Idag besökte vi öknen å det var sån jäkla häftig upplevelse. Vi blev upphämtade på hotellet kl 15 av världens härligaste snubbe! det var han som även skulle köra oss runt i öknen. När vi kom fram till öknen så körde vi lite "rally" eller va man ska säga, sjukt kul bilen flög hit å dit. Sedan stannade vi ett tag för att kolla på solnedgången. Sedan drog vi till deras camp där de fanns kameler, henna tatto, magdansare, buffé, "snowboard" ner för sanden osv. såå jäkla mysigt. så där hängde vi resten av kvällen, mitt ute i öknen..
Det här har vart en av dom bästa kvällarna här i Dubai faktiskt. Om ni ska till dubai så MÅSTE ni åka på sån här öken safari.. och fråga efter att få åka med Hassan "king of the desert" ;))) den härligaste killen jag mött här i dubai.

Tjabba tjena hallå!
Som rubriken lyder var jag i både världens största shopping mall och var upp i världens högsta byggnad idag!
Först kl 14 åkte vi upp i Burji Kalifa, sjukt coolt var det. Efter det blev det lite shopping och sen satte vi oss på en resturang och brevid restaurangen var det en "dansande fontän" som ni kan se på videon.
Idag blev det bara lite solning på förmiddagen vilket var bra för min del eftersom jag har bränt mig å är röd som en tomat..

Ville testa sätta ihop lite filmsnuttar som minnen så tänkte att jag lika bra kan slänga in den här ist för bilder för att få lite variation.

Ha det bäst!
/Vendela

Hej på er!

Idag har vi gjort exakt samma saker som igår så det har faktiskt inte hänt något nytt :( vi vakna åt frukost som vanligt , la oss på stranden hela dagen. Jag åkte faktiskt soffan idag igen !! Så sjukt rolig och idag va de faktiskt läskigare än igår. Jag mår jätte bra här i Dubai och jag hoppas ni mår bra i Sverige! Puss på er

Ha det bäst! / Emilia 💕

Här är lite bilder från gårdagen (dvs tisdags)
det var ju vår första hela dag här och på förmiddagen låg vi bara på stranden fram till 15 kanske sedan drog vi hem, duschade å fixade oss sedan tog vi ett sky train till gamla stan där vi åt middag och shoppade lite! Super mysigt. Sen tog vi sky trainet tillbaka och gick å la oss direkt när vi kom hem.

Och här har vi 3 bilder från idag.
Jag och mamma gick upp 8.30 imorse för att träna lite i gymmet här på hotellet, vi tränade inte speciellt länge då vi båda var väldigt trötta eftersom de i svensk tid var 5.30.. Vi har ju inte riktigt ställt in oss än i tiden här.
Efter de gick vi raka vägen till poolen för att sola en liten stund innan vi skulle äta frukost.
Runt klockan 11.30 tog vi en taxi till stranden som är precis vid Emilias hotell för att spendera dagen med dom! Det var super mysigt. Vi åkte bla "donut" eller "soffa" vad det kallas för när man åker fort som tusan bak på en båt. Det var skit kul och vi skrattade å skrek konstant..
Vi gick hem från stranden runt 17 och ikväll tror jag att vi bara ska gå runt å titta lite i Marinan.
Imorgon ska min familj å Emilias familj äta tillsammans på en resturang vilket ska bli jätte roligt!

Ha det bäst!!
/ Vendela

Har ÄNTLIGEN kommit fram till hotellet!!
Är helt kär i vårt hotell "rum" , det är 180 kvadratmeter stort så venne om man kan kalla det hotell rum haha. Allt är så sjukt fint å coolt här i Dubai!
Klockan är nu 03.00 på natten å de är 27 grader ute.. helt galet hur varmt det är!

Men nu ska jag sova så vi hörs imorgon!
Kram Vendela 💕💕💕

Tjabba!
Idag efter skolan kom Emilias mormor till vår skola och hämtade upp oss å skjutsade oss till usif i Rosendal. Där hade vi bokat ett pass med Petra (som sponsrar oss med vår tennis) tillsammans med Petras PT. Vi hade fys i drygt ett timme å det var så JÄVLA jobbigt samtidigt som det var roligt och så fruktansvärt skönt efteråt. Både Petra och PT:n gjorde träningen 10 gånger roligare än vad den hade vart om vi hade tränat utan dom. Stort tack till dom!!!!
Träningsverken imorgon..

