I helgen befann jag mig i vårt sommartorp (eller snarare farmor och farfars) med familjen. Åt gott, drack gott, hade femkamp, skrattade, pratade och bara myste. Tyvärr blev det inget dopp i sjön för vädret bestämde sig för att pendla mellan regn och solsken ungefär hela tiden. Därav försvann lusten för bad.

Jag har nu i stort sett semester (med undantag för denna helg då jag ska jobba) fram tills dess att jag flyttar till Umeå (!!!!!) för att börja plugga till personalvetare. Det känns helt sjukt. Svinkul och otroligt läskigt på samma gång. Jag kommer bo i det riktiga Norrland och en bra bit hemifrån. Det är så mycket att fixa med just nu att jag knappt hunnit smälta att jag faktiskt kommer flytta inom 3 veckor. Bara jag har nånstans att bo första skoldagen är jag glad och det är en rätt svår ekvation att lösa för tillfället. Men allt löser ju sig till slut, sägs det ja...

Ny t-shirt och örhängen, Weekday / Jeansshorts, Levi's vintage / Solisar, Ray ban /

Jag börjar förstå Maria Montazamis kärlek till tassels då dessa ovan börjar bli mina nya favoritörhängen.

Örhängen, H&M / Skjorta, BikBok / Klänning över, Zara /

Det är så mycket just nu. Jobbar som en tok, försöker hinna med att träffa alla älskade människor som finns i mitt liv samt njuta av svenska sommaren, sover för lite (pga det tidigarenämnda så jag ska hinna med det) försöker samtidigt stressa ner och försöker intala mig att hösten löser sig. Det är nämligen så att plugg och en flytt väntar och det ska bli så roligt och spännande. Men fram tills dess att allt är klart är det lite jobbigt. Mitt kontrolllfreakiga jag har lite svårt att hantera situationen men jag jobbar på det. Träning och en del samtal med stöttande personer verkar vara två bra nycklar dock!

I torsdags var jag på middag hos mamma och bar en ny favoritklänning från Gina tillsammans med örhängen från förr (så kul när en fyndar i sin egen garderob, eller i detta fall i en låda), halsband från Jane Koenig, Ray bans och Converse.

Dessa bilder säger verkligen mer än ord. Hvar ❤️

I onsdags när vi var ute på cykeltur såg jag ut såhär iförd baddräkt och Pias sköna plisserade byxor (som jag bott i senaste dagarna hehe). Efter fyra dygn på mitt älskade Öland är jag i skrivande stund påväg därifrån. Blev bara en snabbvisit denna sommar men bättre det än ingen alls. Det har regnat en hel del men det har inte gjort något. Jag har legat inne i soffan framför brasan och läst, åkt på loppisrunda med pappa och Pia (fyndade en sååå fin spegel från 50-talet), gått promenader samt sprungit längs havet, blivit bortskämd med god mat och vin och bara myst. DET är semester om nåt va?

Strax före tre är jag framme i huvudstan och ett dygn med mina fina tjejer väntar. Hotellnatt, middag ute (och kanske dans!) och catch up. Än är inte semestern slut!

Baddräkt, Asos / Plisserade byxor, Pias / Solglasögon, Ray Ban / Scarf i håret, Second hand / Skor, Converse /

Hann bara vara hemma en dag innan jag igår åkte ner till stugan och mitt älskade Öland. Semester, vill inte att du ska ta slut. Blev serverad jordgubbstårta á la farfar igår när jag kom fram och idag har jag varit ute på cykeltur med pappa, Pia och farbror. Ikväll åt vi grillat och drack vin, sen såg vi, liksom igår, solen gå ner och det är alltid lika vackert.

Blus, vintage / Jeanskjol och örhängen, H&M /

Kameran var med på resan, jag har en del att visa er, och här kommer ett gäng från de första dagarna. Har haft en underbar vecka tillsammans med Julia. Hvar alltså ❤️Havet som gick i starkt turkost och blått. 30 grader och molnfritt varje dag. Lata dagar på stranden där vi varvade läsning med kalla dopp i det blå. När solen blev för varm satte vi oss i skuggan och åt lunch. Sena eftermiddagar/kvällar på balkongen där vi njöt av vår fina utsikt över staden samt havet och sipprade på ett glas vin. Såg solen gå ner och färga himlen rosa. Skratt i massor med en bästa vän. Livet, du kan vara så fint.

Igår fyllde jag 22 och bar min nya röda baddräkt. Baddräkt gör att en känner sig extra snygg, jag måste bära det oftare. Vi lapade sol och tog en del dopp i detta magiskt fina vatten på dagen, skålade i prosecco och hade såklart jordgubbar till på vår balkong, åt lamm och drack rödvin på en fin restaurang, dansade på ett för litet dansgolv och gick hem genom gränder när natt var påväg till morgon. Om jag hade en bra födelsedag? Om!

Idag är det midsommarafton och det är ännu en favoritdag. Firar inte på tradionellt vis med sill och nubbe men jag tror inte det kommer gå någon nöd på oss. Ligger just nu på ännu en ny klippa på en närliggande ö, himlen är klarblå och termometern visar närmare 30 grader. Sill och nubbe väntar i Sverige, en annan dag. Sån lycka att sommaren bara börjat.

Baddräkt, Asos / Solglasögon, Ray ban /

Lite såhär har våra två senaste dagar sett ut här på Hvar: vackra vyer (första bilden är tagen från vår balkong, vi hyr en lägenhet via airnb och har nog stans finaste utsikt över havet och staden), bad, läsning, nåt glas vin då och då och skratt. Hon är ju rätt så jättebra min bästis. Vi njuter i fulla drag med andra ord och är så glada att vi valde att åka just hit. Imorgon fyller jag dessutom 22 år!

I fredags gick jag på efterlängtad semester och firade in den på bästa sätt med Håkan tillsammans med bästa vänner och familj. Dans i massor, non stop allsång, skratt, en del tårar och så mycket kärlek. Går aldrig besviken hem från en konsert med den mannen på scen.

Befinner mig just nu i ett paradis tillsammans med Julia. Igår åkte vi till Hvar och blir här en vecka. Återkommer med bilder! Nu ska jag hoppa in i duschen och sen smörja in mig med aloe vera, nån har bränt sig lite hehe.

Jag hade på mig ny topp från Gina, body under från H&M, byxor Second hand och Converse.