Är helt kär i hela Bali. Som pappa sa när jag pratade med honom i veckan "du älskar ju alla ställen på resan" och ja, det är sant. Varje ny destination jag kommer till så ringer jag min mamma och pappa och berättar hur resan har gått och vart vi är någonstans och nu på senaste har jag verkligen sagt samma sak om varje ställe jag hamnat på.
Nu befinner vi oss iallafall i Uluwatu och vi har inte upplevt så mycket här ännu.. men idag ska vi iväg med moppen och kolla om vi hittar några mysiga ställen, bland annat ett ställe att käka på ikväll!
Annars har vi nu besökt Gili Trawangan, Ubud & Canggu än sålänge och jag älskar alla dom ställena så jäkla mycket. Gili var så himla exotiskt och fint och det fanns väldigt mycket att göra där. Vi snorklade med sköldpaddor, solade, badade, hyrde cyklar hela veckan och cyklade runt på ön, var ute och spelade beerpong mm.
Efter Gili åkte vi till Ubud i fyra nätter där vi mötte upp Emma och Joanna. Vi bodde på ett superfint hotell en bit in i "djungeln" och hade moppar.
Vi var på monkey Forrest, risfälten och vattenfallet i Bali. Allt var så häftigt och minnesvärt!
I Canggu tog vi det lugnt, hängde vid havet en dag, shoppade en dag och åkte runt med mopparna och bara chillade.
Vädret på Bali får dock ett stort minus då vi har haft regn en gång varje dag. Varje eftermiddag har det börjat spöregna och himlen bara öppnar sig.. men men. Man ska inte klaga!

Sista lunchen i Canggu och strax åker vi vidare till Uluwatu där vi stannar i 6 nätter.
Äntligen ska vi sola och bada igen då vi har pool på hotellet som vi varit utan nu i fyra nätter.

Café organic, garden gangstas i Canggu och Seminyak är nu vårat favoritställe!
Deras smoothie bowls är helt sjuka, så jäkla fina och goda, vill äta detta till frukost resten av mitt liv.

Bilderna ovan är ifrån vårt favorit ställe Gili Trawangan som vi nu har lämnat för denna gången.
Nu befinner vi oss i Ubud och jag älskar det redan!
Så himla mysigt ställe, det är väldigt lantligt med mycket palmer och natur. Vi bor på ett superfint hotell här med roomservice så de senaste två mornarna har vi käkat våran frulle i vår stora king size bed, life.
När vi kom hit i söndags mötte vi även upp Emma och Joanna efter en månad ifrån varann då vi senast sågs på Phi Phi.
Igår låg vi vid poolen hela förmiddagen och sedan åkte vi till monkey forest och shoppade även lite därefter. Sedan på kvällen käkade jag och Nina kvällsmat på rummet och däckade vid 10 haha, vi var sååå jäkla trötta igår..
Idag ska vi ut på nya äventyr så snart ska vi se risfälten och även åka till vattenfallet här i Ubud, tagga.
Juste! Vi har även hyrt moppar här som vi kommer att använda tills vi åker vidare, det är fan inte lätt att köra moppe i Bali, haha! Men vi lever hittills iallafall, det är så man får se det.
Nu ska vi börja fixa oss och sedan åka till risfälten!

Såhär fint bor vi nu, världens lugnaste hotell, älskar det.

Dagen efter en utekväll kunde inte detta sitta mer än perfekt!
Vi har hittat ännu ett nytt favorit ställe med rawfood, detox juicer och smoothie bowls och detta var så jäkla gott.
Kayu Café på Gili T.

Hur jäkla gulliga är inte dessa barnen? Alltså jag dör varje gång vi träffar på barn här och blir lika kär varje gång!!
Detta var i Denpasar innan vi skulle hoppa på båten till Gili då vi fick hjälp att köpa biljett på ett ställe. Man ville ju bara inte därifrån när dessa små sötisar ville leka med en hela tiden, är kär!!!

Nu har vi varit på Gili i snart en vecka och vi mår bäst här! Det är så himla mysigt och vi älskar hur vi bor och vill aldrig härifrån.
Egentligen skulle vi åkt härifrån nu på onsdag men vi förlängde våran tid här tills på söndag så vi stannar här sammanlagt i 10 dagar, så jäkla skönt!
Hittills har vi bara haft lugna och sköna kvällar här men idag kommer två kompisar hit som vi ska umgås med nu resten av dagarna här, så ikväll ska vi nog spela minigolf och gå ut på kvällen, äntligeeeen.
Just nu sitter vi och väntar på våran lunch och sedan ska vi lägga oss och pressa ett tag till!

Igår var våran första dag här på Gili T och vi spenderade förmiddagen liggandes vid poolen tills ösregnet kom... det började redan vid ett och höll på tills på kvällen vilket var mindre roligt.
Vi tog en lugn eftermiddag, spelade kort på vår terrass och duschade innan vi tog cyklarna ner och käkade middag.
Idag har vi spenderat förmiddagen vid poolen igen men nu börjar regnet komma, himlen är helt mörk och det åskar och snart kommer det nog störta ner haha. Men vi är ju på Bali så vad kan man begära? Det är ju regnperiod här så vi får väl skylla oss själva antar jag, haha.

Äntligen är vi framme på Gili! Så jäkla skönt att slippa resa mer på en hel vecka, vi har haft tre resdagar nu och äntligen är vi här!
När vi vaknade imorse på vårt helt amaze hotellrum och jag insåg att jag typ är frisk blev jag så tagg på livet igen. Så idag ska vi bara hänga här vid poolen i varsin solstol och bara ta det lugnt. Vårt rum ligger verkligen precis vid poolen och har en stor ute terrass och en utomhusdusch, älskar!

Sorry sorry för dålig update. Vårt nätverk på Koh Rong har inte varit det bästa så att säga... vi hade ett favorit ställe där vi hade super bra wi-fi men en kväll var det världens storm och då blåste deras sändare ner.. så det varade inte så länge.
Våran vecka på Koh Rong har varit underbar, man har haft en sån himla skön inställning till livet där, alla människor och själva stämningen var så härlig!
Vi har även besökt den finaste stranden vi sett och jag har åkt på en influensa, mindre roligt.
Jag blev sjuk i måndags och låg i sängen hela dagen med feber och magont. Sedan på kvällen träffade vi Emilia och hennes kusin och var ute och åt tillsammans vilket var såå mysigt!! Men direkt när jag kom hem kom middagen upp... så jag har knappt ätit något sedan dess. Men jag hoppas det blir bättre, har varit och hämtat ut magtabletter nu iallafall så vi får hoppas på det bästa.
Nu sitter vi på flygplatsen i Kuala Lumpur och väntar på att vårt nästa plan ska gå vid 16 tiden och ta oss till Bali(!!!) är så himla taggad verkligen, så inatt ska vi bo en natt i Denpasar och imorgon åker vi till Gili T, ska bli så underbart.