Dagen började med att jag hade ställt väckarklocka på 07:30 för att jag skulle upp till gymmet innan jag åt frukost, men var så trött så somnade om och gick upp till gymmet först vid 13:30. På gymmet körde jag 30 minuter på crosstrainern och sedan lite benövningar. När jag kom hem duschade jag och la mig på våran terras, vilket var jätte skönt. Jag låg och solade där tills min mamma kom hem ungefär vid 17:00 och sedan började vi grilla oxfile och haullomi, vilket var jätte gott.

Idag så blev det en spontan tripp till Mall of scandinavia ( Mos ). Tog tåget 15:19 till Stockholm och skulle vara där 16:09, men man vet ju aldrig med sj. Tror ni jag kom fram 16:09? Nej, tåget var 20 minuter försenat så kom dit först 16:29. Men fick sedan reda på att orsaken av förseningen var för att några obehöriga sprang runt på spåren. När jag sedan kom till Mos träffade min bästa vän och hennes kompisar. Vi gick runt där ett tag och jag handlade 3 saker på h&m ett ljus och två kuddfodral. Vid ungefär 17:45 så drog mina kompisar och min pappa och bror kom. Vi åt mat på vapiano och hade de super mysigt och sedan åkte vi hem. Nedanför ser ni annanas ljuset och kuddfodralen.

Denna dagen så var vi först vid polen till lunch och sedan åt vi lunch på hotellet.  Vi gick sedan ner till hamnen som personalen på hotellet sa var för långt för att gå, men vi gick dit iallafall och det var inte mer än 3 km så så långt var det inte. När vi kom fram till hamnen så gick vi först runt och upptäckte vad som fanns och sedan gick vi till en resturang för att äta. Jag beställde först en "crispy chicken" och mamma en " seabass" (det är en fisk för er som undrar). Kyparen kom sedan tillbaka och sa att det inte fanns crispy chicken så jag skulle få välja något annat, så jag valde lax. När jag hade valt laxen så kom han tillbaka igen och sa att de inte hade lax heller. Då bestämde sig jag och mamma för att gå till en annan resturang eftersom det inte fanns något annat jag ville ha på menyn. Vill bara säga att jag är ganska kräsen så det fanns saker och välja på men inte som jag ville ha. Vid nästa resturang så var det mycket frächare och allt på menyn fanns så jag valde dären "mixed kebab" som de rekomednerade mig, den var supergod.

Denna bilden finns även på min instagram så gå gärna in och följ mig där, heter @emmalouiiisee

Vi gjorde inte speciellt mycket denna dagen utan vi var vid poolen och bara chillade. Vi tog de lugnt och första dagen eftersom vi inte visste vad man kunde göra och för att vi inte hade planerat någonting denna dagen. När vi sedan skulle beställa lunch den dagen så först så gick vi in och skulle beställa maten, men då sa de att man skulle sitta utanför och vänta på att en kypare skulle komma. Vi gick då ut och väntade på att kyparen kom och till slut kom han 10 min efter. Vi beställde våran mat och när vi skulle betala så kom kyparen med notan men då stod de inte bara allt vi hade beställt utan det stod andra maträtter. Antagligen så hade de innan inte betalat för deras mat men men vi behövde iallafall inte betala för deras mat. Vill bara påpeka att det är ett 5 stjärnigt hotell och då borde de väll vara lite noga. Jag har iallafall tänkt att det ska vara så eftersom det är fem stjärnor. En annan sak som hände var att min pappa fyllde år så på kvällen så satt jag och min mamma och pratade facetime med min bror och pappa. Min bror och pappa var/är i marbella från 13/4-20/4-17, så vi pratade lite med dom på kvällen.

Bild på när vi var på stranden.                                                 Bild på poolen.

I Lördags landade jag och min mamma i Portugal. Vi åkte med buss från flygplatsen i ungefär 1 och en halv timme till hotellet. När vi kom fram så var inte vårt rum klart så vi fick byta om inne på toaletten och sen gick vi ner till poolen och solade. När vi sedan fick vårt rum ungefär 2 timmar efter vi hade kommit till hotellet så bytte vi om och fixade oss. Vi gick sedan och undersökte centrum, vilket inte var så mycket att se.

Utsikten ifrån hotellet mot havet.

Utsikten från hotellet mot poolen och havet.

Utsikten mot hotellet från stranden.

Igår började vi dagen med att vi vakna klockan 08:00 för att vi tänkte att vi skulle gå till gymmet. Men det visade sig att gymmet öppnade 09:00 så vi gick och la handdukarna på några solstolar vid poolen. Vi gick sedan och åt lite frukost vilket var väldigt gott. Vi skulle sedan gå till gymmet men vi hittade inte vart de låg så vi fick fråga i receptionen. Efter gymmet gick vi till rummet och duschade och tog på oss bikini. Vi smörjde sedan in oss med solskyddsfaktor och gick ner till solstolarna vi hade paxat. Efter vi hade solat i 1-2 timmar så gick vi till poolbaren och åt mat. Jag och farmor bytte sedan kläder och gick till ett shoppingcenter som inte skulle ligga så långt bort. Vi hittade ett shoppingcenter efter ett tag men vi tror inte att det var samma som vi hade tänkt gå till ifrån början. Där fanns det bara restauranger och en supermaket. Vi gick in till supermarket och handlade lite saker som vi ville ha. Vi skulle sedan försöka hitta de andra shoppingcentrumet, men efter vi hade gått ett tag visade det sig att vi hade gått i en cirkel så vi gick tillbaka till hotellet. Imorgon ska vi åka till min farmors kompis som också är här på gran canaria och ska vara här i en månad.

