Äntligen så sitter jag på planet från GC till Sverige efter en natt på hotell här på GC. Fick som ens vit helt för mig själv med 3 sovrum så där klarade jag mig bra under natten. Ska bli skönt att jag har samma hotell när jag är påväg tillbaka till Lanza igen.

När jag kommer hem blir det middag och mormor och Rickard kommer också hem till oss då Linnea är iväg med jobbet. Sen imorgon bär det av mot Arlanda för art sedan åka vidare mot Dubai!

Förlåt för den extremt sega uppdateringen här på bloggen men har verkligen inte haft något speciellt att skriva om så därför har det inte uppdaterats något här. Varje dag ser inprincip likadan ut så händer inget nytt och intressant som jag kan skriva om vilket gör att jag inte alls har lust att uppdatera.

Idag är jag i alla fall ledig och ska träffa Frida och Elin lite senare så får vi se vad vi hittar på. Det är våran sista lediga dag tillsammans här på ön då jag äntligen åker på semester på torsdag kväll och sen åker Elin hem för säsongen på fredag och Frida åker nästa fredag så jag hinner inte komma hem innan hon åker så vi ska passa på att umgås nu när alla är lediga. Jag har förövrigt bara 4 arbetsdagar kvar inna SEMESTER!!!

Nästa söndag såhär dags ligger jag förhoppningsvis och solar eller äter en god lunch i Dubai då jag äntligen befinner mig där. Har även bokat tid hos "min" frisören där nere spm jag gick till cirka tre gånge under mitt halvår där då jag verkligen behöver färga min utväxt så det ska jag göra redan första dagen där nere vilket blir skönt!

Men nu ska jag försöka orka mig upp ifrån sägnen för att ta mig till köket för lite frukost. Det är ju även första advent så första ljuset ska ju även tändas!!

Igår var jag ju halvledig så när Elin, Frida och Louise hade siesta så tog vi bilen och åkte bort mot El Golfo här på ön. Vägen dit var dock i te den lättaste, haha. Att följa en gps när man inte har den bästa uppkopplingen är inte det lättaste. Men efter ett tag kom vi i alla fall fram till El Golfo och gick bort mot den gröna sjön eller vad man ska kalla de. Dock så tyckte jag att havet var lite coolare att titta på än på den gröna sjön som vi åkte dit för att se på. Men det blåste så mycket igår så vågorna var riktigt höga och aggressiva. Sen åkte vi vidare till Los Hervideros som var ett riktigt häftigt ställe, mycket tack vara den kraftiga vinden igår som gjorde vådorna så höga. Vi avslutade vår lilla roadtrip i Yaiza där vi gick in i en lite aleovera shop men köpte inget utan kollade mest runt.

Idag jobbar jag igen som vanligt. Service både på förmiddagen och eftermiddag/kväll. Förmiddagen var väldigt lugn och det kom inte så mycket gäster. Den stora anledningen är nog för att det faktiskt är sol idag. Var väldigt tråkigt väder igår men det är fortfarande väldigt kallt ute idag. Man känner verkligen att vintern är på väg hit till Lanzarote nu. Vi ligger bara runt 20 grader vilket är riktigt kallt om man jämför med vad jag är van med i Turkiet under hela säsongen då vi hade det riktigt varmt. Så här jobbar man oftast i både långbyxor och tjocktröja vilket är stor skillnad till mot vad man gjorde i Turkiet.

Nu är jag i alla fall på väg till eftermiddags/kvälls service och hoppas det rullar på ganska snabbt då jag känner mig väldigt trött idag och känner mig inte helt hundra. Så nu längtar jag tills nästa torsdag kväll då det är dags för mig att påbörja resa hemåt mot Sverige!

Har verkligen varit så skönt att vara ledig idag. Efter att ha lämnat över service telefonen till Sonja imorse vid åtta så gick jag tillbaka till sängen och somnade om och vaknade igen vid halv elva av att jag var hungrig. Så gjorde lite frukost innan jag gick tillbaka till sängen för att ta det lugnt idag. Men han bli uttråkad innan klockan var 12 så började fixa lite i rummet och sedan byta on för att ta mig till stranden. Men på vägen dit så möttes jag av Elin och Frida som kom körandes i bil och fråga om jag ville med till Teguise market och självklart ville jag det!

