Header
View tracker

HEALTHYFOOD, INSPIRATION

Till er alla köttfärssås älskare, jag är även en av dom. Det har inte blivit så mycket mat med dom krämiga såserna de senaste halvåret eftersom jag inte äter grädde. Men nu prövade jag att göra en nyttigare variant som blev strålande god.

Jag gjorde på dessa ingredienser.

1kg köttfärs
2 gula lökar
1/2 burk krossade tomater
1 hel burk mixade bönor
Ytterst lite tomatpuré

Sedan kryddade jag bara efter smak, uteslöt även salt. Då tänker ni? Utan salt?! Yes, märkte det inte ens på smaken.

Detta serverade jag med bönpasta, kolhyratsnåla, proteinrika och väldigt rik på fiber. Passar även till dig som går på diet.

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

View tracker

FITNESS, TRAINING & HEALTH, MOTIVATION

Hej besvikna läsare.
Inte varit inne och bloggat på väldigt länge och idag när jag gick in bombades jag av er fina läsare och era meddelanden. Jag kommer börja skriva igen, jag kände bara för en tid att jag hamnade i något mellanting mellan dålig motivation och skrivkramp, hade inte så mycket att dela med mig av.

Men jag ska såklart försöka ändra på det. Och det är tack vare alla meddelanden jag fått utav er, det värmer verkligen att veta att jag ger er något som ni kan få nytta av också, att jag skulle vara någon som inspirerar och motiverar, ni är bäst!!

Men nu när jag tror att både motivation och skrivandet kan vara igång igen så kan vi börja kommunicera.
Mitt gymlife har legat på is i ungefär 3 veckor, förkylning och prioritering av andra saker har kommit först helt enkelt, strul med kost och mycket av mitt gamla ohälsosamma jag har visat sig, något jag absolut inte vill och måste lämna direkt.

Nu är det ni som motiverar mig, hade jag inte varit tokförkyld nu utan röst så hade jag definitivt befunnit mig på gymet nu, jag ger det veckan ut att bli bra, på måndag ska jag vara tillbaka, hoppa på mitt bootybuilding program och bara köra, återfå balans mellan träning och kost, det är fortfarande det viktigaste för mig att finna.

Nu ska jag återgå till soffläge och en smoothie ska blandas.
Boosta mig själv med vitaminer och mineraler.

Tack!! Återigen, utan er och alla kommentarer och de fina motiverande meddelanden hade jag inte skrivit detta.
Kramis till er , im back on track.
Ni finns det bara en väg framåt, ska aldrig kolla bak igen.

Likes

Comments

View tracker

FITNESS, TRAINING & HEALTH, WORKOUTS

Tjena.
Imorse var jag en zombie, snooza fram till 05.20 och jag skulle börja jobba 05.45 , lagom trött tog jag mig till jobbet och kämpade mig igenom hela dagen, nu ligger jag hemma i soffan och vilar mig mellan varven i tvättstugan. Ja det var ju det med, hade såklart bokat tvättid just idag när man var som tröttast och hade huvudvärk. Vill bara ta mig till gymet så alla "måsten" är klara för dagen och jag kan gå hem och kolla serier.

Idag står det ben på schemat, är rätt sugen på många övningar som jag inte kört på länge.

Tanken hur passet ska se ut är följande:

Squats i smithmaskinen
Sumo squats i smithmaskinen
Squats med hantlar - dropset
Mark med hantlar - dropset
Bulgariska utfall
Goodmornings

Tanken är då att köra 30 set, 5 set på varje övning.
Hoppas bara kroppen orkar med vad knoppen vill.

Likes

Comments

FITNESS, TRAINING & HEALTH, MOTIVATION

Hello there!
Har precis fått i mig lite proteinpannkakor som blev dagens sista mål, var länge sedan så jag njöt av varenda tugga!
Dagens gym pass blev armar, tungt och svettigt men skönt!

Nu till det som rubriken lyder, jag var fixat ett nytt träningsschema, det kommer bli tuffare och hårdare, skillnaden från dagens upplägg så kommer jag köra en tre dagars splitt gånger 2, alltså köra igenom varje muskelgrupp 2 gånger per vecka istället för 1 gång per vecka som jag gör nu.

Jag körde detta upplägg förut, jag såg då en bättre och tydligare förändring än vad jag gör nu, nog ser jag en förändring men jag vill se mer och jag vill känna att jag kommer jobba hårt för det. Blod svett och tårar.

Alltså, jag vill se en större skillnad på kortare tid, jag kommer lägga ner fler timmar på gymet än vad jag gör idag, jag kommer fortfarande fokusera på en balans, en sund och nyttig kost, denna balans mellan kost och träning är oerhört viktig, det ska funka båda delarna. Jag kommer att behöva äta mer, jag ska lägga till ytterligare ett mål om dagen. Inga dieter och inget bulkande för min del, nu är de fokus på en balans och hålla den balans jag har idag.

Kommande upplägg kommer se ut såhär:

Pass 1: axlar/triceps/bröst
Pass 2: ben/rumpa/vader
Pass 3 : rygg/biceps/mage

Varje pass kommer jag köra 2 gånger per vecka, vilken blir endast 1 vilodag, jag är van vid 2 nu. Men jag har gjort detta förr så det kommer bli bra.

