God kväll!
Helgen går mot sitt slut och jag sitter kalasmätt efter en stor pizza och gårdagens godisrester. Denna helg har vi mest hängt hemma faktiskt. I fredags lagade vi god middag och sedan blev vi kvar vid bordet hela kvällen där vi spelade kort och drack vin fram tills sena natten. Vaknade upp alldeles för tidigt i lördags och startade dagen med en promenad innan Anton vaknade. Förmiddagen gick åt till att rensa garderoben och hela 7 proppfulla kassar fick åka i sopen... Höstshoppingen lockar alltså ännu mer nu!
​När rensningen blev tråkigt tog jag mig faktiskt iväg för 13 km intervaller. Så gick det med min vilohelg ;) Resten utav lördagen spenderades vid fotbollsplanen då Anton hade match och därefter åkte vi in till stan och åt middag innan vi gjorde en repris på fredagskvällen.

Nu börjar sängen kalla och jag ska få 20 minuters massage som jag vann på kortspelet haha. Vi hörs

Ni får några bilder ifrån det senste på Instagram ifrån sommaren.

​Hej på er!

Hur länge sedan var det inte som jag uppdaterade bloggen då? En hel sommar har gått sedan sist. Dessa månader flög förbi och det känns som att jag missade hela den svenska sommaren. Det gör mig dock ingenting för jag har varit ute på min absolut mest upplevelserika resa hittills, jag har varit i USA. Första veckan tillsammans med familj, deras vänner och pojkvänner i New Jersey och New York. Resten utav veckorna tillsammans med Anton i San Francisco, Los Angeles och Las Vegas. Jag kommer förmodligen göra ett inlägg med massa bilder ifrån resan så fort jag får in dem på datorn. Tyvärr slutade min kamera att fungera efter en vecka så därav har jag nästan bara mobilbilder.. Därför kommer det förmodligen bli en hel del mobilbilder nu ett tag tills jag får ordning på kameran.

Vad mer har jag hunnit göra i sommar då? Varit ett par dagar i Ludvika, i Göteborg för att se Bruce Springsteen, även Jönköping en sväng och sedan lite lite tid här hemma i Stockholm. Nu börjar det kännas som höst i luften, dock gör det mig ingenting då jag älskar alla våra årstider här i Sverige och jag tycker det är mysigt att få klä sig i varma kläder och tända ljus osv.

På träningsfronten så ägnar jag all min träning åt löpning. Jag har 3 veckor kvar till Stockholm halvmarathon och just nu känner jag mig i god form. Nu under den senaste veckan har jag fått till totalt 5,7 mil löpning faktiskt. Idag känns det dock i mina benhinnor så jag funderar faktiskt på en hel vilohelg och hoppas att de fungerar till nästa vecka. Jag testade ett pass i söndags där jag sprang 2,1 mil för att se så att jag hade psyket till så långt pass och visst hade jag det. Sprang på cirka 1 timme och 40 min (löpband) och jag klev av med mycket energi efteråt. En jäkla härlig känsla!

Oj så länge sedan jag var in på bloggen.. Bjuder på några instagrambilder och hoppas att jag hinner sätta mig vid datorn någon gång under veckan och försöka komma igång med bloggen igen :)

Denna lördag har varit så himla härlig. Dagen startade som alltid med en promenad följt av frukost. En snabb storstädning av lägenheten innan mamma och Kjelle kom förbi och hälsade på. Vi åkte iväg till Nynäshamn för en lunch i solen och en mjukglass till efterrätt. Mätta och belåtna tog vi oss vidare mot Dalarö och kikade runt på alla fina hus och utsikten.
När de åkte hemåt igen så gjorde jag och Anton oss i ordning för att åka mot stan för middag. Det blev en sallad och rosé för min del, så smarrigt. Vi hade några riktigt mysiga timmar tillsammans innan vi åkte hem igen. Nu orkar jag knappt hålla ögonen öppna längre.. Hörs imorgon med fler bilder ifrån de senaste dagarna.
Godnatt

Alltså jag tror inte ni förstår hur gott detta var. (Det var mycket godare än det ser ut)
Lax blandat med paprika, rödlök, spenat, citronsaft, citronpeppar, salt och svartpeppar. Serverade det tillsammans med bönpasta och haricort verts. Jag är extremt dålig på att få i mig fett så därför ska vi försöka få in mer lax till middagarna.

