Efter allt för lite bloggande sedan jag flytta till Kos så ska jag nu försöka ta tag i det här. Men de är svårt o komma ihåg att skriva på bloggen då man har mycket annat och göra samtidigt.

Sen sist så har jag hunnit med två veckors semester hemma i Sverige under student och nationaldag innan det bar av hem till Kos igen, även mamma och pappa var här o hälsa på veckan innan ja åkte till Sverige på semester. Jag har även hunnit med två turer till Turkiet och bodrum för utflykt med våra gäster. Och nu under semestra veckan har ni kunnat följa mig och min kollega under TUI Sveriges instagram.

Under helgen så har de ju även vart midsommar och självklart så försökte vi fira de så gott vi kunde här nere. Tyvärr blev det inge firande i fredags då vi har tre flyg att ta hand om på flygplatsen och sedan välkomstmöten. Så vi fick fira midsommar under lördagen. Men vad gör de när man fick fira det på vårt blue star hotell tillsammans med Bamse?!

Imorgon är ha ledig och då blir de först att hänga på stranden innan vi under kvällen ska på båttur med alla kollegor som arbetar för TUI på Kos!

Men vi hörs, ska försöka bli bättre att uppdatera här för er!

Tiden rullar på här nere på Kos och det har redan gått över 1 månad här nere vilket är så sjukt, tiden har verkligen gått snabbt här nere om jag jämför med Lanzarote. Äntligen börjar säsongen dra igång på riktigt vilket är så skönt.

Nu har även mamma och pappa kommit ner hit till Kos, dom kom i torsdags. Så har försökt spendera så mycket tid som möjligt med dem när jag är ledig så har blivit lite tid på stranden och middagar med dem. Har även hunnit med lite utgångar här på Kos med underbara människor och än så läga är det ganska lugnt på bargatan vilket är skönt. Det är folk men känner på mig att de kommer vara sååå mycket mer folk där nere under högsäsongen.

Idag blir de 8h på kontoret innan jag sedan kommer att vara ledig 2 dagar i rad vilket ska bli så skönt då mamam och pappa är här så de blir nog många timmar nere på stranden skulle jag kunna tänka mig.

På grund utav de dåliga vädret som var imorse när vi vaknade så ställdes utflykten vi skulle studera in. Så vi kommer att studera den imorgon istället. Så istället för att vara ledig imorgon som jag skulle ha vart så blev de en ledig dag idag vilket inte var helt fel.

Har verkligen tagit vara på denna dag och tagit de lugnt vilket jag verkligen behövde kände jag. Blev en mysfrukost med Sofia och Sofia på Special innan vi tog oss hem och jag gick och la mig och sov igen. När ja vaknade blev de o fixa lite i lägenheten, har ju egen lägenhet här på Kos, innan ja hoppade in i duschen.

Nu ska jag fortsätta o fixa lite och så får vi se hur kvällen slutar. Vi har lite planer på vad vi ska göra ikväll så får vi se om de blir så!

ÄNTLIGEN så har säsongen här nere på Kos äntligen börjat! Vi hade våra första skandinaviska gäster nu innan helgen, ett Köpenhamns flyg och ett Stockholms flyg. Så under torsdagskvällen var jag med på flygis och tog emot alla danskar och under fredagen blev de två välkomstmöten för Köpenhamns flyget och under lördagen blev de två välkomstmöten till. Denna gång för Stockholm flyget. Och GUD vad skönt att ha gäster på destinationen!!

Så de senaste dagarna har bestått utav service och välkomstmöten. Imorgon ska vi även studera en utflykt, Agean Cruse, då vi själva kommer att guida den under säsongen. Och den första att guida denna utflykt kommer faktiskt att vara jag nu på Torsdag och vi bokat in tillräckligt med folk och ifall vinden lugnar sig lite. Det är nämligen väldigt blåsigt här nere på Kos för tillfället! Men ja ska inte klaga, vi har de varmt och skönt!

Nu är de alldeles för länge sedan ja la ned tid på bloggen, för o va exakt lite mer än tre veckor.. Men har haft väldigt mycket och göra de senaste veckorna. Efter att äntligen anlänt till Kos efter den extrema förseningen från Lanzarote så kom ja äntligen fram, vart också ett väldigt jobbigt hejdå till mina bästa Kiki och Josefine men som sagt, vi ses snart!

Under tiden här har ja hunnit med en veckas utbildningen smiles, utforskat ön med både buss, bil och cykel och få studera utflykterna vi säljer, besökt flera grekiska öar och tagit färjan över till mitt saknade Turkiet.

Men tänkte att jag delar med mig av lite bilder istället för en massa text och sen ska jag börja prioritera bloggen igen. Idag kommer i alla fall våra första skandinaviska gäster, Köpenhamns flyg och imorgon kommer första svenska flyget så blir två dagar med lite välkomstmöten!

