Doodles

Jeg har altid tegnet meget, og jeg gør det stadig af og til når jeg får tid til det. Det er min måde at "koble af på." Det varierer lidt, hvordan og hvad jeg tegner, men mine fællestræk er nok, at jeg altid tegner med kuglepen eller tusch. Zentangle er en afslappende måde at tegne abstrakte eller symmetriske mønstre, hvilket jeg synes kan være ret så afstressende. Jeg er førhen blevet spurgt om, hvordan jeg ved hvilke mønstre jeg skal bruge, og ærligt, så prøver jeg mig lidt frem, og ellers hvad der falder mig ind. Jeg synes tit det er helheden af tegningen frem for de enkelte mønstre som er flot at se på.

Her får I lige nogle af mine små illustrationer

Jeg tegner for det meste lande/byer, mennesker, dyr og ellers hvad veninder og venner har bedt om at få tegnet. Hvis I er interesseret i en tegning af mig, er I mere end velkommen til at skrive på min mail (emmaholmberglange@gmail.com) eller over DM på min Instagram profil.

Flyt din blog til Nouw - nu kan du importere din gamle blog - Klik her

Hey !

Til jer med en barnlig sjæl (eller bare er en stor disney-entusiast som mig), så er Disneyland også værd at besøge. Jeg var 6 år gammel første gang jeg oplevede Disneyland, og jeg har yderligere været der 5 gange siden. Parken er så gennemført, som den kan blive, alt fra forlystelser, musik, parader og udklædning til mad, merchandise og butikker. Selv min mormor på 65 år syntes om Disney World, da vi var i Orlando for 5 år siden.
Et tip vil være at besøge parken om efteråret, da der er knap så mange mennesker der, og derfor spare tid til diverse køer.

Jeg har desuden klippet en lille video sammen om vores tur til Paris, som I kan se overstående

Travel

Hey

Jeg kom hjem fra Paris for en uges tid siden og jeg savner det allerede. I anledningen af min kærestes fødselsdag, gav jeg ham turen til Paris med min familie og jeg, hvor vi boede i 4 dage i Disneyland. Min familie og jeg plejer at køre til Paris i efteråret, så viste ham "de typiske seværdigheder". Til jer der ikke har oplevet Paris før - så kan det klart anbefales! Især i efteråret, hvor der stadig er lidt varmt og knap så mange mennesker.
Anyways, så har jeg lavet en lille guide med nogle tips som inspiration til en tur i byernes by.

Det Kulturelle

Det er en selvfølge at man skal se Paris' mest populære monument, Eiffeltårnet. Det koster godt nok at komme der op, og der er også en helveds masse trappetrin, men! Det er udsigten værd! Hvis man er heldig med vejret er der den smukkeste panoramaudsigt - og ellers besøg det om aftenen, hvor det bliver lyst op.

Derudover er Palais du Louvre også værd at besøge. Jeg har stadig ikke været inde på Louvre Museum, men det må jeg have til gode til næste tur. Jeg har ikke meget forstand på kunst, men jeg har kun hørt godt om det - og jeg vil da også se Mona Lisa. Generelt er kunst noget Frankrig er kendt for, og man kan heller ikke undgå at bemærke alle de små boder ved floden med små kunstværker.

Sidst jeg var i Paris så jeg kirken Sacré-Cæur (jeg var lidt skeptisk da mine forældre mente, at jeg skulle se en kirke), men vil jeg også mene, at den er værd at besøge. Det er en virkelig smuk seværdighed, både indeni og ude foran med udsigten over Paris by.

Notre Dame er også en kirke med en vildt betagende ariketektur, og også et "typisk" det-skal-vi-se-i-Paris punkt. Vi spiste morgenmad tæt på, og man kan ikke undgå at se, hvor mange turister der kommer og går derhen.

Til sidst så synes jeg også man skulle se Triumfbuen. Ja, det er et flot og stort monument, men prøv bare at se den store rundkørsel! - generelt er franskmændene helt tosset med rundkørsler frem for lyskryds... Er så grunden til, at jeg stærkt kan anbefale metroen frem for bilen derind.

