Äntligen är våran resa till Kambodja och natten i Phnom Penh över. Igår reste vi i 13 timmar sammanlagt med flyg från krabi till Bangkok, mellanlandning i Bangkok och flyg till Kambodja. Vi var framme på vårt guesthouse vid sju igår kväll och inatt har vi inte sovit sådär jätte bra. Men vi sov bara en natt för idag ska vi vidare till Koh Rong där vi ska stanna i fem nätter. Nu sitter vi och äter frukost i väntan på att våran buss ska gå om 30 minuter! Vi hörs mer på Koh Rong.

Igår hade vi en sån himla mysig kväll tillsammans med min farmor och farfar och deras kompisar här i Thailand. Jag och Nina var alltså på en riktig pensionärsmiddag, haha. Men det var super mysigt!
Innan middagen satt vi och spelade två omgångar yatzy och därefter gick jag och Nina och tog kort vid den fina solnedgången. Det är så himla fint här på kvällarna, det är nog dom jag älskar mest. Sedan käkade vi en supergod middag och beställde in varsin drink, idag har det varit en mindre rolig dag, farmor och farfar åkte hem och Nina har matförgiftning.. men vi lever ändå.
Nu ska vi in till stan och äta middag, eller jag får väl äta middag och Nina får titta på.. haha!

Hello! Det var ett tag sedan nu men vi har inte gjort något speciellt om dagarna denna veckan på Phi Phi. I måndags var jag och Nina på en dagstur till Maya bay, monkey beach och en lagun dr vi spenderade hela våran morgon och förmiddag. Båtturen började klockan 06.30 på morgonen till 11.00 på förmiddagen men vi båda var helt döda på morgonen då vi bara hade sovit 4 timmar natten innan då vi flyttade boende vid 01 haha. Sedan på kvällen mötte vi upp två barndomsvänner som vi spenderade våra sista dagar med innan vi åkte till Koh Lanta. Vi hade såå kul tillsammans, vi var ute två kvällar och hände en dag på long beach och en vid poolen. Sista kvällen var vi ute och firade Joanna, vi åt middag på våran favorit restaurang Aqua (tips!!) och beställde in lite drinkar innan vi gick ut och hade kul. Men kvällen avslutades dessvärre inte lika roligt då Ninas mobil blev stulen och vi fick leta efter den resten av natten tills alla gick hem åt varsitt håll. Men trots detta mår vi bra och är nu på Koh Lanta hos min farmor och farfar och här ska vi stanna tills på måndag då vi tar ett flyg vidare till Kambodja!
Nu ska vi käka frulle och sedan ska resten av denna dagen endast spenderas på stranden så vi får massa färg för de senaste dagarna har har tyvärr varit väldigt molniga.

Hej på er!! Äntligen lite bättre wi-fi här och nu har vi våran fjärde heldag här på Phi Phi oh vår femte och sista natt på detta hotellet. Enda sedan vi kom hit har vi verkligen älskat detta stället, människorna, shoppingen, stranden, restaurangerna & gatorna är så himla bra och det är så jäkla fint här!
Men både jag och Nina är lite trötta på livet idag då vi igårkväll (troligtvis) fick reda på att vi har vägglöss. Vi har haft massa stora bett på våran kropp sedan andra dagen här och har trott att det är sandloppor då det är väldigt vanligt men igår när vi var ute så berättade en kompis att det möjligtvis kan vara vägglöss och både jag & Nina fick panik. Så igår kväll vid 12 fick vi packa ihop våra väskor och byta till en annan bungalow samt idag har vi lämnat in alla våra kläder på tvätt.. mindre roligt. Men ikväll ska vi träffa Emma och Joanna som kom hit idag och kanske gå ut och kröka, vi får se lite men just nu tänkte jag och Nina ta en powernap och skaffa oss lire energi inför kvällen!

Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade men anledningen till det är att vi har haft noll wi-fi verkligen. Vi trodde att det endast var dåligt wi-fi på rummet men det verkade som att det var likadant överallt på ön.
Så dessa dagar har vi nästan levt helt wi-fi fritt!
För två timmar sedan kom vi till Phi Phi och jag trodde inte alls att jag skulle tycka om detta i och med att vi just nu varit på ett utav Thailands finaste ställen, men detta är verkligen lika bra! Ett stort plus i kanten är att vi äntligen har ett fräscht hotell med en fungerande toalett och dusch så nu är vi mer än nöjda.
Vi har dessutom en spegel nu med som vi varit utan på 4 dagar haha, äntligen kan man se hur man ser ut igen;)
Ikväll ska vi bara ta det lugnt för vi båda är så sjukt trötta, resan hit skulle ta fyra timmar men tog snarare fem och det var den värsta båtresan i mitt liv. Vi åkte med en speedboat hit och jag och Nina fick sitta allra längst fram där man höll på att flyga ur båten för att det var så vågigt och blåsigt och dessutom är jag extremt åksjuk så tillslut pallade jag inte mer och fick hoppa bak. Men nu är vi äntligen framme och har precis duschat & ska snart fixa oss inför kvällen. Men först ska vi ta det lugnt och packa upp inför dessa fyra kommande nätter!

