Just nu sitter jag på flygplatsen med en matcha latte i handen och ska alldeles strax checka in våra bagage. Om jag känner min mor rätt kommer det bli övervikt på bagagen... hoppas på ett under!Flyget går iallafall klockan 12 lokaltid (alltså om fyra och en halv timme), och vi är hemma igen runt 9 på kvällen svensk tid. Så nästa gång vi hörs är på svensk mark! Puss

Igår åt vi som sagt middag med några vänner till min mamma på en resturang i Asiatique. Därefter tog vi båten över till Lebua at state tower sky bar. Under alla mina över 15 gånger i Thailand har vi aldrig tidigare besökt en sky bar så det var verkligen dags nu. Otroligt fint och lyxigt hotell, vilket framförallt märktes på deras klädkoder. Min, mammas och min systers outfits var godkända, men Rebeccas pojkvän var däremot tvungen att gå och köpa ett par långa kostymbyxor, då shorts ej var tillåtna. Sedan tog vi hissen upp till 64e våningen där själva sky baren ägde rum. Där knäppte vi av lite bilder och beställde några drinkar. Magisk utsikt och magiska bilder. Det var så otroligt fint verkligen. Dock var det svårt att fånga den fina atmosfären på bild då det dels var mörkt ute, dels var fullproppat med välklädda människor i baren och dels för att det var fotoförbud överallt förutom i baren. Med det sagt så rekommenderar jag verkligen alla som befinner sig i Bangkok och är sugna på att besöka en sky bar att besöka Lebua! Eftersom det är ett lyxhotell är priserna rätt saftiga om man vill äta mat, men jag rekommenderar iallafall att ta en drink och ta lite bilder så som vi gjorde, eftersom en drink kostar i princip som på en vanlig bar i Svealand!

Två bilder från Google på sky baren

Hej alla fina!! Det har gått sådär med bloggandet haha... Jag startade min första blogg runt år 2012 och den flöt på väldigt bra, men till slut kände jag att varken tiden eller motivationen fanns där, så jag bestämde mig för att sluta. Men ändå sedan dess har jag haft lust att ta upp bloggandet igen och har skrivit något enstaka inlägg här och där på olika bloggportaler och adresser men tappat motivationen lika fort som den kom, men nu är jag förhoppningsvis tillbaka för att stanna!

Jaja, nog tjatat om det. Till något lite roligare: jag befinner mig faktist i Thailand just nu! Eller jag har faktist varit här i nästan en hel månad nu, så resan börjar röra sig mot sitt slut:( på onsdag går planet hem mot Sverige igen! Så nu ska jag se till att ta vara till max på de sista två heldagarna här. Strax ska vi till ett köpcentrum och shoppa loss lite och ikväll blir det middag vid hamnen med några familjekompisar och avslutningsvis några drinkar på en sky bar här i BKK! Puss

Såhär kul hade jag på mattelektionen idag

Ännu en lång skoldag avklarad! Började 8:10 och slutade 16:30. Otroligt segt faktist, då jag dessutom hade en hel del dötid i form av två håltimmar, men jag passade på att skriva lite på min kemi labbrapport, så det är skönt! Imorgon ska vi till Oskarshamn med klassen för att kolla på kärnkraftverken och lära oss kärnfysik. Ska bli rätt intressant faktist. Dock inte lika kul att vi måste samlas i skolan 07:15, men jaja man ska inte klaga, alltid skönt att slippa vara i skolan ju haha!

​Hej och välkommen till min blogg! Orkar inte med någon längre presentation då jag bara vill sätta igång och blogga nu nu nu haha. Men hit me med frågor om der är något ni undrar över, annars står nog det mesta i min presentation!