En varm kringla med mycket smör å socker, är ju något av de godaste man kan äta enligt mig!
Receptet är ur 7 sorters kakor som jag brukar göra, riktigt tillförlitligt!

Ingredienser:
50g jäst
100g smör
1 dl socker
3 dl mjölk
8 dl vetemjöl

Smula jäst ner i en bunke.
Värm mjölken till 37 grader(ljummet), tillsätt den till jästen. Spill i socker och 100g rumsvarmt smör, jag smälter inte smöret för då får man mer saftiga bullar!
Tillsätt mjölet och arbeta degen smidig!
Dela degen i 16 delar och forma kringlor!
Låt jäsa i ca 30 min och grädda i 225 grader tills de fått fin färg och känns lätta!
Pensla med smör å strö på socker!

Sista dagen spenderade vi på stranden, solade å badade hela dagen. Påväg ner på morgonen köpte vi med oss Churros! Riktigt kul att prova å äta de i Spanien för å se om våra var godare. Å jag må fortfarande hålla vid att jag inte ätit godare än våra än! Självsäkert men totalt sant! ;)

Efter stranden gick vi och åt glass på heladerian som låg i närheten av vårt hotell. Man gatt ju njuta av glassen en sista gång innan vi åkte hem!
På kvällen körde vi en sista stormiddag. Begonas familj kom å så vi svenskar åt ihop allihopa! Så mysig kväll!

Långpromenad längs strandpromenaden och en av de godaste glassar jag någonsin provat. Alltså denna glass var verkligen helt jävla outstanding mot resten av all glass jag ätit förut! Så himla krämig och goo!
Sen gick vi ut å åt på kvällen och firade Tova som fyllt år!

Vi drog iväg ett gäng å åkte gokarts på förmiddagen. De var verkligen askul!! Banan var superstor å såå härligt att köra utomhus i solen!

Dagen efter festen tog jag å farmor som vanligt ett morgondopp i poolen som låg typ 5 meter från vårt rum. Supermysigt hotell där vi alla bodde runt poolen så vi umgicks ju allihop under hela resan!

Sen pillrade vi ner på stranden å var där till 4 på eftermiddagen, jag köpte med mig calamares upp som jag snacksade vid poolen. Så himla goda!
På eftermiddagen drack vi nån drink å umgicks ute i bungalowen vid poolen å några satt å lärde sog något spanskt kortspel, de gjorde vi nästan varje kväll. Sen blev de paellamiddag! De var mitt enda mat önskemål på resan! Är man i Spanien så måste man äta paella!!
Middagen började väl typ 9 som vanligt å sträcker sig till kanske 12. Då kommer efterrätten, så man hinner bli rätt mätt av alla tapas innan huvudrätten!

Här kommer ett gäng bilder för å sammanfatta resans höjdpunkt, bröllopsfesten!
Massa mat, stora feta nya spanska släkten å en jäkla massa dansande till despacito!
Verkligen en riktigt härlig kväll! Såå roligt att se hur deras festkultur är. Alla dansar stora som små, å alla tjejer med en vippa i handen! De har en riktigt häftig kultur!

Vilka härliga dagar vi hade! Första dagen gick vi ner till stranden allihop, sola, badade och umgicks i strandcaféet. Så såg egentligen majoriteten av dagarna ut!

Äntligen var vi framme med släkten i Spanien! Urban hämtade oss med en buss å så när vi var framme på hotellet så väntade en hink med champagne på kylning på rummet. Sen hade Begona och han förberett en strandväska med hattar å strandfiltar å saronger å grejer! Så gulligt!
När vi hade packat upp lite så vandrade vi ner på stranden. Där var de en supermysig strandbar där vi hängde en massa på dagarna! Där väntade många ur den nya spanska släkten! De var som man hade förväntat sig att de skulle va, de välkomnade oss som nu en del av familjen! Så roligt hur öppna å välkomnande de var!

Sen på kvällen så var de middag på en resturang på stranden! Middagarna började 8 å innehöll typ 11 rätter och sista rätten serverades typ 12! Så man gatt va riktigt hungrig!!

Kräftkalas nr 2 med mina brudar! Som jag har längtat efter att ses allihop igen! Vi ses sällan nu mera allihop eftersom att Elin flyttat men desto mysigare blir de å ses när vi väl kan. Sen att vi åt kräftor å allt gott annat till blev ju inte sämre!
Så mysigt!!!

Bössan har kommit å jag är sååå nöjd!
Å nu är hon inskjuten med, idag inköptes en komradio å så nu är jag riktogt redo för jakten! Bara nån dag lvar tills jag får ut å jaga också! Måste jobba nån dag nu men sen så! Den som väntar på nå gott brukar man ju säga!

Bilden överst är från skyttestigen för nån vecka sen som Sofie hängde med på! Riktigt kul med såna stigar!