Nyköpt GoPro Hero 5!
Denna skönhet ska självklart med på resan men kommer testa den innan dess. Förhoppningsvis kommer ni få lite smakprov på det också!

Stay tuned

/G

Kolla vad som kom på posten igår!

Vi gick loss på lite bokshopping häromveckan så nu har vi guider som täcker alla områden vi tänkt besöka, kanske lika bra det.

Även om vi kanske inte tänkt köra världens turistresa så är det tråkigt att missa något som vi eventuellt skulle vilja besöka. Dessutom står det massa bra allmän info i dessa böcker, som tips på hotell, restauranger, topp ställen att besöka osv.

Nu känns det verkligen att det börjar närma sig!

I detta inlägg får ni se hur vår resplan ser ut än så länge! Flygen är bokade sen några månader tillbaka, här får ni se vart de flyger!

3 Januari lämnar vi hemmaplan och lyfter mot vår första destination Nya Zeeland. Vi landar i Auckland och har därifrån tänkt att ta oss neråt i landet. Planen är att stanna här i ungefär 3 veckor innan vi beger oss vidare. Nya Zeeland verkar otroligt fint och förmodligen det resmål vi ser mest fram emot att få besöka!

Nästa stopp är Sydney, Australien! I Sydney ska vi framförallt hälsa på mina kusiner innan vi fortsätter längs östkusten norrut. Australien är ju ett känt land för backpackers så tro det kommer bli grymt kul. Här har vi väldigt många ställen vi bara måste åka till och vi har 5 veckor på oss.

I början på mars åker vi från Cairns i Australien till Bali för vi två veckors semester. Här är väl planen än så länge att vi mest bara ska götta oss, leta fina vattenfall och njuta av sol och värme.

Till sist flyger vi till Singapore 2 veckor. Därifrån har vi tänkt ta oss en sväng till Malaysia. Ingen av oss känner till mycket om Malaysia så det återstår att se vad vi hittar på där.

Ska bli så himla skönt att komma iväg verkligen. Nu har vi längtat och slitit bra länge för det här så känner oss mer än redo för att lämna kylan och åka iväg!

Bloggen är igång igen, och denna gången är vi två!

Nu är det nämligen inte mycket mer än en månad kvar tills vi ska ge oss ut i världen vilket vi kommer att dokumentera här på bloggis.

Vi har jobbat järnet hela sommaren för att få ihop pengar till resan och Emma har jobbat vidare under hösten. Gustav bor sen ett tag tillbaka i Stockholm där han praktiserar på Axfood, så förberedelserna får vi ordna på distans...

Stay tuned

Hejsan!

Nu sitter vid på båten som tar oss från Göteborg till Tyskland och har precis ätit sjukt mycket buffé mat. Blir bokstavligt talat tokig av buffér så sjukt mycket att välja mellan och jag vill ha lite av allt, vilket bara slutar i en massa rester haha... Är så mätt så jag håller på att spricka och imorgon blir det frukostbuffé så bara att ladda upp för att äta mer!

Imorgon kväll ska vi även vara framme vid hotellet i Sölden så håller tummarna för att vi har flyt och får lite köer imorgon.
Hoppas ni får en bra fredagskväll, Kram!

Hejsan på er!

De två senaste dagarna har jag bla varit på golvman med mammsen och pappsen och hjälpt till att beställa kakel, golv och liknande saker till renoveringar. Har även beställt tapet, golv, tak osv till mitt rum så nu är det förhoppningsvis inte långt kvar tills det blir färdigt. Kommer kännas betydligt mycket mer som hemma när jag fått mitt eget kryp in. Har än så länge gått väldigt bra att komma in mentalt i nya huset, även om långt ifrån allt är färdigt så är jag kär i framförallt vardagsrummet, så ljust och fint och med jättefin utsikt över sjön!

Imorgon är det dags för att bege sig mot alperna, vi bilar ner och sover imorgonkväll på båt från göteborg till tyskland. Ska bli väldigt skönt att komma iväg med familjen även om det börjar dra ihop sig lite i skolan, gymnasiearbetet ska nämligen in om mindre än en månad! Är dock otroligt skoltrött just nu så hade nog inte spelat så stor roll om jag var hemma eller någon annanstans ändå hehe...

Bilder från förra årets skidresa i Bad Gastein

Nu är det bara några dagar kvar tills vi far tillbaka till Alperna! Denna gången åker vi till Sölden. Som vanligt så är det med familjen och kusinerna som vi åker. Vi har alltid lika kul tillsammans på dessa årliga skidresor och iår blir nog inget undantag. Ska till och med bli extra kul att komma iväg allihopa i år eftersom storasyster och Tanja, äldsta kusinen, studerar långt hemifrån nuförtiden så vi ses tyvärr inte så ofta längre! Längtar massor! <3

<3 <3 <3 <3 <3

Ett smakprov från min balklänning, färg och modell får ni se på balen ;)

Hej på er!

Gissa vem som äntligen köpt balklänning?! Var i Göteborg igår med mammsen och min lillasyster som smakråd. Alltså vilken tyngd det var som lyfte från axlarna. Kände sånn otrolig press när alla kompisarna plötsligt var färdiga och jag gick runt med känslan att jag aldrig skulle hitta någon klänning jag tyckte om, men det gjorde jag minsann!

Nu har jag, Gustav och lillasyster ätit en god pannkaksfrukost. Är ju alla hjärtans dag idag! Min och Gustavs första alla hjärtans dag tillsammans trots att vi varit tillsammans snart 3 år dessutom. Alla hjärtans dag har nämligen lyckats matcha sportlovet de två senaste åren och då har vi varit påväg till Alperna men i år så är ju sportlovet lagt en vecka senare så hoppas det ska bli en mysig dag! Vi ska till morfar en stund, ikväll ska vi på bio och sen får vi se! Är även sista dagen vi har tillgång till gamla huset också så tänkte ev svänga förbi där en sista gång, so sad..

Hoppas ni alla får en jättemysig dag! <3

Smakprov från min vardagslista på Spotify

Haft musiktorka en period nu men äntligen börjar det vända och lite ny fräsch musik rullar in på listan. Finns ju verkligen inget bättre än att hitta några riktigt bra låtar och sen bara lyssna sönder dem!