Shit vad veckorna flyger fram, redan söndagkväll. Nästa vecka har jag 3 visningar, imorgon skall vi träffa några från Alingsås och gå ut och äta, på tisdag fyller jag år, då ska hela gänget ut och käka också. På torsdag kommer äntligen mina tre barndomsvänner hit på besök hela helgen.

Igår hade både jag och Andreas visning. Sedan mötte vi upp gänget på busstation och tog bussen in till Malaga. Vi började på shoppingcentret 100 Montaditos och sedan gick vi vidare till gamla stan.

Innan vi tog bussen tillbaka till Nerja så gick vi till Pintxos och åt tapas. Servitörerna går runt med alla olika rötter på en tallrik och så får man plocka ifrån dem när man vill ha någonting, i varje tapas sitter det en pinne och när man ska betala räknar man hur många pinnar man har. Ett häftigt ställe och dem tapasrätterna jag väl gillade var jättegoda.

Idag när vi vaknade var det jättehärligt väder så det blev frukost på balkongen. Sedan slappade vi hemma innan det var dags för fest för Ida som har fyllt år. Dem hade fixat det jättefint ute på med grillspett, goda mojitos & hemmagjord kladdkaka.

Påsken är inte alls som hemma här i Nerja. I Sverige är det påskliljor, ägg och färgglatt. Här i Nerja sörjer man att Jesus korsfästes, man äter inte rött kött, festar eller lyssnar på musik. Det har vart parad fem kvällar i rad. Dem går verkligen all in i paraderna och dem går i flera timmar. Ett jäkla liv och det tar lång tid, men det är fräckt att titta på.

Vi var lediga torsdag & fredag förra veckan, det har vart kanonväder hela veckan så på torsdagen blev det stranden och på fredagen var vi hemma hos Felicia & Bianca och körde bbq fest.

På lördag eftermiddag om äntligen mamma hit på besök och har stannat fram till igår. Hon hade med sig ett påskägg fyllt med godis, en osthyvel då vår här suger och jag inte kan hitta en ny någonstans, samba oelek som jag älskar att ha i olika såser och två födelsedagspresenter till mig - ett par nya svarta jeans, ett jättefint armband från Edblads och ett par örhängen i samma märke.

Vi har haft ett par mysiga dagar tillsammans, promenerat runt i Nerja, besökt marknaden, ätit god mat på olika restauranger varje kväll, legat på stranden med varsin bok, promenerat bland gränderna i Frigiliana, druckit Cava på balkongen, ätit paella på Burrianastranden.

Två kvällar i rad gick vi till en restaurang som heter Julies & Valeri´s, en kubanskt tapasrestaurang - topp 5 bästa restaurangerna i Nerja. Det var fullsatt båda gånger, första kvällen kom till och med kocken ut och sa att maten var slut, då fick vi dricka upp vår mojito i baren och vandra vidare till en annan restaurang. Så vi bestämde oss för att boka bord på tisdagen - vi beställde in 8 stycken tapas rätter och sangria. Allt var riktigt gott, var proppmätt när vi gick därifrån.

Sista kvällen hade vi bokat bord på Vitaliano som ligger tvåa på TripAdvisor över bästa italienska restaurangerna. Jag beställde in en jättegod pizza - bästa pizzorna jag någonsin har ätit finns där!!

Det har vart så mysigt att ha mamma här i några dagar, nu ses vi igen nästa gång jag kommer hem till Sverige på semester i sommar!

Tidigt i lördags styrde hela kontoret mot Marbella för konferens med alla kontor i Spanien. På förmiddagen presenterades alla olika företag, kort om hur det går, vad man har för mål & vilka som arbetar på kontoret. På lunchen la sig jag och Ida i varsin solstol och njöt av vädret en stund. På eftermiddagen pratade huvudkontoret lite hur det gick för oss och vad man kan göra för att bli bättre.

När det var slut checkade vi in på hotellet lite snabbt och sedan tog vi en mojito i hamnen. På kvällen möttes alla upp igen och så åt vi middag och dansade hela natten. Till förrätt var det en räkcocktail.. mums min favorit.. till varmrätt var det bbq ribs, sjukt stor portion och jag åt inte ens hälften. Efterrätten var dock magiskt, riktigt god cheesecake med jordgubbar.

