Ubud, Bali

Bästa guiden <3 Han körde runt mig och hanna i hans bil hela dagen till massa olika ställen!

Risfälten

Holy Water Tempel

Kaffe och teprovning

Sist besökte vi en "träverkstad" och en "silververkstad" och sedan avslutade vi kalaset med fried rice innan de bar av till flygplatsen, en lyckad dag!

Uluwatu, Bali

Och lite gott o blandat som ej kommit upp innan

Goda<333

Finns Beach Club, Bali

Potato Head Beach Club, Bali
Lätt ett av de bästa ställena på hela resan

japp vi gillar att se likadana ut:)))

Vi mest hänger i vår villa här i seminyak, badar i poolen, lagar goda frukostar och äter på mysiga restauranger, åker på moppeutflykter, går på shoppinggatorna, surfar osv. Livet är inte så ansträngande och de börjar närma sig hemresa så vi bara njuter och tar vara på dagarna<333 Kommer sakna detta sköna liv men ska såklart bli lite skönt att komma hem med, efter fyra månader saknar jag alla❤️❤️❤️

Bästa gänget<333

Cafe Organic, Seminyak
Va ju typ ett måste att åka dit haha, trendigt och god mat så vi var inte besvikna iaf

I denna fantastiska villa hade vi ett kärt återseende med alla igen <333
PS johanna är mästerfotografen bakom bilderna

Gilli Trawangan, Indonesien

Det regnade varje eftermiddag tyvärr... Men det är väldigt fin miljö ändå

En god pasta och en god frulle

Efter Vietnam åkte jag och stockis till bali (indonesien), närmare bestämt Canggu! Här hade vi det riktigt bra, mysiga caféer och restauranger, bra boende och härlig stämning!

Majoriteten av befolkningen på bali är hinduer och en av dagarna vi var här var de en speciell högtid, "nyepi day". Dagarna innan var de parader på gatorna och under själva högtidsdagen fick man inte gå utanför huset och allt är stängt. Det gick vakter på gatan som kollade att man inte var utomhus och att man inte hade några lampor tända. Indoneserna fastar men vi köpte på oss mat och lagade i vårt hus och hängde vid poolen hela dagen hehe. Om man nu får klaga så va enda att eftersom vi inte fick ha någon el, dvs AC, så låg vi gött o lökade alla tre i en dubbelsäng under natten. Kvällen innan kom även vår kära vän Julia ner <3

BÄSTA MATEN
Efter att ha ätit asiatisk mat ö, alltså typ ris, nudlar, kycklinggrytor osv (dock supergott), i två månader va de mycket uppskattat med lite västerländska frukostar

Efter några dagar i Canggu tog vi båten till Gilli Trawangan! En mysig liten ö som inte har någon trafik och fina stränder. Man kan gå runt ön på en timme, så den är verkligen liten. De enda färdmedlen som finns är cykel och häst och vagn (så hemskt, hästarna arbetar ihjäl sig och jag blir så arg på alla som inte fattar de och åker med dom!!!).

Vi bor i en mysig bungalow och har söta katter som hälsar på oss ibland. Vi bor ca 20 meter från havet så de är FANTASTISKT. På dagarna ligger vi på solstolar vid havet, och på eftermiddagarna brukar vi äta på matmarknaden och antingen chilla eller festa på kvällen.

En nice sak är att de simmar sånna stora sköldpaddor i havet så de räcker att man simmar ut 5 meter så ser man dom!! Dom ser precis ut som på film, dom är såååå fina och lugna. Riktigt coolt

En mindre nice sak är att vart man än går på gatan så frågar indoneserna om man vill ha mushrooms... mmm nej tack. O en till sak som är lite tråkigt är att vädret varit sådär, de kan komma en del regnskurar :(

Phu Quoc, Vietnam

Vi hade riktigt härliga dagar i Phu Quoc allihopa, bästa squad<3

Ho Chi Minh (igen), Vietnam

Sen var jag och Hanna några dagar själva i Ho Chi Minh och då åt vi mest god mat, shoppade, gick på en stor marknad och chillade, bästa vi❤

Hoi An, Vietnam. Mysiga lampor överallt på kvällarna, mycket blommor och konst, mysig stad helt enkelt! Vi sydde även upp klänningar här och dom blev så fina, kul att få välja tyg och modell själv!

Phu Quoc, Vietnam. Det som egentligen finns här är en fin stand, den är dock vääääldigt fin!! Men vi har inte sett så mycket mer, men skönt att bryta av lite stadsliv med standhäng tycker vi.

I torsdags var vi på matlagningskurs här i Hoi An (Vietnam), den pågick i nästan en hel dag och vi fick gå på en marknad, laga fyra olika rätter samt höra en del historia om mat och hoi an osv. Maten vi lagade va dröm och nu är vi alla mästerkockar