I torsdags så badade jag och 32 andra 9:or i min skola isvak. Det var ingen av mina kompisar som gjorde de för att det trodde att de skulle vara för kallt, men jag gjorde det. Har tvekat sedan 8 och inte vetat om jag velat göra det eller ej, timmarna innan hade jag inte heller bestämt mig om jag skulle göra det eller ej. Ungefär 30 minuter innan så bestämde jag mig att jag skulle göra det. Om jag skulle beskriva känslan av när jag hoppade i så skulle jag säga det var en chock när jag hoppade i, man skulle sedan svara på en fråga som läraren ställde till mig och min fråga var vilken adress bor du på?. Jag kunde inte vara på den eftersom jag var i chock, men jag tror att om jag bara hade tagit de lugnt och väntat lite så tror jag att jag hade kunnat svara på frågan. När man sedan kom upp så blev det genast mycket varmare, men mina fötter hade somnat. Jag gick sedan upp till badhuset som bara låg 100 meter ifrån där vi hoppade i. Där duschade jag och fixade mig i ordning för att sedan gå hem . Jag kan säga att det var en upplevelse att göra det, om någon av er tvekar på att göra det tycker jag att ni ska göra det. De är både bra för tänk om du någon gång går ut på isen och ramlar i då vet du vad du ska göra eftersom du gjort det tidigare. Det var allt för mig denna gång vi hörs imorgon med ett inlägg där jag berättar om vad jag gjort idag och vad jag kommer göra imorgon. Puss och hej <3

Idag så åkte jag,farmor, pappa och min bror till Spanien. Det har varit en hetsig morgon med mycket saker att göra. Dagen började med att vi gick upp i tid och trodde att vi inte hade missat något, sen visade de sig att mitt pass hade gått ut. Vi behövde då åka till polisen vid Arlanda för att ta ett provisoriskt pass men de öppnade först 06:00 och vårt flyg gick 06:55. Han på polisen sa att det skulle vara lugnt och att vi skulle hinna men vi behövde checka in våra väskor innan så de är klara eftersom klockan bara var 04:48. Vi åkte sedan tillbaka till polisstationen och då fick vi stå och vänta i ungefär 10 min innan de öppnade. När vi sedan får komma in och vi förklarar att mitt pass har gått ut så säger han att han behöver vårdnadshavarnas legitimation. Pappa har den med sig men mamma har glömt den hemma så då behövde någon vittna för att mamma var mamma vilket var farmor. Farmor och min bror hade gått igenom gaten så det fick egentligen inte gå tillbaka men eftersom hon sa att hon skulle vittna fick hon de. När hon kom till polisstationen så vittnade hon och så fick jag ta mitt pass. Pappa skulle skriva på ett papper om typ personuppgifter men de fick han skriva på 4 gånger för att han var så stressad för att han trodde vi skulle missa flyget. Vi åkte ifrån polisstationen ungefär 06:30. Vi kom sedan fram till terminalen och fick springa till säkerhetskontrollen , sen visade det sig att gaten låg precis efter säkerhetskontrollen. Men problemen var inte slut där utan när farmor och min bror skulle gå igenom säkerhetskontrollen igen fick de först inte men sen kom killen de hade pratat med innan och sa att det var okej. Farmor hade köpt två flaskor som hon fick slänga. När vi kom fram till gaten hade alla gått in men gaten hade inte stängt än så vi hann. När vi hade hoppat på planet så gick planet inte för ens 07:25 för de skulle göra en massa saker med planet innan. Det var en händelse rik dag med mycket stress men tillslut så hann vi och nu har både jag och pappa lugnat ner oss. Nu ska vi inte tänka mer på vad som hänt utan vi ska njuta och ha en bra och efterlängtad vecka.

Imorgon klockan 03:00 bär det av mot Arlanda för att sedan åka till Spanien. Ska bli jätte skönt att komma bort ifrån Sverige ett tag och bara njuta av sol och bad. Jag kommer försöka lägga upp några inlägg under tiden jag är där men kommer även njuta av att vara där, så kommer inte bli ett inlägg varje dag men minst ett inlägg ska jag försöka få ihop med en massa bilder. Kommer iallafall ta med mig datorn och kamera så jag kan ta en massa fina bilder och redigera de. Vi hörs antingen imorgon eller när jag är i Spanien puss och hej <3

Just nu dansar jag fyra olika dansen men den 1 mars så ska jag köpa ett gymkort och börja gymma. När jag dansar så tycker jag att jag inte är så aktiv så jag vill bli mer aktiv genom att börja gymma. Kommer att få ett kostschema som jag kommer börja följa. Jag har suttit ett mål på vad jag vill väga och jag tänkte att ni skulle få vara med på min resa hur jag kommer dit. Just nu känner jag mig jätte motiverad till att börja träna och vill verkligen börja träna hårt så att jag ser någon skillnad. Vet dock inte hur länge de kommer vara så men hoppas det blir ett tag iallafall. Blev ett kort inlägg idag också men hoppas inte det gör något. puss och hej <3