Här kommer lite bilder från vär lägenhet som vi hade i Gdansk. Lägenheten var jätte bra, trevlig och snygg och man kände sig ju lite som hemma när det var inrett med ikeas möbler från topp till tå.

Det enda minuset med lägenheten var att där inte fanns någon aircondition i den och eftersom den låg så mitt i stan så var det alltid liv och rörelse utanför så om man hade fönstren uppe så var det ganska mycket oljud och om man inte hade dem uppe blev det supervarmt i lägenheten så till nästa resa så skulle jag nog försöka hitta hotell eller lägenhet med aircondition.

Tamburen:

Köket och wc:n:

Vardagsrummet:

Mammas & Pappas sovrum:

Mitt & min systers sovrum:

Den sista dagen vi var i Gdansk var det shopping som stod på schemat men det var bara mamma som var intresserad att följa med mig så efter morgonmålet vandrade vi iväg mot Madison Shopping Gallery där vi spenderade några timmar.

Shoppingcentret var inte så stort men några klädesplagg och en ny väska lyckades jag hitta där i alla fall.

Då vi shoppat klart tyckte vi det var dags för en drinkpaus så vi mötte upp pappa och Ida och for på en drink.

Efter drinken gick mamma och Ida till lägenheten men förtsatte jag och pappa med att gå och kolla på lite souvenirer som vi skulle köpa med oss hem. Medan vi var inne i en butik började det ösregna utanför så vi fick springa tillbaka till lägenheten och vänta på att regnat skulle sluta.

Då regnat slutade gick vi alla ut och hittade något smått att äta och gick runt lite i några butiker innan vi for tillbaka till lägenheten och började packa.

Då allt var packat och klart och jag hade hunnit kolla på några youtubeklipp var det igen dags att fara ut och äta middag.

Efter middagen gällde det vatt fara tidigt i säng för nästa dag var det tidig väckning och iväg mot flugfältet och sedan hem igen.

Kan nog varmt rekomendera att resa till Gdansk och själv hoppas jag att kunna göra det snart igen.

Dag två i Polen hade vi bestämt att vi skulle åka iväg till stranden i Sopot och vädret var helt perfekt för en dag på stranden, över 25 grader och soligt. Så direkt då vi vaknat gick vi ner till ån och köpte biljetter till en båt som vi åkte med direkt till stranden i Sopot.

Då vi var framme var klockan redan 12 så vi bestämde att vi hoppar över frukosten och for direkt och åt lunch.

Då alla var mätta och belåtna så började vi leta reda på någon butik som vi skulle kunna köpa handukar i och tillika gick vi runt lite och kollade i staden.

Då vi hade vandrat runt en stund så hade alla så varmt så vi gick till stranden och det första jag och syrran gjorde var att fara och simma, vattnet var nog ganska svalt med det passade bra då det var så varmt i luften. Efter doppet i havet var det såå skönt att ligga på stranden men jag hade ju såklart inte satt på mig tillräkligt med solkräm så jag var röd som en kräfta i ansiktet då vi for från stranden.

Stranden i Sopot är ju ungefär 10km lång men här är nu bild på de metrar där vi befann oss.

Då vi tyckte att vi vart tillräkligt länge på stranden gick vi runt ett tag och kollade i olika butiker innan vi tog en taxi tillbaka till Gdansk. Då vi var framme for vi till Hard rock cafe på en drink och glass innan vi gick upp till lägenheten.

Då vi vilat i lägenheten gick vi och promenerade runt i staden och kollade lite på vad som såldes i olika torgsstånd och såg på då någon målade med spray cans.

På kvällen blev det middag på en italiensk restaurang.

På mådagen var det dags för resan som jag hade fått till dimissionspresent av mamma och pappa. Så klockan 8 på kvällen befann sig jag, mamma, pappa och lillsyrran på flygfältet i Åbo och tog flyget därifrån direkt till Gdansk.

Vi var framme i Gdansk ungefär 10 polsk tid så vi sökte upp en kiosk på flygfältet och köpte lite smörgåsar och dricka och tog sedan upp en taxi och åkte iväg mot lägenheten där vi skulle bo. ( kommer visa hela lägenheten senare i ett annat inlägg).

Lägenheten var helt perfekt och den låg mitt i centrum av gamla stan i Gdansk.

Det här var utsikten från vårt vardagsrum.

Efter att ha kollat något avsnitt av en serie på Netflix blev det sedan dags att sova.

Nästa dag vaknade vi ganska tidigt och det första vi gjorde då alla fixat sig i ordning var att gå ut och leta reda på ett ställe att äta mårgonmål vid.

Då alla var mätta och belåtna så skulle pappa absolut släpa med oss alla till Mariakyrkan. Fast jag inte är så värst intresserad av att gå och kolla på olika kyrkor och museer så måste jag nog säga att det var riktigt häftigt att se kyrkan. Vi gick också i över 400 trappor upp till kyrktornet och fotade utsikten därifrån.

Efter kyrkoutfärden gick vi sedan runt i gamla stan ett tag och så var vi ett varv via lägenheten innan vi gick ut och åt lunch.

Efter en supergod lunch fortsatte vi gå omkring i stan och kollade och så drack vi någon drink. På kvällen blev det en åktur i pariserhjulet Ambersky och sedan middag på Hard rock cafe som låg precis under vår lägenhet.

Efter middagen var alla supermätta och vi gick upp till lägenheten och efter att jag kollat några youtubeklipp så orkade jag inte längre hålla ögonen öppna.

Jag kommer skriva fler inlägg om resan till Polen så håll ögonen öppna.

Jag kan ju inte leva utan serier. Har hela tiden någon serie som jag håller på att kolla på och nu tänkte jag tipsa om 2 av mina senaste favoritserier:

13 reasons why (13 skäl varför)

Efter en tonårsflickas förbryllande självmord får en klasskamrat ett antal kassettband som avslöjar orsakerna till hennes tragiska beslut. /Netflix

The Killing

Kriminalpoliserna Sarah Linden och Stephen Holder blir personligt involverade i fallen de utreder i den här mörka och kritikerrosade kriminalserien /Netflix

Båda serierna finns alltså att se på netflix.

På söndagen var det min systers tur att firas, hon blev nämligen konfirmerad och då var det min tur att vara fotograf och fotografera bilder till hennes tackkort så tänkte visa några av mina favoriter här.

Igår var det sommar på riktigt. Det var soligt och varmt hela dagen så jag for med hela familjen ut med båten till Pargas port där vi åt mat. Maten var helt super, själv åt jag hamburgare och glass med bayleys till efterrätt, supergott.