Innan resan så hade vi bestämt att vi skulle besöka Comosjön. Och enligt SMHI så skulle fredagen vara bra väder så vi bestämde att dra dit andra dagen. Så vi Väldigt enkelt att köpa och billigt. En enkelresa kostade cirka 70:-. Sedan var det bara att hitta rätt tåg och hitta några lediga platser. Trots att tåget var suuuuper långt så tog det ett bra tag tills vi hittade två lediga platser, hade vi kommit några minuter senare så hade vi nog fått stå upp. Tågresen dit tog ca en timme och man åkte en fin väg längs vattnet. När vi sedan klev av tåget i Varenna så kändes det som man var i någon sagovärld, hundratals människor gick av här (bara en massa turister) och det var så grönt och fint och tåget åkte sedan vidare in i berget.

Det var riktigt varmt och härligt, men utsikten var bäst av allt. Det var så vackert och mysigt, fantastisk fin liten by, kan jag verkligen tipsa om. Vi strosade runt i byn i några timmar, åt glass och sedan lunch längs vattnet.

Efter ha strosat runt i byn tog vi sedan båten över till en lite större by, Ballagio. Det var det ännu mer turister. Det var otroligt vackert där med, här fanns det lite mer butiker och restauranger. Efter att gått runt ett tag stannade vi ett tag på en restaurang och drack två stycken drinkar, tyvärr lite för starka för vår smak. Men det är bara så härligt att sitta i klänning ute och bara njuta av solen.

När vi kände oss nöjda väntade vi på nästa båt som skulle ta oss tillbaka till Varenna. Dock var den försenade så vi fick springa upp till tågstationen för att hinna med nästa tåg, det var verkligen på håret. Fyfan vad jobbigt det var, 30 grader kändes det som, uppförsbacke och allmänt tagna av solen... hahah kan säga att vi somna gott på tåget efteråt.

Nä detta var nog resans bästa dag, så himla perfekt!

Resan började i torsdags med att klockan ringde halv sex, då var det bara att gå upp och äta frukost och packa det sista innan bilen rullade ner mot Landvetter, Där väntade en två timmars flygresa till Zurich där vi skulle mellanlanda. Vi hade en timme på oss och trots att vi lyfte en kvart försent så tajmade vi in det andra flyget väldigt bra utan att stressa. I Zurizh tog knappt 35 minuter till Milano. Var otroligt vackert när man flög över Alperna.

När vi kommer fram till Milano möts vi av riktig hetta, så skönt. Det var bara att ta av sig jackan och traska mot hotellet. Vi hann ta en snabb käk ute på en restaurang innan vi hittade rätt. När vi sedan hade hittat vårt hotell var det bara att byta om det lite svalare kläder och utforska shoppinggatan Buenos Aires som låg precis utanför hotellet.

Efter lite shopping så gick vi tillbaka till hotellet och gjorde oss redo för kvällen. Vi strosade en bra stund för att hitta en restaurang. Det var inte det att det inte fanns gott om det, men vi två kan vara riktigt besvärliga att bestämma oss för något. Vi hade först hittat på hotellet om något som skulle heta Björk som skulle vara bra, mer tänkte vi inte på det. Haha men när vi kommer fram så ser vi att menyn är på svenska och en massa svenska delikatesser, haha inte det första man vill ha när man har rest till Italien, så det var bara att leta vidare. Tillslut hittade vi en mysig pizzeria som hette 40 Pizza e Cucina som gjorde milanesiska pizzor som är tjockare än vanlig italiensk pizza. De var jätte goda. Sambon tog en ostmix, haha var nog lite för mycket ost för hans smak, kolla på pizzan!!! hahah

Därefter somnade vi gott i sängen, och morgndagen väntade en resa mot Comosjön.

Ja då var vi hemma från vår Italien resa. Vi har haft det så himla bra, haft kanon väder och ätit god mat. Allt har gått så himla smidigt, med byte av flyg, hoppat på rätt bussar, båtar m.m. Jag kommer senare lägga upp inlägg om våra dagar och bjuda på lite mobilbilder :)

Idag testade jag på yoga för första gången på gymmet, vet inte riktigt vad jag säga. Det var verkligen något helt annat än det man har gjort innan. Det var svårt, riktigt svårt.. Jag är stelare än en pinne, så detta borde vara bra för min kropp. Men vi får se om det blir någon gång mer, får väl ge det en chans till iallafall.

