Kl 12.00 gav sig den första bussen av, vi har varit här i en månad och nu får vi en city tour.

Vi stannade på Horor pack som är en utkicksplats. Bredvid Clara till vänster är helikopterplattan. Den ska vi också åka upp och kolla på men det kunde vi inte göra idag. När vi stod där och vår busschaufför pratade om de olika byggnaderna kom det hemlösa små barn, de hade plastflaskor i ärmarna som de luktade på, i plastflaskorna hade de sprutat in lim. Vi fick inte ge dem något för då skulle de bara köpa mer lim.

Här kör vi downtown på vägen Moi Avenue döpt efter den andra presidenten, man får vara försiktig när man går här även lokalbefolkningen måste vara försiktig det är så pass mycket rån.

När vi kom hem kände vi att vi behövde plugga så vi satte oss vid polen och gjorde det.

Jag Hilda och Clara startade våran morgon med att göra amerikanska pannkakor med några av de äggen vi hade kvar efter att vi bakade i torsdags. De blev väldigt gott. Nu i Helgen är ungefär halva internatet borta på camping i Hells Gate som vi andra var förra veckan.

kl.10:00 åkte vi iväg mot elefanterna och sedan girafferna.

När vi kom fram till elefanterna var det redan ganska mycket folk där så vi kanske inte fick de bästa platserna men helt okej. Kl.11:00 började en kille berätta vad de olika elefanterna hette och hur de hittades (de flesta hittades helt ensamma och fastnat i något dike).

Efter elefanterna hoppade vi in i bussen igen och när vi kom fram så vi girafferna på direkten. Man fick små pellets att mata girafferna med. Om man ville kunde man stoppa en pellets mellan läpparna och låta dem slicka upp den, då gällde det bara att välja en stor pellets.

Girafferna var väldigt gulliga speciellt de som var lite mindre.

Efter alla djur åkte vi till ett stort mal som heter The Hubb, där åt vi sushi och handlade lite på mataffären. The Hub var verkligen jättestort jämfört med de andra malen här i Nairobi. Det fanns flera restauranger, karuseller och mycket mer...

Vi var ganska utmatande efter alla utflykter men på bilden ser ni hatten som både jag och Clara köpte på Elefant barnhemmet. :)

I torsdags var jag, Clara och Hilda så himla sugna på kladdkaka att vi drog till Junction och köpte ingredienser. Det blev verkligen supergott. De vita plupparna är vit choklad :P.

Nu har det blivit olagligt med plastpåsar i Kenya, man kan behöva böta 4 miljoner shilling eller hamna i fängelset. Så nu ser det ut såhär när man handlar får man en kartonglåda istället.

Igår kände jag och Clara att det var dags att prova på nagelsalongen på Junction som flera på internatet har provat på. Det var sjukt skönt vi satt i massagestolar och fick våra tå och fingernaglar fixade.

Efter att ha fixat naglarna åt vi på Artcaffe, vilket är ett lunch/fika ställe på Juncton. Jag tog en Halloumisallad och Clara en svamppasta.

Efter helgen i Hells gate var vi så utmatande, kilen på bilden somnade medan hon bloggade.

När vi var på Junction ville Clara ta hål i öronen, det var så pass billigt (kostade ändas 50kr) så jag bestämde mig för att ta två nya bredvid mina gamla.

I måndags var första fotbollsträningen det var jättekul, dock var jag en av de sämsta men vilket bara innebär att jag kommer vara den som utvecklas mest. I tisdags var det dags för första riktiga dans träningen det var också väldigt kul och våran instruktör säger hela tiden "Have fun and smile" vilket gör det ännu roligare. Idag var det första taekwondo träningen, förra veckan när vi provade på tycker inte jag att det var så jobbigt. Men nu idag var det faktiskt riktigt jobbigt och det känns riktigt bra efteråt, jag kommer nog ha träningsvärk imorgon även om jag stretchat.

Nu under läxis har jag pluggat lite och just nu sitter jag och bloggar, ses snart bye bye....

Igår bitti kl 08:00 skulle vi lämna våra väskor för att åka till nationalparken Hells gate.

Busresan tog 2,5 h men det kändes mycket kortare.

Efter typ halva vägen stannade vi vid en utkiksplats för toapaus och bilder.

