Söndag 5 mars
Vi packade våra saker, gjorde oss i ordning för avfärd och chillade tills det var dags att lämna. Vi tog eftermiddagsferryn från Pramuka in till Jakarta igen. Inga döda kycklingar på ferryn denna gång, på vägen ut låg de en hel massa där på båten nämligen. Blääh!
Såfort vi kom till Jakarta skyndade vi oss till tågstationen, vi ville inte stanna där en minut mer än vad vi var tvungna. Vi köpte biljetter vidare till Bandung och behövde inte vänta superlänge innan tåget gick. Himlen var galet cool när vi skulle ombord på tåget. Ville man låta fantasin vadra såg det nästan ut som ett UFO som var påväg att landa haha. Tågresan var svinkall men vi hade snacks och varandras sällskap så i det stora hela gick timmarna bra. Synd bara att det var så sent för är övertygad om att utsikten från tåget hade varit alldeles otrolig. För trots att städerna i sig inte tycks komma att bli våra favoriter så är Java nog galet vackert.
Framme i Bandung hittade vi snart ett hostel passligt nära tågstationen. Trevligt ställe men inge andra människor här heller och inte tycks staden dra till sig många resenärer heller för när vi traskade runt i stan såg vi inte heller några.
I vårt rum hade vi egen dusch i rummet, shiit det var en första! För lyxhotellet hade ju såklart dusch på rummet men förutom det är detta typ första gången. Man blir så lycklig av dessa minimala saker när man inte är van med dem, känns som världens lyx fastän det är vardag hemma.

Awesome namn på vårt hotell.

Smakade blä men burken var ju fin i varje fall, haha.

Wow!

Supersöta rosa tåg har de här så det är ju alltid något haha.

Kallt som attan i tåget!

Man kan inte alltid fager, haha.

Lördag 4 mars
Vi hade planerat att sticka och snorkla men det var mulet och blåsigt så vi tänkte vänta och se med vädret. Vi hade tur för några timmar senare var vädret mycket bättre så vi stack iväg. Vi tog båten ut till tre olika ställen och jäklar vad kul det var.
Tillbaka några timmar senare var vi hur trötta om helst så v tog en nap igen. Vi måste ju utnyttja dn dödssköna sängen nu när vi äntligen har en sån! Efter nappen blev det fried rice med kyckling på hotellet. Så himla gott ännu trots att jag ätit det så sjukt många gånger de senaste månaderna, haha. På kvällen köpte vi chips och kollade tv med svindåligt sändning och film med bortklippta scener haha, skönt ändå.

Fredag 3 mars
Vi vaknade fem för att ta oss till hamnen varifrån båten till Pramuka skulle gå. Det var den mest stinkande och äckligaste hamnen jag någonsin varit med om. Tog båten ut till ön, en liten minimal ö. Framme på ön sökte vi ställe att bo på, där fanns inte många alternativ så vi fick ta in på lyxrum men de va inte dyrt heller precis och härligt med omväxling så vi blev ju nöjda med de få alternativen som fanns ändå haha. Vi valde dessutom att stanna flera nätter och fick på så vis priset prutat ytterligare.
På ön fanns nästan inga andra turister. Och inte en ända annan västerlänning. Killen som visade oss till hotellet sa att dit bara kommer västerlänningar några gånger per år. Ni kan ju föreställa er vilka blickar vi fick när vi gick runt där.
​Vi la alla saker i rummet och gick sen iväg för att hitta en strand. Vi hittade en liten en och tog en lång simtur. En stund på stranden och så traskade vi runt hela ön, den är ju inte så himla stor. Tillbaka på hotellet tog vi en nap i vår härliga sköna stora mjuka säng haha. ​Vaknade till en alldeles underbar solnedgången. Resten av kvällen åt vi billigaste maten vi hittade och mös.

Torsdag 2 mars
På morgonen gick vi till en minimart och köpte en hel massa frukt till frukost. Så himla gott. Resten av dagen traskade vi mest runt marknader bara. En av marknaderna var lite söt men hade inget vi var intresserade av precis. Restan vara bara strunt. Vi tänkte ändå att vi även skulle ge old town en chans. Vi såg typ en bro och det var allt innan vi var nöjda och ville inget hellre än att ge upp haha. Vi tog en Grab hem och bokade biljetter iväg till dagen innan. Vi gillar inte detta ställe, nej tack!

Mysigt när försäljerna sitter och jobbar på gatan utanför.

Leonie övertog min snap. Sötaste bruden!

Onsdag 1 mars
Vi vakade supertidigt och fick morgonmål fastän vi lämna för tidigt för at få det egentligen men de var supersnälla, hihi. Vi sku beställa en Grab men en taxichaufför övertalade oss att åka med honom istället haha och eftersom priset var nästan de samma gick vi med på det tillslut. Leonies flyg lyfte tidigare så taxichauffören insisterade på att bjuda på kaffe innan jag checkade in. Hade ju inget annat precis sam gick med på det. Lite småroligt var det ju men sen skyndade jag mig att säga hejdå och checka in. Flög till Jakarta där Leonie vänta på flygplatsen så sökte upp henne och så tåg vi bussen in till centrum och närmare hostelet vi tänkte gå till. VI hittade inte precis stället vi tänkte gå till men hottade ett annat som vi godkände och tog in på. Weird men ok ställe. Vi traskade sen runt en stund i området. Sjukt underligt ställe alltså, vi trivdes inte vidare bra här. När jag skulle skaffa simkort var de i varje fall supertrevliga och hjälpsamma men förutom de var allt och alla bara underliga.

Må ha dålig humor men jag tyckte denna var superkul för att vara på en flygplats i Malaysien.

