Top 3 smoothies.


1. Jordbær & banan smoothies.

En lækker klassiker.

Opskrift: http://www.udeoghjemme.dk/opskrifter/soedt/desserter/smoothie-med-jordbaer-og-banan


2. Blåbærsmoothie

Kan serveres både til morgenmad, brunch eller som mellemmåltid, hvis du trænger til lidt opkvikkende sidst på eftermiddagen.

Opskrift: https://www.arla.dk/opskrifter/blabarsmoothie/


3. Sund chokolade & banan smoothies

Lækker til den lækkersulten.

Opskrift: https://www.arla.dk/smoothies/chokolade-smoothie-med-malk-og-banan/


Emilie Staun-Kristensen.

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Top 5. med banan

Bananer er gode for fordøjelsen og i 2015 viste undersøgelser at 3 bananer om dagen kunne sænke ens blodtryk. Bananer er rige på b6 vitaminer. B6 vitamin hjælper kroppen med at producere insulin, hæmoglobin og ikke-essentielle aminosyrer, som er nødvendige for at skabe sunde celler. Derudover hjælper B6-vitaminer også med produktionen af antistoffer i kroppen, der bekæmper infektioner


1. Banan kage

Den super nemme, lækrere & sunde banankage.

Opskrift: https://www.carrotstick.dk/nem-svampet-sund-banankage/


2. Banan brød

Et lækkeret, sundt & nemt banan brød.

Opskrift: http://maaltid.nu/opskrifter/bananbrod-sundt-til-den-lille-sult


3. Morgenmads muffins

Lækre til en god omgang bunch om familien eller bare hvis du vil hygge lidt selv;)

Opskrift: http://beetrootbakery.dk/2014/04/morgenmadsmuffins/


4. Lækker havregrød med banan & kanel.

Den kedelig havregrød blev pludselig spænden?

Opskrift: http://beetrootbakery.dk/2014/09/havregroed-med-kanel-og-banan-topping/


5. Brød med peanutbutter og banan.

Når du er lækker sulten om eftermiddagen.


Emilie Staun-Kristensen

Likes

Comments

Top 3 sunde desserter:

1. Dessert eller mogenmad med chokolade & peanutbuter.

Det er sundt og smager endda også godt.

Opskrift: http://costume.dk/opskrifter/morgenmadsparfait-med-chokolade-og-peanutbutter


2. Bananvafler med skyr.

Lækkert til "fredagsslik" eller bare når du vil forkøle dig selv med en lækker morgenmad.

Opskrift: http://www.louisesmadblog.dk/sunde-bananvafler/


3. Æbelkage

Når du får gæster og stadig vil være sund.

Opskrift: https://www.madforlivet.com/opskrifter/sunde-kager-og-desserter/sund-aeblekage/


Go' weekend

Emilie Staun-Kristensen

Likes

Comments

Ved træning forstås systematisk udførelse af øvelser med henblik på opnåelse af fysisk form, færdigheder eller erfaring. Undertiden benyttes ordet også om motion, der ikke nødvendigvis er systematisk og hvor målet snarer er en rekreation og bevarelse af et godt helbred.

Din muskelmasse er ekstrem dyrebar. Både i forhold til din sundhed, men også i forhold til at få det udseende, du gerne vil have, hvis en tonet krop eller nogen kilo af vægten er dit mål. Det er nemlig ofte din muskelmasse, der afgør, hvor god din kondition træning.

- Jeg går selv i Fredericia topform og bruger centeret til at få flere muskler og genoptræne mit skadet knæ.


Emilie Staun-Kristensen

Likes

Comments

Yoga er et indisk system til indøvelse af åndedrætsteknik, kropsstillinger og moralske forskrifter.

Formålet med yoga er at opnå Samâdhi (den højeste tilstand), som er en form for salighed eller forløsning for yoga-udøveren. Den indiske mystiker Patanjali definerer i Yoga Sutras yoga således: "Yoga er kontrol af tankebølger i sindet."

Yoga er godt for både krop og sjæl, kræver intet udstyr og kan dyrkes hjemme på stuegulvet.


- Personligt så bruger jeg selv yoga til at få mere overskud og forbygge træthed og mindre smerten når jeg fx har ondt i hovedet. Jeg udrenser også hovedet for dårlig tanker og så er det også sundt for hjernen.

Likes

Comments