Hej på er! Igår förmiddag åkte jag och Felix till Stockholm och därför hann jag inte uppdatera bloggen igår. Vi kom fram vid lunch och checkade in på vårt hotell. Därefter började vi med en lunch på Jensens och sedan avslutade dagen med shopping. På kvällen åt vi på Fridays men igår vart vi båda väldigt besvikna på maten.. Har alltid tyckt maten har varit väldigt bra där men igår var det inget vidare för någon av oss. Vi avslutade med en promenad längs strandvägen och sedan kollade vi på en film på hotellet som hette San Andreas.

Imorse startade vi dagen med en god och stor hotellfrukost! Sedan var det dags för shopping igen och jag hittade en hel del fynd på rean. Jag får visa mina inköp i ett annat inlägg framöver. Idag blev det lunch på Phils Burger som jag varmt kan rekommendera. På eftermiddagen åkte vi tillbaka mot Norrköping igen. Nu ska jag alldeles strax lägga mig för imorgon börjar jag jobba redan 7:15. Kram!

God morgon! Idag är det måndag vilket betyder att vi har en ny vecka framför oss. Nu sitter jag och äter frukost och det fick bli en smoothiebowl bestående av frysta hallon, fryst mango, mandelmjölk, banan toppat med färska bär, chiafrön och granola. Idag ska jag jobba mellan 9:30-18:30 så det blir en lång dag på jobbet. Direkt efter jobbet ska jag ut och äta på en restaurang som heter VILA för att fira en tjejkompis som fyllt år. Sedan åker jag direkt hem till Felix för imorgon förmiddag åker vi nämligen till Stockholm och ska bo på hotell. Ska bli så mysigt att spendera lite tid i Stockholm med honom. Nu får ni ha en bra dag!

• Filed under: Vardag

Igår kom jag hem från Kreta, Rethymnon som jag varit i tillsammans med Felix i en vecka. Det var första gången jag var på Kreta och stället vi var på hette Rethymnon. Jag blev positivt överraskad över stället då det fanns en hel del grejer som erbjöds. Först och främst en väldigt lång och fin sandstrand med flera aktiviteter om man är sugen på det. Vi bodde nära gamla stan och det var ett jättemysigt område med massor restauranger och små butiker att besöka.

Förra lördagen välkomnades vi med 39 graders värme när vi klev av planet. Under veckan har vi i princip bara solat och badat under dagarna. Började tyvärr veckan med att bränna mig då jag inte hade hunnit få någon grund alls innan resan. På kvällarna gick vi ut och åt och gick runt i de små gränderna fulla av butiker. Det känns nu skönt att vara hemma igen samtidigt som jag gärna hade stannat kvar i värmen några dagar till.

• Filed under: Resor

Hej och välkomna till min nystartade blogg! Egentligen är inte bloggen ny alls utan har haft den i flera år men jag fick en idée om att börja om på nytt. Jag hade samlat på mig så mycket gammalt arkiv och tyckte därför det kändes skönast med en nystart där jag tog bort allt gammalt.

Några av er kanske redan vet vem jag är eftersom jag sedan tidigare har bloggat lite smått i perioder. Jag heter i alla fall Emilia, född år 1999 och bor i staden Norrköping. Till hösten börjar jag mitt sista år på Kunskapsgymnasiet där jag läser ekonomi-juridik. Jag jobbar dessutom extra på ett konditori/café som heter Lindahls sedan ca 1 år tillbaka för att tjäna ihop extrapengar vid sidan av studierna. Utöver skolan och jobb så har jag en pojkvän sedan 2013 som heter Felix och honom spenderar jag mycket tid tillsammans med. Annars har jag ett stort intresse för träning, hälsa, resa, umgås med vänner och att inspirera andra människor. Ni kommer i bloggen få veta mer om mig och mitt liv under tidens gång. Jag kommer skriva både om min vardag, men även en hel del annat såsom resor, hälsa, tips m.m. Nu är jag sugen på att kicka igång på nytt och jag hoppas ni kommer stanna kvar här på bloggen.