När vi kom fram var det första vi gjorde att bära ned packningen från busstaket, sedan var det tid för att resa upp tälten. Det gick väldigt bra och när vi hade kommit fram var det väldigt varmt.

Efter tältbyggandet gick vi en promenad för att kolla på lite djur, vi såg zebror, bufflar och vårtsvin (vi hörde hyenor på natten men såg inga).

När vi kom tillbaka till campingen var det mitt och några andras uppdrag att laga middag. Till middag serverades wokade grönsaker och kött, efterrätt blev ananas och pinbröd.

Idag gick jag och några andra tjejer upp kl06:00 för att kolla på soluppgången.

På dagen åkte vi och kollade på ruiner, på bilden testade jag och klättra istället för att ta av mig skorna och gå i vattnet. Men blev dock blöt om mina fötter längre fram ändå.

Det här var slutet på turen när vi äntligen hade klättrat upp efter att ha gått nere i ruinerna.

Här är Emelie som blev målad som en Masai utav en Masaiguide.

Nu var turen slut och jag sov det mesta på bussresan hem.

Kl.21:00 på kvällarna är det kvällsfika och igårkväll gick vi upp till elevköket och gjorde varma mackor i våffeljärn, mums mums.

Vi lyfte upp och hälsade på sköldpaddorna hakuna och matata, men de såg så uttorkade ut att Kilen gav dem vatten från hennes vattenflaska.

Vi har ju ett avokadoträd på skolområdet och äntligen igår fick Clara ner en avokado, den var ganska besk och inte så god. Men det var en kul grej ändå.

Igår provade jag på lite afrikansk dans det var ganska svårt men jättekul, jag tror jag ska börja med det. På bilden är det instruktörerna som dansar mot varandra.

Sedan blev det lite plugg, även om vi inte fått så mycket läxor så kan man alltid plugga.

Idag provade vi på taekwondo det var också jättekul, men jag råkade sparka den ena instruktören på handen istället för på kudden. Men det var så kul och bra träning att jag tror att jag ska börja på det med.

Här visar Hanna och Kilen lite hur vi dansade afrikans dans.

Det var allt för idag och igår.

Vi började söndagen med Brunch, sol och bad.

Sedan drog vi till ett köpcentrum som heter Ya ya. Det var kul eftersom de hade hade ganska mycket snacks. Det fanns också en Masai marknad där, men köpte inget.

Det finns ett avokado träd på skolans område och vi var så sugna på det att vi försökte ta ner en. Men vi misslyckades pga att de inte var tillräckligt mogna.

Vi tränade idag igen, nu är bara träningsvärken värre så kanske tar det lite lugnt med träningen imorgon. Efter träningen var det dags för filmmys.

Hej hej! Idag hade vi aktivitetsdag vilket innebär att man delas in i lag och tävlar i olika grenar. Mitt lag vann inte men vi gjorde vårt bästa och kämpade på. På bilden kör vi kubbstaffet sjukt jobbigt.

Efter det var det hamburgare och/eller korv ni ser ett exempel på en vegetarisk hamburgare som Hilda åt :p.

En glad Kilen på Junction :D.

Engla :).

Clara

På Juntion åt vi frozen yoghurt, det var så gott och ganska billigt gemfört med priserna hemma Sverige.

Efter allt glassätande bestämde vi oss för att träna när vi kom tillbaka till internatet. På bilden är Clara och Engla

Hanna och Clara i bakgrunden.

Engla, Clara och Kilen

Sedan duschade vi och hoppade ner i polen för att svalka oss. Nu lider jag av ganska mycket träningsvärk men men sånt är livet :).

Vi slutade så pass tidigt idag att vi på internatet solade efter skolan (jag brände mig inte). Sedan var det middag och efter det tränade jag Hanna, Clara k, Engla och Clara som ni ser på bilden hon var så snabb att bilden blev suddig. Och jag körde faktiskt tennis för första gången jippi :). Efter träningen myste vi och Hilda utanför Zebra. Det ser ni på bilden med Engla. :p

Tjo tjo!
Igår kom vi fram till internaten typ kl 01:00, idag har vi typ inte gjort något bara tagit foto och varit på junction som ni ser på andra bilden. Första bilden är bild på internatet och Poolen. Mitt rum ligger inte riktigt där så tar foto på det så fort jag har packat upp.