Efter att kört lite fel så kom vi i alls fall bra. Lyckades köra in på parkeringen genom utfarten vilket nog såg lite roligt ut då man betalade när man körde in så de såg ut som vi försökte komma undan att betala, men självklart betalade vi när vi parkerat. Dock märkte vi att vi hade tagit parkeringen läääägst bort i från marknaden så blev en härlig promenad bort mot marknaden.

Väl där gick vi runt och kollade liten men ingen av oss köpte någonting förutom lite ätbara saker som blev lunch och efterrätt. Efter lite mindre ön två timmar på marknaden så tog vi oss bort till ett shoppingcenter här på ön för att kolla lite, återigen så köpte ingen av oss något vilket är väldigt duktigt haha. Sen var vi tvungna att åka hemåt då Frida skulle börja jobba igen och då passade jag på att gå bort till Biosfera shoppingcenter här i Puerto del Carmen där jag fick med mig lite saker.

Var verkligen så mysigt att ha en dag med dessa två tjejer då dom båda faktiskt lämnar ön under min semester vilket är så sjuuukt tråkigt.. Nu har jag i alla fall kommit hem och krupit ner under täcket för lite Johan Falk och sedan ska jag sova tidigt ikväll!

Efter en stressig dag på office igår var det skönt att komma hem och ta en varm, lång och skön dusch innan jag kraschade i sängen för någon timma med en film på datorn. Var så sjukt trött igår men beror nog på att vi var ute natten mellan onsdag torsdag och jag fick väl max fem timmars sömn ungefär. Så var så skönt att sluta klockan fyra igår och bara ta det lugnt i sängen framför lite bra filmer och även lite julmusik.

Vid halv sju så hade jag och Sanna bestämt träff med Josefine för att äta middag tillsammans på Vikinghuset. Det är en restaurang här på ön som serverar skandinavisk mat vilket man väldigt ofta saknar här nere. Så vi körde på vitlöksbröd till förrätt, olika typer av kött med RIKTIG beasås, potatisgratäng och sallad och till efterrätt blev det blåbärspaj med grädde och vaniljglass för min del. Det var verkligen så sjukt gott och man blev verkligen mätt kan man ju säga! Men ändå fanns det plats för lite popcorn framför The longest ride när vi kom hem.

Idag har jag haft service nu på morgonen men har inte haft så mycket att göra då det är gäster som lämnar och nya gäster som ankommer idag så då är de oftast lugnt på service. Men nu under min siesta så ska jag ta och gå till nagelsalongen jag går till här för att ta bort mina gelé naglar då dom börjar bli fula nu efter snart fyra veckor och sen vill jag ändå göra nya och fina tills Dubai om två veckor! Men nu måste jag ta och packa mina saker lite snabbt och sen gå till salongen.

Idag har jag haft halvdag vilket har vart såå skönt! Tog en skön sovmorgon och åt sedan en ordentlig frukost innan jag och Sanna, som också hade halvdag idag, gick ner till stranden då vädret verkligen har vart helt fantastiskt idag och är fortfarande soligt och vart fast klockan är efter fyra. Brukar vanligtvis hinna bli kallt tills runt fyra. Efter ett litet tag på stranden så kom även rida och Sonja och gjorde oss sällskap, alltid mysigt att vara flera på stranden så man kan sitta och prata och Inter bara ligga ner och sola. Börjar tröttna på att sola men samtidigt hatar jag att va blek så då måste man ju sola, haha.
Ska snart börja fixa mig då min halvdag snart är slut och jag börjar jobba klockan fem och jobbar till åtta, så blir inte så lång dag idag vilket är väldigt skönt. På kvällarna brukar det heller inte hända så mycket då gästerna oftast redan lämnat hotellen när vi kommer för att de ska ut och äta och shoppa, som tur är jobbar jag med Niklas ikväll så jag inte är helt själv.
Efter dagens jobb så har vi planerat en lite mys och filmkväll verkligen så skönt att gå direkt efter jobb till våta kollegor som har så mysig uteplats där vi kan ta ut teven och mysa till någon film istället för att alla går hem till sig själva. Dock är det ju alltid ett problem att välja film, haha. Men tillslut löser det sig alltid och vi kommer överens om någon bra film. Roligast är nästan om man väljer en film som ingen sett innan för dö sitter alla verkligen fokuserade på filmen. Så vi får se vad det blir för film. Måste även hinna köpa några godsaker att äta under filmkvällen, men de hinner jag nog göra efter eller mellan servicen på de olika hotellen jag ska till.
Men nu måste jag ta och fixa mig inför kvällen jobb även fast det lockat mer att ligga kvar i sängen under täcket.