Imorse tog jag med mig frukosten till jobbet och kunde därför börja en halvtimme tidigare så jag kunde komma hem och hinna ut i solen. Vi tog en skön kvällspromenad innan middagen och nu ska vi kolla på OC innan vi ska sova. Jag har turen att få välja serie ikväll och då blir det självklart min favoritserie sen många många år tillbaka.

Imorgonbitti ringer klockan tidigt och jag tänkte faktiskt skippa morgonpromenaden och istället ta mig till jobbet till 07 så jag kan gå hem vid 16 så jag hinner till gymmet och springa innan vi hittar på något trevligt. Lite fredagskänsla redan imorgon eftersom det är röd dag på torsdag. Dock jobbar jag som vanligt på fredag men då får jag ju känna på fredagskänslan två gånger denna vecka, så härligt ju.

Hur god och somrig ser inte min frukost ut idag då? Kokoskvarg, flingor och jordgubbar.

​Godmorgon!

Vår dag startade med en timmes promenad i solen. Det var alltså 10 grader ute klockan 8, så himla härligt. Jag ska strax hoppa in i duschen och göra mig redo för denna söndag. Planen är att äta lunch någonstans och sedan vårshoppa. Igår kikade vi mest runt i butiker men idag ska det faktiskt shoppas också. Behöver uppdatera min garderob med lite ljusare kläder. Vi hörs senare

Fyra ifrån dagen
Hur fint är det inte med träden i Kungsträdgården? Tror nog hela Stockholm tar kort där varje år haha, men så rosa och fint ju. Är förövrigt besatt av Acaí, alltså det är såååå gott! Har ni inte testat det så måste ni faktiskt göra det.

HEJ PÅ ER!
Nu var det alldeles för länge sedan jag bloggade.. Men jag har inte riktigt haft något vettigt att skriva om då klockan ringer varje dag 04.50, jag går min timmes promenad, stressar iväg till jobbet, slutar 17 och åker oftast direkt och tränar, kommer hem äter middag och slocknar haha.. Min vardag är alltså inte jättekul att läsa om varje dag.

Idag har jag dock haft en helt fantastiskt härlig dag. Stockholm har bjudit på sol och dagen startade med en promenad tillsammans med Anton och Molly. Därefter tog vi oss in till stan för att kika i affärer, äta acaibowl och hänga i solen. Vi avslutade denna Valborg med en middag på Vapiano. God kycklingpasta och vin för min del och en pizza och öl till Anton. Nu ligger vi i sängen och ska slå på en film innan det är sovdags. Vi hörs

​Dagens lunch blev på ett ställe som hette H10. Jag åt kallrökt lax med quinoa (stavning?) och wasabidressing och Anton åt vegetarisk lasagne, supergott båda två. Solen har även kikat fram, dock är det kallt i luften tyvärr.. Nu ska vi packa ihop det sista på hotellet innan vi tar oss till båten.

​Godmorgon!
​Helgen börjar gå mot sitt slut, dock en riktigt bra sådan. Att dessutom vakna upp på ett hotell med en frukostbuffé framför sig gjorde inte saken värre. Vi startade dagen med en promenad på 55 minuter, dock blev det verkligen spöregn på vägen tillbaka.. En varm dusch senare så var det dags för frukost. Just nu ligger vi i sängen väldigt mätta och kollar på nyhetsmorgon med en kopp kaffe. Vi ska strax göra oss klara för en dag här i Visby innan båten går hemåt vid kl 16. Såg att solen skulle komma under förmiddagen så jag hoppas på lite värme.