Caféer

Et andet kendetegn for Paris er deres caféer. De har så vanvittig mange af dem, at det nærmest er uoverskueligt. De er alle ret (sjovt nok) fransk-inspireret og ligner lidt hinanden. Et godt tip er at kigge på TripAdvisor. Min kæreste er ret stor tilhænger af den app, men den er også ret effektiv, hvis man er interesseret i anbefalinger. Derudover fandt jeg en Instagram profil "Topparisresto", med billeder af diverse caféer og deres menuer. Jeg foretrækker at se, hvordan maden ser ud frem for at læse om den, så jeg ved, hvad jeg kan forvente at få serveret. Barnligt, I know...

Vi spiste brunch på Café Brasserie Les Deux Palais, hvor vi selvfølgelig fik croissant, ost og baguetter - mere fransk bliver det ikke.
Vi drak eftermiddagskaffe på Triadou Haussmann, der også kan betegnes som et tradionelt-parisian-brasserie. Vi bestilte egentlig kun noget kaffe og en "crépe", men ventede længe på det. Om eftermiddagene kan der godt være ret crowded på caféerne, hvilket man lige skal tage højde for.

Shopping

Hvis der er noget man skal udnytte når man er i Paris, så er det byens shopping-muligheder. Gaden Rue Sant-Honoré er et oplagt valg at gå efter, hvis man vil ud i high-end butikker. Her kan man bl.a. komme ind i Louis Vuitton headquarter. Det er en en 3-etagers bygning med herre/kvinde mode, kufferter/tasker, sko og accessories. Vi stod i kø i 15-20 min før vi blev lukket ind, men det kan klart anbefales at se - og nemt blive fristet af.
Ellers støder man på butikker som: Stella McCartney, Balenciaga, Alexander McQueen, Chanel, Prada, Hermés og Gucci. Vi var inde i en Gucci butik og prøvede lidt forskelligt, som nogle måske så på min IG-story. Servicen er generelt virkelig høj, og de er meget imødekommende og serviceminded. Derudover er der rigeligt med shoppingcentre - hvis man får ømme fødder og vil spare tid kan jeg anbefale Uber!

Vi besøgte også La Vallée Village, der er et Designer Outlet med mærker som: Armani, Hugo Boss, Kenzo, Givenchy, Valentino, Versace, Wolford, Zadig&Voltair og mange flere. Et rigtig hyggeligt område med mange gode tilbud, og ligger også ved siden af et shoppingcenter.

Restaurant

Den ene aften spiste vi ude i Paris, og vi brugte lang tid på at finde den helt rette restaurant - også fordi vi gerne ville have en gastronomisk oplevelse, da Frankrig også er kendt for deres finere madlavning. Det er for det meste cafeer der dominerer byen (hvor man også sagtens kan spise middag), men jeg må indrømme det var svært at finde en "pænere" restaurant uden hjælp. Vi prøvede at spotte oprindelige franskmænd, og spurgte dem om råd og anbefalinger, men selvfølgelig skal man bestille bord alle steder lørdag aften... Vi benyttede os af TripAdvisor, og fandt en rooftop restaurant kaldt L'Oiseau Blanc på hotellet The Peninsula. Hotellet var ikke bare stort. Det var kæmpe og vildt overdådigt. Det havde den smukkeste udsigt til byen og eiffeltårnet øverst oppe, men vi kunne først få plads sent på aftenen. Vi fik i stedet et bord på en deres andre restauranter på hotellet, Le Lobby. Alt var gennemført, og vi fik stemningen af franske omgivelser, musik og mad.

Om/Kontakt

Ja, velkommen til

Jeg hedder, som min blog sjovt nok illustrerer, Emma Lange.

Efter mange overvejelser, har jeg besluttet mig for at springe ud i det såkaldte "bloggerliv", så jeg håber I vil tage godt i mod den nye blog. Den fungerer som mit frirum, hvor jeg kan dele tips og tricks om rejser, mine kreative projekter og livsstil samt inspiration.

På onsdag tager jeg afsted for 5 gang til Paris, og I er velkomne til at følge med på min Instagram profil (Emma_Lange), da jeg er stor tilhænger af IG-stories, haha.

Jeg er ny i "bloggerverdenen", så tager gerne imod alle former for kritik og respons. Jeg glæder mig til at komme igang, og håber I vil følge med