på lördag ska vi ta båten ut och hälsa på Hästholmen.

Idag har jag, mamma, Sigge, kusinerna och moster aka. Järngänget cyklat på Ven. Vi har ju inte precis något strandväder men fortfarande varm luft så cykling barbent var perfekt.
Utöver det så har veckan varit ganska lugn. Jag har satt hundratals fransar (vilket jag tycker är så kul!), fått många nya kunder och har fullt schema fram tills vi åker till Stockholm på onsdag. Har även fått oväntat besök av Bianca som kom hem och hälsade på från Holland. Så kul att få träffa henne igen!

EMMA LUNDBLAD - FRANSTEKNOLOG
Där är fler lediga tider för uppstartserbjudandet på 450:- för nytt set singelfransar!

Ny bikini som anlände lagom tills att jag kommit hem från Italien, haha! Lär väl inte få mycket användning för den här hemma denna sommaren...
Idag har jag haft två kunder så dagen har väl mest bestått av det, mat och lite soffhäng. Har startat en facebooksida som ni gärna får kika in på om ni känner för det! Kommer att ha en tävling där i slutet på veckan då man kan vinna en fransförlängning. Imorgon blir det ännu mer fransar men jag ska även besöka en eventuellt ny arbetsplats inför hösten vilket ska bli spännande! Vi får se hur det går!