Just nu så sitter jag vid datorn å bara pluggar. Har 3 inlämningar tills på fredag 😴
Är så galet redo för höstlov nu, det behövs verkligen..
Nu är det bara 5 dagar kvar tills vi åker till Dubai och vi lovar att uppdateringen kommer bli mycket bättre då!

Hoppas att eran onsdag har vart super!!💕
// Vendela

glömde ta bilder när vi tränade så tyvärr har jag inte så mycket bilder att lägga ut från dagen :((

Hej alla fina :)

Vi har inte bloggat under helgen och ber om ursäkt för det.
Men i fredags så var vi på en halloween fest men massa roliga personer , vet att det inte är halloween än men det var en lite tidig halloween fest :) men kul var de iallafall. I lördags så var jag i Bälinge med några kompisar och bara myste och kolla på film och tog det lugnt , idag är det söndag och jag är jätte trött och ska bara ligga i min säng hela dagen och kolla på film och äta godis :))) hoppas ni har haft en bra och rolig helg!!

// Emilia 💕

Idag har jag vart i Stockholm och spelat en tennismatch! Jag å Emilia började på tennis i Augusti så detta va min första match och jag vann, det var verkligen super kul att spela match!
Efter matchen så drog jag, mamma å pappa till vårt hus i Sigtuna där vi bara ska mysa hela kvällen och vi ska även sova här.
Den första bilden är vår trapp utanför huset där löven var såå fina!! älskar hösten (((ibland)))!!
Och den andra bilden är då på vårt hus här i Sigtuna.
Hoppas att ni får en mysig lördag 💕💕
/ Vendela

(några bilder från när jag var i spanien)
Helt sjukt att det bara är 12 dagar kvar tills jag ska till dubai?? kändes som att det var nyss vi bokade biljetterna trots att de va ungefär ett år seden!
Jag åker tillsammans med min mamma, pappa och storebror dit å vi ska bo i marinan.
Men det allra bästa är att Emilia och hennes familj ska dit samtidigt som oss, ta samma plan som oss men bo vid stranden istället för i marinan men bo 5 MINUTER ifrån oss, hur nice??? Så vi kommer nog hänga en hel del där nere!
Kommer även bli super kul då vi kommer ha massa att blogga om å ta massa fina bilder medans vi är där.
För att inte tala om vädret.. Idag när jag kollade väderprognosen är det BARA en stor sol och minst 33 upp till 36 grader!! Ska bli så nice att äntligen få tillbaka lite hudfärg och slippa Sveriges kalla å burriga väder.
Jag å min familj har planerat lite vad vi vill göra å framförallt vill vi ju sola och bada!!! en annan grej är "öken safari" , de låter ju dö trist sa jag när mamma föreslog de, åka runt i en öken å stirra ut där de inte finns nånting. Men de va verkligen inte de man gör, de man gör är att man åker bil på sanddynerna så man studsar å flyger runt som en karusell typ haha, mammas kompis hade gjort de när hon va i Dubai å hon rekommenderade de starkt. En annan grej vi funderade över är att simma me delfiner, de är något som jag alltid har velat göra! Det är en grej som står högt upp på min bucket list! Sen ska jag självfallet shoppa massor!:pp
Är GALET taggad, ska bli super kul!!

Hoppas att ni har haft en super bra dag!
/ Vendela ❣️

Hej alla fina :)

Idag är det tisdag :( inte så jätte spännande eller rolig dag på något sätt. Jag vakna på morgonen fixade mig som vanligt sen åkte till skolan. Vi hade 1 prov idag i musik som gick helt okej hade inte pluggat så mycket men det funkade. Vi har sjukt mycket plugg i skolan just nu och det är inte så jätte roligt men man är illa tvungen så det är bara att bita ihop och köra.
Som det flesta vet så går jag i 9an nu och om du är yngre än mig som läser detta så kämpa på i skolan och häng med , tänk inte att just det året du är i nu inte är så viktigt för jag kan lova dig att du kommer ångra dig när du blir äldre att du inte hängde med i början!! Jag har tyvärr gjort det misstaget. Är för lat för skolan helt enkelt hehe :).. Nu Ska jag och mamma jobba lite på mitt och Vendelas projekt vi håller på med som måste fräschas upp och fixat lite.

Hoppas eran tisdag har vart lite bättre än min iallafall 💕💕 puss och kram på er alla