Ibland tröttnar man ju lite på nya låtar som spelas om och om igen på tadion så nu gar jag gått bakåt några år till spellistan jag lyssnade på år 2014. Så här kommer några gamla favoriter:

På Lördagen blev det tidigt veckning. Tror det var klockan 4 som taxin kom och hämtade oss men är inte helt säker. I alla fall så åkte vi taxi då till sofias flygplats och åkte sedan till Munchen och därifrån flög vi till Stockholm. Men då var flyget från Munchen till Stockholm lite försenat så då vi kom till Stockholm sprang vi genom hela Arlanda flygplats för att hinna till flyget till Åbo men då vi kom fram till Gaten så var det inga människor där längre och gaten var stängd. Nå vi gick till disen och fågade vad vi skulle göra och det visade sig att alla flyg den dagen var fulla så vi fick lov att stanna på hotell i Stockholm en natt och sedan åka hem nästa dag.

Men inte var det ju så stort problem att stanna en natt på hotell i Stockholm heller. Vi fick gratis lunch på Mcdonalds och gratis mat och morgonmål på hotellet så det var rigtigt skönt att bara vila och se på melodifestivalen och äta godis på hotellet.

Nästa dag började vi med hotelmorgonmål, alltså det bästa som finns. Efter det tog vi kappsäckarna och gick och checkade in på flyget och flög sedan till Helsingfors där vi väntade en stund innan vi tog nästa flyg till Åbo. Från Åbo fich vi sedan skjuts hem av Julias föräldrar.

Då vi var hemma så bjöd fammo & faffa på ärtsoppa och fastlagsbullar. På kvällen skulle jag sedan fara och bada bastu och halkade och bröt ett ben i armen. Så jepp en hel vecka på skidor i bulgarien klarar jag uten ett ända blåmärke men då man kommer hem ramlar jag ju såklart i backan och bryter armen. Kan inte säga så mycket annat än att jag känner mig j*vlit lyckad alltså.

Sista dagen i Bulgarien. Dagen började med att åka ner till byn och fara och skida. Den här gången var det pappa som jag for och skidade med och vi han nog skida ganska många gngermen det var varmt och soligt denna dag också och skulle tro att det var ca 10 plus grader så backarna blev snabbt ganska valliga och dåliga så på eftermiddagen hade vi redan skidat klart.

Efter skidturen for vi ett varv till hotellet och vilade innan vi åkte ner till byn igen för att äta lunch och sedan handla lite souvenirer och saker vi ville ha med oss hem.

Efter det åkte vi upp till hotellet igen och då var det dags för lite spa och så packade jag ihop mina saker och vilade tills det var kväll och dags att fara ut på den sista middagen.

Den sista dagen firades med pizza, kaffe och baileys.

Dagen började igen med mårgonmål och sedan ut i backarna. Den här gången var det pappa, jag och mamma som for iväg. Fint väder var det och ganska varmt så det lönade sig verkligen att fara ut och skida tidigt eftersom man bara han åka några gånger och sedan var backarna redan valliga och isiga.

Passligt till lunch hade vi skidat klart och efter att vi ätit for jag med Ida och pappa och rida. Helt roligt var det eftersom det var så länge sedan jag ridit senast men vi skrittade bara i bergen så efter en stund blev det ju ganska långtråkigt att bara skritta men vi red en helt bra väg där vi såg en gammal övergiven skidbacke och det var ju ganska roligt och jag fick testa rida med en westernsadel och det har jag aldrig gjort förr men måste nog säga att jag föredrar vanliga sadlar.

Efter ridningen tog vi taxi upp till "gamla" hotellet och vilade lite och besökte sedan spa avdelningen innan det var dags att ta en taxi ner till byn igen för att läta upp kvällens matställe.

Och för min del blev det pizza innan vi äkte upp till hotellet igen för att sova.

Den fjärde dagen började jag och mamma med att fara tidigt till skiduthyrningen och ut och skida i backarna. Fint väder var det denna ag också och roligt var det att skida fast både jag och mamma har dåligt lokalsinne och är ganska bra på att tappa bårt oss och det lyckades vi med denna gång också och skidade plötsligt på någon oplogad skogsväg men vi överlevde båda skidturen så så farligt var det ju inte.

Efter skidturen kom jag och pappa på ideen att vi skulle fara och köra snöskoter. Så efter att vi ätit lunch for jag, pappa, Anton och Julia ut och körde lite snöskoter. Jag var tyvärr för feg att köra själv, eller jag skulle ha velat göra det men då det inte bara var vi utan ett större gäng som skulle ut och köra så blev det pappa och Anton som körde men roligt var det att åka också. Ganska skruttiga var ju nog snöskotrarna men de for framåt i alla fall.

Efter skoterutfärden handlade vi lite och vilade på hotellet en stund innan det var dags att fara ut på kvällens middag.

Den tredje dagen beslutade jag mig för att ta sovmorgon medan de andra for tidigare ut och skida. Istället tog jag med mig Ida och kameran och lånade mammas liftkort (åt Ida alltså) då hon skidat färdigt och så åkte vi och pappa upp med gondolen. Vädret var denna dag också helt super så uppe på toppen tog jag fram kameran och fotade lite. Vi tog också och passade på att äta lite lunch innan vi sedan åkte ner igen.

Vet inte vad kameralinsen lyckats få på sig för smuts men de där svarta fläckarna stör mig såå mycket.

Då vi var nere igen plav det paus på hotellrummet och sedan gick jag, mamma och pappa och drack en drinkar på Rila hotels terass och efter det gick jag och mamma och shoppade lite i de butiker vi hittade och jag lyckades såklart hitta något åt mig och det blev en vit hoodie.

