View tracker

Sista bilderna! Näst sista dagen gick vi runt i hela centrum, gick igenom Hyde Park, såg klostret (eller kyrka? Hehe minns inte riktigt)

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

View tracker

​Eftersom vi bodde precis vid Chinatown såg vi att där var en "China garden" nära så vi gick dit för att bara kolla runt lite. Det var inget märkvärdigt egentligen men fint gjort!
​Minns dock inte namnet men som sagt ligger det i Chinatown!

Likes

Comments

View tracker

Självklart besökte vi Bondi Beach med, dock var vädret inte så pass bra att vi badade men vi tog en lugn dag där nere med lunch, vandrade lite för att se utsikten osv. Vid stranden har dom en lång vägg med en massa cool graffiti också, samt att Bondi Icebergs även ligger precis vid stranden.

Likes

Comments

​Hej på er! Kass uppdatering dessa dagar men har ju varit i Sydney som för övrigt var helt fantastiskt fint! Vi har besökt de typiska ställena, varit på några olika shopping center, ätit god mat och bara njutit. Har fixat lite inlägg med bilder som kommer upp i dagarna också. Skönt att komma iväg lite!

Annars då, kost och träning ska bli bättre igen nu efter lovet och skolan börjar på tisdag, bara de sista veckorna kvar den är vi klara!! Nu ska jag inte babbla en massa onödigt, vi hörs imorgon!

Likes

Comments

Harbour bridge & Operahuset
Andra dagen i Sydney gick vi till bron och operahuset, givet när man besöker Sydney ju. Var verkligen fint där vid hamnen!

Likes

Comments

Välkommen fredagsmys!! Tyvärr var det enormt mycket nyckelpigor utomhus idag så var inte alls sugen på att ligga och sola med hundra nyckelpigor runt om mig. Gjorde istället lunch och gick sedan ner och handlade innan gymmet. Rygg och biceps med lite mage som avslut blev det idag och passet gick grymt bra! Planen för kvällen var att grilla idag igen men vi orkade inte riktigt haha. Har istället skrivit en lista med saker att packa samt lagt fram lite kläder, resten av packningen gör jag imorgon. Känner att jag måste tänka igenom outfits osv så jag inte tar med mig överdrivet mycket saker hehe.

Nu har jag hunnit laga middag, läst bloggar och hittat en film jag ska kolla på samt äta TimTams, typical Aussie snacks men såååå gott! Det är ju trots allt fredag ;)

Likes

Comments

Hej härliga fredag! Igår sken solen och det var riktigt varmt! Så det var ganska självklart att ta på sig bikinin och lägga sig uppe på takvåningen och sola i några timmar, varierat med att hänga tvätt och äta lunch. Senare på kvällen drog vi alla ner till stranden och grillade lite innan vi gick hem för kvällen. 
Idag sov jag till nio ungefär, kom dock inte upp från sängen förrän vid kvart över tio och då var frukosten extra god så hungrig som jag var. Vädret bjuder på värme och sol idag med så jag ska strax upp och sola lite innan det väntas lunch och gym. Vi hörs senare idag! 

Likes

Comments

Onsdag redan?! Dagarna bara flyger iväg! Hej förresten! Jag var uppe redan vid 9 (tidigt och segt för mig som somnade för sent igår, som vanligt) och en timme senare var jag på väg till skolan i det dystra gråa vädret och när jag var klar där cyklade jag vidare till gymmet där axlar, triceps och mage stod på schemat. Passet gick riktigt bra och jag var riktigt nöjd när jag gick därifrån. Bästa känslan! 
På hemvägen passade jag på att fixa mitt bakhjul på cykeln som tydligen var lite bucklat, och såklart hade jag glömt plånboken hemma så fick vänta på att Timmy kom med mitt kort innan jag kunde bege mig hem. 
Igår körde jag ett rygg och biceps pass, var lite öm i ryggen men trots det gick passet helt okej och armarna känns idag kan jag ju säga. 

Nu ska jag fortsätta slappa i sängen innan jag sen måste till banken en snabbis. Vi hörs senare!

