I fredags när jag slutat jobbet så hade jag tänkt dra in till NYC men det blev ändrade planer, istället åkte jag med Stina till parken i mitt område och hade en kvällspicknick, supermysigt ju! Gick sen och la mig efter 00.00, vilket kanske inte var så smart..

5.00 ringde väckarklockan på lördag morgon, nu var det dags att bege sig mot Washington DC! Jag åkte med det tidigaste tåget in till NYC för att där ta en 4,5h buss till DC. Jag hade redan räknat ut att det skulle bli knapert med tid att ta sig från tåget till bussen, det skulle vara omöjligt att hinna om jag åkte in till NYC så jag planerade att hoppa av en station innan. Sen hände det som inte fick hända.. tåget stannade för att vänta på tågtrafik och vi blev försenade! Ångest och panik, jag satt med uberappen uppe för att vara redo, bussen skulle gå 7.00 och jag skulle vara framme där med ubern 6.56, jag kunde hinna!! När jag kom till min tågstation hade jag redan beställt min uber för att spara tid, sen ser jag på kartan att han inte stannar där han ska utan kör runt igen??? Så jag fick stå och vänta på honom ännu några dyrbara minuter..... när han kom fram så stod det att vi skulle vara framme vid bussen 7.02... det var kört tänkte jag. Jag sa åt honom i stress att jag needed to catch a bus at 7.00. När klockan slog 7 så var jag ännu inte framme och jag tänkte bara "jag har missat bussen, får ta nästa, fml". MEN bussen stod fortfarande där med fetaste kön! Dom hade inte ens börjat kliva på, den var också försenad! Min dag var räddad.

Väl i Washington DC mötte jag upp med tre tyskar, när jag planerade resan så visste jag först inte att alla var tyskar utan det insåg jag lite senare men då orkade jag inte dra mig ur bara för det. Ena tjejen var huuur snäll som helst och pratade bara engelska, umgicks bara med henne. Dom två andra idioterna pratade bara tyska, även om jag försökte prata med dom?!???! Hatar tyskar. Så respektlösa. Usch. Fast det finns vissa undantag såklart, men i den stora helheten.

Jag hade iaf en helt fantastisk dag i Washington DC där vi besökte bl.a det vita huset, US Capitol, national space and air museum, national mall, Washington monument och world war 2 memorial. Något jag hade sett fram emot var the reflecting pool, men den har inget vatten i sig just nu så det var en besvikelse, annars hade man sett monument spegla sig i vattnet. Ser så fint ut på bilder. Men allt annat vägde upp and I had a blast! Wow vad det är fint i Washington DC.

Denhär helgen har jag spenderat mycket tid i New York! På lördag åkte jag in till NYC med Meagan och Julia (två superhärliga tjejer som också är Au pairs) för att sedan ta subway till Coney Island! När vi väl kom dit så chillade vi på stranden ett tag, doppade fötterna i det iskalla vattnet och sen gick vi upp till åkattraktionerna. Det var svindyrt så vi åkte bara 3 karuseller, vilket var enough anyways haha. Sen åkte vi tillbaka till NYC för att äta middag och senare mot kvällen begav vi oss hemåt.

På söndag mötte jag upp min vän från Kalifornien i NYC! Så kul att träffas igen! Vi köpte mat och gick till central park för att bara njuta av dagen. Sen blev det lite shopping, köpte en klänning! Har inte använt det på aslänge, men det blir nog nice. Sen träffade jag hennes värdfamilj, supertrevliga! Hennes värdpappa är dessutom svensk, kul! Sen gick vi till en thai restaurang och käkade middag, efter det gick vi till Times square bara för att fördriva tiden tills tåget gick hem.

Denhär helgen har gått så sjukt fort.. men jag har haft massor med kul! I fredags åkte jag till Queens för att se en basebollmatch, The Mets - Pirates. Jag har ju varit på en basebollmatch tidigare, men denhär var lite roligare känns det som. Men fortfarande inte det mest spännande man kan göra.

Igår lördag åkte jag in till NYC med Stina och Meagan för att cykla runt hela central park, helt galet bra dag! Det finns så mycket att se i central park, nu har jag väl sett det mesta iaf.

Imorse hade jag ställt larmet för att hinna kliva upp och göra plättar till mitt Au pair-möte! Sen åkte jag för att se Arielle's dansshow, helt galet bra! Alltså det är verkligen skillnad på barnshower i Sverige och här, dom både sjöng och dansade och bara var så sjukt bra på allt. Sen åkte jag till mitt Au pair-möte vilket inte var det roligaste, men helt okej. Alla hade tagit med sig mat som representerade deras land.

