View tracker

Jag har klippt av mig håret!

I fredags gjorde jag en sak som jag för ett halv år sedan aldrig hade trott, jag har klipp av håret till en axellåg längd. Jag har haft samma frisyr hur länga som helst, mittbena och håret långt nedanför brösten. Visst har det varit fint men mitt lata jag orkar inte fixa håret och då hänger det bara rakt ner. Jag kände att jag var redo för en förändring och fick för mig att ha en korthårig frisyr. Om jag är nöjd? JA! jag är supernöjd, det känns tufft och enkelt på samma gång!

Jag var lite nojig i början, men sen tänkte jag: "det är faktiskt bara hår, om du blir missnöjd växer det ut". Jag testade och blev supernöjd, tusentack till Clip i Umeå, rekommenderar starkt!

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

View tracker

Tre snabba bilder från halloween!

Jag var faktiskt riktigt kass på att ta bilder när jag var hemma i Jokkmokk under halloween helgen. Jag spenderade fredagkvällen med David, Lördag med kompisar och halloweenfest och resten av veckan med familjen. Att komma till Jokkmokk och bort från vardagen i Umeå ett tag, har känt mig lite less på att plugga konstant. Träningen har också gått dåligt så att få en paus därifrån var också nyttigt för nu har jag ny motivation till både plugg och träning. 

Kickstartade träningen igår faktiskt och har kört två hårda pass två dagar i rad och det känns i kroppen nu, haha! Imorgon får det därför bli vilodag med en del plugg, fast det känns bra nu när tentan är bortgjord och vi kan endast fokusera på köksdriften!

Nu ska jag mysa med mitt hjärta som äntligen är hemma! 

Likes

Comments

View tracker

Hej på er!

Det har varit paus ett tag här och det har funnits några anledningar. Jag har varit hemma i Jokkmokk och plugget har varit stressigt, sedan har min motivation varit ganska låg och det gäller det mesta. Min motivation tills träningen har varit superlåg och jag har inte tränat på mer än en vecka... Men jag har inte känt för att träna så jag kanske behövde en paus!

Såhär såg iallafall min morgon ut, en god frukost i mina underbart sköna nya pyjamasbyxor, 149kr på H&M. Efter detta fortsatte jag min storstädning, eftersom jag har haft en pluggfri helg har jag städat lägenheten. Jag har gjort en riktigt grundstädning och det har tagit 10 - 12h totalt (?!?!), haha så jag är ganska trött nu. Ikväll kommer även mitt hjärta hem!! Han har varit borta och jobbat i en månad och nu ska han äntligen hem!

Så ska laga lite middag till honom strax och sedan ska jag göra mig klar för träning!

Likes

Comments

Här har det ekat några dagar!

Den största anledningen till det är min motivationsbrist som jag har just nu. Jag har ingen inspiration till varken träning, bloggen, instagram, matlagning, ja till och med till min klädstil. Sedan är jag så pressad i skolan just nu så jag vet inte vart jag ska ta vägen, tentan närmar sig och jag hittar ingen tid till att plugga för vi har så mycket grupparbeten som ska förberedas. Jag har gått med magont och ångest hela veckan och känns mig allmänt nere, vilket också påverkar inspirationen till att ta fina bilder.

I helgen ska jag hem till Jokkmokk vilket jag tror är väl behövt. Jag kommer nog inte blogga då heller och får istället hoppas att motivationen kommer tillbaka efter en helg med familjen!

Jag tror alla har sånna här perioder och jag tycker det är okej! Man behöver inte alltid vara på topp, att ha en svacka kommer inte påverka vart jag hamnar om 10 år. Jag tror att hur jag känner nu hänger ihop med min prestationsångest. Tidigare har jag nämnt att jag alltid vill ge 100% i allt jag gör, vilket jag inte hinner med nu när det är så mycket jag ska prestera i. Då tror jag att det är bäst för mig att släppa pressen och bara umgås med nära och kära en helg!


Likes

Comments

Så här började jag min dag!

Sitter just nu i receptionen i badmintonhallen, har absolut ingenting att göra så tänkte att jag kunde kika in med ett inlägg.

Jag har testat en ny taktik i helgen. Jag har faktiskt klivit upp vid 7 utan alarm. Ni vet hur man (eller iallafall jag) älskar snooza och sova ut på helger. Man drar sig en kvart längre hela tiden och sommar om några gånger, detta blir jag iallafall väldigt trött och seg av och tänkte därför att jag kliver upp första gången jag vaknar. Så jag ställde ett larm ifall jag skulle sova för länge, men jag vaknade av mig själv vid 7 och klev upp!

Det underbara med detta har varit att jag faktiskt har varit pigg, hunnit med väldigt mycket och kunnat ha riktigt lugna och mysiga mornar. Vem vill ha det?

Detta är någonting jag kommer använda mig av framöver, för jag har haft en helt annan känsla på dessa två mornar!

Likes

Comments

/ 1 Här / 2 Här / 3 Här

I veckan kände jag att vädret börjar bli lite för kallt för min bomberjacka och att det börjar bli dags att hitta en varmare höstjacka. Höstjackor tycker jag är det svåraste att hitta, oftast är det kappor som gäller som förövrigt är så snygga. Men dom flesta känns för sofistikerade för mig eller är alldeles för långa då jag är kort. Jag har sprungit runt på stan för att hitta en som passar utan resultat, men igår när jag kikade in på Nelly hittade jag en massa godingar (förhoppningsvis) man vet ju aldrig när man beställer!

