Förstod ni min klyftiga rubrik? För jag har medverkat på gymnasiemässan och varit på ett gym. ahaha tråkigt.

Hur som helst. Här nedan ser ni min dag i några snabbt tagna bilder. Idag ägde den årliga gymnasiemässan rum där alla gymnasieskolor i Uppsala ställer ut och pratar med elever som ska söka till nya skolor efter jul. Jag stod, precis som förra året, i Grillskas monter, delade ut kataloger, delade ut klubbor och pratade med nervösa niondeklassare. Förutom det fick vi ambassadörer äta buffelunch och dricka kaffe, vilket var riktigt behövligt.

Jag och Ludvig stod tre pass på mässan tillsammans innan vi drog och gymmade på Friskis. Idag stod rumpa på schemat för mig vilket var tur då jag inte alls hade mycket tid på mig. Efter gymmet och en BRÄNNANDE rumpa åkte jag till min gruppterapi på två timmar innan pappa och jag käkade middag på Ikea och hämtade ut mina nya träningsleggins.
Jag hade beställt två par tights från märket BLACC och de sitter superfint! Ett par grå och ett par svarta, så nu är jag set för ett tag. Ett tips: om jag någongång slutar träna, köp snygga tränningskläder till mig och jag får tillbaka motivationen, så enkelt är det.

Dag två i Budapest såg jag och killen allting man tydligen behövde se, enligt de flesta reseappar. Detta inkluderade parlamentsbyggnaden, mattiaskyrkan, fiskarbastiljonen, diverse broar och annat.
Dag två var lugnt den bästa dagen men inte bara på grund av alla turistpackade sevärdheter. För förutom de hann vi med att fika på kattcafe, gå upp till högsta toppen över Budapest och äta lunch på en av de restauranger som fått bäst betyg i hela staden. En riktigt toppendag.

KATTCAFE. Alltså förstår ni. Ett helt cafe, med katter. KATTER. Älskade katter tillsammans med kaffe?? Är detta drömmen jag tror det.

Nej men kattcafe var någonting jag aldrig hade testat på innan men som jag var riktigt exalterad över. Det är alltså ett helt vanligt cafe men istället för andra dekorationer fylls väggarna med klösstolpar, olika sängar och leksaker. Jag blev kär. Det låg två katter och sov på bordet bredvid oss, en precis vid våra fötter och det var bara kärlek och katter överallt. <333333

"Slow fast food" testade vi på till lunch och det var riktigt mysigt. Restaurangen var liten och mysig, personalen trevlig och hamburgaren helt sinnessjukt god. Förutom detta testade vi varsin körsbärs öl och för att inte vara ett fan alls av öl måste jag säga, det var otroligt gott!

Efter lunch bestämde vi oss för att ta oss upp till den högsta punkten över budapest, nämligen Elizabeth tower. Först tunnelbana under floden, sen en buss från ändhållplats till ändhållplats och efter det en timmes gång uppåt. Det var otroligt fint väder och känslan när vi ÄNTLIGEN kom till toppen var så bra. Det var så värt det och lätt höjdpunkten på resan. Jag vill dit igen.

Min och killens första dag i Budapest bestod av att landa, stressa av och komma ifrån vardagen. Vi åkte till arlanda runt sju på morgonen och landade i Budapest runt klockan elva. Väl där tog vi buss och tunnelbana in till stan och tog en fika på starbucks innan vi checkade in på hotellet.

Vi bodde väldigt centralt, enbart 5 minuter från tunnelbanan som hette någonting i stil med Blaha och det var modernt och fräsht. När vi lämnat av vår packning tog vi våra kameror och gick till saluhallen. Saluhallen är en gammal tågstation som nu gjorts om till en handelsplats med mycket frukt, korv och annat. Vi smög runt, fotade människorna och tog oss sedan vidare till andra sidan av floden. Väl där gick vi i otroligt många trappor innan vi nådde en utkiksplats över staden. Vi hade ingen koll på att turistbussar åkte upp dit med jämna mellanrum vilket innebar att vi inte behövt gå så långt, men motion fick vi.

Efter utkiksplatsen och alla trappor ner igen gick vi till en italiens restaurang för middag och kollade sedan på film i hotellrummet med varsin cider, det behövdes.

Efter att klockan ringt vid 5.30 i morse sitter jag nu på flygplatsen tillsammans med killen. Vi flyger till Budapest om ungefär en halvtimme och som jag längtat. Vi bokade denna resa för två månader sedan och har räknat ner varje dag. Det har varit viktigt, för det har varit någonting att längta till när skolan och annat varit outhärdligt tråkigt.

Vi ska bo på ett centralt hotell, fota mycket, fika och äta gott samt se allting man tydligen ska se. Jag ser fram emot denna resa som sjutton. Kram vänner.

