Jeg var i London i oktober og glemte helt å legge ut bilder fra turen her, så nå kommer de😌

Jeg og mamma var er par dager i London og fikk sett mye på kort tid. Siden vi har vært der tidligere flere ganger så vet vi heldigvis hvor mesteparten av ting ligger, og det er like koselig hver gang.
Vi måtte så klart gå oss en tur til London Eye og Big Ben som dere ser på bildene. I tillegg så tok vi en halv dag for å se på Stone Henge. Utrolig hvordan det går an å få de store steinblokkene oppå hverandre midt ute på et jordet, utrolig fascinerende og veldig gøy og ha sett det😄

Design bloggen din - velg mellom mange ferdige maler på Nouw, eller lag din egen – pek og klikk - klikk her!

Som nevnt var jeg og mamma i Barcelona fra torsdag til søndag. På fredag så dro vi på ballongtur litt utenfor byen og det var såå fint😍

Mamma vekket meg tiidlig og sa vi skulle ut på tur, jeg skjønte ikke så mye, for tenkte vi allerede var på tur, haha. Og turen var jo da å fly i luftballong! Sinnsykt kult og få oppleve det, det var noe for seg selv! Vi var ca. 2000 meter opp i været, det var veldig rart å være langt over skyene.

Fra torsdag til søndag var jeg og mamma i Barcelona. For en fin by det er! Byen er veldig stor i seg selv, så man får ikke akkurat med seg byen ved å bare gå rundt, så vi valgte den klassiske turist metoden og hadde billetter til hop on/hop off buss😄 Vi har fått sett det meste tror jeg; La Sagrada Familia, Parc de Guille, havna, matmarked, det gotiske kvartalet og mye mer.

Legger ved mange bilder fra turen, bilder sier mer enn ord😍

Parc de Guill.

La Sagrada Familia.

Det gotiske kvartalet.

​​Det gotiske kvartalet.

​Nå kommer tredje og siste del av turen i Karibien😊☀

Fredagen var den 6. dagen vi hadde vært på vannet og da kom vi frem til øya St.Kitts. Her var ikke vannet turkist som på de to andre stedene, men like sjarmerende og et kjempe fint sted! Jeg og mamma var de to første ut av skipet denne dagen faktisk, haha, ivrige turister! Vi tok en taxi til en strand vi hørte var best, nå husker jeg selvfølgelig ikke navnet på denne stranda.. Siden vi var først ut av skipet, var vi også de første på stranda. Veldig deilig å bare være oss to, selvom det ikke varte så lenge. Utover dagen fylte det seg greit opp med mennesker, så etterhvert dro vi inn til byen for å ta en titt i butikkene.

Det var veldig koselig gater på St. Kitts og veldig mange suvernirbutikker, alltid like morsomt å titte på masse rart.

Når dagen var over på St. Kitts så snudde skipet og vi reiste i to dager på vannet før vi kom frem til Fort Lauderdale igjen, det er sykt hvor fort tiden går når man er på ferie, jeg savner det allerede😢

• 36 lesere

Hei dere, nå kommer andre del av ferien min i Karibien😊

Etter vi returnerte fra Bahamas den 2. dagen på cruise så var vi på sjøen i to dager før vi kom frem til neste øy på planen. På onsdagen kom vi altså frem til St. Thomas og det første som møter oss er det sykt fine vannet.

St. Thomas var en veldig fin øy, jeg og mamma var på en strand som heter Magens Bay og en tur i byen. Den store forskjellen fra Bahamas til St. Thomas er at det var overfylt med mennesker på stranda på St. Thomas og det er ikke jeg så fan av. Jeg liker best rolige strender med noen få mennesker, spesielt med tanke på at man må gå sikksakk i vannet for å finne et sted det ikke er noen andre. Så det var egentlig det eneste minuset med St. Thomas, ellers var det kjempe fint!☀

​Dette er Magens Bay, som dere ser er det en veldig fin strand med turkist vann og hvit sand, men folkemengden ødelegger en del.

• 38 lesere

Denne turen vil jeg dele opp i tre deler, siden vi var på tre steder til sammen, så stay tuned for more😊

(Vær forberedt på bildedryss og en hel del med tekst)

Det er over en uke siden jeg kom hjem fra ferien min i Karibien allerede, det virker så fjernt! Jeg har absolutt vært dårlig på å oppdatere her inne og tenkte siden jeg har alle mine andre reiser her, så må jeg jo ha minner fra cruiset i Karibien også.

Den 13 august satt altså jeg og mamma snuta vår mot Fort Lauderdale i Florida hvor vi skulle være en natt før cruiset startet.

