ÄNNU EN WORK DAY!
Har inte uppdaterat bloggen på mycket eftersom dagar har varit ganska lika och har varit så trött efter jobbet så här är lite som har hänt!

Klockan har varit ställd på 03.40 några dagar nu, är inte i närheten av att ha vant mig med tidsrytmen än, men hoppas det kommer.. Jag försöker att inte sova under dagen och sedan gå och lägga mig tidigt, men det är en kamp!

Efter jobbet brukar jag möta upp Oliv, sen går vi till stranden och steker lite i solen. Handlar mat och åker hem, sen börja om dagen! Inte helt fel faktiskt! Häromdagen så begav vi oss till Bondi Beach, dock så var det lite blåsigt så vågorna var alldeles för höga för att kunna simma i. Det tog ca 20 min med buss och det var väldigt lätt att ta sig dit, vilket är skönt. Stranden som vi har precis där vi bor heter Coogee, vilket var väldigt lik Bondi förutom att vår är lite mindre och utan pool, annars var det faktiskt inte så mycket mer!

Jobbet går superbra! Arbetskamraterna är väldigt stolta över mig och nästa vecka ska jag ha min första öppning ensam, håll tummarna..
Fick hem Spelt Sourdough bread, vilket var supergott (och nyttigt<3). Det bästa med jobbet är att alla är trevliga, gästerna och arbetskamraterna, alla produkter är ekologiska och det finns massa goda saker (som jag får ta med hem)!

På lördag jobbar jag 8am-4pm och troligen öppning på söndag.. Skönt att slippa börja klockan 5 iallafall!

Kvällarna avslutas alltid med löprunda ner till Coogee, längst havet! Efter det så sover man gott sen!

Här får ni lite bilder på mitt jobb och Bondi💕

HEJ PÅ ER!
Idag satte jag alarmet på 03.45, tog på mig mina arbetskläder, åt mitt goda bananbröd och gick till jobbet! Från vår lägenhet tar det cirka 15 min att gå till Bake Bar. Musik i hörlurarna och ingen människa i syne är en riktigt bra start på dagen!

Trots att jag börjar så tidigt på morgonen så finns det massa fördelar. De första timmarna är inga människor vakna och det finns massa uppgifter att göra vilket gör att tiden bara flyger iväg. Jag slutar alltid runt 12-15 vilket betyder att dagen har precis börjat. Jag kan fortfarande åka till stranden, träffa en kompis, äta ute eller åka in till stan.
För tillfället har jag svårt att somna så tidigt, men hoppas att komma in i rutinerna snart!

Jobbet gick jättebra! Massa trevliga kunder och härliga jobbarkompisar. Roligt att komma igång med engelskan och äntligen tjäna lite para!

Efter jobbet vandrade jag hemåt, bytte om och åkte in till centrum för att möta upp Ellen (!!), var över ett år sen vi jobbade på McDonalds tillsammans och detta var första gången vi sågs sen hon flyttade hit, superroligt! Vi gick runt i staden, åt sushi och gick ner till Harbour. Klockan blev mycket så vi åkte hem till vardera, i helgen hoppas vi på en härlig utgång tillsammans!

Hemma så väntade Oliv som också hade jobbat idag. Vi lagade mat sen gick vi och la oss. Återigen ställde jag klockan på 03.45 och somnade genom att repetera alla bakelse i huvudet!

IDAG PROVJOBBADE JAG!!
Oliv skulle provjobba runt 11.00 idag, så vi satte klockan på 08.00 för att gå upp i tid. Planen var den att vi båda skulle åka in till centrum, äta frukost, sen skulle oliv jobb ca 3h och så skulle jag gå runt på stan. MEN, vid 08.30 fick jag ett samtal från ett Café i Randwick som ville att jag provjobbade samma dag, klockan 09.30. Helt exalterad hoppade jag in i duschen, kasta i mig lite frukost och börja gå mot Caféet (Bake&Bar Randwick).

Provjobbet gick superbra! Om ni googlar upp Caféet så ser ni att de har massa bakelse, bröd och olika tårtor, hur mysigt som helst!!! Efteråt erbjöd hon mig jobbet och såååklart tackade jag JAAAA! På måndag börjar jag klockan 04.50 am, härligt...