Engelskalektionen blev frivillig efter halva klassen skrivit till vår lärare att vi inte tyckte en och en halv timmes lektion var en värd anledning att åka till skolan, för att sedan bara åka hem. Jag har bara lektion på förmiddagarna på onsdagar så att åka till skolan för så kort tid när vi redan har en uppgift? Nej tack jag sover hellre.

Uppgiften är att läsa en bok och analysera det utifrån olika aspekter så som teman, språk, karaktärer och så vidare. Jag har valt "The perks of being a wallflower" som jag rekommenderar till er alla.
Det är min absoluta favoritfilm och filmen jag alltid har nedladdad när jag ska sova borta så jag, om ångesten blir för stark, kan lugna ner mig. Jag har säkert sett den uppåt 10 gånger nu. Haft den på i bakgrunden på en dålig dag, somnat till den utomlands i en bäddsoffa och visat den för pojkvännen, som gillade den. Boken har jag läst på svenska och nu håller jag alltså på att läsa den på engelska. Boken är skriven i brev-form med karaktären Charlie som berättar i jag-form. Den är hemsk men så lugnande. Jag har suttit i solen med en kaffekopp och är nu på sida hundra. Jag älskar att vara hemma en dag som denna. Det är så härligt med tystnad ibland. Det behövs.
Men åter till boken; se den, läs den. Tack.

Igår var jag och killen och fotade lite vid gamla Uppsala högar. Vi hoppade av bussen och såg hur fint solen lös så vi bestämde oss för att ta vara på "the golden hour". Det blev en del bra bilder men främst försökte jag bara lära mig min helt nya kamera, en Sony a6000! Jag har inte helt bytt system till Sony utan har nu en Canon som systemkamera och Sony som kompaktkamera. Hittills älskar jag den. Skarpa bilder, enkel funktion och WI-FI för att snabbt få över bilderna till mobilen eller datorn. Thank goooood fo that. Det är verkligen någonting jag saknat på min gamla!

Kram.

Gårdagen bestod av mys, bra mat och minimal ångest. Jag och föräldrarna var bjudna till våra familjevänner där vi åt gott, pratade och tittade på idol. Vi har växt upp tillsammans, då vi började umgås när jag var 5 år och det känns alltid som hemma där. En riktigt mysig kväll som slutade någon gång runt ett.

Denna morgon har jag bara tagit det lugnt. Jag och killen har suttit i Skype och spelat samma spel men bästa möjliga samarbete. Vi spelar Dead by daylight, ett skräckspel där man ska ta sig ut från en bana utan att bli upphängd på en krok och dödad av mördaren. Man är 4 överlevare vars mål är att laga generatorer för att kunna öppna grindarna. Killerns mål är att döda alla och det är adrenalin ut i fingertopparna. Riktigt stressigt spel, men ändå någon konstig känsla av mysighet en morgon som denna.

Hur som helst, nog om skräckspel. Nu ska jag sminka mig och möta upp killen på gymmet. Idag är det bröst och axlar på schemat och efter det ska vi shoppa på Gränby centrum, det kommer bli mysigt.
Jag hoppas ni mår bra vänner, kram.

Mando Diao och Cage the elephant. Helt ärligt allt som är i lurarna just nu. När mörkret kommer måste man fan försöka hålla sig vid liv genom detta. Må-bra musik. Det är viktigt.

Potätt på min snygga vän Elin från gårdagens fotolektion. Vi skulle porträttfotografera och lämna in 5-10 bilder.

Här är ett av mina bidrag. Älskar det varma och mörka. Fotad med ett av mina favoritobjektiv 70-200mm f/2.8. Det blir galet skarpa porträtt.

...alldeles för lite just nu. Mina dagar består av skola, gym och sedan plugg. Helgerna går åt till en knapp återhämtning 0ch sen börjar allting om igen. Jag är även så pass stressad att jag tydligen pratar om uppgifter i sömnen, enligt killen.

Oavsett detta klarar jag av dagarna skapligt, för trots att jag inte har mycket att längta till längtar jag till en grej så otroligt mycket. Jag har just nu ett mål. 30 oktober är mitt mål. Då åker nämligen jag och min kille till Budapest. Vi ska vara borta en weekend, fast måndag - torsdag, då vi har höstlov. Ett centralt hotell med frukost, inget strul med incheckat bagage och inga distraktioner. Bara han och jag och den staden. Jag längtar något enormt.

Så, om någon av er varit i Budapest förut får ni jättegärna komma med tips om vad man kan hitta på. Vi har tänkt oss kattcafe, det vill säga när man fikar tillsammans med massor med kissar, but what else? Tell me.