Godnatt

Fredag kväll satte jag mig på flyget som skulle ta mig till Miami! Men inte helt utan problem, jag råkades bl.a gå ut från gate området just när jag hade passerat säkerhetskontrollen så det var ju bara att gå igenom den igen då 🤦🏼‍♀️ Flyget var 2h försenat vilket resulterade i att jag anlände till mitt rum i Miami nånstans efter kl.02.00 på natten.. blev snarklådan på stört.

Lördag morgon kom och även min resekompis anlände till rummet, hon är en sjukt trevlig tjej som också bor i mitt område i NJ. Faktum är att hon tillhör min Au pair grupp! Vi började dagen med ett besök på Miami South Beach, så sjukt packat med folk eftersom att det är memorial weekend, men så värt! Vattnet var helt underbart klart och blått! Senare åkte vi till Bayside vilket är ett ställe med lite mer nattliv, livemusik, restauranger och shops. Helt spontant bestämde vi oss för att åka på en partybåt, varför inte liksom! Superkul! Sen var vi dödens trötta så vi åkte tillbaks till rummet för att sova.

Söndag åkte vi till Wynwood Arts District, helt fantastiskt fin wall art! 😍 Vi besökte även Little Havana och senare mot kvällen åkte vi till något spontant marketplace och käkade pizza.

Nu ska räkan sova (ja, jag har bränt mig som fan så jag ser ut som en räka) så att jag orkar upp till flyget hem imorgon!

I helgen åkte jag på roadtrip till Virginia med några andra au pairs, jättekul! Vi åkte till Williamsburg första dagen, där gick vi på museums och annat runt omkring där. Inte helt min grej för att allt är så gammeldags och historiskt, men det var ändå lite kul att se. Dagen efter åkte vi till Virginia beach vilket var höjdpunkten på hela resan! Vädret var på topp och vi bara chillade på stranden i några timmar innan det var dags att bege sig hemåt. Det tog 8 timmar att köra hem, kom hem närmare midnatt och gick direkt till sängen för att försöka få en någorlunda god natts sömn inför den kommande jobbdagen.

I fredags lämnade jag av barnen som vanligt på skolan och sen bar det direkt iväg mot Silver Bay för min helgkurs! Jag började resa 9 på morgonen och var framme för att checka in kring 17.00. Åkte dit med småkusinen och hennes tre kompisar och alla vi 5 fick dela rum! Vi behövde inte dela med någon random, skönt.

På lördag morgon gick vi och åt frukost för att sedan gå på första lektionen som började kl.9.00, skönt att det började lagom tidigt! Sen hade vi ett antal lektioner den dagen, tror det var 5 olika lektioner. Viss var lite kul, vissa inte alls. När alla lektioner var slut samlades alla i stora salen som var som en showsal. Där bjöds det på roligt teaterspelande som utfördes av slumpmässiga au pairs, väldigt underhållande. En av lärarna läste upp manuset samtidigt som de på scenen då skulle göra det han sa. Senare gick vi ner mot vattnet för att samlas runt en lägereld och sjunga till musiken som spelades på gitarr av en av lärarna, otroligt mysigt!

Söndag bestod endast av en lektion, yoga. Inte riktigt min grej må jag säga, men ändå en bra start på dagen. Mot lunchtid var det dags att rulla hemåt. Medan jag väntade på nästa tåg i NYC köpte jag sushi till middag, muuums. Sen var jag hemma efter 21.00, mitt tåg var försenat å grejer så det var lite jobbigt.

Det känns så himla skönt att nu ha 3/6 credits avklarade! Nästa 3 ska göras i slutet av Juni på Rutgers University.

Idag har varit en bra dag. Som vanligt började dagen med att se till så att alla barnen gjorde sig redo för skolan. Satte upp Evas hår i två tofsar, jättegulligt! Det är som en rutin varje morgon att göra någon enkel frisyr på tjejerna, mestadels bara på Ellie. Lämnade av dom på skolan och kom tillbaks hem till Roxy, rastade henne, skickade in min läxa till min kurs som är i helgen, åt frukost och begav mig sen mot gymmet. Efter gymmet fick Roxy lunch och sen var tanken att möta upp en ny au pair på Starbucks men det tyckte tydligen inte Roxy, måste vänta tills hon bajsar (TMI haha) innan jag kan fara nånstans och det brukar oftast ta 30 min efter att hon ätit. Nu gick jag ut med henne 3 gånger och ännu hände inget, gick också på en liten promenad med henne. Blev istället att träna Roxy lite till, tränar kommandon med henne varje dag och att gå fot. Hon har blivit väldigt duktig på sitt, stanna, ligg och fri. Hon lyssnar nästan varje gång, min värdmamma fick det inte att funka när hon kom hem idag dock, kan ju också ha varit att Roxy inte var i rätt mood.