Efter jobbet åkte jag in till Centrum, mötte upp oliv och sen lunchade vi i stan och fixade bank- konto/kort. Vi såg dessutom en grupp veganer som höll upp filmer på djur som plågas (bilden) och glad vegetarian som jag är, sprang jag fram och pratade en stund! När vi kom hem lagade vi mat och sen sprang jag över 1 mil (!!!!), känns jättebra med träningen nu!!

Imorgon blir det löptur på morgonen, åka in till stan för frukost och utgång på kvällen💕

IDAG KÄNDE VI AV SOLEN!
Hittills har vi klarat oss utan solskydd men idag var det 35 grader utomhus så vi inskaffade oss ”coconut skyddsfaktor 15”, vilket vi trodde skulle räcka....

Jag började dagen med den dagliga löprundan, gick jättebra!!! Börja känna att jag har börjat få upp konditionen igen! Sen åt vi frukost på samma mysa café med acaibowlen! Vi sprang hem, packade väskan och begav oss mot stranden som ligger ca 1km ifrån! Efter att ha köpt solskydd, oljat in oss och musik på högnivå kändes det som att vi var i paradiset (vilket vi är)!

Påvägen hem gick vi förbi en mysig restaurang med goda hamburgare och drinkar som vi var tvungna att prova! Dock under tiden vi åt så kände vi att vi kanske trots allt hade bränt oss. Ögonen gjorde ont och Oliv hade ont på läpparna.

Vi tog på lite aftersun, tänkte inte mer på det och gick vi la oss! Morgonen efter vaknade vi till den värsta smärtan... Hela min kropp blev fläckig, antingen jätteröd eller vit. Ögonen hade svullnat upp och blivit riktigt röda. Oliv märkte blåsor på läpparna och hennes ögon svullnade också upp.

Så hela dagen spenderar vi inomhus med 2 liter aftersun på kroppen! Hoppas Iaf svullnaden har gått ner tills imorgon..

GODMORGON! Idag vaknade vi tidigt (som vanligt, runt 6-7) åt frulle och åkte in till storstaden igen!

Vi åt god lunch på ett hälsocafé med supergoda smoothies! Sen bestämde vi oss för att se Pitch Perfect 3 på bio som vi båda velat se länge. När vi kom fram till den stora biografen och såg alla biljettval och alternativet Gold class var det givetvis en självklarhet. Vi hade en lounge där vi drack vin, servitörer kom in under filmen med drinkar och popcorn. Sittplatserna var som minisoffor och människorna bredvid en var långt bort. Vi kände oss såkallat hemma!!

På kvällen såg vi dessutom massvis med fladdermöss!! Mitt på dagen. När vi googlade såg vi att det var känt i Sydney med fladdermöss.

Nu har vi käkat Subway till middag, alltid spännande att prova i andra länder men alltid en besvikelse, och snart ska vi ut och springa!!

IDAG HAR VI FLYTTAT!

Idag flyttade vi in i den nya lägenheten i Randwick. Vi ska bo med 4 personer från England som verkar jättesnälla! (lägger upp bilder på lägenheten i nästa inlägg)

Det första vi gjorde igårkväll var att ställa in våra saker tillrätta och handla så vi hade våra varor i kylskåpet! Som vi längtat. Imorse tvättade vi all vår tvätt sen gjorde vi vår första frukost i lägenheten!! Så mys att välja fritt vad vi ska äta. Då wi-fi ej funkar i lägenheten kunde vi inte använda mobilerna, så det som stod först på morgondagens lista var fixa internet!

Vi körde en långrunda i city då vädret ej var på vår sida så blev inget beachhäng! Vi hittade flera shoppinggator som vi ej hann med förra gången, och världens finaste shoppingcentrum! Med allt från Chanel till H&M. Alla butiker var där, och det var så många som shoppade.

Vi köpte macarons på Ladurée sen åt vi brunch på Tea Salon. Riktigt mysigt och fin miljö! Vi avslutade vår dag i stan med en tidig middag på Healthy Burgers. (Min beställning: Veggi Burger med XL sötpotatis, glutenfri med Diet Coke) Absolut ett nytt favoritställe!