På söndagen var det riktigt tungt att gå upp, klockan nio körde konferensen igång igen. Trodde aldrig jag skulle orka hålla mig vaken, vi delades upp i olika grupper och säljarna var i en grupp. Vi fick 3 frågor som vi skulle diskutera och det var faktiskt väldigt intressant och jag fick med mig en del. Vid lunch var konferensen slut, jag, Andreas, Ida och Felicia bestämde oss för att gå ner till hamnen och satte oss på några klippor i solen innan vi letade upp ett ställe för att äta lunch och sedan ta bilen hem.

Väl hemma var det nästan bara att lämna väskan och ta träningsväskan för att åka till Torrox och spela match. Sista matchen för säsongen och till skillnad för dem 2 senaste matcherna när vi vart två mindre spelare så hade vi 5 avbytare. Eftersom att det var sista matchen idag skulle alla som kunde få spela. Jag började spela och i halvlek blev jag och fyra spelare utbytta och alla avbytare fick komma in. Dem som blev utbytta började byta om till sina vanliga kläder i omklädningsrummet och tränaren sa även till mig att jag kunde byta om. Felicia fick då förklarat att så fungerar det inte i Sverige. Då sitter man fortfarande i matchkläderna i båset tills matchen är slut. När andra halvlek blåste igång, tittade jag efter alla andra tjejer som blivit utbytta, då satt dem och hejade tillsammans med publiken uppe på läktaren och käkade ostbågar. Det går verkligen till helt annorlunda här än hemma i Sverige. När det var 10 minuter lvar av matchen så får vi en spelad skadad och jag fick då hoppa in igen, verkligen tur att inte jag också bytt om och satt mig på läktaren haha. Trots att det är en lägre nivå spelmässigt än hemma i den divisionen vi spelar så är det otroligt mycket tuffare fysiskt, dem spelare verkligen hårt och publiken hejar och skriker verkligen hela matchen.

Idag ringde klockan riktigt tidigt, en stadig frukost i magen och vi rullade mot en heldag i skidbacken. Efter en och en halv timme var vi uppe på berget och bilen var parkerad.

Vi fick betala 15€ för hyra av skidor, stavar, pjäxor och hjälm för en heldag och liftkortet kostade 47€. Två gånger har jag stått på ett par skidor i Sverige och nu var stod man helt plötsligt in en lift påväg till toppen i Sierra Nevada. Galet nervös var jag. Och som jag trodde hade jag glömt allt. Haha. Tog mig med nöd och näppe ner, fick vid ett tillfälle ta av mig skidorna och glida lite på rumpan. En stor eloge till Felicia som var en grym coach med stort tålamod. Vid lunch möttes vi alla upp på en restaurang, käkade hamburgare, drack en öl och njöt utav solen som värme.

På eftermiddagen hittade jag och Andreas dem gröna backarna så där gick det allt bättre för mig och jag kunde få åka en hel backe utan att ramla.

Tillbaka i Nerja och vi bestämde oss för att gå till Redondo för att ta en tapas då ingen hade någon lust att laga mat. En tapas blev till flera och som sedan avslutades med en drink på Buddha bar takterrass. En mycket trevligt dag och kväll med fina vänner

Vad har hänt sedan senast då..

- Vi har köpt en ugn, tydligen inte så vanligt att det finns i alla lägenheter här.

- Förra helgen var det riktigt kanonväder, jag började lördagen med att ha en visning och sedan mötte jag upp ett gäng på Burriana stranden så hängde vi där hela dagen. Strand tennis, årets första dopp, solning, paella och glass. På kvällen hängde vi några stycken hemma hos oss med massa chips och godis i soffan framför finalen på melodifestivalen. En perfekt dag.

- På jobbet rullar det på med mycket visningar, det är fortfarande väldigt roligt och för varje gång man är ute lär man sig vart fler områden och gator ligger. I söndags gjorde jag också min första försäljning.

Idag ringde klockan tidigt och strax efter nio satt vi i bilen upp till Frigiliana. Dags för hike. Lasse har gått vandringen flera gånger så han fick vara guide. Stenhård guide, ett rasande tempo blev det. I en timma och trettio minuter gick vi nästan bara uppåt i bergen. Det brände i låren, krampade i vaderna, svetten rann, getingstick och ett rejält flås.

Ett tag stannade Lasse och jag tänkte "äntligen är vi framme", men när jag kommit ikapp honom började han gå ingen, frågade då om vi barn framme, men fick till svars "nej, vi har bara gått halva vägen. Trodde han skämtade med mig, men det gjorde han inte..

