Matoppskrifter

Ingenting er bedre enn en forfriskende frokost i form av smoothie. Min personlige favoritt er den rosa smoothien som inneholder gule frukter og jordbær med valgfri plantemelk eller vann. Selv er jeg egentlig ikke et frokostmenneske, og derfor er det mye enklere å få i seg noe flytende enn å måtte lage noe tungt og mettende.

Vegan ♢ Glutenfri ♢ Laktosefri

Likes

Comments

Matoppskrifter

Chiapudding er en av mine favoritt frokoster. Det er et proteinrikt alternativt for meg som ikke klarer havregrøt av noe slag, og det er kjempeenkelt å lage. Nå om sommeren er det topping av frukt og bær som er min favoritt, men chiapudding kan lages i mange varianter med forskjellige smaker og toppinger. 

Ingredienser:
En spiseskje chiafrø.
En desiliter plantemelk.
En teskje vaniljeessens.
50 gram frosne jordbær.
50 gram frossen mango.

Putt frøene i en liten krukke og hell plantemelken over. Kutt opp de frosne jordbærene og mangoen hvis de ikke allerede er grovkuttet. Miks inn vaniljeessens og 1/3 av jordbær og mango. Rør rundt, sett krukken i kjøleskapet over natten og morgenen etter vil frøene ha laget en deilig puddinglignende konsistens. Bruk de siste 2/3 av jordbær og mango til topping for en søt sommerlig smak.

Vegan ♢ Lav FODMAP ♢ Glutenfri ♢ Laktosefri

Likes

Comments