Likes

Comments

Måndag idag men jag deppar inte för det! Gick upp halv nio imorse för att ha klient vid tio men väl framme på skolan fick jag ett sms om avbokning. Lite segt men sånt händer. Så jag passade på att ta 20 min på crosstrainern innan jag pluggade ett tag samtidigt som jag åt lunch och laddade upp inför ett benpass med en Nocco. Eftersom jag inte tränat sen onsdags förra veckan var jag grymt taggad för att bara köra ben/rumpa. Anledningen till min uteblivna träning har varit att jag inte alls hade motivation till att träna alls. Och vilket pass det blev! Var helt slutkörd efteråt och nu ligger jag i sängen och slappar.

Resten av min måndag kommer gå åt att plugga lite mer, fixa med mer tvätt (tar aldrig stopp med tvättandet?!) och bara ta det lugnt. Låter hur bra som helst! Vi hörs!

Upplägget av passet var följande: 

​​
Hip thrusters - 16, 14, 12, 10, 8 
- 30 sek hopprep mellan varje set för att hålla pulsen uppe. 
​​​​Leg extensions & Leg curls (superset) - 12x4 
Singel leg lunges (Smithen) - 16, 14, 12, 10, 8 
- 30 sek hopprep mellan varje set. 
Cable kickbacks & Cable abduction (superset) 10x3
Seated leg press - 16, 14, 12, 10, 8

Avslutade passet med två övningar mage, 3 set och 30 sek hopprep mellan varje set. ​

Likes

Comments

För lite mer än 5 veckor sen bestämde jag mig för att börja gå på diet fram tills vårt lov vi har nu. Ni vet, komma i lite bättre form, gå ner något kilo osv. Första veckan tog jag bara ögonmått på maten, vägde inte upp något för jag vet vad konsekvenserna kan bli utav det. Gick morgon promenader trots dålig sömn på natten. Men jag var fast besluten av att hålla alla veckor såhär. Andra veckan fick jag hjälp av T med maten. Att väga maten i det läget skulle vara bäst för att jag skulle veta att jag får i mig allt jag behöver, då jag troligtvis åt på tok för lite första veckan.
Bara några dagar på att försöka mig på detta med att väga all mat och räkna kalorier kände jag att det blev för mycket i huvudet. Jag förstod inte allt och kände bara att allt var skit. Men jag gav inte up. Laddade ner en app - MyFitnessPal där man lätt kan hålla koll på mat och kalorier. Simpelt!

​De första två veckorna var både lätta och svåra. Då jag bestämt att jag absolut inte skulle ha en dag i veckan med att fuska och få lov att äta fritt kände jag bara mer och mer sug för att få i mig "fusk måltider". Efter ett prat med min lärare om att jag äter en så pass låg mängd mat så fick jag nästan en order att jag måste ha en dag i veckan där jag laddar på med mer kolhydrater. Så det gjorde jag och allt började kännas bra med dieten/deffen.

Vad som gjorde att jag inte riktigt alltid ville deffa var att jag verkligen aldrig hade mycket energi till att göra så mycket. Var såå trött hela tiden. Fick sällan till pass på gymmet jag var nöjd över och började tänka mer än vanligt på allt möjligt. Så humöret har inte alltid varit på topp kan man ju säga. Hjärnspökena i huvudet blev lite för mycket och jag började jämföra mina resultat med andras. Detta i sig gjorde att jag inte mådde så bra och kände mest att jag inte fått några resultat alls sen jag började. 

​Jag ville egentligen inte vara så pass strikt med att väga all mat, räkna alla kalorier för jag vet att mitt psyke inte riktigt klarar av det. Vissa dagar gick det bra men andra var det skit. Dock har jag fått en bra uppfattning om mängden på maten vilket kommer hjälpa mig med att bibehålla bra portioner på maten. Så nu när lovet börjat har jag insett en del saker och lärt mig så sjukt mycket på vägen. Jag förstår nu att vi alla är olika och får resultat olika snabbt, jag ska inte jämföra mig själv med andra fler gånger. Denna typ av diet (låg kalori för att dieta få veckor) fungerar inte för mig. Jag tror det bästa för mig är att äta lite mer mat för att ha energi hela dagen och köra på under en längre period vore bäst. På så sätt känner jag inte press att jag måste hinna få dessa resultat till lovet vilket bara gav mig mer stress. 
Planen just nu är att njuta över att jag har lov, inte ha några måsten med träning eller diet utan göra saker för jag verkligen vill och mår bra av det. Och jag mådde ju trots allt bra av att äta nyttig och bra mat så det fortsätter jag med i några månader nu, utan pressen såklart!

Likes

Comments