Learn to be alone and to like it. There is nothing more freeing & empowering than learning to like your own company.

Godmorgon, det är nu första gången som jag bloggar ifrån en dator. Dock är det mammas dator, min bestämde sig för att inte starta bara några dagar innan jag åkte till Bo. Den fungerar fortfarande inte, men jag tänkte ge det här en chans till. Efter min Italien resa får jag kanske köpa en ny helt enkelt om den inte vill starta. Igår började Karl-Oskar dagarna här i stan och jag hängde med mamma och Micke ute på båten och därefter fick jag vara chaufför åt dom. Vi började kvällen med att gå på After Beach där alla mina gamla lärare hängde så det går jag aldrig mer på igen 😉 Haha, efter det gick vi och satte oss på Sit and Go för att äta mat och möta upp lite kompisar till mamma och Micke. Jag beställde in en riktigt god Fläskfilé med pommes och sallad. MUMS❤ Så det var en lyckad kväll med roligt sällskap och mycket skratt. Dumpade gänget i Öjaby och när jag körde hem var det musik på högsta volym. Finns det något bättre än Ed Sheeran på högsta volym i en bil?

Godmorgon finaste! Nu har det gått ungefär en månad sen jag kom till Nederländerna och så mycket har hänt, vi har varit på Bos pappas företag, vi har hälsat på hennes mor- och farföräldrar, vi har druckit vin i Amsterdam och träffat på Sabina på Artis, vi har spenderat 12 timmar i en bil för att bila genom Frankrike. Vi har satt upp ett tält och spelat disneymusik på hög volym. Vi har åkt båt varje dag och gått på marknad. Vi har åkt till Sankt Maxine för att köpa våffla och Saint Tropez för att äta glass och kolla på båtar. Vi har spelat Truth or Dare och badat tills huden blivit skrynklig. Vi har beställt pizza lite väl ofta och jag har hånglat. Vi har druckit drinkar med tequila och lyssnat på Boten Anna (japp jag blev väldigt chockad när den låten dök upp på radion) Vi har åkt vattenskidor och snorklat, vi har åkt till Disneyland och åkt karuseller. Vi har druckit kaffe och ätit god mat, gått in i Törnrosas slott och letat efter Nemo. 🙈
Det här var en oroligt magisk resa och nu är den slut, jag är så tacksam mot Bo för att jag har fått åka med på den här och för att jag har fått lära känna så många nya människor! Ingen kan vart gladare än jag❤️

Nu ska jag dricka mina sista koppar kaffe och fixa i ordning det sista, jag har sagt adjö till Bos mamma och hennes mor- och farföräldrar, nu är det bara hennes pappa, Jesse och Bo själv kvar.😭

Godmorgon, idag är det min sista dag här i Nederländerna och jag vet inte riktigt vad våra planer är. Jag vill gärna shoppa en sista gång då jag inte shoppat något alls i Frankrike. Bara lagt pengar på mat😲 men får se om Bo har en annan tanke.
Igår åkte vi till ett slott och gick runt där i några timmar och efter det vi hem till Bos mormor och morfar, de håller på att bygga ett nytt hus och på tre veckor har de kommit riktigt långt! Jag får åka tillbaka hit till våren för att se hur det ser ut när det är klart😉

Godmorgon, idag är vi ihoppackade och klara för att sitta i en bil i sex timmar. Vi är nämligen på väg tillbaka till Nederländerna. Jag har lite svårt att greppa att semestern är över. En vecka i Nederländerna och tre veckor på franska rivieran som avslutats med en fantastisk dag på Disneyland. Och vilket avslut sen då! Med fyrverkerier och show🙌🏻😍 jag är helt förälskad, sen kan jag knappt fatta att jag bara har fram till tisdag med den här fantastiska familjen. Sen vet jag inte när eller om jag kommer träffa dom igen. 😭 Jag är så tacksam mot fina Bo som bjöd med mig på den här resan där jag har fått träffa hela hennes familj och jag har fått se så mycket. Tack så mycket fina du❤️

Igår var det vår sista dag på campingen så då plockade vi ner både tältet och båten. Det tog oss hela dagen att få ner och få rent. Sen blev det ett efterlängtat sista dopp i havet och en lååång dusch. Vi sov sista natten inne i husvagnen och steg upp 20 över fem så vi kunde va redo att åka vid 06.00. Nu är klockan 20 över 6 och vi har fortfarande inte kommit iväg. Tidsoptimister är vi ju inte🤦🏼‍♀️

Idag blir det en dag i bilen för vi ska köra mot Paris, det är dags för Disneyland imorgon🙌🏻🙂

Godmorgon, jag sitter som vanligt i min lilla stol och tittar ut mot soluppgången. Lars, Jesse och Ronald är på väg ut med båten för att åka vattenskidor. Jag fattar knappt varför, Jesse är sjuk och Lars är ingen morgonmänniska. Bo skulle också ha hängt med men stackarn är sjuk hon också. Jag har åkt på en förkylning jag med.
Det känns inte så bra att veta att vi har både öl och vin i frysen som måste drickas upp idag när vi båda är förkylda 😟

Godmorgon, idag är jag förkyld. Sämsta sättet att avsluta den här resan på, nästan alla i Familjen Snijder är sjuka. Bo hostar och nyser, Nathalie och Ronald har ont i halsen och Jesse hostar han med. Bara jag och Lars som har hållt oss friska, fram tills nu... nu är näsan täppt och jag är trött konstant.
Ännu värre är att mitt kaffe tog slut igår, så jag måste till affären och köpa nytt idag, eller försöka få kaffe av Bos föräldrar.🤷🏼‍♀️

Igår var en rätt lugn dag, vi åkte ut med båten för att snorkla och köpa glass, vi köpte pizza för att sitta på stenarna och äta men alla stora stenar var upptagna 😥 så vi gick tillbaka till husvagnen där Jesse berättar att han vill spela minigolf och att han typ redan har bjudit in en kille som vi inte känner. Jesse visste inte ens hans namn🤦🏼‍♀️ spontantrip eller vad? Men det var kul, jag förlorade. Hatar minigolf ....
Efteråt åkte vi vidare mot McDriven då folket blev sugna på milkshake men fick en glass istället. De visste inte vad en milkshake är här 😂