Här inne ekar det! Var bara i skolan i tisdags förra veckan, så har inte direkt någon ursäkt för min frånvaro. Har bara tagit det riktigt lugnt. Skönt!!

I fredags åkte jag och Sandra upp till Kalmar för att hälsa på vår Joanna! 💜 Vi tog tåget upp, vilket var riktigt smidigt. Alltså... Har haft världens mysigaste helg! Bara en massa bra energi och glädje hela helgen! Så välbehövligt. Vi har ätit en massa gott, pratat gamla minnen, kollat film, shoppat, cyklat (eller jag har åkt på pakethållaren hela tiden, heheh), gått igenom i princip HELA min externa hårddisk och skrattat tills vi fått tårar i ögonen och kramp i hela kroppen. Sånt här är guld värt! Att bara umgås med sina nära och kära ger så mycket. Är så glad att jag har er 💜

Godmorgon! Denna veckan har jag bara varit i skolan i tisdags och nu ska jag inte dit förrän på tisdag heller. Så himla skönt att mycket kan skötas hemifrån. 😊 Har dock en hel del plugg att göra. Inlämning av ett case i Affärsverksamhet på onsdag och redovisning i Etik & IT på tisdag - på engelska dessutom.

Denna dagen kommer alltså bestå av plugg! Sen tänkte jag fixa mina naglar ikväll. Har haft samma nagellack i över en vecka, mina nagelband är torra och jag kan inte låta bli att pilla på dem. De behöver fräschas upp med andra ord. Kan tipsa om H&M:s egna nagellack! Finns i sjukt många färger, är hur lätt som helst att applicera och det håller bra. 😊 Dessa tre köpte jag senast:

​Färgerna heter (från vänster): Sepia, Rose Umber, Smoky Aubergine 💅

Igår åkte jag hem till mamma och pappa på eftermiddagen. Pappa satte in min baslåda jag tidigare haft i Ulla (min förra bil, för er som missat det) i vår nya bil istället. Har kört en hel månad utan bas i bilen och det är INTE kul! Jag är den som alltid har hög musik när jag är ute och kör. Älskar att köra bil och har alltid gjort. Ser det lite som "egentid" om jag kör någonstans själv, haha. Nu känner jag mig hel igen! En del av Ulla finns med mig 💗 (ja, jag är lökig) ..

Förutom lite bilfix, så körde jag och mamma en runda till mormor! Sen åkte vi hem och fikade på lite kex, brieost och världens godaste marmelad (så underskattat och så gott)! Jag stannade även på middag innan jag körde hem igen. 😊 Det är alltid ett mysigt avbrott i vardagen att få komma hem till mamma och pappa! Världens bästa föräldrar.

Hur mysigt ser detta ut? Jo, JÄTTEMYSIGT. Jag älskar fina bäddningar och vill gärna ha många kuddar i sängen - för det ser så gosigt ut. Tyvärr förstår inte min sambo tjusningen med det (och jag förstår inte honom). Han tycker bara det är onödigt med en massa kuddar (vilket det såklart inte är 😏).

Jag blir verkligen så inspirerad av dessa bilderna och vill bara köpa en massa nya sängkläder, kuddar och filtar! Älskar den slarviga stilen. Detta ska jag satsa på i höst. (Alla bilder är lånade från Pinterest)

Denna helgen har som sagt varit pojkvänsfri, men det har gått bra! 😁 Körde hem till mamma & pappa och åt grillat i fredags efter att jag lämnat killarna på flygplatsen, sen tog jag det bara lugnt hemma resten av kvällen.

I lördags kväll kom Sandra hit! Jag bjöd på en "ny" fiskrätt med bacon som jag aldrig lagat innan, men som faktiskt blev väldigt god. Försökte nyss komma på vad vi gjorde mer än att äta i lördags, men vi satt mest och snackade hela kvällen! Haha, våra munnar går i ett hela tiden! Vi har alltid sjukt mycket att prata om! Och tillsammans med några glas rött är det ännu lättare 😏 .. Jag fick även en jättefin bukett med rosa rosor av henne 💗 OCH ett par skitsnygga skor som hade blivit för stora för henne (andra skoparet jag får av Sandra inom loppet av en månad, haha), tusen tack igen!

Söndagen - det vill säga igår, satt jag mest och pluggade. Eller ja, jag läste i Etik & IT-boken. Sen hämtade jag killarna på flygplatsen på kvällen! De hade haft en bra helg i Stockholm & konserten hade varit bra. 😊

Idag har jag bokstavligt talat inte gjort någonting. Legat i soffan exakt hela dagen. När jag åt frukost, när jag åt lunch, när jag sov middag... Har varit riktigt trött idag. Tänkte ta ett varmt bad lite senare och sen bara fortsätta att ta det lugnt resten av kvällen. Imorgon ska jag pallra mig till skolan! Har bara en schemalagd föreläsning denna veckan (imorgon) vilket är skönt, men sen har vi ett grupparbete utöver det också.