Klickade iallafall dessa tre ovan för att prova så får jag se vilken(ka) det blir haha. Det följde även med lita andra gobitar från rean som ett par byxor och ryggsäckar, man måste ju passa på!

Likes

Comments

Jag har varit intresserad av mat och träning i snart 5 - 6 år och har flängt fram och tillbaka mellan olika trender och "livsstilar", hittar inte rätt ord haha. Men jag menar att jag har ätit och tränat på många olika sätt och har börjat landa i vad som fungerar bäst för mig. Självklart är allt inte hugget i sten eftersom att träning och kosttrender alltid förändras och man testar nya saker. MEN till saken nu jag tänkte iallafall dela med mig av några av mina egna tumregler som har varit med ett tag och som fungerar bra för mig!

1. Ät frukt/grönsaker till varje måltid. Jag äter 90% av alla gånger frukt/grönsaker till mina måltider, det är superlätt. Lägg till en frukt/bär till frukost, kokta grönsaker, spenat, ruccola, sallad till lunch/middag. Ät 1 frukt till ditt mellanmål, lätt att packa ner och ta med också!

2. Spara inte allt till helgen. Här menar jag inte att man ska äta chips och godis varje dag. Men det jag menar är att om jag sparar allt gott till helgerna vräker jag i mig då. Detta fungerar inte för mig och jag unnar mig nån bit choklad på veckokvällarna om jag känner för det, dricker en latte och fikar här och där, köper hem lite naturgodis etc. Det som är viktigt här som alltid är att begränsa mängderna, jag vräker aldrig i mig utan äter små mängder på veckorna, men det hjälper mig att hålla intaget av sötsaker nere på helger!

3. Ät alltid frukost. Har skrivit detta tidigare och gör det igen, så tänker inte gå in mer på det. Jag behöver mat i magen på morgonen.

4. Lägg dig i tid. Jag befinner mig i sängen med mobilen bortlagt senast klockan 10, detta innebär att jag somnar ofta innan 11. Självklart är sömntiden olika för alla men jag är en person som behöver mycket sömn och lägger mig därför den tiden!

5. Inte mer än en vilodag. Det är nog den tumregeln jag "fuskar" mest med. Jag har sällan mer än 1 vilodag, alltså en dag fri från hård träning, går promenader och sånt ibland. Men som sagt detta är olika för alla, jag mår bra av mycket träning och därför funkar det för mig. Är du inte van att träna eller inte behöver träna lika mycket som mig kanske 2 vilodagar i rad är en bra tumregel!

Likes

Comments

Från gårdagens träning!

När det är så mycket i skolan som det är just nu, är det himla skönt att komma iväg och träna. Grejer är ju bara den att jag är så himla trött. Igår kom jag ändå hem vid tre men var ändå helt slut i bollen, men jag laddade om och for iväg på min träning!

Jag kan säga att jag var helt färdig efter 1 1/2 timme (ni ser ju på bilden haha). Jag orkade knappt gå bort från banan och fick sätta mig ner, samla ork för att ta mig till omklädningsrummet!

Jag har blandade känslor för sånna träningar. Visst är det skönt att ta ut sig till 100% men som det är just nu med allt i skolan vet jag inte hur kroppen pallar. Får helt enkelt vara uppmärksam på min kropp och mående!

Hoppas ni får en bra dag!

Likes

Comments

Börjar dagen med en smoothie och en kopp te! 

Godmorgon på er! Jag är lika trött varje morgon och idag var inget undantag. Det känns som att kliva upp mitt i natten när det är supermörkt halv 7 haha. Sen kan det även bero på att jag sovit konstigt inatt, har drömt om skolarbeten och vaknat mitt i natten och tänkt att jag måste till skolan och skriva på vårt grupparbete. Kanske är ett varningstecken, borde nog lugna mig lite med alla skolarbeten och ta det som det kommer!

Jag gjorde mig iallafall en mumsig smoothie till frukost, gjort på: 2 bananer, frysta hallon, frysta lingon, fryst mango, proteinpulver, havregryn, 1 dadel och havremjölk. När jag gör smoothie blir det mer än vad jag ofta visar på bilderna, fyller upp glaset ovan en gång till så jag blir riktigt mätt. 

Nu ska jag börja bege mig till skolan för ett studiebesök. 

Vad åt ni till frukost imorse? 

Likes

Comments

Lyxigt med egengjort iskaffe!

Jag kokar kaffe i perkulator och då måste man ju koka en speciell mängd och det blir ofta över. Då kom jag över en idé att spara kaffet och göra iskaffe, känns verkligen lyxigt att dricka på morgonen eller efter skolan. Super enkelt att göra och du behöver bara svart kaffe, mandelmjölk (eller annan mjölk) och honung.

Jag mäter inga speciella mängder, men på ett ungefär 1 kopp kaffe och 1 1/2 - 2 koppar mjölk, beroende på hur mycket kaffesmak man vill ha. Samma gäller för honungen, tillsätt mängden beroende på hur söt du vill ha iskaffe. Häll alla ingredienser i en mixar och kör en kort stund, klart!

Likes

Comments