Nu ska vi chilla lite innan vi ska springa och upptäcka området. Imorgon blir det beachhäng om vädret tillåter!!

HAPPY NEW YEAR! Idag vaknade vi några timmar senare än vad vi brukar. Efter en powernap direkt frukosten så städade vi rummet som var en katastrof och sen sprang vår runda. Senare började vi vårt nyår med vin och sötpotatischips (som var supergott!). Vi fortsatte sedan på en superbra mexikansk restaurang och både maten, miljön och musiken var toppen. Vi gick direkt till en klubb i Sydney, 3 wise monkeys, där de hade tre våningar med dansgolv. Var superroligt med både bra musik och bra människor. Superbra klubb! Vi dansade in året tills vi fick ont i fötterna och sen åkte vi hem dödströtta.

Vi har även fixat lägenhet som vi flyttar in i (Randwick) om 2 dagar! Vi kommer bo med fyra britter, två tjejer och två killar. Känns lite nervös men samtidigt spännande och nyttig. Hur det går återstår att se!

MORNING! Ännu en morgon då vi vaknade mitt i natten pigga. Vi startade dagen med att köpa donuts som vi längtat efter SÅ mycket de senaste dagarna. De var precis så goda som de ser ut!! En film senare sprang vi dagliga rundan innan det var dags att kolla på två lägenheter som låg på olika ställen.

I Randwick var det supermycket folk och en fin strand. Här skulle vi dela lägenhet med fyra andra personer. Lägenheten var superfräsch, ny renoverad och bra läge.

I Mosman, den andra lägenheten var det flera designhus och djungel runt om. Vi åkte dessutom färja ut till Mosman vilket var härligt. Sydney är en häftig stad: finns så många olika delar.

Nu är vi dödströtta efter lång vandring i Mosman där vi gick vilse mot slutet, så nu ska vi äta mat innan världens skönaste nattsömn.

Godmorgon! Idag vaknade vi supertidigt (4am), eftersom vi är så jet lag beslöt vi att börja dagen och äta lite nudlar. Efter några timmar så gick vi och åt frukost innan vår springrunda. Idag sprang vi en annan runda så vi kom till ett universitet med fina parker Lär absolut bli en runda vi kör fler gånger, fina miljöer gör mycket. Dessvärre var det hur varmt som helst ute, så när vi kom tillbaka svettades vi som grisar och fick lägga oss ner lite.

Det har varit väldigt varmt idag, så vi solade, köpte slush och la oss i hotellets trädgård (igen). Vi satte oss även på ett rawfoodcafé vilket var mycket gott.

Senare däckade vi på hotellrummet, och var superhungriga när vi vaknade så tog en runda på restauranggatan. Där hittade vi en superproffsig Thairestaurang, allt var helt enkelt tip top. Jämfört thairestauranger som annars brukar ge en ganska billig vibe så var denna verkligen en uppgradering.

Imorgon ska vi på lägenhetsvisning! Ska bli spännande. Senare tänker vi att det blir någon beachdag för lite sol och bad.

FÖRSTA DAGEN. Kändes superskönt att äntligen få sova i en skön säng igen. Vi vaknade tidigt imorse och vandrade direkt till frukosten, matsalen är som Hogwarts! Frukosten i sig var lite sådär men för ett hostel absolut godkänt.

Efter en lång resdag och juldagarna innan, kände vi att en springrunda på morgonen passade perfekt. Trots att första träningspasset alltid är värst + att temperaturen ligger på 30 grader så kämpade vi igenom det. På vägen hittade vi många nyttiga caféer, restauranger och mataffärer - Australien är verkligen i framkant när det gäller hälsokost vilket passar oss bra. Bland annat fanns det en affär som med lösgodis fast endast nyttiga och hemmagjort gotte!!! Där gick vi loss och fick både vegansk choklad och rawfoodbollar med oss hem till ikväll.

Efter en kalldusch åkte vi med tåget till den centrala delen av Sydney. Vi stannade vi ett café för att äta en acaibowl (riktigt god) med massa bär samt frön. Efter en heldag i storstaden bestämde vi oss för att åka hem till Newtown (vår by). Med en smoothie i slurpee i handen satte vi oss och njöt av solen! Självklart blev lite lite brända men de var det värt!