På kvällen for vi till hotellets (hotellet nere i byn) spa, som inte alls var lika fräscht och bra som det spa som fanns i vårt andra hotell. Men ren blev man i alla fall och efter spa besöket for vi alla ut och äta på restaurang innan det var dags att fara och sova igen.

Den andra dagen i Bulgarien var det fint väder, solen lyste och så fort alla kommit upp ur sängarna tog vi och åkte ner till byn.

Dagen före hade vi kollat om det fanns lägenheter för 6 personer nere i byn så att vi skulle kunna byta till en lägenhet som fanns i byn istället för fler kilometer bort. Vi hade tur och fick hyra en lägenhet med lite extra sängar nere i byn från måndag till torsdag. Så vi hade med oss packningen vi behövde till den nya lägenheten och då allting var klart där gick vi till skiduthyrningen.

Sedan for hela patrasket (utom lillesyrran som inte skidar) till gondolen och åkte upp till toppen och så åkte vi den längsta vägen ner tillbaka till byn. En riktigt rolig skidväg förutom att det på de brantaste ställena bara var is så man fick inte något fäste då man skulle åka ner för de ställena men ner kom vi i alla fall trots att skiduthyrningen också hade gett mig fel pjäxor som var för små.

Då alla skidat klart tog vi sedan och åt middag lite tidigare än vanligt och handlade en del innan vi gick till lägenheten.

Första dagen i Bulgarien började med att vi tog taxi ner till "byn" i Borovets så fort alla vaknat och det första vi gjorde där var att läta reda på ett ställe att äta mårgonmål på. Och det blev någon slags sportbar men personalen var rolig och helt bra mårgonmål hade de också.

Mätta i magarna gick vi sedan iväg till skiduthyrningen för att få skidutrustning åt oss. Det fick vi fixat och då pjäxorna var på så bestämmde sig jag, mamma, Anton och Julia för att fara och åka lite direkt. Vi for upp med en bänklift och tänkte att vi tar en grön backe nu till att börja med så att man vänjer sig med skidorna. Det var inget bra beslut man var ju tvungen att staka uppåt i backen på vissa ställen och den var ju inte kort heller utan antagligen närmare 10km. Då vi kommit en liten bit av backen stannade vi också på lite aftrski på ett underligt ställe där det hängde chipspåsar på höstörar.

Ner för barcken kom vi i alla fall och medans Anton och Julia åkte vidare så for jag och mamma på lunch och då alla lunchat och skidat klart for vi och förde skidorna tillbaka till uthyrningen och handlade lite innan vi åkte tillbaka upp till hotellet.

Inget vidare väder var det som ni ser.

Resten av dagen blev vi sedan på hotellet. Vi besökte ochså hoptellets spa och det var faktiskt ett av de bästa span jag har besökt, varmt vatten i bassängen, bra bubbelbad och flera olika sorters "bastun" (bla. aroma room och ångbastu). Middagen åt vi också på hotellets buffe fast den var kanske inget att skryta över, helt okej nog men i lobbyn hade de i alla fall goda drinkar,

Så här såg utsikten från hotellet ut på kvällen.

På Lördagen (18.2) var det dags att resa iväg. Det blev väckning 6 tiden och sedan åkte vi med taxi till Åbo flygfält. Därifrån tog vi sedan flyget till Stockholm.

I Stockholm blev vi sedan 4 timmar innan nästa flyg till Frankfurt. Så vi passade på att äta lite mårgonmål och annat smått och gott.

I Frankfurt hade vi sedan inte så lång tid så vi gick direkt till gaten och satte oss på det sista flyget mot Sofia.

Och under flygturerna underhöll jag mig med att kolla på Wallander så klart.

Då vi var framme i Sofia fick vi sedan vänta på kapsäckarna och sedan blev det taxi till vårt hotell i Borovets.

Klockan var väll ungefär 11 på kvällen då vi var framme på hotellet och alla var trötta så det blev läggdags direkt.

Ojjoj här har det varit ganska tyst igen. Men lyckades inte riktigt med bloggningen i Bulgarien eftersom jag bara hade wi-fi typ på restaurangerna och i hotelllobbyn så nu tänkte jag göra så att jag skriver ett inlägg om varje dag i Bulgarien nu då jag kommit hem istället.

Nu har jag ju varit hemma sen söndagen men det har hänt en del som gjort att jag inte bloggat. På söndagen då jag kom hem halkade jag nämligen på vägen och slog i armbågen. Fick jäkla sjukt i armen och bestämde mig nästa dag för att sjukanmäla mig till praktiken och fara till läkaren. Röntgade armen och det visade sig att jag hade ett benbrott vid armbågen. Så nu hade jag inget annatval än att sjukskriva mig från praktiken i 3 veckor och hoppas på att armen läker som den ska så att jag sedan kan fortsätta med praktiken igen.

På tisdagen vaknade jag sedan med halsont och över 38 grader feber så jag blev liggandes i sängen hela dagen. Igår så hade febern försvunnit och jag orkade till och med iväg till butiken en sväng, vet inte hur bra idé det var dock eftersom jag var helt slut, hade huvudvärk och blåa läppar då jag kom hem.

Men idag känns det helt bra igen lite värk i armen har jag och ont i halsen men annars är allting bra. Idag eller imorgon kommer det första inlägget av bulgarienresan och sedan tänkte jag skriva ett inlägg varje dag tills jag skrivit om alla dagar av resan.

Men nu ska jag se på lite Wallander som är min favoritserie just nu.