Men nu väntar sängen, och imorgon är det FREDAG!!!! Veckans bästa dag :)

Ja då var det en ny vecka, igen. Helgen har gått lite fört fort som vanligt. Vi har väl inte gjort något särskilt så, igår var vi på Överby och strosa runt. Sambon började sitt nya eller ja första riktiga jobb idag efter högskolan, så vi var tvungna att kolla på lite nya skjortor till honom, men slutade bara med en ändå. Själv hittade jag ett till par Adidas streetsko, men denna gång så köpte jag dem mest för att de var så bekväma. Behöver ett par riktigt sköna när vi ska strosa runt hela dagarna i Italien nästa vecka. Kommer väl någon bild i veckan på dem. Vi köpte även en Milano och Venedig resebok. Vet faktiskt inte varför vi köpte dem, dom är ändå mest fulla med kyrkor och museum, något som inte riktigt lockar oss. Fast vi ska väl planera ett kyrkbesök iallafall.

Ja nu ligger jag i soffan nyduschad efter ett indoorwalking pass och inväntar sambon. Idag är det sista avsnittet av Bonusfamliljen samt ett nytt avsnitt av Vem bor här och Sofias Änglar, får se vilket program det blir innan vi ska sova, mycket bra på måndgaar! :)

Veckans hemnet får bli denna lägenhet som jag och sambon var och tittade på nu i veckan. Lägenheten var så mycket bättre än dessa bilder, det var verkligen en dröm lägenhet. Så himla ljus och fin, takhöjden och de vackra fönsterna som var 2m höga (!!), det vara bara wow! Dock var vi inte där för att köpa, utan mest för att se huset. Jag drömmer om en trea i någon av de få sekelskiftslägenheter som finns här i Trollhättan. Så vi var där och spanade in detta hus. Efter denna visning drömmer jag bara ännu mer om få köpa min egna sekelskiftslägenhet, gärna lite sleten så man får renovera det själv efter sin smak!

Denna lägenhet låg ute för 1 445 000:- men buden är nu uppe i 1 990 000:- så den lär ju gå över 2 miljoner, vilket är stört mycket för en tvåa här i Trollhättan. Vill inte veta vad vi kommer få pröjsa för en 3:a i en sådana här lägenhet..

Äntligen helg igen!! Det är sjukt vad veckorna går fort, de bara flyger iväg, vilket är ändå rätt skönt. Jobbveckan har varit fullspäckad och nästa väntar månadsavstämningar vilket betyder att nästa vecka kommer gå minst lika fort och då är det inte långt kvar innan vi åker till Italien!!!  Helgen började med iallafall på bästa sätt, två grymma pass igår på gymmet! Det var mellotema på multiträningen så bland alla svett och tårar fick man ibland ett gott skratt :D

Ikväll ska jag träffa en kompis och ha lördagsmys med tacos och film, men först blir det fotbollsderby på tv! Liverpool-Everton!! :)

Ha en trevlig helg gott folk!

Igår fick jag hem dessa två skönheter från Skultuna, en kruka och ett grytunderlägg i mässing. Har dock inte bestämt mig ännu vart jag ska ha dessa här hemma.

Mässing är iallafall något som jag kört all in på. Så jag hoppas inte att jag tröttnar på det snart.. Chansen till det är nog väldigt lite just nu ;)

Veckans hemnet är denna fina nybyggda huset i Kristianstad. Inredningen är verkligen i min stil, lite av dessa har vi redan idag: tv-bänken, doots knopparna, tavlor, krukor, liknade säng m.m. Gillar de "flammande" väggarna.

Sugen på huset, den ligger ute för 3 895 000 kr

​I söndags köpte jag nya vår skor, kände ett behov av lite nya fräscha skor. Jag är kär i mina adidas, men dock så gillar inte mina fötter dessa än, skavsår och ont i fötterna,, haha inget bra betyg, Men jag hoppas och tror att de behövs gå in lite mer.