När vi äntligen kom upp till toppen drog Lasse fram champagneglas, cava och chips. Så värt promenaden när man kom upp till den fantastiska utsikten. Efter cirka en timma började vi vandra neråt igen, mycket lättare att gå neråt fast man fick koncentrera sig ordentligt så man inte halkade på alla lösa stenar. När vi äntligen kommit ner till Frigiliana med hälar som blödde av skoskav tog vi en gemensam lunch på en av restaurangen innan vi tog bilen hem.

Nu ikväll har jag vart med Felicia i Malaga för att titta på laget när dem spelade match. Tyvärr blev det förlust, men dem spelade på bra för att vara 1 spelare mindre i första halvlek och 2 spelare mindre i andra halvlek. Ser fram emot när jag är registrerad och kan vara med och spela match. På vägen hem stannade hela laget på Burger King i Torre del Mar för att äta middag, tydligen någotå som dem brukar göra efter bortamatcherna.

Idag efter jobbet njöt jag och Felicia av denna underbara utsikten. Hela veckan har vi haft vindstilla, klarblå himmel och stor sol. I helgen ska det bli kanonväder så då får det bli beachen.

Idag har vi vart här i en månad. Det känns fortfarande väldigt ovant och som att man är på semester. Trivs väldigt bra i både lägenheten och i Nerja. Varje dag lär man sig vart någon gata ligger och något ord på spanska. Jobbet blir också bara roligare och roligare ju mer tiden går och man lär sig.

Igår eftermiddag fick vi reda på att det var en röd dag idag och vi var lediga, en väldigt positiv överraskning. Efter jobbet gick vi till balkongen och firade med en glass i kvällssolen, sedan drog Andreas till gymmet och jag hängde med Felicia, Bianca och Siri till Curry House för middag. Efteråt ringde jag mormor och pratade lite samtidigt som jag handlade lite eftersom alla matbutiker har stängt på röda dagar.

Idag när jag vaknade såg vädret ut att bli riktigt bra, så bestämde mig för att packa väskan och bege mig till Playa de la Calahonda. Andreas drog och spelade paddel med några killar. Nere på Balkongen var det fullt pådrag. Högt med musik och mängder med folk som som skulle cykla någon parad. Tittade en stund och gick sedan ner och la mig på stranden. Efter ett tag kom även Felicia, Bianca och Siri. Vi hängde på stranden hela dagen, så otroligt skönt. Äntligen första dagen man bara kunde ha shorts & t-shirt.

Vad har hänt sedan senast då? Andreas blev sjuk samma vecka som vi började arbeta, ont i halsen och förkyld. När han nästan var frisk, åkte jag på det. Förra helgen låg jag däckad i sängen/soffan hela helgen och tittade på serier varvat med att sova. Nu har jag vart dålig i nästan 2 veckor. Är inte lika "tung" i huvudet och har inte ont i öronen längre så det går bra att jobba iallafall. Vill bara bli frisk nu så jag kan följa med Felicia till fotbollen. Än så länge har det bara blivit en träning.

Bäddmadrassen & täcket vi köpte på Ikea är underbara, sover som en stock och vaknar varken till vårt levande alarm (gubben på gatan som sjunger opera) eller till alarmet i mobilen. Det är väldigt stor skillnad på att jobba 10-18 istället för 7-16. Jag hinner med väldigt mycket på morgonen, men samtidigt så går kvällen väldigt fort.

Jobbet går annars väldigt bra och det är roligt, det är ofta vi sätter oss och jobbar lite när vi kommit hem också. Andreas hade sina två första försäljningar denna veckan & jag hade min första visning häromdagen. Innan har jag bara vart på kontoret eller hängt med Felicia på visningar med hennes kunder.

Vi har haft problem med en dörr som gick till ett av sovrummen där vi har våra resväskor och Andreas cykel. Andreas har vart lite stressad, medans jag mest tänk "äsch, inte så bråttom att fixa, vi har inget viktigt där inne ändå". Så häromdagen kom vaktmästaren hit för att titta på det, slutade med att han fick klättra genom fönstret på toaletten in genom fönstret i sovrummet på tredje våningen. Efter lite fix fick han till slut upp dörren och Andreas gick genast in för att klappa sin cykel... vi fick även ny tv-bänk från Ikea för någon vecka sedan, vaktmästaren monterade ihop den i trapphuset, det tog flera timmar för honom. Stackare. Frågade om han ville komma in, men han ville inte störa oss.

Andreas har signat sig på ett gym här nere, jag väntar lite med det. Jag har ju fotbollen. Det har vart några dagar med dåligt väder. Torsdags eftermiddag blev det ett ordentligt oväder. Regn, åska och blixtar. På fredagen när man vaknade upp var allt riktigt smutsigt, det hade blåst in massa sand från Afrika, våra vita utemöbler är inte så vita längre.