Äntligen är vi på Koh Lipe, ett av ställena man längtat till mest faktiskt och det är som ett paradis här!
Vi tog en taxi till båthamnen i Langkawi tidigt imorse och sedan en båt på 1,5 timme tills vi var framme. När vi hade kommit i land och fått fixat med pass osv letade vi efter boende och tog första bästa typ, nu kan jag säga att vi ångrar att vi gjorde det för det är så fruktansvärt äckligt. Sängen är stenhård, lakanen är äckliga, toaletten går inte att spola i och vi har ingen AC. Jag skulle kunna rabbla upp 100 saker till haha, det är hemskt!
Så tidigt imorgon bitti ska vi ut och leta nytt boende för detta fungerar inte.
Annars är det hur bra som helst här, vi har hängt i en reggae bar hela kvällen på stranden och bara myst. Nu är vi på hotellet igen och ska sova (om det går) och imorgon blir det en heldag på stranden. Älskar denna stranden och detta vattnet!!

Äntligen framme! Redan hit var supersmidig, endast ett flyg på 45 minuter och en taxi på tio minuter och sedan var vi framme på hotellet.
Vi bor på ett super mysigt litet hotell mitt bland alla djur och palmer och det tar endast 5 minuter att gå till stranden.
Idag hade vi dock lite otur med vädret då det började regna precis när vi skulle lägga oss ner och sola.. men vi tog lite fina bilder istället och köpte oss varsin smoothie, klockan var ändå runt 16.
Nu har vi slagit oss ner på en Italiensk restaurang här i "stan" och får nog snart in våran mat. Sedan ikväll ska vi ner till stranden och ta en drink och kika runt lite! Första gången på resan som vi faktiskt sminkar oss lite idag, vilket är skönt, har känt mig så äcklig dessa dagarna haha.. men det hör ju till lite. Men att känna sig ful är inte roligt.. haha!
Nu ska vi käka pasta och quesadillas och sedan röra oss vidare till någon bar.

Nu är vi på resande fot igen, och denna gången åker vi till Langkawi!
Det är alltid lika spännande att åka till ett nytt ställe och se hur det ser ut och vad som finns att göra. Vi kommer att bo på ett bed & breakfast precis vid stranden i två nätter, hotellet är helt ok, inte i klass med de vi bott på nu men det är inte många hotell som kommer att nå upp till den nivån heller.
Men två nätter kommer vi absolut att klara av, bara vi får sol och bad just nu så är vi nöjda! Känner verkligen att jag behöver färg på min bleka kropp just nu.. haha.
Just nu sitter vi på starbucks på Kuala Lumpurs flygplats i väntan på att vårat plan går 12.30, denna gången är vi ute i god tid i och med att det blev ett antal stressiga situationer under resan hit så försöker vi vara i väldigt god tid nu. Vi ses på Langkawi!

Sista dagen i Kuala Lumpur är nu avklarad och nu är vi helt slut.. Nina sover redan och jag ska alldeles strax släcka lampan också.
Kvällen avslutades på en Reggae bar där jag käkade vårrullar och Nina en Margarita och därefter gick vi direkt till hotellet!
Imorgon är klockan ställd på 7 och våran taxi från hotellet går vid 08.30 då vi ska ta ett flyg till nästa destination, Langkawi.
Jag längtar såå mycket till sol och bad nu, känner verkligen att vi behöver det så det ska bli såå himla skönt. Vi är framme vid 2 tiden någon gång och där ser det just nu ut som att vi stannar i två nätter innan vi åker vidare igen!

Haha, vi bad om en "orangejuice takeaway" förut och fick den i varsin plastpåse att bära den i. Måste erkänna att det var rätt så smidigt faktiskt, tydligen var det "Malaysia style".

Första heldagen här i Kuala Lumpur och vi har redan hunnit med en hel del shopping, solglasögon, flip-flops kortfack, elefant shorts (haha) och Nina har köpt en väska.
Nu har vi precis fått i oss lunch och ska kolla runt i China Town lite mer samt hitta en väska åt mig också!
Det är såå himla varmt och skönt här, älskar livet.