10 april 2017

Times Square. Det er nok den store grund til at byen aldrig sover. Tændt 24/7. Men helt igennem fantastisk. Alle de latterlige, store, unødvendige reklamer som bliver vist. Dog var jeg stadig vildt fascineret. Den følelse når man står midt på den røde trappe, midt i Times Square. Dér. Lige dér. Kan du se alt. Alt omkring dig. 360 grader rundt. Det giver altså en ret så fantastisk følelse. Man kan ikke beskrive den, men lidt som om alt er ligemeget og du er hele verden. Lyder vildt åndsvagt, men prøv bare at forstille dig det. Luk øjenene og drøm det. Det er vel også byen "where dreams come true" Jeg er helt vildt med byen, og kan absolut ikke få nok af den. Det her var anden gang jeg var der, og er bestemt ikke færdig. New York du er savnet og elsket af en lille pige, i et lille land, i en lille by, Emma.

Blog på mobilen - Blog via mobilen - Nouw har en af markedets bedste blogging apps - Klik her

5 april 2017

Vi ankom til "The Big Apple" også kendt som New York City. VAUW! En by der aldrig sover. Vi kom ud af lufthavnen, og det første vi hører er taxi dyt, som kommer fra alle vegne. De smukke bygninger, duftene og de mange lyde rammer mig som en bombe. Min far og mor har været der før, så de ved for det meste hvordan man skal "opføre" sig i sådan en by. Min far rakte en hånd ud, og med det samme kom der en taxa. Som var det taget ud af en film. Og jeg var bestemt ikke forberedt, for de næste par dage som vi havde i vente. Hver eneste dag gik vi ca. 19 km i gennemsnittet, og ømme fødder havde vi, men tro mig det var det hele værd. Vi fik morgenmad på hotellet hver eneste morgen. Og gik så ellers ud og oplevede byen. Vi prøvede forskellige frokost steder. Alle sammen vildt gode! Men en restaurant der virkelig fangede mig var, River Café.

Onsdag aften tog vi vores fineste puds på, og travede ellers afsted. Restauranten ligger lige under Brooklyn bridge. Den er faktisk ude på vandet, så lidt som en båd. Du har den her fantastiske udsigt, men ikke mindst er det vold lækkert mad. Du bliver behandlet som en af de rigeste i verden. Tjenerne er søde, venlige og ikke mindst ville de snart gøre alt for dig. Hele oplevelsen i sig selv er bare ubeskrivelig. Og oplevelsen var også dyr. I den grad! For at sige det præcist var det en oplevelse på 1300 dollars! Ja, du hørte rigtigt dollars. Og jeg er mega taknemlig for at jeg har fået muligheden for at få den oplevelse, og så ikke mindst 2 gange. Vi sluttede aften af med et billede af den smukke udsigt og så hjem mod hotellet.