I helgen har det varit "Nerja Carnival" här, det började redan i torsdags och har vart flera parader och avslutades ikväll med fyrverkerier som vi såg från Balcón de Europa. Igår var vi bjudna hem till Felicia & Bianca, det bjöds både på tapas & alkohol. Precis lagom tills vi skulle ses försvann alla molnen så det blev klarblå himmel och sol. Det var helt underbart att sitta ute på deras balkong i trevligt sällskap. Världen är så liten, träffade en kille som dejtat en kompis till mig för flera år sedan. Vid sju gick vi ut för att titta på paraden och sedan gick vi hela gänget till Pinocchio, dem hade dukat upp långbord till oss och jag tog deras pizza som är helt underbar. Vi gick sedan tillbaka hem till Felicia & Bianca och fortsatte tills sängen ropade.

Hallen

Här har vi vår lilla och avlånga hall, inga krokar men vi har ett avlastningsbord och en stol iallafall.

Tvättstuga

Ett litet rum med en tvättmaskin, skönt att ha en egen i lägenheten, några krokar så vi kan hänga av oss jackan och utanför fönstret finns det tvättlinor så vi kan hänga upp tvätten.

Toalett

En liten toalett med badkar och en hylla för hygienartiklar

Kök

Vi har diskmaskin, så otroligt lyxigt. Det är tydligen väldigt ovanligt med en diskmaskin här. Mer vanligt att man har en tvättmaskin i köket. Ett litet bord med två pallar som vi använder som ett avläsningsbord istället.

Sovrum 1

Detta är det största sovrummet, två stora garderober där jag har alla mina kläder och från början var det en 1.20 säng som sov i här första natten, men madrassen var så otroligt hård så vi bytte till sovrum 3 där vi ställde in två 90 sängar bredvid varandra.

Sorvrum 2

Ett litet och ganska mörkt rum som snabbt blev förråd/cykelrum till Andreas

Vardagsrum

Vår otroligt fula soffa, men som faktiskt är väldigt skön då både jag och Andreas har lagt oss dubbelvikta och somnat i den. En liten tv med endast spanska kanaler, varför envisas dem med att dubba precis allt? Nöjd med mina fina posters som jag skickade efter hemma i Sverige innan vi åkte, sedan att dem åker ner från väggen lite då och då är en annan femma. Stenvägg och tejp går inte riktigt hand i hand.

Sovrum 3

Sista sovrummet, här har vi sovit ett par nätter men det kändes så litet och instängt så nu har vi bytt plats på 1.20 sängen och 90 sängarna så sover vi i det stora sovrummet igen.

Balkong

En smal balkong med plats för ett bord och några stolar. Det behövs inte mer för en frukost i morgonsolen. Nedanför ligger Calle de Pintada som är full av små butiker och restauranger hela vägen ner till Balcon de Europa

Jag har känt mig lite nere dem senaste dagarna, haft lite hemlängtan och vissa saker har inte riktigt blivit som jag hade tänkt mig. Men efter idag så känns det faktiskt bra.

Åt lunch på Bamboo tillsammans med Felicia idag och vi har lagt om mina arbetsuppgifter lite, så från och med nästa vecka ska jag börja jobba som säljare och börja med egna kunden. Det ska faktiskt bli riktigt roligt och ser fram emot att dra igång med det.

Efter jobbet mötte vi upp Peter & Sofia och fick deras bilnyckeln. Dem var så otroligt snälla och lånade ut deras bil till oss ikväll. Det blev en kvällsutflykt till Malaga och IKEA. Vi hade en del saker som vi ville köpa till lägenheten. Prio ett var en bäddmadrass. Sedan fick även nya täcke, sängkläder, handdukar, glas, två skålar, en tvättställning och lite små saker följa med hem. Vi käkande självklart middag där också, varsin portion med köttbullar & potatismos. Riktigt gott! I den lilla butiken utanför kassorna hade dem en del svenska matvaror och vi handlade med oss Kalles Kaviar, knäckebröd, lingonsylt, gifflar, lösgodis och lantchips.

Vi var hemma och lämnade upp sakerna i lägenheten vid 22 ungefär, det tog cirka en timma att köra och det gick otroligt smidigt. Känns som man klarar av allt när man kört i USA haha. Vi mötte upp Peter och Sofia för att lämna tillbaka bilnyckeln och promenerade hem. Ser fram emot att sova inatt med en bäddmadrass och ett ordentligt täcke.