Godmorgon på er. Jag sitter just nu framför Nyhetsmorgon med en kopp kaffe och en skål müsli med yoghurt, älskar att börja morgonen framför Nyhetsmorgon.. så mysigt!
Idag är jag ledig från jobbet och planerna är att jag, mamma och Lisa ska in till stan och kika runt samt äta lunch tillsammans, sushi står på schemat. Sedan i eftermiddag blir det ett axelpass på gymmet samt cardio, en bra onsdag helt enkelt!!

Hello again.
Kände att det var dags att skriva av sig lite nu igen & berätta vad jag gjort de senaste veckorna/dagarna.
De senaste tre helgerna har jag bara tagit det lugnt faktiskt, varit ute och ätit och nu i helgen var vi iväg för ett besök i Motala hos min kusin som konfirmerade sig, herregud vad länge sedan det var man själv gjorde det haha.
Vi var där från fredag till söndag och sedan i måndags var vi lediga både jag & Jimmy så vi hade bara en chilldag med träning & sedan i tisdags åkte vi till Varberg och åt lunch på en Italiensk restaurang!
Därefter har jag faktiskt jobbat varje dag, i onsdags startade jag dagen med ett morgonmöte vid 08.15 och sedan jobbade jag till 17 där efter.
Sedan i torsdags (igår) stängde jag butiken och idag har jag varit ledig & spenderat dagen i stan med Lisa. Kikat ut massa fint och ätit en god frukost tillsammans, nu är jag hemma efter ett cardio pass med Lollo på gymmet och har duschat och fått i mig middag & snart är det fredagsmys som väntar! Det blir en lugn kväll ikväll och imorgon blir det jobb från 12-16 och sedan ska jag ut och äta på kvällen med Lollo, Claudia och Linnea. Perfekt lördag!

Jag har den senaste veckan haft helt underbara sommardagar!!
I fredags spenderade jag hela dagen med Claudia, vi låg ute i solen hela förmiddagen på min altan och sedan vid två åkte vi in till Kungsbacka och satte oss på Tullen i den stekande solen, så himla varmt och skönt. Vi beställde in varsin Caesarsallad och bara satt och myste i några timmar! Sedan åkte jag vidare hem för grillkväll med familjen. Sedan var jag ute i helgen & firade Stephane och vi hade en riktigt lyckad helg med förkrök och utgång. Sedan i söndags var jag och J och åt på Pinchos och sedan spelade vi minigolf på kvällen och sedan somnade jag som en stock.
Imorgon ska jag introduceras på mitt nya jobb vid nio tiden, äntligen ska jag börja jobba!! Jag har verkligen gått och väntat på det tillfället att få ett jobb som säljare i klädbutik och nu äntligen(!!) har jag fått ett jobb som säljare på Twist and Tango i Göteborg. Can't be better, jag är så glad!

Livet efter Asien i några bilder.
Jag har nu varit hemma i Sverige lite mer än en månad & det känns som jag inte ens har varit borta... hur sjukt?
Jag har spenderat sjukt mycket tid med vänner, varit ute mycket och även tränat i princip varje dag vilket är så sjukt skönt!
Just nu är jag på jakt efter ett jobb, eftersom jag är så sjukt kräsen (inte bra) så håller jag fortfarande på att leta, men planen är att få jobb i butik som innan jag åkte så just nu är det det jag strävar efter.

Anyways så var jag ute på en morgonpromenad imorse och direkt där efter åkte jag till gymmet och körde kondition. Jag var där tillsammans med Lollo så efteråt åkte vi & käkade sushi och nu är jag hemma. Planerna för ikväll är lite oklara men antingen åker jag till gymmet och tränar ben eller så ska jag träffa Lollo i stan och bara mysa! Vi får se helt enkelt.

Åh! Min gårdag var helt underbar verkligen. Vi landade i Göteborg vid halv 11 och lyckan att få träffa sin familj igen efter nästan 2,5 månad var obeskrivlig!
Jag blev välkomnad med blommor och även överraskad av mammi som egentligen skulle jobba. Sedan åkte jag hem och fräschade till mig lite innan jag hämtade Lisa på skolan och överraskade Claudia på jobbet, vilken lycka!
Sedan på kvällen hade våra föräldrar överraskat oss med grillkväll och bubbel, världens bästa dag & Sverige bjöd även på sol! Underbart

9 veckor har gått och våran resa tar idag slut, eller imorgon om man ska vara helt korrekt.
Jag har haft två helt perfekta månader verkligen och jag är så himla glad och tacksam, jag har fått uppleva och upptäcka så otroligt mycket och ikväll bär det hem mot Sverige.
Däremot har jag heller aldrig längtat hem så mycket som jag gör just nu.. jag ligger hela tiden och tänker på den stunden jag får träffa min familj och mina vänner, åh. Jag vill vara hemma nu, nu & nu.
Vi landar imorgon bitti klockan 10.30 svensk tid så vi har några timmars resande framför oss & även en hel dag i KL att spendera.
Så nu väntas poolhäng & sedan åker vi till flygplatsen runt 6 ikväll!

Nu är vi här, i Singapore!!
Detta är vårt näst sista ställe som vi besöker på denna resan, sorgligt men sant tyvärr.
Nu sitter vi på starbucks och äter frulle och snart ska vi börja våran shopping dag här på Orchard road.

Nu börjar det närma sig slutet och imorgon måste jag och Nina lämna landet efter en månad här. Tiden har gått så jäkla fort och man vill bara göra om denna månaden om och om igen... vi har haft det så himla bra. Jag är helt kär i Bali och kommer definitivt komma tillbaka!!
Idag piss regnar det ute & vi får nog skippa planen om att åka till stranden Padang Padang och hitta på något annat istället och ikväll åker jag & Nina till Kuta och sover där innan vårt plan lyfter till Singapore imorgon!

Är helt kär i hela Bali. Som pappa sa när jag pratade med honom i veckan "du älskar ju alla ställen på resan" och ja, det är sant. Varje ny destination jag kommer till så ringer jag min mamma och pappa och berättar hur resan har gått och vart vi är någonstans och nu på senaste har jag verkligen sagt samma sak om varje ställe jag hamnat på.
Nu befinner vi oss iallafall i Uluwatu och vi har inte upplevt så mycket här ännu.. men idag ska vi iväg med moppen och kolla om vi hittar några mysiga ställen, bland annat ett ställe att käka på ikväll!
Annars har vi nu besökt Gili Trawangan, Ubud & Canggu än sålänge och jag älskar alla dom ställena så jäkla mycket. Gili var så himla exotiskt och fint och det fanns väldigt mycket att göra där. Vi snorklade med sköldpaddor, solade, badade, hyrde cyklar hela veckan och cyklade runt på ön, var ute och spelade beerpong mm.
Efter Gili åkte vi till Ubud i fyra nätter där vi mötte upp Emma och Joanna. Vi bodde på ett superfint hotell en bit in i "djungeln" och hade moppar.
Vi var på monkey Forrest, risfälten och vattenfallet i Bali. Allt var så häftigt och minnesvärt!
I Canggu tog vi det lugnt, hängde vid havet en dag, shoppade en dag och åkte runt med mopparna och bara chillade.
Vädret på Bali får dock ett stort minus då vi har haft regn en gång varje dag. Varje eftermiddag har det börjat spöregna och himlen bara öppnar sig.. men men. Man ska inte klaga!

Sista lunchen i Canggu och strax åker vi vidare till Uluwatu där vi stannar i 6 nätter.
Äntligen ska vi sola och bada igen då vi har pool på hotellet som vi varit utan nu i fyra nätter.