Dagen efter vi hade kommit hit så åkte vi till Cape Reinga. Nya Zeelands nordligaste punkt. Hur fint som helst även fast vädret inte var med oss.

Kl 07.10 tog vi bussen mot Bay of Islands. Bussen tog ca 5 timmar, och vi hade några stopp under vägen. Det enda stoppet jag tyckte var bra nog att dokumentera var en ancient forest. Sjukt stora träd som ni ser på bilderna!

När vi väl hade anlänt till Bay of Islands, gick vi direkt på Dolphin eco båten för att hitta delfiner och besöka alla olika öar som finns där omkring. Hittade inga delfiner men att ligga på en båt och sola var inte heller helt fel!

Ligger just nu helt död efter att ha varit vaken i nästan ett dygn och stoppat i mig det nyttigaste som finns, pizza.

Nu är vi äntligen i Auckland, kom hit kl 05.05 imorse efter ha rest allt som allt i ca 34 timmar. Vi höftar på att det blev så många timmar.

Vi är alltså 12 timmar före er där hemma. På andra sidan jordklotet. I ett ganska varmt rum som jag delar med 11 andra. Men inte klagar jag, har det kanske trevligt faktiskt.

För att ta det från början:
Tåg 5,5h
Fösta flyget 6,5h
Mellanlandning på 2.5h
Andra flyget 13,5h
Mellanlandning 2h
Tredje flyget 3,5h

Sen tog vi buss in till Auckland där vi tur nog fick använda duschen även fast vi inte fick checka in. Strosade på stan, dubbelkollade så att allt var ok med Kiwi (bussföretaget vi ska åka med) och sen köpte vi nudlar som ni ser på bilden ovan. Gick tillbaka till nomad (hostel) och la oss i sängen, för att sedan kl 16 äta middag. Ja kortfattat fick ni det och även ni fick uppleva en ganska händelselös men sköööööön dag.

Nu ska jag checka ut.

Varit ledig idag, började dagen med sovmorgon, träning och sen har jag städat min del av huset. Och då menar jag verkligen städat. Dammtorkat, dammsugit, våttorkat, organiserat om, bäddat om, slängt allt onödigt och till och med gjort badrummet KLINISKT RENT!

Kul va! Nu längtar jag efter helg istället.

Härliga lediga måndag. Vaknade 07.30 men låg kvar i sängen till kl 9!! Snöade stora julaftonsflingor när jag gick upp så jag struntade i den inplanerade promenaden.

Mamma får varje år hem en julpysselbok som jag i förmiddags började bläddra i. Har helt enkelt spenderat hela dagen med att pyssla och lyssna på julmusik.

I fredags jobbade jag, men som tur var överraskade Maria mig strax innan stängning. Hon köpte godis och Cola och sen åkte vi hem till mig!

Igår var vi 17 st tjejer hemma hos HV för att säga "adjö" innan hon på torsdag åker till Australien. Hon blir kvar där till slutet av januari och jag och Alice åker ju till NZ den 9 januari. Så vi kommer inte träffas på 5 hela månader.... Men som tur va fick vi en jättetrevlig kväll.

Nu ligger jag i soffan, trött och har lite lätt ont i magen. Kl 15 står jobb på schemat och vi får se hur det går. Lär väl vara helt DÖD vid 22.

Älskar vårt hotells badrum, marmor, silver och guld. Dessutom ser man brun ut och kan ta selfies.

Har inte känt mig så här nöjd över en lunch på länge. Fem av fem melonassss

Efter två målningar dagar här sprack det äntligen upp vid kl 17! Njöt av de sista soldropparna för dagen med en bok på balkongen.