Etter ca. 24 timer med reising kom vi oss endelig frem og hev oss i senga og sov til dagen etter. Vi rakk ikke mer enn en frokost på hotellet og så tok vi sjåfør til havna der skipet var. Jeg har aldri vært på cruise tidligere så dette var en helt annen måte for meg å reise på enn tidligere.

Vi brukte litt tid på å bli kjent med alt og så la vi oss pal foran det ene bassenget.

Dagen gikk overraskende fort og klokka 7 dagen etter var vi i havna på Bahamas allerede. HERREgud for en drøm. Jeg har alltid hatt lyst til å dra til Bahamas og se på det fine vannet og ikke minst se det fine hotellet som heter Atlantis. Dette hotellet har jeg sett i filmen "Holiday in the sun" med Olsen-tvillingene (hvem var vel ikke fan av de for 10 år siden?) og har bare alltid hatt lyst til å besøke det. Når vi satt oss til frokost tidlig den morningen så tror dere ikke søren meg vi legger til ved en kai som gir utsikt rett mot det hotellet?? Uvirkelig.

Etter frokost så tok vi taxi til nettopp dette hotellet og fikk etter mye om og men kommet oss inn der og videre til en nydelig strand. Jeg tror aldri jeg har sett så klart og fint vann før og ikke minst turkist😍

Etter noen timer med sol og bad dro vi videre til byen for å titte litt, det var såå koselig der!

Tenker jeg runder av her og kommer tilbake med flere bilder fra både St.Thomas og St. Kitts.

Dette bilde ble tatt gjennom vinduet ved frokostbordet når vi hadde kommet til Bahamas. Dette er altså Atlantis hotellet!

Etter frokost igår solte vi oss og når lunsjtid kom tok vi taxi til Haad Rin for å spise og titte litt. Vi fikk kjøpt oss etterlengtede armbånd og ankelsmykke ++. Etter en god lunsj med mexicansk mat dro vi innom et sted for å ta manikyr og pedikyr, skal si det var godt å bli dulla litt med.

Når vi hadde dusja ferdig og pynta oss litt dro vi også ut i Haad Rin på kvelden. Det ble en kjempe moro kveld med dansing, leker, drinker og nye mennesker. Det sykeste med gårsdagen var at vi hoppet hoppetau med flammer på, herreguud det var skummelt skal jeg si dere, i tillegg klarte jeg å tryne (selvfølgelig) og så for meg at alt håret mitt skulle brenne opp.. MEN flaks har man og det gikk heldigvis bra, haha! Turte til og med å ta en runde til etterpå🙊

Idag våknet vi sent kan man si og vi fikk flytta oss fra senga til solsenga, og her har vi ligget hele dagen☀️

• Thailand 2016
  • 69 lesere

Igår ankom vi Koh Pha Ngan i 12 tiden og fikk ordnet oss en taxi til hotellet som ligger ca. 15 min unna havna. Vi betalte 150 baht hver som vil si 37 norske kroner, det er så latterlig billig her nede!
Har aldri vært på et hotell som ligger så bra til før, det ligger rett på stranda som vi har helt alene, og bassenget er rett ved siden av havet, kjempe fint her😻
Vi la oss rett ned ved bassenget og lå der (og sov litt) frem til solnedgangen, og den skuffet heller ikke, veldig pent! På kvelden dro vi ut for å spise og titte litt, men fant vel ikke så mye spennende her, er ganske dødt siden vi er her utenfor sesong, men koselig var det uansett.

For en dag! Vi sto opp tidlig idag, og dro på båttur rundt øya for å snorkle litt og for å besøke en annen liten øy som var kjempe fin😍 øya vi besøkte er kjent for at den samles i et punkt fra tre steder, om dere skjønner (se bildet, hehe). Øya heter ihvertfall Koh Nang Yuan.
Vi har også snorklet som sagt, så noen fisker og ble litt brune på ryggen i samme slengen.

Imorgen går turen til Koh Phangan, der blir vi i tre netter og har bestilt oss et 4 stjernes hotell, for en gangs skyld, det blir bra!

Herregud dere, på fredag kom jeg og Talina oss ned til Thailand etter en 21 timers reise!
Vi tilbrakte de to første nettene på Chaweng Beach som er et sted i Koh Samui. Vi har spist masse god mat allerede og har fått litt skille🙌🏼🌞

Idag tidlig dro vi til ferja som tok oss fra Koh Samui til Koh Tao. Vi ble hentet i havna og kjørt til hotellet med små bungalower og med stranda rett utenfor, helt fantastisk!
Imorgen skal vi på utflukt på øya med snorkling og mer, gleder meg! Dette blir to deilige uker!