Fredag och snart är det helg. Jobbhelg för min del men känns helt okej efter att ha varit ledig onsdag och torsdag denna vecka. I tisdags så käkade jag,Nina och Sara på bishops efter jobbet. Väldigt mysigt och trevligt som vanligt! Har även hunnit till Skellefteå en jätte snabbis enbart för att hämta en väska och fixa med några andra småsaker. Igår när jag kom hem så var jag rätt slut och hade ont i magen. Det har tack och lov försvunnit som tur är för inte har man tid att vara sjuk nu.

Har inte tagit några bilder alls senaste dagarna så detta inlägg får vara tomt. Ha en fin helg allesammans!

Måndag och ligger och slöar i soffan. Väntar på att Emil ska komma hem så vi kan åka och handla. Egentligen borde jag städa undan litegrann medan jag väntar men har fastnat för en ny serie på Netflix haha.

Idag har jag jobbat och tränat. Skönt att komma igång igen en efter en lugn helg med massa mat och godis.

I helgen är jag ledig och jag och Emil bestämde oss för att åka hem till hans föräldrar i Norsjö.
Så igår efter jag hade jobbat klart åkte vi hit. Det blir helt klart en lugn helg med en massa mys. Nu har vi precis ätit lunch och vilar lite i soffan!

Och så var det dags för andra delen av vår resa. Efter några dagar med storstadsliv så var det dags att bege sig mer mot sol och bad. På tisdagen så började vi vår resa mot Fort lauterdale. Det tog hela fyra timmar att resa inrikes dit. Ganska sjukt hur stort USA är.
När vi kom fram så hämtade vi direkt ut vår hyrbil och begav oss till huset som vi hade hyrt.

Första dagen blev väldigt lugn med strandhäng och god mat. Däremot dag nummer två så hade jag och Emil hyrt en egen bil för vi skulle besöka en vän till honom.

Så tidigt på morgonen begav vi oss mot Fort Myers där vi träffade upp Anthony som har ett hus där. Det blev en väldigt härlig dag på stranden med någon cider och god mat. Efter solnedgången så började vi tillslut bege oss hemåt igen.

Nyårsafton spenderade vi vid vårat hus med en god middag. Blev grillat kött med goda tillbehör. Fick skåla in tolvslaget tillsammans med Emil i Florida. Inte helt fel om jag får säga det själv!

Dagen efter nyår så besökte vi Miami Beach för sol och bad. På kvällen var det dags för jag och Emil att gå på en basketmatch! Vi hade fått biljetter av Emils vän. Det var sjukt roligt! Utöver matchen så var det som att sitta och titta på en show. Det var dansare,olika uppvisningar och ett babyrace där vinnaren vann ett stipendiet värt 1 miljon svenska kronor.

Resten av tiden har vi bara solat, shoppat och ätit god mat.
Sista dagen blev det en båttur till Bahamas. Vattnet var så klart och vackert.

Gokväll! Har precis landat i soffan efter att ha jobbat ett stängningspass. Har haft ganska stora problem med tidsomställningen från USA dom två senaste nätterna. Har haft svårt att somna och när klockan ringer på morgonen så orkar jag knappt öppna ögonen. Imorse var precis så men lyckades slita mig upp ändå vid 9 så jag skulle hinna träna innan jobbet. Kanske inte mitt bästa träningspass men känslan efteråt var härlig.
Nu ska vi förmodligen sätta på någon film och bara ta det lugnt. Vi är båda väldigt trötta i det här hushållet ikväll.

Onsdagen den 21 december satte vi oss på planet till Los Angeles. Resan tog 12 timmar så man hade lite smått ont i rumpan då vi kom fram. Eftersom att Los Angeles är 9 timmar bakåt i tiden så var vi rätt så jetlag alla 6 dagar som vi spenderade där. Man var super trött vid 10 på kvällen och vaknade alltid 5 på morgonen superpigg. Fördelen med det var att man alltid hann med ett härligt träningspass innan frukosten!

Vi bodde på ett väldigt fint hotell på Long beach.

På själva julafton så besökte vi en jätte stor nöjespark just utanför staden. Dom hade helt galna åkattraktioner så det var sjukt kul!

Dom övriga dagarna vi var där så turistade vi runt och såg bland annat Hollywood skylten, Venice beach, Santa Monica osv.

Nu är vi hemma igen från en fantastisk resa! Vi landade redan i fredags men har jobbat hela helgen så har inte orkat kika in här och skriva något. Tänkte i ett senare inlägg lägga ut lite bilder från resan. Roligt att ha det sparat någonstans så man kommer ihåg allt.
Det var en låååång flygresa hem. Det tog oss hela 18 timmar då vi var tvungna att mellanlanda i Oslo. När vi äntligen var hemma så däckade vi klockan 9 i soffan och sov i 12 timmar. Sen var det bara att kliva in direkt i rutinerna och jobba. Det var två rätt lugna dagar på jobbet och utöver det så har jag bara packat upp och tagit det lugnt i soffan. Så skönt att vara hemma.

Hej på er! Tisdag och ska snart börja bege mig mot mitt sista arbetspass för detta år. Har försökt packa klart och städat så vi bara kan åka direkt då jag slutar mot Skellefteå.
Imorgonbitti tar vi det första flyget mot Stockholm innan nästa flyg avgår klockan 10 mot USA, Los Angeles.
Senaste två dagarna har bara sprungit iväg med jobb och allt som ska fixas inför resan. Känns som vanligt som man har packat alldeles för mycket samtidigt som man gärna hade packat ner ännu lite till.

Bilder är från igår. Vi hörs senare!

Söndag och trots en väldigt lugn helg så är jag rätt trött. Klockan är halv 10 och sängen känns redan lockande. I helgen har jag bara jobbat, tränat och packat. Så sjukt svårt att packa den här gången så frustrationen har varit ganska hög. Nu är det bara två arbetspass kvar innan vi åker. Kan inte fatta hur fort december har gått!

Hoppas ni har haft en fin helg!

Fredag och snart helg! Ska alldeles strax börja bege mig mot gymmet för att starta denna fredag med ett härligt benpass. Efter det tänkte jag hämta lite sommarkläder i förrådet och sen ska jag åka och jobba till stängning.
Kvällen blir nog rätt lugn för våran del. Jag och Emil ska börja packa och fortsätta tvätta och sådant tråkigt men som måste göras innan vi åker.

Ha en fin fredag!

Min lunch för några dagar sedan. Proteinplättar med nutella och hallon😍