Efter skolan hade tvillingarna med sig en kompis hem, vi alla (även Ellie) spelade sällskapsspel och sen lekte vi American Got Talent vilket barnen ääälskar, dom är ju så duktiga också! Igår sökte Ellie till en danstävling som är om 2 veckor, hon har redan kommit upp med en hel del bra koreografi, så himla duktig. Senare på kvällen hängde jag lite med Ellie och hon visade endel coola saker i sitt rum, sen hade jag och Arielle en liten tjejstund tillsammans i hennes rum och jag målade hennes naglar.

Idag har jag verkligen känts som en storasyster för tjejerna och jag har kommit mycket närmre dem nu, de beter sig mycket snällare mot mig och är mer artiga, kan det vara så att dom nästan har slutat testa mina gränser? Jag har ju trots allt bott här nu i 1,5 månad.

Godnatt ❤

Flickornas påsklov är äntligen slut vilket är både skönt och tråkigt. Det har varit en helt del jobb denhär veckan eftersom att dom varit hemma från skolan, det har varit som att ta hand om 4 barn eftersom att valpen och är mycke arbete. Det har ibland varit jobbigt. Men för det mesta har vi hsft det roligt tillsammans.

Måndag blev en hemmadag, vi åkte ingenstans. Det var kanonväder, runt +28, och barnen var över hos grannen nästan hela dagen och badade i deras pool.
I tisdags åkte barnen med sin pappa till hans jobb, vilket var ganska skönt. Då hade jag bara valpen att ta hand om. Jag bara låg och solade nästan hela dagen.
Onsdag var en lite regnig och grå dag, fortfarande varmt dock, så vi bestämde oss för att åka till biblioteket en sväng och efter det åkte vi till bion för att se Smurfarna.
Även torsdag levererade med kanonväder och vi besökte biblioteket och där efter en stor lekpark.
Fredag åkte vi till lekparken igen, denhär gången tog Ellie med sig en kompis, och efter det åkte vi till stan för att köpa Frozen Yoghurt.
Igår lördag jobbade jag inte, som vanligt, och var bara ute i det fina vädret hela dagen.
Idag söndag har jag varit på påsk-äggjakt runt kvarteret med mina värdbarn, dom var så himla exalterade. Efter det kom det en hundtränare hem till oss för att lära oss endel om att uppfostra en valp, väldigt intressant faktiskt. Sen har jag ätit Frozen Yoghurt med två svennar och efter det bara chillat med Roxy. Idag blev det +30 som högst och mitt i allt kom det en störtskur, vårens väder är ett aprilskämt haha.

Imorgon börjar den vanliga rutinen igen, godnatt.

Lilla Roxy, imorgon har hon bott hos oss i en vecka. Barnen är redan less på att leka med henne, vilket inte förvånar mig. A är fortfarande rädd för henne, ojoj hur ska detta gå. Kommer nog bli jag som ger henne mest uppmärksamhet, lilla busfröt. Hon har börjat bitas hårdare, även fast det bara är i lekande syfte. E2 blev ledsen igår för att hon bet henne så hårt, jag tror dock hon överdrev en gnutta. Det var ganska "kul" idag då A var ensam nere med Roxy i sin inhängnad så hörde man skrik och gråt att Roxy hade rymt från inhängnaden så dom nu var i samma rum, stackars A haha. Skaffa hund när ungen är rädd för hundar.. men det går nog över snart, förhoppningsvis.

Jag är så van att skriva namnen som bokstäver eftersom att jag inte fick nämna varken namn eller visa bilder på min förra värdfamilj pågrund av att min värdmamma jobbade åt Hillary Clinton så hon var orolig på något vis. I min nya familj får jag dock nämna namnen, så det kommer jag nog göra i fortsättningen. Tvillingarna heter Arielle och Eva, storasystern heter Ellie. Så fina namn, godnatt 😴