När vi kom in till Franz Josef hostel, blev jag och Alice lite till oss. Kändes som ett hotell hemma mitt bland fjällen. Dessutom hade de en gigantisk jacuzzi som vi gick till direkt. Första natten gick vi även på pizzafest. Det kom ut pizzor var 5-10 minut, och innan det fick vi även vitlöksbröd och pommes till förrätt. AMAZING

Maskerad, fylla, skratt, dans och bästa sällskapet. Det summerar vår kväll i Lake Mahinapua.

Vilken jäkla dag. Åkte från vårt hostel i Wellington kl 07.30 tog färjan över till södra ön, åkte i X antal timmar, och kl 6 på kvällen kom vi fram. Döjobbig dag. Det enda som gjorde att min dag blev lite bättre var pommesen vi åt på färjan.

Har redan gått 3 veckor och vi har bara 5 dagar kvar här. Känns inte kul. Vill vara kvar här. Men ska bli kul att byta miljö (värme), bo på hotell, leva billigt och kanske få en tan. Nästa stopp blir Vietnam, Hanoi närmare bestämt. Ikväll ska vi kika på hotell och flyg, så vi är lite produktiva.

Ett av våra stopp under bussresan var att stanna vid ett naturreservat och vandra bland en vulkan, vattenfall och skog. Som ni ser på bilden ovan med blommorna, så är det en buske/träd som växer här på ön. Den kan bli högt som ett träd och fylld med vita blommor. En perfekt buske till att göra midsommarkransar av.

Efter Mauri Village drog vi oss vidare till Taupo. Spenderade två nätter där. När vi väl kom fram var det bara att byta om eftersom vi helt plötsligt skulle åka och skydivea. Vilken jävla upplevelse!!!!!!!! Vill bara göra det igen!!!! När jag kommer hem ska jag lägga upp både film och foto från det, har ingen dator med mig så kan inte ladda upp dem. Både jag och Alice hoppade från 12000 ft, alltså nästan en hel minut fritt fall. Jobbigaste av allt var att lägga benen över kanten på flygplanet. Märklig känsla.

Det är även ett hetttttt tips

Nästa dag mötte vi upp Julia och Carro. De kom på eftermiddagen så vi bestämde oss för att gå ut och käka eftersom det var vår sista kväll tsm innan Queenstown. Åt på Cobb & Co, en kedja här på NZ. Stannade där hela kvällen tills personalen kickade ut oss. Då förstår ni hur trevligt vi hade det.

Mauri Village! Vilken plats. Hade så sjukt trevligt här. Vi kom tid vid 4 tiden, fick leka, sjunga, träna kampsport, äta god mat, bada jacuzzi och avsluta kvällen med att grilla marshmallows vid öppen eld.

Tipsar alla att åka hit, träffa lokalbefolkningen och ha allmänt trevligt.

Under bussresans gång här på NZ så stannar vi på olika platser för att få sträcka på benen men också för att se lite mer av ön. Detta var en av guldgruvorna på norra ön som vi fick vandra runt på. Jättetrånga tunnlar som inte hade några lampor i sig. Jättevackert plats, men vi hittade tyvärr inget guld.