FRIENDS, STOCKHOLM, TRAVELLING

Igår gick vi in till Gallerian och mötte upp min kusin, fikade och gick runt i några butiker på Gallerian.

Gick runt på stan och shoppade och bara njöt av Stockholmsluften.

På kvällen drog vi till en nattklubb min kusin tipsade om, Pure. Fritt inträde innan 23.30 om man anmälade sig via internet. Alla hade jättebra feelis och fötterna är sjuka av allt dansas, jag drack endast en drink eftersom jag inte egentligen tycker om alkohol mera. Men drinken var god!

Imorse gick vi ner och åt frukost och sen tillbaka upp till rummet för att fortsätta sova, blev ju en sen utekväll igår.

Idag har vi vandrat runt på Gamla stan och runt slottet hela dagen.

FOOD, VEGAN, FRIENDS, SHOPPING, TRAVELLING

Igår gick vi och utforskade vyerna på Södermalm, underbart fin utsikt över Stockholm. Tog en Fika på Hälsocafé bara två kvarter från oss och småshoppade lite reavaror i butikerna längs gatorna här. Sökte upp en restaurang och möttes av ett underbart bra veganskt utbud!! Feca heter den italienska restaurangen, jättebra service och väldigt god mat!! 5/5

Gick via Ica på hemvägen och sen kröp vi tilll sängs.
Har precis ätit frukost och ska småningom hoppa i duschen och göra oss klara för shopping och fika med min kusin!

FRIENDS, TRAVELLING

Pigga och glada steg vi upp när väckningen ringde imorse. Haha, nej. Pigga var vi inte efter att ha dansat till halv 4 inatt. Började med walls så hela dansgolvet hade as-roligt åt oss (tror vi bör öva på stegen lite), men roligast hade nog vi. Efter några wallsar bar fötterna oss vidare till dansogolvet riktat åt yngre människor, så där spenderades ytterligare två timmar. Landade i säng runt halv fyra och hade väckning 06.00, för iland var vi 6.30!

Vi var nog bland med dom allra sista ut från båten, och sen satt vi på terminalen en timme innan vi orkade traska in mot stan. Gick sen via 7eleven för att få i oss frukost och sen vidare mot hotellet. Har precis powernappat och nu ska vi röra oss på stan lite.

VARDAG, FAMILY, LOVE

Vaknade upp på ett toppenhumör brevid katten imorse, åt frukost med mamma och hade det mysigt. Runt 11 åkte jag till bäddavdelningen för att hälsa på moffa, satt och pratade med honom i nästan två timmar♡ #fuckcancer

Lunchade med mamma&mommo och umgicks en stund, sedan kramade jag hela familjen hejdå och körde iväg mot Åbo. Hoppas det är lite finare väder i Stockholm än vad det är här, annars kan jag garantera att mina vita Nike Air inte är vita längre när vi kommer hem, haha!

VARDAG

Idag steg jag upp lite innan klockan nio, åt en smoothiebowl och kollade lite Jocke&Jonna (är så beroende!!). Pratade med Sabina en stund i telefon och sen packade jag klart kappsäcken.
Runt 12 startade jag hem mot ön, chillade hemma och hos mommo en stund. Efter middagen plockade jag upp Sabina för att köra till Motonet i Salo efter lite bildelar, kvinnor på vift! Blev en riktigt roligt roadtrip. Har precis badat bastu och ätit sallad med familjen, ska snart lägga mig för att imorgon vakna med toppenhumör för då ska det umgås med släkten innan jag drar till Åbo och vidare till Stockholm!

Kram♡

FAMILY, LOVE

Min mamma är guld värd! Idag när jag kom hem, fick jag låna mammas bil när jag skulle hämta bror från skolan och lite hjälpmedel åt moffa från hvc. När jag och bror kom hem stod bordet dukat (som alltid) och mamma hade gjort vegansk mat åt mig!! Alltså halleluja, jag brukar inte vara kräsen här hemma för jag är tacksam att få hemlagad mat varje gång vare sig det är kött eller ej. Nu har mamma dessutom gjort soja-sallad till kvällsmat åt mig när hon har gjort kyckling-sallad åt resten av familjen. Att hon orkar vara så härlig när hon har massor som tynger ner henne just nu♡

Hela mitt liv har vi alltid ätit middag tillsammans hela familjen, och på helgar äter vi alla måltider tillsammans. Nu är jag ju inte så ofta hemma mera men när jag är det så håller vi fortfarande kvar den oskrivna regeln och äter så gott som varje måltid tillsammans. Family first♡

VARDAG

Hello från Fröken alltid i sista minuten. Som vanligt ligger jag efter i min planering, har fått allt gjort idag som borde göras förutom att prova ut och bestämma outfit för resan. Har inte packat klart heller, duktigt!
Imorgon klockan 12:00 bör allt vara klart för då ska jag starta hem till favoritön, lycka till!

Jaja, i alla fall har jag städat, bykt, diskat, lagat mat och varit på en länk i kylan. Usch vad jag längtar tills våren är här och man kan springa ordentligt!

However, att veta att lägenheten kommer vara i toppskick när jag kommer tillbaka från mitt äventyr är så skönt! Ser så framemot morgondagen när jag får starta hem till min familj, umgås med familjen och vännerna på ön, på onsdag ska jag luncha med mommo och sen startar jag till min human diary, sen sjutusan ska vi leva loppan♡

TILLBAKABLICKAR

Kolla ansiktena på dessa bilder... Jag skäms något fruktansvärt så här i efterhand med tanke på skillnaden.

Januari 2014 vs. Januari 2017

(Så kan jag ju tillägga att mina selfien inte är så fruktansvärt lyckade, speciellt inte den till vänster, haha)

VARDAG

Nu har jag semester, äntligen!
Har väntat på den här stunden så fruktansvärt länge, min första betalda semester. Har inga planer före onsdagen, då jag drar iväg till Sverige med min soulmate. Är så as-taggad att det är inte klokt. Längtar så fruktansvärt mycket!! FEM DYGN med min absoluta favoritperson♡ "She's my person"

Har precis städat lite och nu ska jag bara vila en stund. Senare blir det "kaffedejt".