I helgen åkte jag tillsammans med ett gäng underbara tjejer till Nerja för att sola, bada och bara ha det bra! Kändes verkligen superskönt att lämna Funkan för ett tag och trots att vi bara var borta två dagar kändes det som semester! Nu är det bara 8 veckor kvar tills denna underbara resa är slut så det gäller att ta till vara på all tid och alla helger!

Att helgen redan är över är extremt svårt att tro, helgen bara svep förbi. Denna dagen har bestått av plugg och en lång promenad (ca 3h) i bergen i Mijas. Jag och Fanny tog en stig i bergen men ville fortsätta till toppen där stigen tog slut, så vi bestämde oss för att gå offpist. Dålig idé! Efter X antal lösa stenar trillat ner på både mig och Fanny beslöt vi oss för att ge upp och knalla ner igen.

I morse vid 4 åkte mamma, pappa och Linnea från lägenheten för att ta planet tillbaka till Sverige. Riktigt tråkigt att vakna upp bredvid en tom säng men det är inte långt kvar tills vi ses igen. Mormor bor i vilket fall kvar här tills på fredag så idag åt vi en sista middag tillsammans då jag ska flytta hem till värdfamiljen i morgon. Vi åt på ett ställe som Ellen tipsade om och det var så otroligt gott!! Mums, kan inte vänta tills nästa gång!

Dagarna tillsammans med min familj bara rullar på och onsdag är det dags för dem att åka hem. Vi har hunnit med sjukt mycket och det har varit helt underbart. Jag och Linnea åkte i fredags tillsammans med två kompisar till Marbella för utgång vilket var extremt kul, dagen efter gick vi även ut i Funkan för att träffa lite vänner. Idag har vi gått upp på ett berg o Mijas och avslutade dagen på stranden.

Denna dagen började med en kanonfrulle på balkongen med Linnea medan resten av familjen var ute och sprang. Resten av dagen spenderades på stranden med en god crepes till lunch. Nu har precis landat i soffan och alla är röda som tomater och insmorda i minst tre lager aftersun. Ikväll ska jag, Linnea, Emelie och Liv ut i Marbella vilket ska bli super! Ha de bra

Igår natt kom äntligen min bästa vän ner till mig här i Funkan. Vi började vår första dag med att åka till Gibraltar som bara ligger några timmar bort och tillhör England. Hela dagen spenderades där och vi fick se en underbar utsikt, apor (i mängder) och mysiga shoppinggator. På väg hem igen stannade vi på en strand för att njuta av solens sista stålar och väl hemma väntade en middag bestående av lax och ris!

Igår blev det en dagstripp till Nerja där vi tittade runt i staden och sedan besöktes Europas största grotta. Vi åkte även upp i bergen till en fin liten stad, Frigiliana. Mot kvällen hälsade vi på hos värdfamiljen och jag och Ellen fick agera tolkar. Gick hyfsat bra och tror både värdis och mina föräldrar uppskattat att ha mött varann. Ikväll kommer min bästa vän hit till oss och det ska bli så otroligt roligt!

I fredags kom mina föräldrar och min mormor äntligen hit till Funkan. Vi bor i en jätte fin lägenhet ganska nära skolan. Dom kommer att vara här i två veckor och då vi bara har hyrbil första veckan så är set full rulle med att hinna med alla utflykter. I lördags var vi i Marbella och han även med att klättra i Höghöjdsbanor. Igår åkte vi hela vägen upp till Granada där vi tittade på El Generalife och El Alhambra, riktigt vackert! Denna dagen har vi stannat på hemma plan och gått på Fuengirolaa egna lilla zoo, riktigt häftigt måste jag erkänna!

Några mysiga bilder jag tog härom dagen