Spontant är oftast allra bäst!

I lördags tog mamma och jag tåget upp till Stockholm, bara för att njuta. Sent på kvällen kom vi fram till ett mysigt, charmigt och stiligt hotell på Stureplan som hette Drottning Kristina. Det första jag gjorde när jag kom dit var att ta ett skönt och avkopplande bad inne på hotellrummet.

På söndagen åt vi en god hotellfrukost, därefter mötte vi upp Elin på Centralen som kom med tåget från Linköping. Dagen spenderades mestadels på stan, och jag hann träffa en fin vän som jag inte sett på ett tag. Vi åt sedan ute på en Grill restaurang där det var en otroligt smakrik buffé.

Resten av resan ägnades åt att träffa lite släkt och besöka gamla trakter som man växte upp i vilket var väldigt nostalgiskt men kul.

Varje morgon kör jag och Leo en långpromenad i skogen, vilket är perfekt innan en lugn frukost.

​​Såna här härliga kvällar med god mat och härligt sällskap har det blivit mycket av i sommar.

I lördags firades en mycket fin vän. Trots att vi bara känt varandra i lite mer än 2 år, känns det som om jag känt henne hela livet. Hon är grym på så många sätt. Henne har man spenderat timmar med på telefon, för att man haft så mycket att berätta för varandra. Flertal nätter har även spenderats på dansgolvet med denna pinglan, sjungandes till Håkan låtar. Tillsammans såg vi ofta ut som två frågetecken under både matte och spanska lektionerna, vilket oftast ledde till mer flum. Hon är en av de snällaste jag känner, som helt klart ger de allra gosigaste kramarna. Snart åker vi ut på äventyr tillsammans!

​Vilken grym sommar det har varit ändå! Och än håller värmen i sig, i onsdags tog jag ett allra sista dopp i sjön. Hade inte badat på länge, men kände att jag var tvungen att göra det när det nu var så varmt. Det var oväntat varmt och riktigt skönt! Men snart kommer nog hösten ändå, vilket jag är lite taggad på. Att vira in sig i filtar, snygga kappor, gosiga halsdukar och te, massor med te.

Skaldjurspasta med räkor, musslor och sparris på Tullhuset på Hönö.

Vitchoklad Cheesecake

Söndagsbrunchen på Ethels med Pondus gäng.

Idag var det en systerdag!

Det var supermys, vi spenderade hela dagen i stan. Först lunch på vårt favvoställe Coffee and Deli vid Kungsport, valde en ceasarsallad. Efter det var vi riktigt mätta, så då promenerade vi runt och shoppade lite.

Nu är även Göteborgsregnet tillbaks. Nu ligger Hösten framför en...

Med en värmande kopp kaffe i handen, benen invirade i en filt och härliga vänner vid sin sida kunde man lätt njuta av sensommarkvällen idag.

Äntligen kunde vi ordna så att alla tjejerna kunde ses!

Det började med god sushi till middag. Sedan var det endast några av oss som var kvar, och vi blev sugna på kaffe. Da Matteo med sitt goda kaffe och fina uteservering lockade då. Det blev en massa skratt och planering om framtiden.