Likes

Comments

Hej.
Sovmorgon efter en lugn helg, resulterar i att man är rätt så pigg och slapp tjafsa med snoozern. Kan hända att jag annars gör det. Har inte skrivit något under helgen, men har inte gjort något speciellt egentligen mer än att träna, ätit godis och kollat på ett flertal filmer.

Nu kan jag berätta att jag har gjort ett nytt träningsschema, kommer innebära tuffare träning, varje muskelgrupp kommer att tränas 2 dagar i veckan, precis som jag alltid gjorde förut, jag har märkt att jag såg betydligt mer resultat då och snabbare gick det. Jag kommer köra på mitt gamla upplägg denna vecka ut, och sedan from nästa vecka börjar jag det nya. Ska bli så roligt!

Jag kommer berätta mina mål, samt presentera mitt nuvarande upplägg och mitt nya upplägg lite senare ikväll.

Ha en bra dag sålänge!

Likes

Comments

FITNESS, TRAINING & HEALTH

Som jag skrev tidigare så gick jag upp nästan 5 kilo under sommaren, vilket jag äntligen har tappat nu, mycket av de var troligtvis vätska, men hursomhelst så är det borta. Skönt!

Morgonformen ser ni nedan, konturerna på magen börjar visa sig igen och vågen står på 70.2 och längden är fortfarande 82cm haha, verken krympt eller växt på längden ;)
Men nu känns det bra, är rätt nöjd med dagens form, men det kan bara bli bättre!

Likes

Comments

Kladdkaka och pro pud mitt i veckan kallar jag definitivt för vardagslyx, ni vet när man sitter i soffan framför en film och alla äter hela tiden, man blir ju hungrig? Man vill ju också äta, tillsammans med dom på filmen ungefär haha! Slängde fram lite glutenfri kladdkaka som jag hade i frysen och lite pudding, super enkelt och super gott! 😃👌🏼

Likes

Comments

FITNESS, TRAINING & HEALTH, WORKOUTS

Hej friends.
Dagens grymma gympass vart armar och mage, måste köra stenhårt på magen nu för att få tillbaka mina abs som försvunnit under sommaren, tråkigt men sant. Så dom får jag jobba på. Även armarna skulle jag behöva lägga in mer än en gång i veckan, där behöver jag se resultat snart.

En snabb fråga, hur många set brukar ni landa på när ni tränar era armar? Känns som jag står stilla i muskeltillväxten?!

Dagens övningar:

Sittande bicepscurl med hantlar 4set
Stående curl med z-stång 4set
Curl i kabelmaskinen med rep 4set
Curl i kabelcrossen 3 set

Triceps push down 6 set
Platta bakom huvudet 6 set
Liggande triceps push up 3 set

10 set mage.

Likes

Comments

Många har ett väldigt stort begär av de nyttigare energidryckerna, eller bcaa om ni hellre anser att jag säger de. Även jag dricker väldiga mängder av dessa och har prövat de flesta och gått igenom de stora utbudet av smaker. Tänkte dela med mig av mina favoriter.

Högst upp på listan hamnar Celcius med smak av acai/hallon.

Min topp två blir med säkerhet amino pro med smak av vattenmelon.

Sist men inte minst nutramino heat med smak av passionfrukt/mango.

Vilken är er favorit?
Eftersom jag inte dricker läsk eller sagt, så känns det som en bra dryck att ersätta det med dessa drycker, ett extra intag av aminosyror kan ju aldrig skada, och de finns inge godare än en ilskall svalkande dryck. 😃👌🏼

Likes

Comments

Jätte ledsen för dålig uppdatering, har haft lite annat för mig så jag har inte hunnit. Men nu kör vi igen. Ska försöka hinna med minst ett inlägg om dagen!

Det är måndag, igen.. Alltid lika trött på måndagar, som många andra antar jag. Har varit barnvakt åt mitt fantastiska gudbarn hela helgen så jag antar att det kan komma lite därifrån också. Mer sömn inatt så ska det nog ordna sig.
Idag har jag haft planeringsdag på jobbet hela dagen och igår hade jag inte tid för att förbereda matlådor inför veckan så får göra det nu istället, det resulterar alltså i att det inte blir något gym, men hade nog inte kunnat prestera så bra heller. Dålig energi. Men imorgon slutar jag tidigt, då hinner jag både träna och sedan göra något kul efteråt. Älskar att sluta tidigt.

Veckans schema och matlådor.

Matlådor denna vecka kommer innehålla lax, potatis, broccoli och morötter. Lunch varierar då vi får mat på jobbet, inte koll på denna veckas matlista.

Veckans träning kommer bli följande:

Måndag: vila/promenad
Tisdag: ben/rumpa/vader
Onsdag: biceps/triceps/mage
Torsdag: axlar/bröst
Fredag: rygg/mage
Lördag: intervaller på bandet/cardio
Söndag: ben/rumpa/mage

Rätt lika förra veckan IGEN, haha! Men jag gillar verkligen detta upplägg, har en tanke att jag ska sätta ihop axlar och rygg tillsammans satt jag kan köra även det två dagar i veckan och lägga in bröst på lördagen eller måndagen, men inte bestämt mig än, får pröva någon gång och se hur det känns.

Likes

Comments