I centrum hade de bambin gåendes runt de stora fina husen så tydligen är det nått de tycker är "fint".. Så underligt det också och synd om dem tyckte jag också.

Tisdag 28 februari
Vi hade ingen brådska upp idag heller, annat än till frukost förstås haha. Avnjöt sista morgonmålet här eftersom vi åker så tidigt iväg imorgon. Snackade med en kille från USA som dessutom har lev och spelat amerikansk fotboll i Finland i typ ett år. Allmänt härlig typ han också!
Vi spenderade dagen med att traska runt på marknader mestadels. Och kvällen blev det seriekollas.
Vi stack sen och äta med Taylor och Julian. Taylor är killen från USA och Julian är från Nederländerna. Så awesome typer, vi hade så himla kul haha! Vill än en gång fanimej inte lämna. Man vill liksom inte det när man hittar riktigt superhärliga filurer juh!

Måndag 27 februari
Vi tog oss igen en liten sovmorgon innan vi drog iväg på dagens äventyr. Vi hade bestämt oss för att åka till The Blue Masque som ligger en bra bit utanför stan så först fick vi ta tåget en bit innan vi hoppade på en buss som också tog hur länge som helst för att komma fram till moskén. Superkul att åka dit och båda åka och gå runt lite för att se lite av förorten också. Så fastän det tog en massa tid att komma dit och tillbaka var det så värt det, dessutom hade vi ju inte precis bråttom heller haha. På väg tillbaka gick vi förbi Central Market så vi kunde inte låta bli att gå in men kollade bara lite grann denna gång.
När vi sen var tillbaka hade klockan redan hunnit bli rätt mycket så kvällen spenderade vi igen en gång bara med de härliga typerna i hostelet. Såå fina!

För att komma till tåget gick förbi The National Masque också. Med view över tre av favvobyggnaderna här.

Söndag 26 februari
Vädret var himla mulet och trist så vi dedikerade förmiddagen med att gå till Times Square för shopping. Lyckades som tur hålla mig från att köpa hur mycket som helst men ett par toppar fick följa med bara för jag är trött på att ha burit samma i över två månader så blev lite ombyte nu. Prata i telefon med Adrián också en stund medan vi gick där tills Leonie blev uttråkad och ville ha mitt sällskap igen haha.
När vi gick tillbaka från shoppingen regnade det lite men några timmar senare öste det ner alldeles otroligt. Sprang bara till en minimrt runt hörnet och när jag var tillbaka var jag så våt som om jag just kommit ur duschen haha. Regnet gav inte upp på resten av kvällen så i lämnade inte hostelet något mer. Vi chillade bara med alla de andra istället. De ordnades "family night" också senare så vi beställde massa pizzor och spela sen kortspel och snackade. Så himla kul filurer. Det blev lite mer prat i dormen sen med en av killarna som hade varit ute, helhärlig han också! Sen somnade vi bra kan jag lova.

​Missade förresten detta ställe när jag kom från Langkawi. Det harmade eftersom jag var bara några hundra meter bort men tur så anlände jag på dagen så missade bara chansen att se den som i andra bilden och den är ju verkligen inte nära så vacker som på kvällen haha. Tänk vad lite ljus kan göra, galet vackert juh!

Lördag 25 februari
Jag fick mig en ordentlig sovmorgon eftersom Leonie gick och så saker jag redan sett. Jag var ju här några veckor sen redan. Klockan två hade vi bestämt meet up i Bird Parken, dit var jag inte förra gången så tänkte jag kan gå med nu istället. Rätt kul men inte väldigt speciellt. Helt okej alltså och denna park är också världens största park med frigående fåglar. Alltså man går in i en megastor bur där de flesta fåglarna går och flyger runt fritt vilket ju gör att stället känns lite bättre allmänt också. Efter alla fåglarna gick vi över till Orchid Park för en picnic. Supermysigt att sitta där i gräset och prata.
På vägen hem gick vi via central market och hittade bland annat en liten present till en av mina vänner. Var så himla passande så var tvungen att passa på att köpa. Tillbaka på hostelet blev de bara hangout med alla de andra härliga och så åt vi tillsammans på restaurangen utanför. Efter maten gick vi och en fransman som bor i samma dorm som vi iväg ut på en drink. Vi valde en med ladies night självfallet eftersom här alltid tycks finnas en och annan med det erbjudandet varje kväll haha. En gratis drink senare gick vi dock bara tillbaka hem för att sova så inget storfestas.

Denna hackade till mig i huvudet när den tyckte jag var för nära hahaha! Inga vänner vi inte tyckte hon!

Damn var strutsar är enorma alltså..

​På kvällen fick jag också bilder skickade av Pernilla från firmafesten. Mina små skruttar!

Fredag 24 februari
När vi vaknade packade vi ihop våra saker och gick till stället där bussen skulle komma. Vi åt morgonmål med de andra och sa sen hejdå innan vi var tvungna att hoppa på bussen. Jerantut tog första bussen oss till, där fick vi sen byta buss till nästa buss som tog oss hela vägen till Kuala Lumpur. Resan gick bra och snart var vi i KL. På min begäran tog vi oss till KL Dorms för att checka in. Det kändes sjukt bra att vara tillbaka för jag gillar verkligen det hostelet. Vi träffade genast trevliga typer som vi lurade med oss för att gå iväg till Foodstreet för mat. Vi chillade sen allihopa på hostelet. Vi skulle ah fruits and friends hade vi tänkt och jovisst blev det ju så men planen var ju egentligen Friends som i serien men istället blev det bara massa snack men det var friends det också så visst följde vi ändå vår plan på sätt och vis.