Dom två senaste kvällarna så har jag faktiskt "lyxat" till det med att äta ute och inte äta någon matlåda som vi har i kylen. I lördags skulle jag ha servicetelefonen över natten och där med så finns ju en bil tillgänglig till den här telefonen, dock får ju inte jag köra då jag är för ung för det, haha, man måste nämligen vara 21 eftersom det är en hyrbil.
Men jag, Elin, Frida, Sonja och Sanna möttes upp efter jobbet och tog oss mot Ikea här i Arrecife för lite kvällsmat och framförallt för att få äta våra svenska köttbullar. Dom är ju verkligen sååå goda! Dock så hade dom inga potatisar så sent på kvällen dö vi var där runt halv nio, så vi fick pommes till vilket kanske inte är det ultimata men det funkade. Så de blev köttbullar med pommes, brunsås och någon annan sås som passade bättre till all pommes. Vi köpte ju även efter rätt och då körde jag ju självklart på en lite rosa prinsessbakelse, hur gott?? Och den var verken såå god.
Sen gick vi runt lite på Ikea för att titta och sen gick vi ju självklart till den här lilla affären som alltid finns efter kassorna på Ikea där dom har ALLA svenska godsaker! Vi alla fick ju självklart med oss saker där ifrån, såsom lösgodis, julmust, gilfflar, kaffe och lite annat.
Men det var verkligen en mysig kväll och en svensk kväll kan man ju säga!
Igår blev det återigen en middag ute, denna gång med spanskt tema. Jag mötte upp Elin och Frida för att äta på en typiskt spansk restaurang med tapas. Då blev det att vi beställde in 5 olika rätter och delade på, och även detta var sååå gott! Vi beställde räkor i vitlök, friterad getost från Lanzarote, mini hamburgare, kött i ostsås och sedan små revben i bbq sås, sååå gott. Vi alla hade matkoma efter kan man ju säga.
Men så skönt att sitta på en mysig restaurang här i Spanien på en tvärgata där det är lite lugnare och äta en god middag men härliga personer. Att prata om allt möjligt och bara ha det mysigt!
Sen tog vi tre oss vidare till några andra kollegor för lite filmkväll vilket var så mysigt. Återigen så satt vi ute under den bara himlen och tittade på en film som ingen av oss sett innan, Maid in Manhattan tror jag den hette. Den var verkligen en mysig film att kolla på. Efter filmen tog vi oss hemåt och jag somnade nog på en gång när jag lade huvudet på kudden!

3 saker jag ser fram emot
- Min semester i början av december
- Att jag får träffa en utav mina smiles tjejer på söndag, Frida kommer!
- Att min andra smiles tjej kommer i januari!

3 saker jag fasar över
- Vad jag vill göra framöver
- Att mina betyg inte räcker för högskolan
- Hamna i en ekonomisk kris någon gång.

3 saker jag gillar
- Alla godsaker för tillfället!
- Att resa och uppleva världen
- Att ha så underbara vänner och familj runt mig här på ön, inom gudelivet och hemma i Sverige.

3 saker jag inte gillar
- Att ha beslutsångest
- Allt otäckt som händer i världen för tillfället.
- Kyla, hatar när det är kallt. I alla fall om jag tvingas vara ute i kylan utan att jag valt det själv!

3 saker jag vill
- Bli framgångsrik!
- Veta vad jag vill jobba med i framtiden.
- Bo utomlands permanent men ha med mig allt och alla jag kan sakna hemma i Sverige.

3 saker jag borde
- Börja träna ordentligt igen.
- Kanske fundera på vad jag vill jobba med och i så fall börja studera!
- Sluta äta allt onyttigt som man faktiskt gör utan att tänka på de!

3 saker jag gärna pratar om
- Drömmar om framtiden. Det finns sååå mycket som jag vill hinna med men sååå lite tid att hinna med allt vilket är så sjukt jobbigt!
- Tiden jag bodde i Dubai då jag verkligen hade " The time of my life". Helt klart den bästa perioden och tiden i mitt liv!
- Mitt jobb. Jag älskar att prata om mitt jobb. Kanske inte med mina kollegor då vi vet det mesta men med folk som inte är i samma bransch. Då är det verkligen sö kul att berätta om livet som guide!