Hoppas er helg och måndag har varit bra! 😚

Fina rosorna 🌹💗

Godmorgon! Idag är det fredag och jag är ledig. Har varit i skolan tisdag, onsdag och torsdag denna veckan och känner mig helt slut - även fast det bara har varit korta dagar på 2 och 4 timmar. Idag har jag tänkt städa hela lägenheten så den är ren och fräsch inför helgen (ALLT känns bättre med en städad lägenhet). Sen i eftermiddag ska jag skjutsa Roje och Hamid till flygplatsen eftersom de ska spendera helgen i Stockholm hos Farre! PLUS att de ska se Red Hot Chili Peppers. Jag är bara lite avundsjuk. Bara lite. Jag kommer alltså att vara ensam hemma hela helgen - blandade känslor. Det är skönt att få tid för sig själv, men så himla ensamt emellanåt! Tur jag har katterna! 💓🐯

På min födelsedag körde vi till Gibraltar. Jag visste inte så mycket om stället innan vi åkte dit, mer än att det tillhör England. Vi parkerade bilen i Spanien och promenerade över gränsen och visade våra pass, haha. Kändes lite märkligt! De har även en egen flygplats som man måste gå över. Man går alltså över flygfältet, precis där planen landar (där är däremot inte så mycket flygtrafik och vi såg inte ett enda plan lyfta eller landa). Väl framme i Gibraltar hade vi inga direkta planer. Vi gick rundor i staden/byn och kollade i affärer, åt lunch och bara hade det mysigt! 😊

Tiden bara flyger iväg och idag är det en vecka sedan jag kom hem från Spanien. Skolan har även kommit igång lite mer, men det är fortfarande ganska lugnt. Känner mig helt slut på kvällarna dock. Min plan för denna hösten är att ta allting i min egen takt och inte stressa. Börja plugga i tid (vilket jag iofs brukar göra) så inte allting samlas i någon sorts klump som blir ett extra jobbigt moment att ta sig igenom.

Klockan är strax efter 12 och jag har redan hunnit med ett besök hos dietisten, så nu är jag ledig resten av dagen. Tänkte försöka plugga lite idag, men annars bara ta det lugnt. Hoppas ni får en bra dag! 😚

Idag börjar skolan för mig! Egentligen igår, men då var jag ju inte hemma. Har haft en föreläsning idag i kursen "Affärsverksamhet i medieindustrin". Känner mig lagom snurrig och förstår inte så mycket än så länge av alla kalkyler och grejer, men det ska väl lösa sig?! 😁 Föreläsningen varade mellan 8.15-10.00, sen är det upprop inför nästa kurs "Etik & IT" klockan 15.15. Jag har alltså håla i hela FEM timmar. Nu är det bara två timmar kvar, men ändå. Det värsta är att jag är helt ensam! Jag vet inte vilka mer än jag och Bella som ska läsa denna kursen och Bella kommer hem från sin semester ikväll, så det är bara att bita ihop! Köpte en sallad från Picadeli innan, så jag har iallafall kunnat roa mig med att äta. ​Ber om ursäkt för sjukt tråkiga bilder. Och ett ganska tråkigt inlägg. PUSS

Hej kära ni! Har haft en jättebra vecka i Spanien med min fina familj, kom hem igårkväll. 💜 Fick resan av mamma och pappa i julklapp (resor är bästa presenten enligt mig), så det var alltså jag, mamma, pappa och min lillebror som var iväg. Vi landade i Malaga och bodde strax utanför i en liten by som heter Las Farolas. Byn var ganska öde och det fanns inte så mycket att göra, men det var nära stranden och vi bodde i en jättefin lägenhet! Vi tog oss in till grannbyarna Fuengirola och Mijas med taxi. Vi hyrde även bil, så på min födelsedag (den 25:e augusti för er som missat 😏) körde vi till Gibraltar! Tänkte göra ett inlägg med bilder därifrån lite senare.

Allt har gått bra under resan, har ätit på restaurang varje dag och magen har fungerat. Blev dock sämre precis innan vi skulle åka, så jag fick öka mitt kortison till 60 mg igen (örk, är nere på 55 mg/dygn nu), men under resan har det gått bra. Har till och med unnat mig några glas vin och det är ingenting som jag har reagerat på överhuvudtaget vilket känns jätteskönt!

Som sagt, det har varit en jättebra resa och jag har bara tagit det lugnt hela tiden. Stranden, umgåtts med familjen, ätit god mat och shoppat. Ett perfekt avslut på sommaren! ☀🌴