INSTAGRAM @GUSTAFSSONN

Medan alla andra har semester får vi ta vara på sommar så gott det går. Både jag och min pojkvän jobbar hela sommaren så blir inte mycket annat. Det gör egentligen inte så mycket på grund av hur vädret varit den här sommaren som tur är. Däremot ser vi alltid till att göra något då vädret tillåter det, oftast blir det att fara till hans stuga och fiska men ibland kan det bli någon liten utflykt eller lunch/middag på en solig uteservering. Men vi får sommar senare när alla andra är hemma i kalla Sverige.

I lördags jobbade jag först öppning och det var en relativt lugn dag vilket var skönt. Senare på kvällen var (nästan) hela familjen samlad för en mysig grillmiddag hemma, mamma fyllde nämligen år så det var för att fira henne. Var trevligt att det var lite av en sommardag också så att man kunde sitta ute och äta.

Efter ett tag var det någon som blev lite less på att jag hade kameran framme en del

När kvällen höll på att lida mot sitt slut fick vi ytterligare en lite middagsgäst

Contains affiliate links

I torsdags var jag på Avion med Amanda och Moa och jag fick med mig denna lilla skönhet hem. Har velat ha den ända sen den kom ut men har inte orkar beställa den men nu fanns den på kicks så kände att det var väl spenderade pengar

För ett tag sen bokade jag och min älskade pojkvän en resa till Thailand!!! Vi båda älskar att resa och har båda längtat efter att få göra det så lyckan var verkligen total när vi hittade den här resan. Vi bokade resan via TUI och det är även därifrån jag hittade bilderna. Vi fick två veckor i Thailand och direktflyg dit för ett kanon bra pris. Vi ska bo i utanför Phuket i Cape Panwa och planerar att göra massa utflykter för området runt omkring är så vackert! Nu gäller det bara att räkna ner dagarna, 108 kvar för att vara exakt!

Planerade inte det här med att starta upp blogg så bra, det första jag gör är att ha ett upphåll från bloggandet... Har däremot en bra ursäkt, var i Halmstad på domarkurs. Det var en otroligt lärorik och givande vecka. Förutom mycket fotboll, fick jag lära känna ett gäng riktigt härliga tjejer och samtidigt som jag var glad att få komma hem kändes det lite tomt utan dom.

För lite mer än en vecka sedan var det dagen med stort D. Efter 12 år i skolan tog jag äntligen studenten och som mitt liv sett ut sista året var jag lite osäker på om jag skulle klara det. Idag står jag däremot här med hela livet framför mig och är lyckligare än någonsin. Jag förväntas nu att vara vuxen på riktigt men som min svägerska sa "att vara vuxen är ingen heltidssysselsättning! Max deltid! Eller när man känner för det. Beroende på vad som passar bäst." Och det är verkligen så jag tänker leva framöver, tänker jobba, resa, shoppa, ja bara leva massor innan jag faktiskt bestämmer mig för vad jag vill bli.

Och jag vet att det här är min tredje bildbomb men då man är borta så länge från bloggandet blir det en massa bilder man vill dela. Det fick dessutom slinka med två bilder från balen.

Bland det bästa jag vet är att resa och därför slutar det ofta med att jag sitter och kollar på resor, hotell och liknande. Just igår satt jag kanske i 2-3 timmar och kollade på boenden via airbnb. Hittade flera som jag blev alldeles förälskad i och vill verkligen bara sätta mig på ett plan nu och resa jorden runt. Då kärleken till att resa är något jag och min pojkvän har gemensamt planerar vi att fara och resa antingen i höst eller i början av nästa år, jag hoppas däremot på båda men. Det här bidrar till mitt resedrömmande ännu mer och vill verkligen hitta det perfekta resemålet för oss två.

På senaste tiden har jag bara haft för mycket för att hålla en blogg levande. Både med skolan och livet utanför. Nu känns det däremot som att jag är bättre i fas med mitt eget liv och tänkte därför försöka hitta tillbaka till bloggandet då det är något jag verkligen gillar att göra men inte haft tid för. Ännu en anledning till att jag hade svårt att hålla min gamla blogg levande var för att jag inte var nöjd med tidigare innehåll. Då jag inte ville slänga bort det heller var det alltid jobbigt att uppdatera. Därför kände jag att det var mer än rätt att börja om från noll med ny blogg på ny portal.