Efter en seg morgon är det alldeles strax siesta och den ska jag verkligen ta vara på nere på stranden med några kollegor. Känns verkligen så skönt att inte bo i Sverige för tillfället om man tänker på hur mycket snö ni har där hemma. Men samtidigt så är ju snö på något sätt mysigt. Kanske inte när man är ute och behöver ta sig någonstans men när man befinner sig inne under ett varmt täcke framför en film och med varm choklad, då är snö mysigt.

Igår kväll blev det ju även lite festligheter med några i teamet vilket var himla mysigt. Massa sång, lekar och prat, precis som det ska vara om ni frågar mig. Några av oss var dock även väldigt trötta så när vi var på väg mot krogen från för festen runt ett så gick jag, Sonja, Elin och Frida och åt mat istället och sedan så tog vi oss hemåt istället. Verkligen ett bra beslut då vi alla var trötta efter jobbet och sen var det ju jobb idag som väntade så då var de skönt att va hemma vid två och faktiskt hinna sova lite mer än 6 timmar! Kände mig ändå väldigt pigg imorse vart bara lite seg på servicen då det var ganska lugnt på hotellen.

Har även haft lite längtan bort från Lanzarote de senaste dagarna. Inte för att jag har hemlängtan eller saknar allt där hemma. Men jag är en sån person som vill hinna med att göra allt innan jag bestämmer mig för att börja plugga och just nu har jag så mycket tankar på så mycket saker som jag vill hinna med på "kort" tid vilket gör att jag längtat efter att vara någon annanstans för ett tag men då skulle jag säkert sakna det här, mitt team och denna ö. Finns för mycket intressant i den här världen att göra och jag vill göra allt för tillfället!
Sen efter siestan så är det dags för jobb igen och faktiskt hela natten om man nu kan kalla det för de. Jag ska nämligen ha service telefonen igen inatt, dock gör de mig ingenting. Är ju van att jobba nätter i Turkiet så att få ha service telefonen lite då och då gör ju absolut ingenting! Har även lite planer inför kvällen så får se bur de blir med dom. Känner verkligen att jag behöver spendera tid med några i teamet då dom lämnar inom en snar framtid vilket ska bli så sjukt tråkigt. Kommer bli så tomt utan dom så får se till att spendera massa tid med dom nu de kommande veckorna innan min semester! Idag är de ju bara tre veckor kvar tills planet lyfter ifrån Arlanda och jag får äntligen ha en veckas semester!

Efter en väldigt stressad förmiddag på flygis så är jag äntligen hemma och har vart hemma sedan fyra vilket har vart så skönt. Har bara tagit det lugnt med lite lätt lunch, fixat i rummet, tvättat och kollat på svenska Hollywood fruar såklart. Måste ju titta ikapp nu när jag kan!

Imorse så åt faktiskt jag, Sonja och Niklas hotellfrukost på ett utav hotellen vi jobbar på. Var verkligen så mysigt och så gott. På något sätt så är ju frukost på hotell alltid godare än hemma, haha. Dock saknade jag min kaviar till äggen.. Men var så kul för alla gäster kom verkligen och pratade med oss eller när vi var och hämtade mer, ja de va så gott att vi gick flera gånger. Majoriteten på det här hotellet är även tyskar, och alla verkar tro att vi kan tyska så det är verkligen lika kul varje dag när samma personer kommer och pratar tyska med en och man får återigen svara att man inte pratar tyska, men dom fortsätter ändå prata för fullt på tyska, haha. Men våra nordiska gäster va så gulliga som pratade och hälsade på oss. Så mysigt när man kommer gästerna lite närmare på ett annat plan än att vi bara sitter och väntar på dom i receptionen.

Nu ikväll så ska vi alla ses för lite festligheter och jag känner att arr jag behöver det. Måste komma ifrån lägenheten och försöka göra saker här på ön även fast att den inte är den största och inte finns allt för många ställen för oss som bor här. Är nog väldigt stor skillnad på o bo här och att komma på semester här. Så nu ska jag vänta på Sanna sen skannat fixa mig och dra ner mot mina kollegor för lite förfest innan vi går vidare.