198 dagar senare så är det dags att lämna den här ön för att åka vidare mot nästa ö. Efter en 22h försening på flyget så är vi snart äntligen påväg mot Stockholm! Det har vart en väldigt märklig säsong med både toppar och dalar och det ska faktiskt bli skönt att lämna den här ön bakom mig men kommer sakna mitt underbara team. Vi har verkligen haft ett helt fantastiskt team även fast att vi hade väldigt många som sa upp sig i början. Så dessa, nästan 7 månader har ändå vart fantastiska och väldigt löririka och glädjefyllda!

Idag gick jag in på min sista jobbdag här på Lanzarote och det blev ett 8h pass på kontoret. Har vart ganska lugnt och nu är klockan redan efter 16 och slutar vid 20 vilket är skönt. Då blir det att ta mig hem och fixa mig inför kvällen då det vankas utgång med dom i temaet som kan plus några av våra kollegor från UK och Holland och sedan kommer även våra vänner ner från La Santa så de ska bli himla mysigt. Bli en sista utgång här i Carmen innan vi imorgon troligtvis kör en utgång i Arrecife som vi sagt hela säsongen och imorgon är det sista chansen innan vi åker.

Sen så blir det ju även sista jobbdagen här på Lanzarote imogron och då står det service på schemat men som tur är så har vi inte så många gäster så blir nog en lugn dag. Sen på söndag så är jag ledig och ska få ihop det sista med att packa och städa iordning mitt rum och lägenheten innan jag på måndag äntligen åker vidare!

Nu har jag försökt packat sedan i söndags men får verkligen inte ihop det här.. Det är verkligen sjukt hut mycket grejer man har med sig och kläder som amn inte ens använder. Jag har hittils nästan fyllt två resväskor och har fortfarande saker som ska packas ner. Jag hade som sagt 50kg med mig ifrån Turkiet och har ju handlar både här och under semestern i Dubai i december..

Jag har i alla fall bokat till mig så jagt har två väskor på vardera flyg plus handbagage vilket ska bli skönt. Så från Lanzarote till Sverige har jag 40kg och från Sverige till kos så har jag bokat 55kg plus 8kg handbagage så jag borde klara mig. Om jag inte gör det så är det bara sjukt.

Men som sagt, när man bara besökt Sverige två veckor på att år är det väldigt svårt att lämna och hämta kläder för när det behövs. Under sommar säsongerna så använder man mer klänningars och sommar kläder och under vintersäsongen här på Lanzarote så har vi haft de väldigt kallt och det har vart jeans, tjocktröjor och jacka som man behövt använda.

Men hoppas jag klarar med att få med mig allt härifrån utan för mycket övervikt!

Nu har jag och dessa tre underbara brudar bara en vecka kvar på denna lilla ö. Eller om man ska vara exakt, så är det bara sex dagar för tre av oss fyra då vi åker nästa måndag. Det ska verkligen bli så skönt och jag är så redo för en ny destination. Även fast det kommer vara jobbigt och säga hejdå till alla, redan vart en massa hejdå, så ska de bli skönt med något nytt. Och nästa tisdag vid den här tiden så sitter jag på planet mot Aten för att sedan åka vidare mot Kos.

Igår hade vi sista ankomstdagen för våra gäster så flygis gick himla snabbt och vi hade såå roligt då vi hade väldigt mycket dötid som vi gjorde de bästa utav och på kvällen blev det återigen en hejdå middag för två kollegor som åker till Turkiet. En himla mysig kväll med alla tjejer då vi bara är tjejer kvar i teamet vilket är lite mysigt.

Så nu ska vi verkligen njuta av våra sista dagar här men samtidigt vill vi alla bara börja våra nya äventyr på nya destinationer!

Nu har tiden verkligen flyga fram och om två veckor sitter jag på ett flyg mot Aten och sedan vidare till Kos vilket känns så roligt och spännande. Är alltid kul när det är dags för en ny destinatio, nytt team, nytt land och nya äventyr. Ska bli så roligt men först och främst har jag två veckor kvar här som jag ska försöka göra så bra som möjligt. Folk har redan börjat lämna och på fredag tror jag det är 7 personer som lämnar vilket är sjukt! På så sätt är jag glad att vara kvar till slutet så man får säga hejdå till alla man jobbat med i lite mer än 6 månader.

Annars rullar livet på och det har vart en väldigt händelserik helg. I fredags hade vi ett fantastisk pass på flygis som avslutades med donken mat och när vi kom hem skulle vi njuta av solen innan de var dags för jobb, men avbröts mitt i allt om händelsen i Stockholm vilket är helt sjuk. Förstår inte hur någon kan göra nått så hemskt som han faktiskt gjorde..

Sen hade jag natt telefonen mellan fredag och lördag och från klockan 01:00 så ringde den en gång i timman till klockan 07:00, den brukar ALDRIG ringa. Lördagen i sin tur skulle bestå av en halvdag men då det hänt en massa under natten kom jag ifrån office vid halv nio på kvällen och var helt slut. Men som tur var så hade jag ledig på söndagen och sov hela dagen och avslutade dagen med utomhus bio med Sonja.