Det dåliga vädret håller i sig trotts att det är något bättre idag. I två dagar nu har vi bara legat inne och sett på film (därför bara några snabba snaps). Vi bunkrade upp med massa godsaker för att känna att vi skulle överleva åskvädret som varit.

Idag bokade vi om våran resa till flygplatsen. Vi skulle egentligen ta båten härifrån den 7:de för att sedan ta flyget till Kuala Lumpur samma dag. Men med tanke på vädret och att vi inte riktigt trivs där vi bor (Hacienda) så blir det att vi lämnar Koh phangan en dag tidigare.

Idag blev det iallafall en promenad i detta pms väder med både spöregn och solsken. Men det var skönt att röra på sig lite. Men nu längtar vi till storstad, födelsedagar och Kuala Lumpur, Malaysia!

Beach day
Lemonade

Nu har vi lämnat vårt älskade Koh Tao. Det var så lugnt och skönt på det senaste stället vi bodde på och vi njöt verkligen. Idag tog vi båten över till grann ön Koh phangan. Än så länge har inget imponerat på oss men kan bero på att det är pissväder här. Vi stannar ju i några dagar till så vi få se om våra åsikter hinner ändras. Ikväll har vi bara myskväll med film. Kram.

Vi har verkligen inte gjort ett piss idag. När vi vaknade gick vi och åt frukost, sen bestämde vi att vi skulle snorkla vid Shark Island. Vi hade packat väskan och skulle gå, precis utanför dörren stannade båda upp, kollade på varann och bä nää vad jobbigt... haha. Få se om det blir imorgon istället.

Just nu njuter jag bara av solnedgången och ser framemot att bara få gå och lägga mig i sängen. Kramar från Koh Tao <3

När vi kom hit så gick vi förbi ett litet café som hette Big Bite som verkligen såg trevligt ut. Så idag bestämde vi oss för att ta oss dit och pröva deras Smoothie Bowls till frukost. Jag tog en med blandade frukter medan Wilma tog sin med mango. Dom var faktiskt himla fräscha. Vi hade bestämt att vi även idag skulle bara ta det lugnt, så när vi kom tillbaka tog vi våran handduk för att lägga oss på stranden. Problemet var att stranden var borta haha, tidsvatten... Men vi klarade oss ganska bra ändå med varsin bok i handen.

Idag har vi bara tagit det lugnt, legat och solat. Vi tog en liten promenad runt området som vi bor vid. En hel del branta backar kan jag garantera, men det kan behövas efter att man bara legat och inte gjort någonting. Nu ikväll satte vi oss på en restaurang, åt gott och surrade en massa, supermysigt! Vi har även bokat båt till Koh Phangan tills på onsdag där vi tänker stanna några dagar innan vi tar oss till Malaysia. Puss och kram <3

Nangyuan Island
Big fish

Igår blev det en dagsutflykt till Koh Nangyuan. En super mysig liten ö. Eftersom det är en privat ö så var allt lite dyrare där, man fick heller inte ta med sig eget vatten över, så vi bestämde oss för att åka tillbaka lite tidigare än tänkt för att käka lite lunch. Vi satte oss ner för att googla fram några hotell/hostels och hittade Big fish på södra delen av Koh tao som lät helt ok. Väl framme tänkte vi att vi skulle försöka hitta ett billigare boende men vi gick tillbaka för att fråga om vi fick se rummen. Och gud vad vi ångra att vi ens tvekade. Det är ett stort och fint rum med toa och dusch. Vi har även en liten balkong med havsutsikt och det är bara huuur fint som helst här! Ett superlugnt område med lite folk. Så imorgon ska vi bara ta det lugnt och ha det!

Big blue
Night in Koh Tao

Igår fick jag alltså dyka i havet för första gången. Wow säger jag bara. Inte alls som jag föreställt mig, så mycket bättre. Jag har tidigare frågat mig själv om det verkligen är något för mig, dykning. Men jo jag tror det och jag tycker alla bör pröva!

På Big blue diving där jag nu idag har tagit mitt dykcertifikat är dom väldigt vänliga. Dom pratar väldigt bra engelska och har instruktörer från flera olika länder. Jag hade en instruktör från Sverige vilket var skönt då jag kunde ställa frågor på svenska eftersom jag suger på engelska. Men alla genomgångar var ändå på engelska för vi hade en tjej i vår grupp som inte var svensk. Det är jättefräscht och dom har mysiga små rum och gemensamma duschar och toaletter.

Den här kursen har varit bland det jobbigaste men ändå bland det roligaste jag gjort. Det som var extremt jobbigt var att jag inte hade sovit något dygnet innan och att jag varje gång var tvungen att äta frukost och lunch på fem minuter för att hinna. Det var långa och intensiva dagar med enbart plugg på kvällarna så har inte hunnit med ett inlägg tidigare. Men nu har jag det! Och jag ångrar inget.

Imorgon drar vi vidare till den södra delen av ön. Det ska bli kul att se hur det ser ut där. Men nu ska jag sova bort min huvudvärk! Godnatt från Koh Tao.

Dom senaste dagarna har bestått av mycket resande och lite sömn. Jag kan inte ens säga vilken dag det är utan att kolla haha. Men vi kom iallafall till Koh Tao i går. När vi anlände bestämde vi oss för att ta några dagar och bara relaxa för att få ta igen sömnen. Men så blev det inte för mig haha. Vi åkte till Big blue diving för att bara kolla in stället men det slutade att jag skrev in mig redan då. Så kursen började samma dag med två timmars introduktion. Asså jag har aldrig i mitt liv varit så trött! Jag håll bokstavligen på att somna varje gång jag blinkade. Idag har jag fått dykt i poolen för första gången vilken var väldigt speciellt, att andas under vatten. Men sjukt cool! Längtar tills imorgon när jag får dyka i havet för första gången. Men nu, godnatt! <3

Bangkok

Vilken första dag vi har haft. Flygningen gick jättebra, vi hann att mata oss igenom tre filmer och spela lite spel på displayen som satt fast på baksidan av ryggstödet framför oss. Det ända som har gett oss en smäll på grund av flygningen är klockan. Vi är sex timmar före och vi har inte sovit sedan vid 8:00 på morgonen svensk tid. Alltså har vi varit vaken i över ett dygn och är rejält trötta just nu. Trotts det har vi hunnit med mer än planerat idag. Vi tänkte väl mest strosa runt och kolla på marknaden. Men vi gick in i ett tempel med Buddha som var helt gratis för alla just idag. Det visade sig att det var någon stor händelse runt just budddla idag. Så vi drog på äventyr. Det blev tre korta stopp som slutade med att vi fick gå tillbaka då tuktuk chauffören lämnat oss haha. Men för oss gjorde det inget då det var nära. Nu ska vi snart ta oss ut för att leta lite käk igen! Kram!